גוגל מרצ'נט הוא כלי חינמי של גוגל שמסייע לעסקים מקוונים להציג את המוצרים שלהם בתוצאות החיפוש של גוגל, בגוגל שופינג ועוד.
במאמר זה תקבלו את המדריך השלם לחיבור גוגל מרצ'נט ופרסום בגוגל שופינג
באמצעות גוגל מרצ'נט – זהו כלי של גוגל שניתן להשתמש בו לקליטה של מוצרים מהחנות מסחר שלכם באונליין וזאת בכדי לפרסם בגוגל שופינג או ברימרקטינג דינמי ברשת המדיה.
כאן רשמתי שלב אחר שלב על איך להקים קמפיין רימרקטינג דינמי בגוגל »
במידה ומעוניינים להיעזר בשירותיי לחיבור האתר שלכם ניתן להזמין חיבור מוצרים לאתרי וורדפרס ושופיפיי
רוצים לעשות זאת בעצמכם? הנה הפלאגין שאני משתמש בו באופן אישי (ניתן להשתמש לא רק לגוגל מרצ'נט אלא גם לקטלוג של פייסבוק, לקטלוג של טיקטוק ושל פינטרסט) woocommerce feed plugin »
כך המודעות של גוגל שופינג נראות בדסקטופ בחלק העליון
כך נראים המודעות שופינג בצד המסך בעת חיפוש
היתרון שלהם כמובן מובהק וזה כי הם מעל לכל מודעה אחרת. בין אם היא אורגנית, או מודעות של רשת החיפוש.
פתיחת גוגל מרצ'נט וחיבור לגוגל אדס:
פותחים חשבון בגוגל מרצ'נט בכתובת https://merchants.google.com/ הפתיחת נעשית בקלות באמצעות כניסה עם חשבון ה Gmail שלכם.
יש ללחוץ על כפתור "מתחילים" במידה ואין לכם חשבון קיים.
לאחר יצירת החשבון יש למלא את כל הפרטים לפי השלבים שגוגל מבקשים מכם:
האם אתם מוכרים מוצרים באינטרנט/יש לכם חנות פיזית..
ולהמשיך במילוי הפרטים עד שתגיעו לדאשבורד.
1. יש להוסיף את כתובת העסק בצורה תקינה.
2. שימו לב שאתם מאמתים את הנייד שלכם בלבד ולא של מנהל הקמפיינים כך שהכל יהיה בבעלותכם.
3. אימות החנות של העסק – במידה ויש לכם חשבון גוגל אנליטיקס שמחובר לאותו ג'ימייל צורת האימות עם אנליטיקס תתבצע באופן אוטומטי.
במידה ולא – יש להטמיע קוד שיציגו לכם באתר שלכם.
4. להוסיף פרטים על צורת השילוח שלכם.
5. הוספת מוצרים – ניתן להוסיף מוצרים ידנית (אין סיבה לעשות זאת) או באמצעות תוסף בין אם יש לכם אתר בוורדפרס או בשופיפיי כך שהמוצרים יעודכנו בצורה אוטומטית.
לבעלי אתר וורדפרס זה התוסף woocommerce feed plugin »
בתפריט הגדרות באייקון מפתח הברגים בחלק העליון תלכו לטאב חשבונות מקושרים שם ניתן ויש להגדיר מספר דברים
קישור לחשבון הגוגל אדס שלכם באמצעות לחיצה על קישור החשבון » ולאחר מכן יש להכניס את מספר הלקוח שלכם בגוגל אדס (במידה ואתם בשפה העברית מספר הלקוח נמצא בחלק העליון בצד שמאל).
לאחר ששלחתם את הבקשה – תקבלו אימייל מחשבון הפרסום שלכם על הקישוריות בין החשבונות ויש לאשר אותה. בנוסף יהיה לכם התראה בחשבון הפרסום עם הקישוריות.
ניתן לקשר גם במידה ויש ורצוי שיהיה כמובן את הגוגל לעסק שלי – Google My Business, לחיצה על כפתור ה + תפתח לכם חלון בו תתבקשו להכניס את האימייל של מנהל החשבון שבגוגל לעסק שלי.
ניתן לבצע קישור לתשלום באמצעות פייפאל בגוגל שופינג.
שנעשה שיחת בקרה על החשבון שלך?
לשיחת ייעוץ השאירו פרטים:
פידים:
ניתן לראות את כל הפידים שהועלו במבט חטוף.
ניתן לראות את הסטטוסים השונים של המוצרים שבגוגל מרצ'נט, במידה ויש מוצרים שנפסלו יש ללחוץ על כפתור האבחון ושם אפשר לראות את הסיבה שנפסלה המודעה ואת הדרך לתקנה.
במידה והפעלת את האפשרות לבצע רימרקטינג דינמי וגם את האפשרות לפרסם את המוצרים שלכם בכרטיסים החינמיים תוכלו גם כאן לראות נתונים לגביהם.
ניתן לראות את הביצועים הן במודעות הממומנות שאתם מפרסמים והן במודעות שמוצגים בצורה חינמית.
ניתן לראות בגרף את כמות המוצרים הפעילים, פריטים שהתוקף שלהם פג, פריטים בהמתנה ופריטים שנפסלו
כל המוצרים:
פירוט של כל המוצרים שהעלתם לגוגל מרצ'נט.
פידים:
משם ניתן להעלות פידים בצורות שונות כגון – גוגל שידס, שליפה מתוזמנת, העלאה, API
שבעידן שלנו היום עם האפשרויות הפשוטות יותר ניתן לאלו שמשתמשים בוורדפרס להוריד תוסף בשם Product Feed PRO for WooCommerce ולחבר את כל המוצרים באתר לגוגל מרצ'נט.
ניתן לראות את החשיפות, כמות הקליקים ושיעור הקליקים שנעשו במודעות השופינג שלכם.
ניתן לייצר דוחות מותאמים אישית בין אם ללקוח ובין אם לעצמך (אני אישית לא עוד עם הדוחות האלו אלא בסופרמטריקס)
שיהיה בהצלחה!