במאמר זה נדבר על הקידום הממומן בגוגל, מהם המדיות השונות שניתן לפרסם בהם בגוגל אדס, ובסוף תקבלו גם טיפים מקצועיים לקידום.
המון עסקים בין אם רק מתחילים את דרכם או כבר עושים קידום בפלטפורמות שונות, מבינים את היתרון בקידום ממומן בגוגל, הרי שזוהי הדרך להשיג תוצאות בטווח הקצר ולהתחיל להביא לקוחות ומכירות לעסק.
קידום ממומן במערכת של גוגל אדס נותן לחברות ועסקים את האפשרות להופיע בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל ע"י הקמת קמפיין ובחירת מילות מפתח מתאימות המאפיינות את השירותים או המוצרים שבעל העסק מוכר ובכך להופיע בכל פעם שלקוח פוטנציאלי מחפש אחר ביטויים אלו, או לקדם ברשת המדיה (רחבי האינטרנט) ולהציג באנרים או מודעות טקסט באתרים ובשטחי פרסום אחרים.
ראשית יש לציין שכמעט כל עסק יכול לעשות פרסום בגוגל, אני אומר כמעט כי ישנם מגבלות מחמירות לקידום של עסקים עם רגישות גבוהה בחשיפה עבור ילדים לדוגמא או מידע רפואי כזה או אחר.
אלו הדברים שיש לקחת בחשבון בשביל להתחיל לקדם בגוגל בצורה מקצועית:
כמובן שישנם עוד דברים בשביל להתחיל לקדם בגוגל אך אלו באופן כללי המצרכים הבסיסיים בשביל להתחיל.
האמת שלא, בפועל כן.
כל אחד יכול ללמוד זאת בצורה בסיסית בין אם ברשת ואפילו בקורסים החינמים שגוגל מציעים.
אך בשביל להגיע לרמה גבוהה של תוצאות עם החזר השקעה חיובי, יש צורך בידע רחב וניסיון רב בשביל להגיע למקומות האלו.
יש לא מעט דברים בהם המפרסמים בגוגל וגם בעלי העסקים שמקדמים לעצמם את העסק נתקלים בהם ביומיום.
מתחרים שלוחצים על המודעות שלכם בכדי לזלול לכם את התקציב היומי ובכך להסיר אתכם למשך היום. כמובן ישנם דרכים להפחית זאת ע"י חסימת כתובות IP מסויימות במידה ואתם יודעים אותם, או תוכנות אחרות שעוזרות להפחית את כמות הקליקים המאסיבית מאותם אנשים. בנוסף כמובן ניתן לדווח לגוגל על קליקים לא חוקיים במידה ואתם רואים זאת בדוחות שלכם.
כל אחד היה רוצה לשלם כמה שפחות ולהיות במקום הראשון בחיפוש הממומן של גוגל, אך בכדי להשיג את התוצאות הכי טובות עבורכם יש לעמוד בכמה פרמטרים בשביל לשלם פחות ולקבל יותר בכל מכירה פומבית שמתבצעת בעת חיפוש של גולש.
חשוב שדף הנחיתה שלכם יהיה רלוונטי ובהתאמה למודעה שאתם מקדמים, וכמובן בביטויים שבחרתם להופיע בהם. במידה ויהיו חוסר התאמות בין מה שהגולש חיפש למה שאתם מציעים, שיעור הקליקים שלכם יהיה נמוך, ציון האיכות שלכם גם, ותמצאו את עצמכם משלמים יותר על קליקים ומקבלים פחות תוצאות.
בנוסף, יש להקפיד שדף הנחיתה או האתר שלכם ייטען במהירות לגולש שזהו פרמטר לא רק בקידום האורגני אלא גם בקידום הממומן.
בתור מפרסם בגוגל עם ניסיון רב, אני גם עושה קידום אורגני ללקוחותיי. ומה שאני רואה לא מעט פעמים שבשביל הגולש שמחפש שירות, מוצר או פיתרון לבעיה בגוגל - יותר סומך באופן לא מודע על התוצאות שמתחת לממומן ואני מתכוון לתוצאות האורגניות.
לכן חשוב מאוד מעבר לקידום ברשת החיפוש על ביטויים, יש לקדם בצורה רחבה לקהל היעד שלכם ברחבי הרשת או בפלטפורמות האחרות כגון פייסבוק, אינסטגרם, טאבולה או אאוטבריין (לא חסר) וזאת כדי לייצר סמכות ומודעות למותג, כך שברגע שגולש יחפש את מה שאתם מציעים ויראה אתכם הוא ירגיש הרבה יותר בשל ומוכן להיכנס לאתר שלכם ולרכוש את השירות אותו אתם מציעים.
היופי בגוגל זה שניתן להתחיל לפרסם מכל סכום שתרצו. אפשר להגדיר תקציב יומי פר קמפיין וכך תוכלו לדעת כמה באופן חודשי תצטרכו לשלם.
זאת שאלה שנשאלת לא מעט ובסופו של דבר זו החלטתו של בעל העסק, במידה והעסק מסודר הרי שיש תקציב פרסום חודשי שהקצו לו. מכאן ניתן לבנות אסטרטגיית פרסום שתתאים לעסק ולצרכיו.
אפשר לפרסם ב-10 שקלים ביום וגם ב-500 ויותר, אין מגבלה. מה שכן יש זה תחרות, ואם לדוגמא אתם בתחום מסויים שהוא תחרותי והעלות לקליק רק מתחילה באזור ה 20 ששקלים אתם מבינים שהשקעה של 10 שקלים בכל יום לא כל כך תיקח אתכם קדימה.
הבנו כמובן עד כמה הקידום הממומן בגוגל יכול לעזור לכם להגיע ליעדים העסקיים שלכם, להביא לכם תוצאות בטווח הקצר ובמיוחד לעזור לעסקים חדשים שרק התחילו את דרכם.
אך גם כמו שהבנתם, בכדי לנהל קמפיינים בגוגל יש לעשות זאת בצורה מקצועית לכן כדאי לתת לבעל מקצוע אשר מבין בתחום ויש לו הידע והניסיון לקדם בגוגל.