How to reach potential customers all over the world with advertising on Google Ads
4.12.2023

כשאנחנו בתור בעלי עסקים מבינים שמדינת ישראל היא גרגיר של חול בחוף לעומת מדינות אחרות הן מבחינת כסף שזורם בשווקים שונים במדינה והן מבחינת כמות אוכלוסייה אנו לעיתים קרובות נשאל את עצמנו, למה שלא נבחן את האפשרות של שיווק לקהל גדול יותר בחול? יש שם יותר אוכלוסיה פי כמה וכמה והמשמעות היא שיש שם הרבה יותר כסף.
אז כן כמו שאתם יודעים בחו"ל יש אוכלוסיה גדולה יותר ואם אנחנו מדברים על טרגוט של מדינות גדולות כמו ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה ועוד מדינות אחרות בעולם - אז יש קהל גדול יותר.
וזאת הזדמנות גדולה עבור בעלי עסקים, חברות וסטרטאפים רבים בתחום האיקומרס להיחשף לפוטנציאל גבוהה יותר של הכנסה וגם להצליח בגדול.

אתגרים
למרות ההתלהבות מהסכומים הגבוהים שניתן להרוויח, צריך גם לקחת בחשבון את האתגרים שיבואו בדרך.
עלינו למצוא פתרונות לכלל האתגרים לפני שאנחנו מתקדמים לשלב הבא.
חשוב שהכל יהיה ברמה הכי גבוהה והכי מקצועית ועם אפיון מדויק.
אז האתגר הראשון הוא התקציב:

אם יש לנו תקציב קטן אנחנו נרצה להיות סופר ממוקדים במה הכסף שלנו מושקע, אנו נצטרך תוכנית מסודרת עם אסטרטגיה שיווקית של איך אנו יכולים להוציא את המקסימום ממה שיש לנו. במצב של תקציב קטן פחות יש מרווח לניסויים שכן התקציב לא מאפשר זאת.
אם יהיה לנו תקציב גדול אנחנו עדיין נצטרך תוכנית ואסטרטגיה שיווקית מסודרת, אבל נוכל להתפזר במיקוד שלנו על מנת ללמוד המון דרך ניסוי וטעייה.
חשוב מאוד שנדע איך לנהל את הכסף ולאן למטב אותו כדי שכל המעטפת הזאת יחד עם התוכנית שאנו בונים תהיה חזקה ויציבה.
אתגר שני - לוגיסטיקה ושילוח:

בשלב הראשון של העסק לפני שנכנסים לכל התאכלס, צריך לבחון את הדבר הכי חשוב.
- היכן אני הולך לאחסן את המוצרים שלי?
- מאיפה אני מזמין את הסחורה ואיך אני שולח אותה?
- כמה אני הולך לשלם על זה ומי מנהל את המלאי?
אם אתם עוסקים בדרופשיפינג זה כנראה לא בשבילכם.
אולם לעסקי האיקומרס שמחזיקים או רוצים להחזיק בסחורה, זה הדבר הראשון שהם צריכים לדאוג לו.
בלי מקום מסודר ומוגן לסחורה שלכם אתם לא תוכלו להתנהל והסחורה שלכם עלולה להגנב, גם על ידי מנהל מחסן מפוקפק.
לכן, חשוב לעשות בדיקה מקיפה על מיקום פוטנציאלי שיהיה בטוח, שיהיה מרכזי לאיזורי המשלוח שאליהם אתם רוצים להגיע וכמובן לדאוג לעובד אחראי ואמין מהאיזור.
שילוח:
הצלחתם להשיג מחסן במקום אמין עם עובד שאתם סומכים עליו.
הלאה,
- איך שולחים את החבילות?
- איך אורזים אותן?
- מה העלות למשלוח?
- האם אני צריך לקנות בנק משלוחים מחברת המשלוחים או שמדובר בתשלום עבור כל משלוח?
ועוד כלל המשתנים שעולים במשלוח..
גם כאן חשוב שיהיה איש קשר מטעם חברת המשלוחים ושתהיה מערכת מסודרת עם מספרי מעקב עבורכם ועבור הלקוחות שלכם על מנת שיוכלו לדעת בכל זמן נתון איפה ההזמנה שלהם עומדת ומתי היא עומדת להגיע - מה שיחסוך לכם זמן וכאבי ראש כאשר הם ירצו לדעת מה עם ההזמנה שלהם.
אתגר שלישי הוא השפה:

בואו נניח שביצעתם מחקר על שוק המוצרים שאתם רוצים למכור וגיליתם שיפן היא המדינה שבה המוצר שלכם הולך להצליח. אתם רוצים להקים אתר או להתחיל לשווק אבל.. אתם לא יודעים יפנית.
חשבתם שעליתם על השיטה ובחרתם להשתמש בגוגל טרנסלייט.
אבל בואו נהיה כנים לגבי גוגל טרנסלייט ואפשרויות תרגום זולות ואחרות שקיימות:
- הן בדרך כלל לא מתרגמות משפטים משפה אחת לאחרת כמו שצריך. יכול לצאת משפט עם ניסוח לא הגיוני.
- הן לא דוברות בסלנג המקומי
- לא תוכלו לאמת את איכות התרגום בעצמכם
זאת הסיבה הראשונה שבגללה השפה היא מכשול בדרכנו להצלחה,
הסיבה השנייה היא הנושא של שירות לקוחות.
איך תוכלו לתת שירות ללקוח מאוכזב? הלקוחות רוצים שנבין אותם ואת הכאב שלהם.
לפעמים אפילו בשפת האם שלנו אנו לא מצליחים להתחבר אליהם רגשית ולהבין אותם, אז בשפה שאנו בכלל לא מבינים? עדיף לא לנסות.
לכן השפה היא אתגר כל כך קריטי, כי מעבר לזה שלא יבינו אתכם ולא תוכלו לנהל שיחה פשוטה מול הלקוחות - ברמה השיווקית אם האתר והמודעות שלכם יהיו כתובים בשפה צולעת, אנשים יחשדו בעסק שלכם כתרמית ולעולם לא יקנו מכם.
הכל חייב להיות בשפה המקומית, גם מבחינת השיווק וגם מבחינת השירותיות.
אתגר רביעי ואחרון, אתגר התחרות:

התחרות בפרסום ושיווק עסקי איקומרס בחו"ל היא גדולה מאוד. ישנם עסקים רבים מכל העולם שמתחרים על תשומת הלב של הצרכנים וזה מייצר אתגר משמעותי עבור כולם.
כמעט כל מוצר שתרצו לשווק כבר מקודם וכמעט כל רעיון למודעה או כותרת כבר קיים.
וכשכולם שמים כסף על אותה כמות אנשים, נתח החשיפה קטן והפירוש של זה כמו שזה נשמע - פחות חשיפה לפרסום שלנו.
לכן, על מנת להתמודד ולהילחם בתחרות עלינו להשקיע זמן, חשיבה וכסף בפיתוח אסטרטגיית פרסום ושיווק יעילה. עלינו להרשות לעצמנו לנסות ולטעות, לחשוב מחוץ לקופסא ולצאת מגבולות היצירתיות שלנו.
האסטרטגיה צריכה להיות מבוססת על הבנת השוק המקומי, יצירתיות, סבלנות והכרת הצרכן והבעיות שלו על מנת למשוך אותו אלינו, לאתר שלנו.
אז איך מתחילים?
בהנחה שאתם נמצאים בשלב שיש לכם אתר ומצאתם פתרונות לכלל האתגרים שצויינו במאמר,
אפשר להתחיל להתעסק בעיקר - אפיון קהל היעד ובניית אטסרטגייה השיווק.
כדי שנעשה שיווק נכון וממוקד עלינו לעשות הכנה מקדימה שכוללת מחקרים שונים והכרת אפשרויות הפרסום השונות.
כדי להתחיל מוזמנים ליצור קשר עם המומחים ב SFB לייעוץ ראשוני בין 15 דקות לבדיקת התאמה ללא עלות.
שלב ראשון: מחקר מילות מפתח

על מנת להבין על אילו ביטויים עלינו לשים את הכסף שלנו ובאילו ביטויים עלינו להשתמש בכתיבה שלנו על מנת להתחבר ולהגיע ללקוחות שלנו, עלינו לבדוק נפחי חיפוש וטרנדיות של ביטויים רלוונטים במדינות שאליהן אנו רוצים לשווק את המוצרים שלנו.
באמצעות מחקר מילות המפתח נוכל למצוא גם ביטויים ממוקדים יותר למוצרים שאנו מוכרים , נוכל להבין גם מה רמת התחרות על אותם ביטויים ואף נוכל לקבל טווח עלויות שנשלם עבור כל קליק ממומן.
שלב שני: הכרת המתחרים

לאחר שבדקנו את נפחי החיפוש אנו נרצה לבדוק מי אילו המתחרים שלנו.
ישנם כלים שיכולים לעזור לנו לבצע עבודת מחקר מקיפה על המתחרים שלנו כדי ללמוד אותם ואת הפעילות שלהם.
אך אפשר להסתפק גם בחיפוש פשוט בגוגל,
חפשו בגוגל ביטויים רלוונטים ממוקדים לעסק שלכם ובדקו מי מופיע לכם
בתוצאות הממומנות ובתוצאות האורגניות.
להסתכל על פעילות המתחרים תמיד יכולה להניב לנו רעיונות חדשים.
שלב שלישי: מי קהל היעד?

כמה שאלות חשובות מאוד על קהל היעד שלכם שעליכם לדעת לענות עליהם בעל פה:
- איפה הם גרים? (מדינה, עיר)
- איזה מין הם? (זכר / נקבה)
- בני כמה?
- באיזה רשת חברתית הם מנצלים את רוב הזמן שלהם? (פייסבוק / אינסטגרם / טיקטוק / יוטיוב)
- כשהם רוצים לקנות מוצר איפה הם מחפשים אותו? (ברשת חיפוש כמו גוגל או ברשת חברתית)
- מה הם תחומי העניין שלהם?
אם אתם לא יודעים לענות על השאלות הללו כנראה שאתם לא חקרתם ולמדתם מספיק על קהל היעד שלכם וחשוב מאוד שתמצאו את התשובות על מנת להתקדם.
שלב רביעי: מטרות ויעדים

כשאנחנו מתחילים עסק אנחנו חייבים לדעת מה המטרה העיקרית שלו ובאילו יעדים אנו צריכים לעמוד על מנת לדעת ולהבין שאנחנו בדרך הנכונה להגשים את המטרה.
מטרות ויעדים הם המפה שלנו במסלול של היזם העצמאי - בלעדיהם לא נוכל לדעת איפה התחלנו, איפה אנחנו נמצאים ולאן פנינו מועדות.
לכן חשוב לקחת דף ועט או לפתוח קובץ וורד ולהתחיל להגדיר יעדים יומיים, שבועיים, חודשיים, רבעוניים, שנתיים והכי חשוב - להגדיר את מטרת העל שלנו.
היעדים יכולים להיות כמות מכירות, כמות הכנסות, כמות משימות שבוצעו, כמות שיחות מכירה שבוצעו, כמו לידים שהתקבלו..
מה שחשוב זה שכל היעדים יהיו הגיוניים וברי השגה וכמובן שהיעדים שהצבתם תמיד יהיו גבוהים יותר מהתקופה הקודמת להם. זאת אומרת אם חודש שעבר הצבתי לעצמי יעד להשיג 150 לידים אז החודש ארצה להגיע ל 15% יותר לפחות.
דבר נוסף שחשוב לכלול ברמת המטרות והיעדים הוא -
כמה אנחנו רוצים ויכולים לשלם עבור לקוח משלם על מנת שיהיה רווחי?
אם הרווח שלי על מוצר שעולה 1000 ש"ח לצרכן הוא 700 ש"ח לאחר כל ההוצאות מסביב,
ארצה להציב לעצמי יעד עלות להמרה של בין 50-100 ש"ח.
חשוב שתמיד תדעו מה המקסימום שאתם יכולים לשלם עבור כל לקוח על מנת להיות רווחיים.
וברגע שתדעו זאת אתם תוכלו להתחיל לשפר את הקמפיינים שלכם.
שלב חמישי: הקמת הקמפיינים

אז יש לנו את כל המידע שאנחנו צריכים, אפשר לעבור לשלב הקמת הקמפיינים.
בשלב הזה אנו צריכים להשתמש באסטרטגיה שבנינו ולשלב אותה במשפך מכירות שיווקי על מנת לייעל את כל תהליך הפרסום.
פלטפורמות הפרסום
ברוב המקרים כאשר נרצה לשווק את המוצרים שלנו, פרסום בגוגל שופינג או פרסום בפייסבוק אחד משניהם וביחד יהיו הערוצים הרלוונטים ביותר עבור קהל היעד שלנו, לכן נדבר על סוגי הקמפיינים הרלוונטים שמערכות הפרסום הללו מעניקות לנו.
Types of relevant campaigns on Google:
Without going too far into any sub-definition of an advertising campaign on Google, these are the advertising options that are relevant to us in order to implement a relevant marketing plan for an ecommerce website.
- Campaign on the Media Network (Display) to display advertising ads on websites participating in the Google Partner Program and hosted by various advertisers.
In the picture you can see banner ads on the side of the page and in the middle inside a website of recipes.

- A Discovery campaign that allows you to display ads and product feeds on the world's largest video network - YouTube and the Gmail email network.
Its advantages:
- He reaches a wider audience. Discovery ads can appear across Google's network, including on websites, apps, and email. That means your ads can reach people who might not have found them if you were just using a Google Shopping campaign.
- It is more effective from a marketing point of view. Discovery ads can be highly personalized, so you can show them to people who are more likely to be interested in your products. For example, you can target your ads by interests, demographics, or previous user behavior.
Here are photos for illustration via cell phone:

- A Google Shopping campaign is a type of advertising campaign on Google that allows business owners to advertise their products in Google search results and allows you to maximize the performance of your virtual store by displaying your products across the web in a much smarter way.
The ads are simple and easy to understand for the user, and include an image, title, price, brand name and more information about the product.
The Shopping campaign is a great tool for ecommerce websites for several reasons:
- He's very focused. Shopping ads only appear for highly relevant search queries, which means they're only shown to people who are looking for a product you're selling. This increases the chance that your ads will get the attention of people who want to buy your products.
- He's efficient. Google uses advanced algorithms to display your ads in the best locations for them. This means that you have less to worry about keywords but do put and analyze them from the insights that the campaign gives us about them.
Here's a view of the campaign on desktop and cell phone:


- A search campaign when surfers use the search engine and search for relevant phrases.
What is special about this type of campaign is that the customer is looking for us and not us him, that is the whole difference.
And that's where the keyword research we've done comes into play. We will promote the phrases we have selected on Google in order to appear in front of the users who are looking for what we offer.


Let's move on to the types of Facebook campaigns that are relevant:
- An ad campaign that aims to raise the awareness of surfers about your business through exposure and views of videos.
- Engagement campaign, aims to generate more sales through correspondence, messages, video views, engagement in posts and page likes
- A sales campaign, as its name suggests, allows us to generate sales through the selection of the type of conversion we want to receive, sales from the catalog and also through messages.
- Traffic campaign, allows us to send traffic to our website or landing page by clicking on a link and allows us to stream traffic to our Instagram page, WhatsApp and Messenger.
Branding and Design
Once the technical part of the campaign is ready, you will have to choose how to display your ads in the campaign.
In the photo or video.
It is important that you use your own high-quality and original media, which first of all is designed in the colors of your business so that there is uniformity in branding and of course it is important that the media stand out in order to attract the eye of the intended consumer.
Without media to stand out, you'll be just another business that shows up when you surf the net and you can't make money that way.
Here, too, it is important to address the marketing strategy and highlight the uniqueness of our business through the media that we publish in ads.
Step Six: Advertising the Campaigns

The campaigns are ready, it's time to hit the advertising button and let them run.
BE MONITORED - OPTIMIZED
The campaigns have been running for a few days now, there are or are no purchases, it doesn't matter -
We have to optimize.
Campaign optimization is a process by which we improve and optimize the performance of our campaigns through changes -
Once we have received any results by which we have collected information on the quality of our campaign rule.
For instance:
The ads: We can find that one ad worked better than the others, so we'll want to turn off the ones that aren't good for us/ that we can change the content, design, and message in the ad that doesn't work.
audience: We can check from what age we get more interest using different parameters that can indicate it and move more budget there.
The budget: If we are satisfied with the results, we can increase the budget in order to get more good results, or we can lower the budget and transfer to another campaign.
Campaign optimization is an ongoing process. We need to monitor the performance of the campaign and make changes as needed until we get the results we want.
To summarize:
ONCE WE GET TO THE BOTTOM OF THE CHALLENGES THAT MAY ARISE, WE REALIZE THAT WHILE ADVERTISING ON GOOGLE ADS FOR INTERNATIONAL BUSINESSES IN THE FIELD OF ECOMMERCE SEEMS SPARKLING FROM AFAR, BUT UP CLOSE THERE ARE CHALLENGES THAT MAY NOT SUIT EVERYONE.
Considerable experience in campaign management and advertising strategy is required, as well as preparation for budget expenditures 3-5 months ahead of which at least 30% will go to various casts.
We presented you tax challenges and ways of working for getting started that can help some of you start building a plan and strategy for the business.
If you have the option, we recommend that you use suitable and relevant professionals for each department of your business, whether it is a business consultant for business decisions, an accountant for the correct management of income and expenses, or whether it is a marketing company that knows how to bring you the results you want.
With us at SFB we work with international ecommerce companies and businesses, we have the experience, knowledge and professionalism to take your ecommerce website to the heights you have dreamed of using all the knowledge and tools we have acquired throughout our years of work.
So if you're interested in hearing how we can help you, Leave details And we'll get in touch with you.