הקמת קמפיין רימרקטינג דינמי בגוגל אדס

שי כהן
תאריך:
עודכן לאחרונה:

רימרקטינג דינמי בגוגל אדס הוא תג מעקב המשתמש בנתונים מהאתר שלך כדי ליצור מודעות מותאמות אישית עבור משתמשים מהאתר.

לשתף זה לאהוב
הקמת קמפיין רימרקטינג דינמי בגוגל אדס
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

בעולם של היום אנחנו לא רואים סתם מודעות ברשת, אלא מודעות שמתאימות בדיוק למה שחיפשנו או בהתאם לאתר בו היינו. מודעות רודפות אותנו בכל מקום, ברשת האינטרנט, ברשתות החברתיות ועוד..

איך זה קורה?

איך מקימים קמפיין בגוגל שמציג לגולש בדיוק את אותו המוצר שבו הוא גלש אך לא רכש?

איך אנחנו הופכים את הלקוח החם הזה שנטש רגע לפני סגירה וסוגרים אותו לאחר מספר שעות או מספר ימים?

כל התשובות לשאלות שלכם וגם שלב אחר שלב על הדרך להקים קמפיין רימרקטינג דינמי בגוגל שופינג.

איך יוצרים רימרקטינג דינמי?

ניתן ליצור רימרקטינג דינמי בגוגל על ידי יצירה וחיבור של קטלוג מוצרים לגוגל מרצ'נט מהאתר שלכם ומשם לחשבון הגוגל אדס.

במידה ועוד לא עשיתם זאת ניתן לקרוא כאן על פתיחת חשבון בגוגל מרצ'נט »

כך נראית מודעות רימרקטינג דינמי ברשת המדיה

מודעות רימרקטינג ברשת המדיה

איך להקים קמפיין רימרקטינג דינמי עם מוצרים מגוגל מרצ'נט:

הקמת קמפיין חדש

נכנסים לחשבון גוגל אדס שלכם » לחיצה על קמפיינים » קמפיין חדש.

בחירת יעד לקמפיין (לא חובה לבחור יעד)

יעד מכירות בגוגל רימרקטינג

בוחרים את היעד אותו תרצו להשיג במקרה הזה מכירות.

בחירת סוג הקמפיין

בחירה ברשת המדיה בקמפיין רימרקטינג

לאחר מכן בוחרים את סוג הקמפיין – רשת המדיה.

בחירת תת סוג קמפיין

קמפיין רגיל לרשת המדיה

בוחרים את התת סוג של הקמפיין שבחרתם – כאן אבחר קמפיין רגיל לרשת המדיה ולחיצה על המשך.

ביחרו שם לקמפיין

שם לקמפיין רימרקטינג

בוחרים שם לקמפיין כך שתדעו במבט חטוף במידה ומנהלים כמה קמפיינים באיזה קמפיין מדובר.

ביחרו מיקום גיאוגרפי לטירגוט

בחירת מיקום לפרסום בקמפיין רימרקטינג

במידה ואתם מוכרים אך ורק בערים מסויימות ועושים רק להם משלוחים חשוב לבחור "אנשים שנמצאים עכשיו במיקומים הגיאוגרפיים" במידה ותבחרו את הראשון המודעה תוצג גם לאנשים שאינם גרים בעיר אך נמצאים שם או הביעו עניין בעיר באיזה שהיא צורה.

בחירת שפה

בחירת שפת משתמשים לקמפיין

בחלק של השפות גם כאן צריך לשים לב שלא בוחרים רק עברית, יש לא מעט אנשים בישראל שמשתמשים בדפדפן שלהם בשפה האנגלית וגם הרוסית.

הסבר על שיטת הביד

סוג מטרה בקמפיין רימרקטינג בגוגל

בשיטת הבידינג לא מעט אנשים בוחרים ישר מקסימום המרות, שזה נחמד ונשמע יפה אך בתור התחלה בגוגל שופינג בעיקר גוגל אינה יודעת מהי העלות המרה שברצונך להשיג, ואתם לא יודעים מהי התחרות על כל מוצר שאתם משווקים בגוגל. (כמובן שרצוי לעשות מחקר לפני).

העצה שלי וזה למתקדמים יותר בגוגל היא לבחור בשיטה של ביד ידני ולאלו שרוצים לקבוע רף לקליק אתם מוזמנים. לאחר כמה ימים שהקמפיין רץ יודעים יותר טוב לאחר שהצטבר דאטה מהי העלות לקליק המומלצת לכל מוצר ומהי רמת התחרות. לאחר שאספתם מספיק המרות (מעל 50 לפחות) ויש לכם עלות להמרה משביעת רצון בואו נגיד 20 שקלים עלות המרה לצורך העניין, זה הזמן לשנות את סוג הבידינג ליעד עלות להמרה או למקסימום המרות.

יש גם סוגים שונים כמו יעד החזר על הוצאות פרסום אך צריך להבין היטב איך התהליכים האלו עובדים לפני שמתחילים להשתמש בהם.

מגדירים תקציב יומי

תקציב יומי בקמפיין בגוגל

מגדירים את התקציב היומי אותו תרצו להשקיע על הקמפיין
שימו לב כי גוגל יכולה להוציא יותר או פחות מהתקציב היומי אך היא לא תוציא יותר מהתקציב היומי שהגדרת כפול מספר הימים הממוצע שיש בחודש.

הגדרות נוספות:

בחירת פיד

ניתן להגדיר גם כאן עוד מספר דברים לקמפיין כגון – האם גוגל תעשה אופטימיזציה למודעה שעובדת הכי טוב או שלא מהם השעות והימים אותם תרצו להציג את המודעות שלכם. האם יש תאריך סיום לקמפיין או שרתצו להפסיק אותו ידנית. סוג המכשירים שתרצו שהמודעה שלכם תוצג – מחשבים, טאבלטים וניידים, מערכות הפעלה שונות, דגמי מכשירים שונים ואפילו סוגי הרשת שתוצג לו המודעה במידה והיא מתקיימת.

בחלק של הגדרות נוספות שם אנו מגדירים את הפיד שיצרנו קודם בגוגל מרצ'נט:
יש לסמן וי על התיבה ולאחר מכן לבחור את הפיד:

בחירת המרה

עסקאות המרה

החלק הכי חשוב לאחר מכן יש טאב של בחירת סוג הפעולה שתיחשב מצידכם המרה בקמפיין במקרה הזה זה כמובן מכירה. מה שאומר שבמידה ובאנליטיקס שלכם (שימו לב להשתמש באנליטיקס 4) כבר יש המרה מוגדרת לעסקה שמבוצעת יחד עם הערך שלה ועוד נתונים אז יש לבחור אותה

החרגות-תוכן

החרגות תוכן

החרגות תוכן (אני יודע שהמאמר ארוך אך לא חוסך עליכם בכדי שתדעו את כל מה שצריך בהקמת קמפיין רימרקטינג) כאן ניתן להחריג שהמודעה שלך לא תוצג במקומות שונים עם תוכן מסויים לדוגמא – אם אנחנו לא רוצים שהמודעה שלנו תוצא באתרים שיש בהם רימזות מיניות או גידופים ושפה קשה אז אנחנו נסמן את התיבות הללו בכדי להחריג אותם.

בחירת שם לקבוצת המודעות

שם קבוצת מודעות

ביחרו שם שתזהו לקבוצת המודעות

בחירת קהלים

קהלים בגוגל

ועכשיו אנו בוחרים את הקהלים אליהם אנו רוצים להציג את המודעה. גם כאן שימו לב שבניית הקהלים ברובה מתבצעת דרך גוגל אנליטיקס שמחובר לחשבון הגוגל אדס שלכם.
ניתן לבנות אין ספור סוגי קהלים שונים אך שימו לב שהקהלים אינם קטנים מ 100 ועצה שלי שיהיו גדולים מ 500 אפילו לרשת המדיה כיוון שקהל שהוא מתחת ל 100 אנשים בתוכו המודעה לא תוצג לקהל הזה.

סוגי קהלי רימרקטינג

סוגי קהלי רימרקטינג

בוחרים את אופן האינטראקציה בעבר עם העסק שלך.
ולאחר מכן מבקרים באתר
תוצג לכם רשימה של כל הקהלים אותם בניתם באנליטיקס.

מסמנים את הקהלים אותם אנו רוצים לטרגט.
שימו ❤
לא מעט אנשים שפונים אליי בכדי להקים להם קמפיינים לאחר שלא צלחו או בעלי עסקים שלוקחים אצלי שיעורים פרטיים בגוגל אני מגלה שהדבר הבסיסי בקהלים לא מבוצע אצלם והוא החרגה של כל הקהל שכבר רכש מכם באתר!

למה? כי גולש שרכש מכם הרגע חבל שתשרפו עליו את הכסף זה נקרא ניהול תקציב נכון גם כן. ניתן להקים קהל שרכש באתר למשך 30 יום כך שלאחר 30 יום במידה ואותו גולש שרכש אצלכם נכנס שוב לאתר שלכם הוא יקבל רימרקטינג שוב.

שימו לב זה תלוי גם בהתאם לחנות ולמוצרים שאתם מוכרים..
במידה ואתם חנות שבה גולש קונה מכם לפחות פעמיים או שלושה בחודש  אין לעשות אי הכללה על רכישות באתר.

דמוגרפיה:

כאן זה תלוי בסוג העסק,
אם אתם מביאים גם טראפיק מהאורגני והוא לא רלוונטי אז אתם תשרפו את הכסף שלכם על קהל שאתם לא מעניינים אותו.
אם כך המצב אז יש לסנן את הדמוגרפיה ולבחור את הגיל של קהל היעד שלך ומינו.
במידה ולא כך המצב ורוב הקהל שנכנס לאתר שלך רלוונטי – לא לגעת בכלום.

  1. הרחבת הטירגוט – במידה והקהל שלכם די קטן הייתי משאיר את ההגדרה כפי שגוגל הגדירה.
  2. ולאחר מכן יש לייצר מודעה רספונסיבית בנוסף לרשת המדיה ולהעלות כותרות, תיאורים, לוגו העסק ותמונות מתאימות.

רוצים לעשות מאסטר בגוגל?
מורה פרטי לפרסום בגוגל בכדי להבין תהליכי שיווק וניתוח מתקדם בכדי להניב תוצאות לעסק – השיעורים מועברים על ידי שי כהן בעלים ב SFB ומנהל קמפיינים ריווחים בגוגל ופייסבוק.

שאלות נפוצות על רימרקטינג בגוגל

כמה קהל אני צריך באתר בכדי שאוכל לפרסם ברשת המדיה?

בכדי להציג מודעות רימרקטינג ברשת המדיה הקהל שלכם צריך לכלול לפחות 100 משתמשים פעילים.

היכן אני רואה את הקהלים שלי בגוגל אדס?

בכניסה לחשבון
יש ללחוץ על כלים והגדרות » המרכז לניהול קהלים
שם תוכלו לראות את קהלי הרימרקטינג שבניתם באנליטיקס, ואת הקהלים שתוכלו לבנות על פי תחומי עניין או על ביטויי חיפושים בגוגל.

איך בונים קהלים באנליטיקס לגוגל אדס?

בכניסה לחשבון האנליטיקס שלכם יש ללחוץ על
Admin » Audience Definitions » Audiences
שם ניתן להקים קהלים מותאמים אישית או לחלופין לייבא רשימות קהלים מובנות דרך הגלריה.

הקמת קמפיין רימרקטינג דינמי בגוגל אדס

שי כהן, בן 32, נשוי + 2. מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים