קידום אתרי אופנה - 6 טיפים להצלחה

קידום אתרי אופנה: המפתח להצלחה בעידן הדיגיטלי. איך קידום משפיע על מכירות? ואיך להשיג לקוחות חדשים? הכל במאמר הזה!

שי כהן
עודכן לאחרונה:
קידום אתרי אופנה - 6 טיפים להצלחה

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

קידום אתרי אופנה - 6 טיפים להצלחה

קידום אתרי אופנה הוא הדרך של בעלי האתרים להגביר את המכירות שלהם באתר וגם לאלו שיש חנות פיזית. בישראל של 2024, ללא קידום חכם בעל האתר יתקשה להפיץ את המוצרים שלו בהיקפים הרצויים והוא לא ימצה את פוטנציאל הלקוחות שלו. קידום אתרי אופנה ברשת האינטרנט, יסייע לבעלי האתרים לממש את הפוטנציאל שלהם ולהגיע לקהל לקוחות רחב של צרכני אופנה.

מורכבות הקידום ברשת

1. התבססות על נתונים

הטיפ החשוב ביותר אשר נוכל להעניק לכם הוא – התבססו על נתונים!

עידן האינטרנט הביא איתו את מהפכת הדאטה. ניחושים ותחושות בטן באשר למהלכים נכונים כבר מזמן אינם ב"אופנה". במקומם, מנהלי אתרים אוספים נתונים קיימים שכבר יש לכם באתר או באמצעות מחקר מתקדם של מתחרים ומנתחים אותם כדי לדייק ולהצליח לייצר מכירות עקביות.

כיום, קיימים שלל כלים, דוגמת גוגל אנליטיקס, אשר מאפשרים לכם לנתח נתוני התנהגות של הגולשים באתר שלכם. תוכלו לראות מי הם הגולשים אשר נכנסים אל האתר שלכם, כמה מתוכם אכן רוכשים מוצרי אופנה מהאתר, באיזה שלב הגולשים שלא רכשו מהאתר עזבו אותו, זמן שהייה ממוצע לגולש וזמן שהייה לכל עמוד, פעולות שנרצה לעקוב אחר הגולש בזמן שהוא משוטט באתר ועוד אינספור תובנות שיעזרו לנו לבצע החלטות מושכלות יותר לפני התחלת הפרסום בפועל.

לאחר שאספנו את הנתונים וניתחנו אותם, ניצור פלחי שוק המאפיינים את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. נסו לברר עד כמה הלקוחות חשים תחושת צורך במוצר וכיצד הם תופסים אותו ביחס למוצרי האופנה של האתרים המתחרים. סיכומו של דבר, איסוף נתונים וניתוח שלהם יאפשר לכם להכיר טוב יותר את הלקוחות שלכם ואת הצרכים שלהם וכמובן תוכלו להסיק מהו מצבכם בשוק האופנה.

2. קידום ממומן בגוגל

טיפ נוסף לקידום אתרי אופנה, הוא שימוש פרסום בגוגל. גוגל מוכרת שטחי פרסום לבעלי אתרים, אשר ימוקמו בראשית דף התוצאות. כמובן שהמודעה לא תופיע בכל זמן ועבור כל אדם בראש דף התוצאות, אלא רק עבור אותם חיפושים שהוגדרו מראש על ידי המפרסם.

ייתכן שאתם תוהים כיצד המפרסם יידע אילו חיפושים להגדיר להופעת הפרסומת ועבור אילו קהלי יעד. התשובה, קשורה בטבורה אל הטיפ הקודם. תוכלו לדעת אילו מילות חיפוש להגדיר כמילות חיפוש שיובילו להופעת המודעה ועבור אילו קהלי יעד, על סמך הנתונים שאספתם לעיל.

להופעת המודעה בראשית דף התוצאות, חשיבות קריטית. זאת, מאחר שרובם המכריע של הגולשים באינטרנט מחפשים מידע במנוע החיפוש של גוגל. אותם גולשים כותבים ביטוי במנוע החיפוש, מפעילים את המנוע ורואים דף תוצאות.

רוב רובם של הגולשים בוחרים באחת משתי התוצאות הראשונות המופיעות בדף התוצאות. מעטים ממשיכים לתוצאה השלישית או הרביעית. ומעט גוללים את דף התוצאות הראשון עד סופו. כמעט אף גולש לא עובר אל העמוד השני והלאה.

3. קידום אורגני בגוגל

הטיפ השלישי חשוב לא פחות מקודמיו והוא קריטי להצלחת קידום אתרי אופנה. מי שמעוניין בקידום אתרי אופנה בגוגל, לא יוכל להסתפק בקידום ממומן תמיד, בכדי לבנות סמכות ואמינות לטווח ארוך יותר רצוי לבצע גם קידום אתרים אורגני בגוגל. אשר על כן, רצוי לקדם את אתר האופנה שלכם גם באופן אורגני, דהיינו לדחוף אותו קדימה לפי האלגוריתם של גוגל ללא מימון.

הקידום האורגני נעשה על ידי שיפור העמודים באתר מבחינת טכנית, שיפור התכנים הקיימים באתר בכדי שיהיה רלוונטים יותר עבור שאילתת הגולש, ומנוסחים יותר טוב כדי גם להניע את הגולש לפעולה.

כמו כן, כתיבת תוכן שיווקי איכותי, המתפרסם באתרים חיצוניים לאתרי האופנה שלכם. התוכן השיווקי יכלול קישור לאתר שלכם, מה שיזניק את דירוג האתר שלכם ויעלה אותו במעלה הדירוגים של גוגל.

4. קידום באמצעות תוכן

כלי נוסף לקידום אתרי האופנה שלכם באופן אורגני, היא הכנסת תוכן עיוני אל תוך אתרי האופנה. אתר אשר כולל לא רק מכירות אלא גם מאמרי מידע, יוביל לקידום אתרי אופנה שכאלו בדף התוצאות של גוגל. אשר על כן, אל תסתפקו בהזמנת מאמרי תוכן אשר יתפרסמו באתרים חיצוניים מחברות התוכן השיווקי, אלא רכשו גם מאמרים אשר יתפרסמו אצלכם באתר לשם כך.

5. פרסום ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות הן זירה קריטית לקידום אתרי אופנה בעשור השלישי של המאה ה-21. ישנן רשתות חברתיות לא מעטות בהן ניתן לקדם אתרי אופנה, אולם שתי הרשתות הרלבנטיות ביותר לקידום זה הן רשתות האינסטגרם והטיקטוק.

רשתות האינסטגרם והטיקטוק מתאפיינות בנוכחותן של אושיות רשת – משתמשות בפלטפורמה אשר מעלות תוכן וזוכות לצפיות רבות בתוכן שהן מעלות. אותן אושיות, מהוות אמצעי נפלא לקידום אתרי האופנה שלכם. תוכלו ליצור שיתופי פעולה עם אותן אושיות רשת, למען יקדמו את האתר שלכן.

האושיות ילבשו בגדים שנרכשו באתר האופנה שלכם ואולי אף יזכירו את שם האתר במהלך הסרטונים שהן יוצרות.

6. פרסום מוסווה וגלוי על ידי האושיות

חשוב לשלב סרטונים בהם קידום אתרי האופנה על ידי אושיות הרשת גלוי, לצד סרטונים בהם הקידום מוסווה. פעמים האושיה תספר לעוקבים במפורש כי ביכולתם להיכנס לאתר ולרכוש ממנו בגדי אופנה מהממים. העניקו לאושיה קוד קופון אותו תמסור לעוקבים שלה כדי להעניק לעוקבים תחושת ייחודיות וזכייה בפרס. בפעמים אחרות, הקפידו על סרטונים בהם האושיה לבושה בבגדי המוצר אך לא מציינת במפורש את שם האתר.

לסיכום

לסיכום, קידום אתרי אופנה בגוגל וברשתות החברתיות הוא המפתח להצלחת המכירות באתר. הקידום, צריך להיות מדויק ואיכותי. עקבו אחר הטיפים ותהנו מהצלחה מסחרית בקידום אתרי האופנה שלכם.

לשתף זה לאהוב
קידום אתרי אופנה - 6 טיפים להצלחה

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים