ניהול קמפיינים בפייסבוק

ניהול קמפיינים בפייסבוק הוא תהליך של יצירת, הפעלה ומעקב אחר קמפיינים פרסומיים. במאמר הזה נרחיב בנושא הניהול

לשתף זה לאהוב
ניהול קמפיינים בפייסבוק
תוכן עניינים:
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

מותגים או עסקים בין אם קטנים או גדולים שמעוניינים להגדיל את החשיפה שלהם לקהלי יעד רלוונטיים, יכולים לבחור בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק על מנת להפוך את ניהול הקמפיין שלהם לאפקטיבי, מדיד, וממוקד. אילו רכיבים כולל ניהול קמפיין בפייסבוק? מי יכול בפועל להקים ולהגדיר קמפיין בפייסבוק? מהם האלמנטים שחשוב לשים אליהם לב כאשר מגדירים קמפיין בפייסבוק? במאמר הזה ננסה להשיב על כל השאלות האלו.

מהו ניהול קמפיין פייסבוק?

קמפיין פייסבוק הוא כינוי לתהליך שיווקי, שבו בית עסק מגדיר מודעת פרסום שמוצגת לקהל יעד מסוים, ובהקלקה על המודעה הזאת מתרחשת המרה. המרה כזו יכולה לבוא לידי ביטוי בהצטרפות של הגולש אל דף האוהדים של המותג, בהגעה אל דף נחיתה, במילוי פרטים בטופס לידים, בהצטרפות לקבוצה, בביצוע רכישה בחנות מקוונת מבוססת פייסבוק ועוד.

איך מנתחים קמפיינים בפייסבוק?

ובכן, כל קמפיינר או בעל עסק המפרסם בעצמו מנתח את הקמפיינים בצורה שונה.ניתן לנתח את הקמפיינים ולסדר את העמודות ישירות במנהל המודעות על פי הצרכים והיעדים של אותו קמפיין.לעומת זאת כשמנהלים כמה חשבונות של לקוחות ניתן להשתמש בכלי המדהים של סופרמטריקס, ישנם המעדיפים לצפות ולנתח בנתוני הקמפיינים בגוגל דאטה סטודיו ויש כמובן שנוח להם יותר לקבל את הנתונים ישירות לגוגל שידס.סופרמטריקס מתאימה גם לאנשים פרטיים שמנהלים חשבון פרסום 1 בלבד או שמנהלים פרסום בגוגל ופרסום בפייסבוק ועוד ערוצים אחרים ושניתן לקבל את המידע הזה בצורה ויזואלית ונוחה לקריאה וכל זה במקום אחד.

מאילו רכיבים בנוי קמפיין פייסבוק?

על מנת להקים ולבצע ניהול קמפיינים בפייסבוק אפקטיבי, תצטרכו, לכל הפחות, להגדיר את הרכיבים הבאים:

מטרה לקמפיין:

רגע לפני שאתם יוצאים לדרך עם הגדרת קמפיין פייסבוק (וכל קמפיין שהוא), תצטרכו להחליט מהי המטרה העיקרית שלכם בעצם ניהול הקמפיין: האם להגדיל את המודעות למותג שלכם? האם למקסם המרות? האם לצרף אוהדים חדשים לדף העסקי שלכם? האם למזער את העלות לקליק של גולש וליצור תנועה רבה ככל האפשר לאתר?החלק הראשון הזה של הגדרת יעדים הוא קריטי מאוד ואני ממש לא ממליץ לבעלי עסקים או אנשי מקצוע לפרסם בלי שאתם יודעים את היעדים שלכם והם ברורים לכם ולעסק כמובן. וכמובן שהם מדידים, לדוגמא אם זוהי חנות איקומרס אתם צריכים לדעת שיש בידיכם את המידע מהרגע שהגולש מבצע אינטראקציה איתכם ועד שמסיים את הרכישה. כגון: צפייה במוצר, הוספה לעגלה, מעבר לתשלום, רכישה וערך הרכישה כמובן.

קריאטיב:

כאן תצטרכו לגייס את מיטב המוחות והכישרון של העובדים בעסק, או להתקשר מול גורם חיצוני שזו המומחיות שלו, על מנת לנסח, לטייב ולדאוג לכך שהטקסט שיקיים את המודעה יהיה אפקטיבי ויגרום לגולשים לבצע את הפעולה שלשמה הוגדר הקמפיין.

תמונה או וידאו:

אחד האלמנטים שמשפיעים בצורה הדרסטית ביותר על היכולת של קמפיין להמיר גולשים הוא הויזואל - כלומר, סט התמונות או הוידאו בהם נעשה שימוש במהלך הקמפיין. תמונה איכותית יכולה למשוך גולשים, לשכנע אותם להקליק על המודעה, לסקרן אותם, ולהפוך את המותג לזכיר במיוחד.וידאו לעומת זאת מצויין לאינטראקציה הראשונית עם הגולש בעת ניהול קמפיין בפייסבוק/אינסטגרם וזאת כי אין דרך טובה יותר מלספר את הסיפור של המותג באמצעות סרטון.

תמחור:

בעת ניהול קמפיין בפייסבוק תוכלו לעשות שימוש במגוון הגדרות כדי להחליט כיצד ינוהל תקציב הקמפיין שלכם, כיצד הוא יתפזר במשך תקופת הקמפיין, מה יהיה המחיר המקסימלי שתהיו מוכנים לשלם לליד או להקלקה וכו'. חשוב להבין ואני רואה זאת לא פעם כשלקוחות מגיעים אליי, "הגדרתי לו יעד עלות להמרה של 10 שקל והוא נותן לי עלות המרה של 50 שקלים"... חברים, אפשר להגיד עד מחר לפייסבוק, גוגל או כל פלטפורמה אחרת מה היעד שלכם שתישארו רווחיים זה ממש לא אומר שהם יצליחו לבצע זאת וכמובן שלא תלוי בהם הכל יש המון משתנים כגון, קריאטיב, דף הנחיתה, תהליך הרכישה, ההצעה שלכם לגולש ועוד ועוד.

מיקום המודעות:

מודעות פייסבוק יכולות להופיע במגוון של מקומות על גבי הפלטפורמה, כחלק מהפיד במכשירי דסקטופ, כחלק מן הפיד במובייל, ובאמצעות מודעות צד בדסקטופ. לכל מיקום כזה ישנם היתרונות והחסרונות המאפיינים אותו.חשוב לבצע בדיקה עוד מראש ואפילו טסטים היכן המודעות שלכם מבצעות טוב יותר ושם להשקיע יותר ובהתאם להפחית ואפילו להפסיק את הנדלן שרכשתם במיקום המודעות שלכם וזה כי חבל פשוט חבל סתם לתת לפייסבוק כסף בלי סיבה.

תזמון המודעה:

מתי תהיה המודעה פעילה? באילו ימים, שעות או תקופות? נתון זה קריטי להצלחת הקמפיין, שכן על המפרסם לדאוג שהמודעה תהיה פעילה בשעות הפעילות שבהן קהל היעד שלו פעיל. לא תמיד מתקיימת חפיפה בין שעות הפעילות של המותג לשעות הפעילות של הצרכנים השונים של המותג.בנוסף יש לא מעט בעלי עסקים שעדיין לא העבירו את הארגון או העסק שלהם במיוחד עסקים קטנים לדיגיטלי לחלוטין, מה שאומר שאם לצורך העניין מדובר בחנות רהיטים ולחנות הזו אין חנות מקוונת שניתן להזמין אונליין וגם אין לה מקום להשארת פרטים.. מה שמשאיר את בעל העסק להיות זמין תמיד בשביל הלקוחות שלו מה שלא באמת יעבוד ולא מצב אידיאלי. אז פיתרון אחד זה לתת לגולשים את האופציה ליצור קשר באמצעות טופס או להפוך את האתר לאיקומרס וכך יוכלו הגולשים לבצע רכישה גם בשעות שהעסק אינו פעיל. פיתרון נוסף במידה ואין לעסק את האפשרות לשדרג את האתר (ורצוי שישדרג אם זה המצב) הוא פשוט להפסיק את קמפיין בפייסבוק בשעות בהם הוא לא פעיל ניתן להגדיר זאת בצורה אוטומטית ולתזמן את השעות בהם יפעל הקמפיין.

הגדרת קהל היעד:

מיהו קהל היעד שיחשף למודעה? מה מאפיין אותו? האם ניתן להגדירו במדויק? בחלק מן הקמפיינים, משימת הפילוח של קהל היעד תהיה קלה ופשוטה. במקרים אחרים, לא כל כך קל יהיה להגדיר באמצעות הפונקציות הקיימות את קהל היעד. פייסבוק מספקת מנגנון נהדר למפרסמים שבאמצעותו הם יכולים לבנות קהלי יעד דומים לקהלי יעד שעבורם עבד הקמפיין טוב בעבר. במקרים כאלו, עושה שימוש פייסבוק במנגנוני בינה מלאכותית, על מנת להרכיב קהלי יעד על פי מאפיינים כמו רמת המעורבות של גולשים, הסיכוי שיסכימו להצטרף לקבוצה או לבצע רכישה, ועוד.לפני שאתם קופצים למנהל המודעות ומנהלים לכם קמפיין בפייסבוק, תבינו מיהו הקהל שלכם היטב, נתחו אותו, במידה ויש לכם כבר דאטה באתר והוא מחובר לאנליטיקס וכבר הגיעו לכם הזמנות או לידים ממנו אז מצויין! כי זה אומר שיהיה לכם הרבה יותר פשוט להבין לאיזה סוג של אנשים אתם צריכים לפרסם.

מי יכול להקים קמפיין פייסבוק?

בואו נשים את הדברים על השולחן ונהיה כנים: כל מי שיש לו חוש טכנולוגי בסיסי ורצון ללמוד, יכול להקים קמפיין בפייסבוק או קמפיין פרסום בגוגל, להשלים את ההגדרה שלו ולצאת לדרך.האם זה הדבר הנכון לעשות? ובכן, בדרך כלל ממש לא.הגדרת קמפיין על ידי אדם שאינו בקיא בניהול קמפיינים בפייסבוק תביא באופן ודאי לבזבוז רב של כסף במקרה הטוב, ולהזרמת תנועה לא איכותית ולא רלוונטית למותג במקרה הפחות טוב. בעת הגדרה של קמפיין פייסבוק, צריך לשים לב היטב לתזמור של כלל הרכיבים: הגדרה של קהל היעד בו יתמקד הקמפיין ולצד זאת הגדרת קהלים שיוחרגו מתצוגת הקמפיין, הגדרת התזמון הנכון, הקופי הנכון, הויזואל הנכון, ביצוע מבחני A/B על מנת לאמוד את אפקטיביות הקמפיין, שיפור מתמיד של רכיבים שונים בקמפיין, ובעיקר מדידת מידת ההצלחה של הקמפיין וניתוחו בכלים אנליטיים באופן עקבי וזאת לצורך שיפור הקמפיינים.באמצעות המותג SFB ניהלתי לא מעט קמפיינים מוצלחים בארץ ובעולם ויישמתי בהם שעות ניסיון רבות. אם אתם מעוניינים למקסם את התוצאות של קמפיין הפייסבוק הבא שלכם, אני, שי כהן, מומחה פרסום בפייסבוק, יותר מאשמח לסייע.

ניהול קמפיינים בפייסבוק

שי כהן, בן 31, נשוי + קטנציק חמוד להפליא.מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים