קמפיין דיסקברי (Demand Gen) - ביצועים גבוהים לאלו שיודעים לעבוד

שי כהן
תאריך:
עודכן לאחרונה:

במאמר זה נדבר על קמפיין דיסקברי, נסביר מהו, ניתן טיפים, נסביר את יתרונותיו ואף נלמד אתכם צעד אחר צעד לבניית קמפיין משלכם

לשתף זה לאהוב
קמפיין דיסקברי (Demand Gen) - ביצועים גבוהים לאלו שיודעים לעבוד
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

גוגל אדס היא פלטפורמת הפרסום המובילה בעולם, המאפשרת לעסקים מכל הגדלים להגיע ללקוחות חדשים ולבנות נוכחות אונליין. הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של אפשרויות פרסום, כולל קמפיינים ממוקדים, קמפיינים מבוססי מילות מפתח וקמפיינים מסוג דיסקברי עליו נשוחח היום בהרחבה.

אז מה זה קמפיין דיסקברי (Demand Gen)?

קמפיין דיסקברי זה סוג של קמפיין בגוגל אדס, שמאפשר לעסקים להציג את המודעות שלהם בפני משתמשים ברשת המדיה של גוגל. הרשת כוללת אתרים, אפליקציות ודפי נחיתה של גוגל, כגון Google Discover, Gmail ו-YouTube.

לאחרונה גוגל שידרגו את הקמפיין וגם שינו את שמו ל Demand Gen, בעוד הרוב עדיין קוראים לו בשמו הישן, דיסקברי.

מודעות של קמפיין דיסקברי הן מודעות גרפיות, שמכילות תמונה או סרטון וכותרת קצרה או קרוסלת מוצרים הנמשכת מפיד מוצרים בגוגל מרצ'נט. נוכל להציג את המודעות למשתמשים בהתבסס על תחומי העניין שלהם, כפי שניתן ללמוד מההיסטוריה של החיפושים שלהם, מהאפליקציות שהם משתמשים בהן ומהאתרים שהם מבקרים בהם.

איך נראה קמפיין דיסקברי?

כמו שאמרנו, תוכלו למצוא קמפיינים מסוג דיסקברי ברחבי הרשת של גוגל -

בפלטפורמת יוטיוב, בחשבון הגימייל שלכם, באפליקציית גוגל.

להלן תצוגה להמחשה של קמפיין Discovery דרך המובייל:

קמפיין דיסקברי ביוטיוב

יתרונותיו של קמפיין דיסקברי Demand Gen

אחד היתרונות שלו הוא החשיפה הגדולה שהוא נותן לנו במחיר נמוך ביחס לשאר סוגי הפלטפורמות.

בנוסף, נוכל להתמקד בקהל יעד רלוונטי אלינו באמצעות שימוש בקהלי יעד שנמצאים בכוונת רכישה שאנו בוחרים מה שמבטיח לנו שזה יגיע לקהל בזמן הנכון.

ובאמצעות המודעות הגרפיות נוכל להמחיש לגולשים בצורה הטובה ביותר את המוצרים והשירותים שלנו.

תהליך יצירת קמפיין דיסקברי:

שלב 1 - יצירת קמפיין בגוגל אדס

בשלב הראשון עלינו להתחבר לחשבון הגוגל אדס שלנו וליצור קמפיין חדש בלחיצה על הפלוס ליצירת קמפיין.

שלב 1 יצירת קמפיין בגוגל אדס

שלב 2 - בחירת מטרת הקמפיין

בשלב הזה עלינו לבחור מה המטרה שאנו רוצים להשיג מהקמפיין שלנו, במקרה הזה שלנו, אנחנו רוצים מכירות, אז נבחר באפשרות של Sales.
אם אתם צריכים לידים אז בחרו באפשרות של Leads.

אפשר גם לא לבחור יעד כלל ולהמשיך ביצירת הקמפיין.

שלב 2 - בחירת מטרת הקמפיין

שלב 3 - בחרו קמפיין מסוג Demand Gen

בשלב הזה עלינו לבחור בסוג הקמפיין. כמו שאמרנו, לא מזמן שינו את שם הקמפיין מDiscovery לDemand Gen. לכן נבחר בקמפיין מסוג Demand Gen.

שלב 3 - בחרו קמפיין מסוג Demand Gen

שלב 4 - הגדרת הקמפיין

עכשיו אנחנו מתחילים להגדיר את הקמפיין לפי מה שנחוץ וחשוב לנו.

ניתן שם לקמפיין ונעבור לבחירת התקציב.

חשוב להבין בנוגע לתקציב הקמפיין בסוג הקמפיין הזה שהוא לרוב בהתחלה לא יציב, כך שיכולים לקחת לו כמה ימים טובים/עד שיסיים למידה עד שיתייצב מבחינת הוצאות התקציב.

אל דאגה - גוגל לא יוציאו יותר מה שהגדרתם בממוצע החודשי לפי התקציב היומי ששמתם.

לאחר מכן נבחר מיקוד לפי מיקום ושפה עבור הקמפיין.

חשוב להגדיר את השלב הזה כמו שצריך על מנת שנופיע רק בפני אנשים רלוונטים מבחינת מיקום לעסק שלנו.

אם אנחנו מוכרים לכל הארץ נסמן את כל מדינת ישראל ואם נרצה איזורים מסויימים נוכל לבחור בהן באפשרות "Enter another location".

שלב 4 - הגדרת מיקוד לפי מיקום ושפה

שלב 5 - הקמת קבוצת המודעות

בשלב הזה אנו נקים את קבוצת המודעות, אנו נגדיר קודם כל את שם הקבוצה ונבחר אילו מוצרים אנו רוצים שהיא תכלול (רלוונטי למי שחיבר גוגל מרצ'נט).

שלב 5 - הגדרת קהלים

לאחר מכן נגדיר קהלים לפי הצרכים שלנו.

נוכל להשתמש בכל סוג של קהל שיצרנו או שנוכל ליצור קהל חדש.

במידה ולא נשתמש בקהל רימרקטינג, נוכל לבחור באפשרות של Optimized Targeting.

כאן בעצם אנחנו אומרים לגוגל להרחיב את קהל היעד שלנו מעבר למה שהגדרנו במידה וזה עלול להביא לנו יותר המרות ללא הוספת תקציב.

שלב 5 - הקמת קבוצת המודעות

שלב 6 - הקמת המודעה

הגענו להקמת המודעה, ניתן לה שם על מנת שנוכל לזהות אותה משאר המודעות שיתכן ונקים.

לאחר מכן נתחיל לכתוב כותרות ותיאורים, שחשוב שיהיו מזמינים על מנת שהגולש ירצה ללחוץ עליהן, נבחר כפתור הנעה לפעולה מתאים, נוסיף את שם העסק ולוגו.

שלב 6 הוספת קישור ומדיה

לאחר מכן, נוסיף את הכתובת שאליה אנחנו רוצים שהגולשים יגיעו לאחר שהם לוחצים על המודעה ובנוסף נוכל להוסיף מדיה עבור המודעה.

נוכל להוסיף תמונות / סרטונים או להשאיר ריק ויהיה שימוש בכרטיסיות המוצרים עצמם.

נוכל לראות בתצוגה מימין איך המודעה שלנו תראה.

שלב 6 הוספת קישור ומדיה

שלב 7 - מעבר על הקמפיין לפני פרסום 

הגענו לשלב הסיום, סיכום של מה שהגדרנו עד כה, חשוב לעבור על הכל ולראות שהכל תקין כמו שרצינו שיהיה. במידה והכל בסדר אנחנו מפרסמים את הקמפיין ונותנים לו להתחיל לעבוד.

במידה ויש תקלות גוגל יסמנו וינחו אותנו לגבי ביצוע השינויים.

4 טיפים ליצירת קמפיין דיסקברי מנצח

לאחר שהבנו איך מייצרים קמפיין דיסקברי, חשוב לנו לתת לכם 3 טיפים חשובים שישפרו את איכות הקמפיין.

  1. השתמשו במדיה איכותית: על מנת שאנשים יתעניינו בנו וירצו להיכנס אלינו, חשוב שנשתמש במדיה באיכות הכי טובה שאפשר וחשוב שאותה מדיה גם תמשוך את העין - כלומר תבלוט בשטח.
  2. פרסמו לקהל איכותי: רצוי להשתמש בקמפיין דיסקברי עבור חשיפה גדולה מול קהל קר באמצעות מיקוד של תחומי עניין או עבור קהל רימרקטינג, כלומר אנשים שהייתה להם אינטרקציה כלשהי עם העסק שלנו ועכשיו אנחנו רוצים להופיע בפניהם שוב. 
  3. סבלנות: חשוב לתת לקמפיין לעבוד ולבזבז קצת כסף לפני שאנחנו מחליטים לבצע שינויים כלשהם.
    תסמכו על האלגוריתם של גוגל, על הקהל שאליו אתם מפרסמים וכמובן על המדיה והכותרות שלכם.
  4. רימרקטינג: עם כל הכבוד לקהל קר, אף אחד לא שולל להרים עוד קמפיין של רימרקטינג בדיסקברי (עובד מצויין שעושים זאת נכון)

לסיכום

קמפיין דיסקברי הוא כלי שיווק שימושי מאוד והוא יכול לעזור לנו לקדם את העסק במקומים אסטרטגיים מיוחדים.
הוא יתן לנו המון חשיפה שתביא לנו אנשים חדשים או ישנים לעסק במחיר זול, שיהפכו בסופו של דבר להמרה שאנחנו נגדיר בקמפיין.

קמפיין דיסקברי (Demand Gen) - ביצועים גבוהים לאלו שיודעים לעבוד

שי כהן, בן 31, נשוי + קטנציק חמוד להפליא.מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים