October 1, 2021
מנוע החיפוש הגדול בעולם מבית גוגל, הוא לא רק כלי מצויין לאיתור מידע על ידי גולשים שונים ברשת, אלא פלטפורמה שיווקית איכותית, שיכולה לסייע לעסקים להגיע אל קהל היעד שלהם בצורה יעילה, מהירה, וזולה יחסית.
זאת הסיבה, שלא מעט עסקים בוחרים להשקיע חלק נכבד ממשאבי בית העסק בפרסום בגוגל. .
שיווק בגוגל הוא תהליך שבו אנחנו אנו לוקחים אתר אינטרנט/חנות פיזית וחושפים אותו לגולשים רלוונטים ברחבי הרשת של גוגל על מנת להגיע למטרות או יעדים עסקיים עבור אותו אתר או עסק.
כדי לשווק בגוגל עלינו לייצר אסטרטגיה שיווקית שמתאימה לצרכים ולמטרות העסק שלנו.
עלינו להכיר את מגוון הכלים שהפלטפורמה של גוגל מציעה לנו כדי שנוכל להגיע למטרות שלנו.
מדובר בשיווק באמצעות מודעות שיצרנו אשר מוצגות בדפי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש של גוגל או באתרים השותפים של גוגל.
המאפיין המרכזי של המודעות האלה הוא שאנחנו, המפרסמים נשלם עבור כל לחיצה על המודעה, ולא עבור הצגת המודעה, אלא אם כן בחרנו באפשרות תשלום אחרת כמו תשלום לפי אלף חשיפות(CPM).
היתרון של שיווק בגוגל באופן ממומן PPC, הוא שהמודעות מתפרסמות מיד ואין צורך בהמתנה, כמו למשל בקידום אורגני שדורש זמן עד לקבלת חשיפה רחבה.
העניין עם שיווק ממומן הוא שברגע שאנחנו מפסיקים לשלם, המודעות נעלמות מיד.
זאת אומרת שתוצאות הפרסום שלנו תמיד יהיו תלויות בכסף שנשקיע בפרסום.
קידום אורגני או SEO מתמקד בתוצאות חיפוש שאינן ממומנות.
תוצאות החיפוש האורגניות מופיעות מתחת לתוצאות הממומנות בדף.
סוגי התוצאות האורגניות שגוגל מציגה תלויים בדרך כלל בקטגוריית השאילתה של הגולש. למשל, עבור "שולחן מעוצב" יופיעו תמונות, בעוד של"מתכון לסלט פסטה" יופיעו רשימות מצרכים/ מתכונים. סרטונים עשויים להופיע כשנחפש שאלות ספציפיות, כמו "איך מתקינים WhatsApp על המחשב".
על מנת לבצע קידום אורגני איכותי לאתר, ברוב המקרים נצטרך לבצע אופטימיזציה של האתר למילות מפתח, אופטימיזציה טכנית ויצירת קישורים מחוץ לאתר.
עלויות השיווק בגוגל תלוית בכמה דברים עיקריים.
כשאנחנו רוצים להגשים את המטרות העסקיות שלנו, עלינו לחפש נותן שירות שיכול לספק את הצרכים של העסק. אם נתחיל לחפש משווקים על פי מחיר, אנחנו נוכל למצוא המון נותני שירות זולים. הבעיה שלא נקבל את התוצאות שרצינו.
אם הקמתם עסק חדש, לא הספקתם לצבור נוכחות דיגיטלית בעלת ותק ברשת, ואסטרטגיית התוכן שלכם נמצאת עדיין בשלבים ראשונים, לא מאוד סביר להניח שתוכלו לראות תוצאות טבעיות במנוע החיפוש הגדול בעולם, עבור חיפושים רלוונטיים של גולשים. לגוגל, לוקח זמן לתת אמון במותגים חדשים ולדעת שניתן לסמוך עליהם ולהציג אותם בדפי תוצאות החיפוש.
השיווק בגוגל הוא כמובן לא נחלתם הבלעדית של עסקים חדשים. אם אתם ותיקים בפעילות האונליין שלכם, אולם מעוניינים להשיק שירות חדש שעליו אתם עדיין לא מדורגים בצורה טבעית, השיווק בגוגל יוכל לתת לכם מענה איכותי ומצויין.
אם אתם מעוניינים להתחיל ולשווק לקהל הלקוחות שלכם כבר היום ואין בידכם תקציב פרסום גדול על מנת לבסס את הפלטפורמה שלכם כאוטוריטה בתחום - עדיין תוכלו לייצר הישגים מרשימים באמצעות מערכת הפרסום של גוגל. בניגוד, למשל, לתהליך קידום אתרים אורגני בגוגל, שבו תצטרכו לבנות אתר אינטרנט שלכם, ולצייד אותו בדף אודות, בדפי תוכן שעברו אופטימיזציה, ובאלמנטים רבים נוספים, תהליך הפרסום הממומן בגוגל יאפשר לכם להתחיל ולפעול כשבידכם קמפיין ודף נחיתה איכותי בלבד.
לצד הרצון להזרים אל האתר תנועה איכותית של גולשים שתאפשר מקסום המכירות של העסק, מתקיים גם רצון שלא להוביל אל האתר תנועה לא בשלה של גולשים, שבה יצטרך בית העסק להשקיע משאבים מבלי שזו תייצר עבורו מכירות. באמצעות שיווק בגוגל תוכלו להחליט איזו תנועה אינה רלוונטית עבורכם ואיזו כן, מתי תרצו שתנועת גולשים תגיע אליכם לאתר, אילו חיפושים יוכלו לייצר לכם ערך מוסף גדול יותר, איו ביטויים חשובים לכם יותר ואילו פחות, ועוד.
ניתן להבין באופן חד משמעי כי שיווק ופרסום אתרים בגוגל נותן מענה מצויין בין אם זהו עסק שהתחיל את דרכו, מותג שרוצה להשיק מוצר חדש, אתרי איקומרס שמוכרים אונליין בארץ או בעולם ועוד.
לפרסם בגוגל כל אחד יכול אך אל תשכחו שרצוי להיעזר בשירותיו של מומחה לפרסום בגוגל שינהל לכם את השיווק הדיגיטלי כדי שתוציאו את המיטב מתקציב הפרסום שלכם בין אם קטן או גדול.