קידום אתרים לעסקים קטנים - המדריך המלא להצלחה

לנהל עסק קטן או גדול זהו אתגר בפני עצמו. תוסיפו לזה שכל עסק זקוק לקידום מקצועי ותיעדוף המשימות ויצרתם עוד אתגר לפיצוח

שי כהן
עודכן לאחרונה:
קידום אתרים לעסקים קטנים - המדריך המלא להצלחה

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

קידום אתרים לעסקים קטנים - המדריך המלא להצלחה

ניהול עסק קטן יכול להיות עבודה נורא מאתגרת.

יש כל כך הרבה דברים לעשות, כל כך הרבה דברים להספיק, ומדובר בדר"כ באדם אחד שצריך להספיק לבצע הכל. אחת מהמשימות החשובות ביותר בכל עסק בין אם מדובר בעסק קטן או גדול, כושל או מצליח, היא משימת השיווק והקידום לאתר העסק.

זוהי משימה שדורשת זמן, אשר צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של כל עסק שלא מצליח להכניס את כמות הכסף שהוא צריך ורוצה בכל חודש.

על מנת לעזור לכם, במאמר הזה נשתף אתכם בידע מקצועי שיוכל לעזור לכם בלבנות את השיווק בעסק.

אז קודם כל, מה זה בכלל קידום אתרים?

בקצרה, קידום אתרים הוא אמצעי להגדלת החשיפה לאתר שלכם, אשר באמצעות אותה החשיפה אתם מקבלים יותר מכירות ופניות בעסק שלכם. ניתן להגדיל את החשיפה לאתר באמצעות מס׳ רב של כלים ופלטפורמות, כמו למשל קידום בגוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד.

אך האמת היא שקידום אתרים הוא תחום רחב יותר, שבשביל להביא באמצעותו הצלחה לעסק, נדרשים יותר שלבים לביצוע והאמת היא שזה לא כזה פשוט עבור אדם שלא מתמחה בזה.

בואו נעבור על האפשרויות שיש לנו.

קידום ממומן לעסקים קטנים

קידום ממומן הוא קידום, כמו השם שלו, שהוא ממומן. בעצם אנחנו משלמים עבור הפרסום והוא לא בחינם. באמצעות קידום ממומן, מהרגע שהחלטנו שאנחנו רוצים לקדם את האתר שלנו ועד הרגע שאנשים מתחילים להיחשף למודעות שלנו - חולף טווח זמן קצר מאוד.

בעצם באמצעות הקידום אנחנו מקבלים חשיפה מייד כאשר הקמפיינים שבנינו מתחילים לעבוד, בשונה מקידום אורגני שיכול לקחת מס חודשים עד שנתחיל לראות תוצאות, אשר נדבר עליו בהמשך.

כשאנחנו מדברים על קידום ממומן לאתר יש 2 פלטפורמות עיקריות שרוב בעלי העסקים משתמשים בהן על מנת לקדם את האתר שלהם והן פרסום בגוגל ופרסום בפייסבוק.

מה היתרונות של קידום אתרים ממומן?

  • מיקוד מדוייק: אנחנו מגדירים בקמפיינים הפרסומיים שלנו את קהל היעד וזה מאפשר לנו להגיע לקהל הכי רלוונטי אלינו. נוכל לבחור קהל לפי מין, גילאים, סטטוס זוגי, איזור גיאוגרפי, שפה, תחומי עניין ורמת הכנסות למשק הבית. 
  • רימרקטינג: בהמשך למיקוד המדוייק, באמצעות קידום ממומן נוכל להופיע בפני אנשים שהיו באתר שלנו ובשלב כלשהו במהלך הרכישה או השארת הפרטים הם יצאו מהאתר מסיבה כזו או אחרת, לאסטרטגייה הזו קוראים רימרקטינג.
  • חשיפה מיידית: ברגע שהקמפיינים מתחילים לרוץ, המודעות שלנו מקבלות חשיפה וזה מביא אנשים לאתר שלנו (כמובן אך ורק אם בנינו קמפיין כמו שצריך ומודעה שמושכת את הגולשים ללחוץ עליה).
    ככל שנשקיע יותר כסף, נקבל יותר חשיפה ונבלוט מעל למתחרים שלנו.
  • שליטה בתקציב: אנחנו מנהלים את תקציב השיווק, אנחנו יכולים לקבוע סכום יומי או חודשי, וכמובן גם להעלות או להוריד אותו מתי שאנחנו רוצים.

מה החסרונות של קידום אתרים בעיקר לעסק קטן?

  • תחרות: אז נכון שהשקענו ובנינו אתר מצויין, והתחלנו להשקיע כסף בקידום ממומן, אבל יש נישות שיכולות להיות תחרותיות יותר, ויכול להיות יותר מאתגר להגיע לתוצאות בשלבים הראשונים של הפרסום - לא לתמיד.
  • עלות: בתחומים תחרותיים מאוד, יתכן ונצטרך להשקיע תקציבי פרסום גבוהים יותר, כמו למשל עורכי דין, רופאי שיניים, מהנדסי בניין ועוד.
  • מורכבות וזמן: בעל עסק תותח ואלוף במקצוע שלו או בתחום שלו לא בהכרח מתמחה בפרסום העסק וניתוח של תוצאות הפרסום, לכן זה יכול להיות מורכב עבורו. יתכן גם שאין לו את הזמן הזה במהלך היום לכן מומלץ לקחת שירות של מומחה פרסום בגוגל.
  • תלות בפלטפורמה: בקידום ממומן, ברגע שאנחנו מכבים את הקמפיינים, החשיפה עוצרת באותה שנייה וזה אומר שהמודעות שלנו לא מקבלות חשיפה. כמובן שניתן להפעיל אותן בחזרה, אבל הבנתם את הרעיון.

קידום אתרים אורגני SEO לעסקים קטנים ובינוניים

האפשרות השנייה שיש לנו עבור קידום אתרים היא בדרך אורגנית - SEO - Search Engine Optimization.

את קידום האתרים האורגני נעשה על מנת להופיע ראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל באופן לא ממומן.

קידום אתרים אורגני לעסקים הוא קידום שלוקח הרבה יותר זמן, ברמת המס' חודשים וישנם כאלו עד שנה, תלוי בתחום, תלוי בתקציב וברמת המקצועיות של המקדם וכבר נסביר.

קידום אורגני טוב מתבצע באמצעות שליטה מלאה בכל נקודה באתר.

המקדם צריך להיות בעל ניסיון ולדעת מה הוא עושה. 

אלו הם חלק מהדברים אשר נדרשים על מנת לבצע את הקידום כמו שצריך:

  • מחקר מילות מפתח: הדבר הראשון שנדרש לפני שמתחילים לעבוד הוא מחקר מילות מפתח. זה על מנת להבין על אילו ביטויים אנחנו הולכים להתחרות ולהיות מדורגים עליהם. כאן בעצם מתחילה התוכנית עבודה שלנו.
  • אופטימיזציה טכנית: אם האתר שלנו איטי, קשה לתפעול ולא נוח עבור הגולש, גוגל תזהה זאת מיידית וזה יפגע בקידום האורגני שלנו. לכן עלינו לדאוג שהאתר שלנו יהיה מהיר, נוח לתפעול, שכל כפתור במקומו ושהכל יעבוד.
  • תוכן איכותי: בהמשך לשלב הראשון בו הבנו מה הם הביטויים שאנו רוצים לקדם, הגיע השלב להוציא את זה לפועל. על מנת שנוכל להופיע בגוגל על ביטויים שהם רלוונטים לעסק שלנו, אנחנו נצטרך למלא את האתר שלנו בתכנים איכותיים ומעניינים שנכתבו בעדיפות גבוהה מאוד על ידי בן אדם ולא AI.
  • בניית קישורים: על מנת שגוגל יבינו שהאתר שלנו סמכותי וידרגו אותנו גבוה יותר, נוכל לפרסם מאמר באתר סמכותי מאוד שיפנה גולשים לאתר שלנו באמצעות קישור. לדוגמא, אם וואלה / YNET / קשת, בעצם אתרים ותיקים וסמכותיים, עם מאות אלפי, אם לא מיליונים כניסות בחודש יפרסמו מאמר באתר שלהם עם קישור לאתר שלנו - גוגל תראה באתר שלנו כאתר שניתן להתחיל לסמוך עליו. ככל שיותר אתרים כאלו יפרסמו אותנו, כך תגדל הסמכות של האתר שלנו וזה יעזור לנו מאוד להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

יתרונות קידום אתרים אורגני SEO:

  • השקעה ותועלת לאורך זמן - בשונה מקידום ממומן, בקידום אורגני כל פעולה שאנו מבצעים תישאר לאורך זמן, גם אם החלטנו שאנחנו מפסיקים עם הקידום. זאת אומרת שאם הגענו למצב שאנחנו מופיעים במיקומים טובים עבור ביטויים מסויימים, נוכל להפסיק עם הקידום ועדיין לקבל תוצאות (מיותר לציין שבשלב כלשהו מתחרים שממשיכים לעשות קידום יעקפו אתכם ותרדו בדירוגים).
  • יתרון תחרותי - כיום, כולם יודעים מה זאת תוצאה ממומנת בגוגל ומה לא. הרבה אנשים מדלגים על התוצאות הממומנות בגוגל ונכנסים ישר לאחד משלושת התוצאות האורגניות. זה יוצר עבור האתר שמופיע במיקומים הראשונים באורגני יתרון תחרותי מאוד משמעותי.
  • שיפור מוניטין - מעבר ליתרון התחרותי, אנשים מסתכלים על התוצאות הראשונות בגוגל באופן לא ממומן כעסקים יותר סמכותיים. כי המחשבה הרווחת היא שאם הוא מופיע ראשון, הוא כנראה אמין. והדבר הזה משפר את המוניטין העסקי שלנו, ועוזר לנו ליצור אמון מול הגולשים שנכנסים לאתר.

חסרונות קידום אתרים אורגני SEO:

  • תהליך ארוך - בשונה מקידום ממומן שניתן להתחיל לקבל חשיפה כבר מהרגע שאנחנו מפעילים את הקמפיין, כאן מדובר בתהליך שיכול לקחת מס' חודשים עד שנתחיל לקבל תנועה.
  • תחרות גבוהה - כיום, יותר ויותר עסקים משקיעים בקידום אורגני, מה שהופך את התחרות בתחום לקשה יותר וארוכה יותר.
  • עלויות - למרות שעל פניו אפשר לחשוב שזה יותר זול כי אפשר להתחיל בחינם, זה לא תמיד המקרה. במידה ואנחנו שוכרים את שירותיו של מקדם אתרים אורגני, מדובר בשירות שהוא יותר יקר משירות של קידום ממומן. בנוסף יש נישות תחרותיות שידרשו השקעה בבניית קישורים איכותית, שיכולים להיות מאוד יקרים.

ניתוח נתונים ואופטימיזציה

בין אם אנחנו מקדמים את האתר שלנו אורגנית ובין אם באופן ממומן, יש דבר אחד שאסור לוותר עליו, בלעדיו אי אפשר להצליח בקידום שלנו וזה ניתוח נתונים ואופטימיזציה.

כאשר יהיה לכם קידום לאתר אתם תגלו כי 80% מהעבודה זה בעצם ניתוח הנתונים, 20% החשובים יותר הם הסקת מסקנות ושיפור הקידום באמצעות המסקנות שהתקבלו.

למשל אם נגלה שטווח גילאים מסויים עובד יותר טוב מטווח גילאים אחר, אנו נתמקד במה שעובד יותר טוב ומן הסתם מה שמביא יותר כסף. ניתוח כזה אפשר לבצע בכל הרבדים, כמו למשל מיקומים גיאוגרפים, מילות מפתח, תמונות, סרטונים, כותרות, תחומי עניין ועוד המון.

הכל אפשר לנתח ותמיד אפשר ללמוד איפה כדאי לנו להשקיע יותר את כל המשאבים שלנו.

אך בשביל שנוכל להסיק את המסקנות הנכונות, נכון יהיה להיעזר במישהו שמבין, מישהו עם ניסיון בקידום, שידע מה הוא עושה, מהסיבה שכל צעד, כל טעות או מסקנה לא נכונה עולה לנו כסף ומרחיקה אותנו מלמצוא את מכרה הזהב שלנו.

למה קידום אתרים כל כך חשוב לעסקים וחברות?

כמו שכבר הספקתם להבין, באמצעות קידום אתרים אפשר להגיע לקהל הכי רלוונטי לעסק שלכם.

ללא הקידום אתרים, אתם כנראה לא תוכלו לזכות אפילו בחצי מהחשיפה תמורת אותה עלות שתשלמו עבור הקידום, וזה לא משנה אם תחלקו פלאיירים או תתלו שלט על כביש עירוני, או אפילו תצאו לצעוק ברחוב את ההצעה שלכם, כי פשוט אין לכם את היכולת לסנן את זה לקהל יעד רלוונטי עבורכם ואין לכם את היכולת להיחשף לכל כך הרבה אנשים בכל כך מעט זמן.

אז ההסבר הכי פשוט הוא שללא קידום אתרים לא תזכו לחשיפה.

לא תזכו לחשיפה לא יהיו כניסות לאתר. לא יהיו כניסות לאתר, לא יהיו מכירות.

לא יהיו מכירות לעסק, העסק לא ישרוד.

כמה כסף צריך בשביל להתחיל?

האמת היא שאין תשובה חד משמעית לשאלה הזו, יכול להיות שמי שקורא את זה כרגע הוא בעל עסק שצריך לפחות 8000 ש"ח תקציב שיווק, יכול להיות שזה בעל עסק 5000 ש"ח יספיקו לו ויכול להיות שב2500-3000 ש"ח אפשר לעבוד. נוכל לגלות זאת רק לאחר שנדבר אתכם ונבין באיזה עסק מדובר ומה הן המטרות הכספיות שלכם.

חשוב לציין שתקציב השיווק הוא תקציב שלא משלמים למקדם האתר, אלא לפלטפורמה שבה אנו מקדמים את האתר, ברוב המקרים גוגל או פייסבוק.

לסיכום

כמו שכבר הבנתם מי שלא נמצא בעולם הדיגיטלי לא קיים, וזה לא סתם עוד משפט שהיינו שומעים לפני הקורונה וצוחקים עליו בזלזול. היום זו המציאות.

אם הגעתם להבנה שקידום האתר שלכם חשוב, ואתם מוכנים לקחת את עצמכם שלב אחד קדימה, הגיע הזמן לפנות למקדם אתרים מקצועי בעל ניסיון שיוביל את העסק שלכם לגבהים שתמיד רציתם.

אם יש לכם את הזמן והיכולת לקנות קורס, ללמוד אותו, לנסות, לטעות, לנסות שוב פעם, ולטעות שוב פעם עד שתצליחו אז לכו על זה.

אבל אם אתם רעבים כאן ועכשיו להתחיל לקדם את העסק ולהגדיל את המכירות תוכלו לפנות אלינו, אנו נשמע את הצרכים שלכם ונמליץ לכם על תוכנית פעולה נכונה עבור העסק שלכם.

בהצלחה!

לשתף זה לאהוב
קידום אתרים לעסקים קטנים - המדריך המלא להצלחה

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים