מחקר מילות מפתח - המדריך השלם

שי כהן
תאריך:
עודכן לאחרונה:

במאמר זה נדבר על החשיבות של שימוש נכון במילות מפתח על מנת לוודא שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם מודעים לקיומו של האתר שלכם

לשתף זה לאהוב
מחקר מילות מפתח - המדריך השלם
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

אחד הדברים החשובים ביותר עבור כל בעל עסק הוא כמובן אתר אינטרנט פעיל. עם זאת, גם לאחר שכבר בניתם אתר אינטרנט מושקע אתם צריכים לוודא שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם נחשפים לקיומו ושאתם לא מפספסים אף לקוח. אחת הדרכים שיכולות לעזור לכם בזה היא שימוש נכון במילות מפתח. אם אתם לא יודעים על מה מדובר, כאן תקבלו את כל המידע.

בידקו חינם את מילת המפתח שלכם לבדיקה במערכת Semrush (אפשר להקליד בעברית)

כיום, בין אם אתם בעלי אתר איקומרס,דף נחיתה ,בלוג או בעלי סוכנות שיווק בדיגיטל - אתם כנראה יודעים ומבינים שמחקר מילות מפתח הוא אחד המרכיבים הכי חשובים בקידום שלכם. מחקר הוא הפתיח של כל פרוייקט או עבודת קידום.

באמצעות המחקר ביטויים נוכל ללמוד באילו ביטויים כדאי לנו להתמקד בהתאם לתחרות, לידע, ניסיון, תקציב, זמן וכלים שיש לנו.

אם לא נקבל את כל המידע על מנת להבין באילו ביטויים כדאי לנו להתמקד, לא נוכל לבצע קידום יעיל ואפקטיבי לאורך זמן.

מהם מילות מפתח בגוגל?

מילות מפתח הן מילים שלמעשה נועדו לקשר בין מה שאנשים מחפשים בחיפוש גוגל לבין מה שאנחנו בעלי האתרים מפרסמים באתר. מילות מפתח הן מילים מרכזיות שקשורות למוצר או השירות שלכם וכמובן הן צריכות להיות מילים שגולשים בגוגל משתמשים בהן על מנת שיוכלו להגיע למוצר שלכם.

מדוע חשוב לבצע מחקר מילות מפתח לפני כל פרויקט?

מחקר של מילות מפתח הוא אלמנט חשוב במיוחד לייעול של הפרסום שלכם. אחרי שאתם משקיעים כל כך הרבה משאבים וזמן בפרסום, הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שהפרסום הזה נעשה בצורה אפקטיבית. מחקר של מילות מפתח לפני כל פרויקט עוזר לכם להבין מהן המילים שאותם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים וכך תוכלו לוודא שהם מגיעים עד אליכם.

בלי מחקר יסודי של מילות מפתח הפרסום של המוצר שלכם עלול לרדת לטמיון. בסופו של דבר התחרות ברשת קשה כיון שכמות המידע הקיים היא אינסופית. המלאכה העיקרית שלכם היא לדאוג שלמרות כמות המידע הרבה, דווקא המידע שלכם הוא זה שיבלוט מעל כולם.

איך לבצע מחקר מילות מפתח?

כדי לאתר מילות מפתח עומדות לרשותכם אפשרויות רבות. חלק מהאפשרויות הן בתשלום וחלקן בחינם. רוב הכלים העומדים לרשותכם עובדים בצורה כזו שבה אתם כותבים את המילים החשובות שקשורות למוצר שלכם ובתגובה אתם מקבלים את מילות המפתח החשובות שקשורות לנושא.

לפניכם דוגמאות למספר כלים המאפשרים לכם לבצע מחקר יעיל ביותר של מילות מפתח:

הכלי לתכנון מחקר מילות המפתח של גוגל

חברת גוגל עצמה גם היא מאפשרת לכם לעשות שימוש בכלי שלה כדי לברור את מילות המפתח הנכונות עבור המוצר שלכם. על מנת להשתמש בכלי תצטרכו להיות בעלים של חשבון פרסום בגוגל אדס, הקמה מאוד קלה.

הכלי הזה עוזר לכם לראות את הנתונים המדויקים של מילות המפתח שאותם תחפשו, ובנוסף הוא גם יציג לכם באופן אוטומטי ביטויים שעשויים להיות קשורים. למעשה מדובר בכלי יעיל מאוד, ובתור מפרסמים, כדאי לכם מאוד לעשות בו שימוש.

מחקר מילות מפתח במתכנן מילות המפתח של גוגל אדס

כמו שאתם רואים בתמונה, חיפשתי את הביטוי "מחקר מילות מפתח", גוגל הציגה בפניי מס עמודות שונות עם מידע חשוב כמו ממוצע נפחי חיפוש חודשיים, רמת התחרות ויש אפילו גרף לפי חודשים שאוכל לראות מתי יש יותר נפחי חיפוש ומתי פחות.
מתחת לתוצאות החיפוש של הביטוי שחיפשתי, מופיעות מילות מפתח נוספות רלוונטיות לביטוי.

באמצעות הכלי למחקר מילות מפתח של גוגל תוכלו לקבל מידע יעיל עבור המחקר שלכם.

גוגל טרנדס

גוגל טרנד

גוגל טרנדס הוא כלי נוסף של גוגל שעוזר לנו לגלות טרנדים.

נוכל לראות חיפושים טרנדים במדינות שונות בעולם, בלי לבצע חיפוש,

ונוכל גם לחפש מס' ביטויים משלנו ולהשוות ביניהם.

נוכל לראות את הטרנדיות של אותם הביטויים לפי חודשים, אך עם פחות מידע מהכלי לחקר מילות מפתח של גוגל אדס.

טרנדים

מה שכן אפשר לראות זה פילוח לפי איזורים / ערים עבור כל ביטוי, שיכול לעזור לנו להבין איפה מחפשים יותר את הביטוי הזה.

אם תגללו מעט למטה תוכלו לראות גם שאילתות קשורות לביטוי שחיפשתם, אבל בשביל לקבל מילות מפתח רלוונטיות דומות ונפחי חיפוש הייתי משתמש בכלי למחקר מילות מפתח של גוגל.

שאילתות קשורות

גוגל סרץ' קונסול

הסרץ' קונסול הוא כלי נוסף של גוגל שמתאים למי שיש לו אתר כבר מעל לכמה חודשים.

באמצעות הסרץ' קונסול נוכל לראות עבור אילו ביטויים אנו מדורגים, באיזה מיקומים אנו מופיעים, כמות חשיפה, וכמה קליקים קיבלנו בכל דף ושאילתת חיפוש.

באמצעות המידע הזה נוכל לבחור להתמקד בביטויים שהאתר כבר מדורג עליהם.

סרץ קונסול

נוכל לפלטר לפי תאריכים.

הכלי שאנחנו ב SFB משתמשים למחקר מילות מפתח - SEMrush

סמרש

SEMrush הוא אתר וכלי רב עוצמה לקידום אתרים אורגני ופרסום בגוגל שיכול להועיל לכל אחד, החל ממקדמי אתרים מתחילים ועד מקצוענים בתחום. באתר תקבלו המון כלים, מאוד איכותיים שיעזרו לכם עם עבודות SEO וקידום ממומן.

איך עושים מחקר מילות מפתח עם SEMRUSH?

נגיע לעמוד הראשי של סאמרש ונעבור לעמוד הKeyword Magic Tool, שנמצא בסרגל השמאלי בדף, תחת הלשונית של SEO - שם נחפש ביטוי רלוונטי לעסק / אתר שלנו.

מחקר מילות מפתח סמרש

אז בואו נניח ויש לנו אתר תכשיטים, ניקח לדוגמא את הביטוי "תכשיטים" שממנו אנו רוצים למשוך עוד ביטויים רלוונטים למחקר מילות המפתח שלנו.

ביטוי לדוגמא "תכשיטים:

הנה תוצאות החיפוש.

הכלי המדהים הזה מציג לנו המון מידע חשוב ורלוונטי למחקר שלנו.

הדבר הראשון שמופיע בפנינו זה מגוון רחב של ביטויים בהתאמה רחבה שקשורים לביטוי שחיפשנו.

נוכל לראות בעמודות המידע עבור כל ביטוי מהי כוונת הגולש, כלומר, האם הוא מחפש מידע, רוצה לרכוש, להגיע לאתר או רוצה לקבל מידע על עסק מסוים,

נוכל לראות נפחי חיפוש, קושי תחרותי על אותו ביטוי (KD), עלות ממוצעת לקליק ותוספי SERP.

הוא מאפשר לנו לעשות פלטורים מאוד מעניינים, שיעזרו לנו לצמצם את הכמות הגדולה של הביטויים שמופיעים לנו על מנת שנוכל להיות יותר מדוייקים.

למשל, נוכל לחפש ביטויים בהתאמה לביטוי או מדוייקת, במקום התאמה רחבה,

נוכל להוסיף רשימה של מילים שאנו רוצים שהמערכת תמצא אותם יחד עם הביטוי הראשי שחיפשנו (תכשיטים), כלומר נוכל להגדיר שימצא לנו כל ביטוי שמכיל את המילה "תכשיטים" ובפלטור אנחנו נוסיף את המילה "לאישה".

ואז יופיעו לנו ביטויים כמו "תכשיטים יפים לאישה", "תכשיטים מיהלומים לאישה" וכו'.

אז כמו שנוכל להוסיף, כך גם נוכל להחריג מילים שאנו לא רוצים שיופיעו ברשימה.

נוכל לפלטר לפי כמות נפחי חיפוש, קושי תחרותי על הביטוי, CPC, כוונת הגולש, שפה ועוד המון אפשרויות!

הכלי הזה מאפשר לנו להיות מדויקים מאוד במחקר שלנו.

אם נלחץ על אחד הביטויים, יפתח לנו בדף חדש מידע נוסף על אותו ביטוי.

נפח חיפושים

אם נגלול קצת למטה נוכל לראות ביטויים נוספים שקשורים לביטוי הזה, נוכל לראות גם אילו אתרים מדורגים במיקומים השונים, לאיזה דף הם מפנים, סמכות דף (AS), כמות אתרים שמפנים לאתר שלהם, BACKLINKS, נפחי חיפוש של כל אתר וכמה מילות מפתח מדורגות על הקישור הזה.

כל זה עוזר לנו להבין מול מי אנחנו מתחרים ועד כמה התחרות קשה.

מי מדורג על הביטוי

מה שממש מדהים בכלי הזה, זה שיש לנו אפשרות ללחוץ על כל ערך של מידע שאנו מקבלים ולקבל פירוט מקיף ורחב יותר על כל דבר. 

לא נוכל לדבר על הכל במאמר אחד, כי זה פשוט יהיה ארוך מידי.

בואו נחזור רגע ל Keyword Magic Tool,

בתמונה הבאה תוכלו לראות בסרגל האפשרויות שהכללתי מילה(לאישה) שאני רוצה שתהיה כלולה בחיפוש יחד עם הביטוי "תכשיטים", בחרתי בשלושה ביטויים ואני עומד להוסיף אותם לרשימת מילות המפתח שלי.

יצירת רשימות

נוכל ליצור רשימה חדשה ולתת לה שם.

לאחר שהוספנו לרשימה שבחרנו את הביטויים שאנו רוצים להשתמש בהם, נוכל להוריד אותם למחשב שלנו בקובץ אקסל מסודר עם כל העמודות מהעמוד Keyword Manager - שם נוכל לנהל את הרשימה שלנו.

הטיפים שלנו לביצוע מחקר מילות מפתח

  1. מיקוד - כשאתם מבצעים מחקר מילות מפתח, תעשה את זה ממוקד ומסודר. מה זאת אומרת? זאת אומרת לצורך הדוגמא, יש לכם אתר תכשיטים, אז לעשות מחקר מילות מפתח לצמידים בנפרד, לעגילים בנפרד, לשרשראות בנפרד וכו'.
  2. תחרות - שימו לב, יש ביטויים שהם מאוד תחרותיים, שאתרים וותיקים עם מאות אלפי קישורים מדורגים במקומות הראשונים. יכול להיות שאין לכם את היכולת להתחרות בהם, חבל על הזמן שלכם.
  3. רלוונטיות - לא להכניס מילים שהן לא רלוונטיות לעסק ולאתר שלכם. גוגל לא תאהב את זה וזה עלול לבלבל גולשים.
  4. כוונת הגולש - חשוב לשים לב, יש ביטויים שכאשר גולש מחפש אותם הוא לא רוצה לרכוש, אם זאת המטרה שלכם תשתמשו בהם, אם לא אז תבדקו איך אתם הופכים אותם לשימושיים, או שפשוט אל תשתמשו בהם.

מצאנו מילות מפתח, מה עכשיו?

אז קודם כל, לסדר אותם בקובץ אקסל מסודר או גוגל שיטס עם עמודות שיכילו את כל המידע הרלוונטי עבור כל ביטוי, לאחר מכן, השאלה היא מה אתם מתכננים לעשות, קידום אתרים אורגני בגוגל?

או קידום ממומן בגוגל?

אם אתם מתכננים לעשות קידום אורגני, אז אתם תצטרכו להכין תוכנית עבודה מסודרת, שכוללת יצירת תכנים באתר כמו תיאורים, מאמרים, מוצרים ובעצם כל מה שקשור בSEO.

אם אתם מתכננים לעשות קידום ממומן בגוגל, תוכלו להשתמש בביטויים האלו בקמפיין חיפוש.

לסיכום

מחקר מילות מפתח הוא חובה לפני כל פרוייקט קידום שאנו רוצים לבצע.

על מנת שנוכל לעשות אותו בצורה הכי מקצועית וטובה עלינו להשתמש בכלים הכי טובים שניתן למצוא.

אפשר לעשות אחלה של מחקר מילות מפתח עם הכלים החינמיים ברשת,

אך בסופו של דבר, יש הבדל בין מה שכל כלי מציע.

חלק מהדברים תוכלו לעשות עם הכלי למחקר מילות מפתח, חלק תוכלו עם גוגל טרנדס, חלק עם הסרץ' קונסול. אבל יש כלים כמו SEMRUSH שמרכזים את הכל במקום אחד, יחד עם כל כך הרבה אפשרויות שיעזרו לכם לקדם את האתר שלכם באמצעות כל כך הרבה כלים שהיא נותנת. במאמר לא עברנו על קמצוץ מהיכולות של הכלי הזה.

השאלה היא מה אתם מחפשים, להשתמש בכלים חינמיים שלא מספקים את כל המידע הדרוש לכם או לעשות עבודה מקצועית עם כלי כמו SEMRUSH שנותן את כל המידע שצריך עבור המחקר?

בהצלחה!

מחקר מילות מפתח - המדריך השלם

שי כהן, בן 31, נשוי + קטנציק חמוד להפליא.מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd