12 טיפים לקידום אתרי תכשיטים - תתמקדו במה שחשוב באמת

בעלי עסק ואתר של תכשיטים? קבלו מאמר מקיף עם 12 טיפים שישנו לכם את המכירות באתר

שי כהן
עודכן לאחרונה:
12 טיפים לקידום אתרי תכשיטים - תתמקדו במה שחשוב באמת

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

12 טיפים לקידום אתרי תכשיטים - תתמקדו במה שחשוב באמת

קידום אתרי תכשיטים הוא הדרך המבטיחה להגביר את היקף המכירות באתר. קידום האתר מוביל לחשיפה גבוהה יותר של האתר, וכאשר החשיפה המוגברת מבוצעת בצורה נכונה היא אף תוביל לריבוי במכירות. אולם כדי שהמכירות אכן יעלו, יש לבצע את הקידום באופן מקצועי ומדויק. רוצים לקדם את אתר התכשיטים שלכם? קחו לכם 9 טיפים לקידום החנות שלכם אך קחו בחשבון כי קידום אתרים של תכשיטים הינו תהליך שיש לתכנן עם אסטרטגיה מותאמת בהתאם לסוג התכשיטים שהעסק מוכר וכן למתחרים שלו.

הדבר הראשון עוד לפני הטיפ ה 1, יש לבצע מחקר מקדים על השוק אליו אתם הולכים לפרסם. בדיקה מעמיקה של המתחרים, היכן הם מפרסמים ואיך (לא מחייב שזה נכון בהכרח), איך הקהל באותה מדינת יעד צורך תוכן ובאיזה צורה, מהם הפיצרים בהם אתרי התכשיטים המתחרים מולכם משתמשים בתוך האתר והאם לדעתכם היא תורמת לתהליך הרכישה, מהם צורות התשלום המבוקשות במדינת היעד, האם המשלוחים חינם או בתשלום, אתם מבינים כבר לאן אנחנו חותרים במחקר של מתחרים…

1. פרסום ממומן בגוגל לאתר תכשיטים

הטיפ הראשון שנדבר עליו הוא להשקיע בפרסום העסק בגוגל. חשבו על נועם, בן 22, המעוניין לקנות תכשיט לרגל יום הולדתה של בת זוגו דנה. נועם לא מתמצה באתרים לרכישת תכשיטים וגם לא מכיר מותגים כאלו ואחרים. לכן, נועם יחפש באינטרנט אתר לקניית תכשיטים/שרשרת יהלום/צמיד 925 וכל מה שיעלה לו רק לראש לרשום במנוע החיפוש ויבחר, ככל הנראה באחת מהתוצאות הראשונות. מהתוצאות הנמוכות יותר, נועם ייטה להתעלם.

למעשה, לא רק שנועם יתעלם מהתוצאות התחתונות. גם אם דנה תחפש חיפוש כללי שכזה, מבלי לחפש שם של מותג ספציפי, היא תעדיף, בסבירות גבוהה, את אחת התוצאות הראשונות שיופיעו לה בעמוד החיפוש בגוגל.

מאחר שאלו הם דפוסי הגלישה של הגולשים, חשוב במיוחד כי אתר התכשיטים שלכם יופיע כמה שיותר למעלה בעמוד תוצאות החיפוש בגוגל. ישנה דרך בטוחה להציב את האתר שלכם במקום זה והיא באמצעות פרסום ברשת החיפוש של גוגל באמצעות הפלטפורמה של גוגל אדס.

כאשר אתם רוכשים שטח פרסום בגוגל, תוכלו לבחור מילות חיפוש וקהל יעד אשר עבורם תופיע המודעה בראש העמוד. כך, תוכלו להגדיר, למשל, כי כאשר גבר, ישראלי, בגילאי 20 עד 30, באזור המרכז יזין בשורת החיפוש "חנות תכשיטים" או "אתר תכשיטים", תופיע המודעה שלכם בראשית העמוד. באופן זה, תגבירו בצורה יוצאת דופן את החשיפה שלכם בפני פלח השוק הרלבנטי עבורכם.

בשונה מפייסבוק - חשיפת המודעות שלכם מבוססת על בסיס תחומי עניין, דמוגרפיה ועוד. גם פרסום בפייסבוק יכול להיות עבור החנות שלכם יעיל וכן מומלץ לשלב במיוחד בתחילת הדרך לצורך סגירת מעגל הפרסום עבור הגולש.

לדוגמא - נועם היקר התחיל הרי בלחפש בגוגל (כמו כולם כמובן), נועם נכנס לכמה אתרים שהופיעו לו בעמוד הראשון וכן לכמה תוצאות בגוגל שופינג (המופיעות מעל המודעות של רשת החיפוש), במידה ונועם לחץ על הקישור ונכנס לאתר שלכם הפיקסל של פייסבוק יצבע עבורכם את נועם ותוכלו לעשות עבורו פרסום חוזר (רימרקטינג דינמי) עם אותו מוצר שבוא הוא צפה/התעניין.

באמצעות שילוב של פלטפורמות פרסום ניתן לסגור מעגל שיווקי ולא לתת לכסף "ליפול על הרצפה".

2. העולם הוירטואלי

אם המותג שלכם מסתכל קדימה אל העתיד מבחינה צרכנית עבור מוצרי תכשיטים באונליין כגון צמידים, עגילים, טבעות ועוד, בטח תרצו לדעת כי העתיק כבר כאן! כיום ישנם חברות תוכנה שכבר פיתחו מערכת עבור מדידת תכשיטים דרך הנייד! כן כן דרך הנייד.

הנה לינק לחברה לדוגמא שעושה זאת עבורכם - https://pages.picupmedia.com/augmented-reality-hub

עם הזמן נוצרים עוד ועוד חידושים טכנולוגים שיכולים לעזור לאתר התכשיטים שלכם להיות צעד אחד מעל כולם, לכן חשוב תמיד להתעדכן עד כמה שניתן בכל החידושים. תוכלו לעשות זאת באמצעות מעקב שבועי או חודשי על אתרים בסדר גודל עולמי בנישה שלכם, הם בדרך כלל יובילו את החידושים ראשונים.

3. מי לא אוהב מבצעים

עבור אתרי איקומרס וגם בתחום התכשיטים כל חג/יום חגיגי הוא סיבה לסיילים מטורפים, נצלו אותם!
כדי לנצל כל מועד למבצע חשוב ליצור רשימה עם תאריכים מראש, על מנת שלא תפספו שום תאריך חשוב. צרו לכם רשימת דיוור באמצעות הלקוחות שכבר רכשו מכם ודוורו אותם בכל פעם שיש לכם סייל באתר, זה יעזור לכם להרים את מחזור המכירות ולשמר את הלקוחות שרכשו מכם בעבר ואהבו את המוצרים שלכם.

4. צילום וידאו 360 שיתפוס את העין

שימוש במדיה איכותית היא חובה עבור אתרי איקומרס, במיוחד כשמדובר באתרי תכשיטים.
אחד הצילומים הפופולארים עבור אתרי תכשיטים הוא צילום וידאו 360. צילום מהסוג הזה מאפשר ללקוח הפוטנציאלי לחוות את התכשיט באתר מכל הכיוונים שלו מבלי להגיע לחנות. מעבר לזה, נוכל להשתמש בסרטונים האלו בפרסום הממומן שלנו ברשתות החברתיות כדי למשוך גולשים אל האתר שלנו. סרטוני וידאו 360 של תכשיטים אלו סרטונים שנורא מושכים את העין, אם צולמו במקצועיות וזה מעביר אותנו לטיפ הבא.

5. אל תחסכו על צלם

השתמשו בצלם מוכשר, אחד שיודע וכבר צילם תכשיטים ועם ניסיון רב בתחום ושכל צילום שלו בין אם בסטילס או בוידאו הוא וואו אחד גדול. שעושים צילומים עבור ליין התכשיטים שלכם לרוב עושים את זה אחת להרבה מאוד זמן, תשקיעו - זה ישתלם לכם.

6. קידום אורגני בגוגל עבור חנויות תכשיטים

תוצאות אורגניות באמצעות קידום אתרים אורגני בגוגל הן תוצאות החיפוש לפי הסדר שהאלגוריתם של גוגל מסדר אותן, ללא פרסומות ממומנות. הסדר נקבע על פי נוסחה מורכבת, המתבססת על דירוג האתר. 

יש כמה דרכים שבאמצעותן תוכלו להעלות את דירוג האתר שלכם ואת מיקום הופעתו בתוצאות החיפוש:

  • שיפור מהירות האתר: אז אחד הדברים החשובים באתר שלכם הוא ללא ספק מהירות טעינת האתר. למה זה כל כך חשוב? כי אם גולש רוצה לחקור מוצרים או דפים באתר שלכם ולוקח לדפים זמן להיטען הוא כנראה מהר מאוד יעזוב את האתר. בעידן של היום הגולשים רוצים שהכל יהיה מהיר וגוגל מבינה את זה, לכן היא מדרגת אתרים מהירים יותר גבוה. יש מס דרכים לשיפור מהירות האתר שלכם.
  • יצירת תוכן איכותי: המשמעות היא כתיבה אנושית בנושא מעניין ורלוונטי לאתר התכשיטים שלכם, כמו למשל מאמר על "5 תכשיטים שהאישה שלך תאהב". במאמר תוכלו להמליץ על 5 תכשיטים נמכרים אצלכם באתר שהרבה לקוחות מרוצים מהם. במאמר תוכלו לשלב קישורים למוצרים עצמם כדי לעזור לגולש מעוניין להגיע למוצר במהירות,תוכלו להוסיף תמונות ופרטי יצירת קשר להזמנות טלפוניות. גוגל מעריכים היום יותר מתמיד תוכן אנושי ואיכותי, עם כל ההתפתחות של הAI. המערכות שלהם יודעות להבדיל בין תוכן אנושי לתוכן AI, לכן חשוב להשקיע בתכנים איכותיים.
  • קישורים חיצוניים לאתר - BACKLINKS: קישורים חיצוניים הם קישורים לאתר שלכם שמופיעים בדרך כלל בתוך מאמר תוכן באתר חיצוני. זאת אומרת לדוגמא, שאתר ותיק ואמין שהוא בלוג בתחום התכשיטים מפרסם מאמר באתר שלו שממליץ על אתר התכשיטים שלכם. המאמר יכיל קישורים לאתר שלכם, ואם מדובר באתר עם אמינות גבוהה אצל גוגל, בעקבות ההמלצה שלו על האתר שלכם, המערכת של גוגל תבין שאפשר לסמוך כנראה גם על האתר שלכם ותדרג אתכם גבוה יותר.
  • שיפור חוויית המשתמש: גוגל מודדת אותנו גם בעניין חווית המשתמש באתר. זאת אומרת שהיא יודעת מה הם העמודים החזקים באתר שלנו, מה הם זמני השהייה של הגולשים בכל דף ואיזה עמודים צריכים שיפור. גם אנחנו יכולים לבדוק את הדברים האלו באמצעות שימוש בגוגל אנליטיקס, וכאשר אנחנו נתקלים בדפים עם זמני שהייה ארוכים אנחנו יכולים לחקור אותם ולבדוק מה ניתן לשפר על מנת שהגולש ישאר יותר בדף.

כל הפעולות האלו יעזרו לכם לקדם את האתר שלכם בצורה אורגנית בגוגל.

7. קידום תוכן איכותי

דרך נוספת לבצע קידום אתרי תכשיטים לאתר שלכם, הוא לא רק להזמין כתבות שיתפרסמו באתרים חיצוניים לאתר התכשיטים שלכם, אלא גם ליצור מאמרי תוכן עם ערך עבור הגולשים שיתפרסמו בבלוג שלכם. כך, תעבו את אתר התכשיטים מה שמסייע בקידום אתרי תכשיטים בגוגל.   

8. קידום ברשתות החברתיות

ברשתות החברתיות באינסטגרם, טיקטוק ופייסבוק חשוב לייצר תוכן ולהראות נוכחות אורגנית גם בדף העסקי ורצוי באמצעות סרטונים במיוחד בתחום התכשיטים. כיום, גלישה ברשתות החברתיות תופסת את רוב נפח הגלישה אצל גולשים צעירים. גם גולשים מבוגרים רבים משוטטים ברשתות החברתיות מידי יום. מכיוון שכך, מומלץ לקדם את אתרי התכשיטים שלכם ברשתות החברתיות השונות. יש להתאים את הקידום לרשת החברתית בה מבוצע הקידום.

9. קידום בעזרת ידועני רשת

לכל אחת מהרשתות החברתיות הפופולאריות בישראל, מאפיינים ייחודיים משלה. רשתות האינסטגרם והטיקטוק מתאפיינות בקהל צעיר ובתוכן אשר כולל ברובו סרטונים קצרים. רבים מהסרטונים מצולמים על ידי אושיות רשת להן עוקבים רבים. 

צרו קשר עם אושיות רשת. העניקו להן במתנה סל תכשיטים מהאתר שלכן. בקשו מהן, בתמורה, לקדם את המוצר שלכם בקרב העוקבים שלהן. בקשו מהידוענית לדבר בשבחו של המותג ובכך להגביר את החשיפה שלו.

10. בחירת ידוענית מדויקת

מקדמי אתרים רבים טועים לחשוב כי ככל שלידוען יש יותר עוקבים, כך עדיף לקדם מוצרים ואתרים דרכו. מדבור בטעות שיווקית. כאשר אתם מקדמים אתר, אין לכם עניין להגיע לכל אדם ואדם אלא רק אל אותם לקוחות פוטנציאלים. תרצו חשיפה כמה שיותר מדויקת לאתר שלכם. מכיוון שכך, אל תתפתו לבחור בהכרח באושיות הרשת עם הכי הרבה עוקבים, אלא באלו אשר התוכן שלכם הוא הרלבנטי ביותר עבור העוקבים של הידוענית.

מומלץ גם בחוזה או הסכמה מראש לבקש מהידוענית שתשלח לנו את החומרים שהיא צילמה על מנת שנוכל להשתמש בהם מאוחר יותר בקידום הממומן שלנו. כאשר אנשים שמכירים את הידוענית בפרסום, יהיה להם קל יותר להיכנס לאתר ולבצע הזמנה מהסיבה שהם סומכים על הידוענית ועל ההמלצות שלה.

11. קוד קופון לעוקבים

טיפ אחרון בשדה אושיות הרשת, הוא להעניק קוד קופון מיוחד עבור עוקבי האושיה. האושיה תספר לעוקבות שלה אודות אותו קוד. העוקבות, מצדן, ירגישו כי נפלה בחלקן זכות לזכות בקופון זה, מה שעשוי להניע אותן להיכנס אל אתר התכשיטים שלכן ולרכוש לעצמן תכשיטים נאים.

12. שיתופי פעולה 

טיפ נוסף שיסייע לקידום אתרי התכשיטים שלכן, הוא יצירת שיתופי פעולה עם אתרי הלבשה נוספים. צרו קשר עם אתרים למכירת שמלות, נעליים, כיסויי ראש או כל פריט לבוש אחר. בעגה המקצועית, מוצרים אלו נקראים מוצרים משלימים.

ערכו ימי תצוגה פיזיים משותפים, צלמו דוגמניות המדגמנות במקביל את התכשיטים ואת פרטי הלבוש וצרו מבצעים והנחות עבור הרוכשות בשני האתרים. כך, תקדמו את האתר תוך חיסכון בעלויות השיווק מבלי לפגוע בתמורה מהשיווק.

ובמידה ויש לכם עוד רעיונות מסוג WIN WIN SITUATION, אל תהססו להציע ולממש אותם.

המון בעלי עסקים מחפשים איך לגדול ואיך לפרסם ואיך לעשות שיתופי פעולה, ויכול להיות שהם בדיוק חיפשו אתר תכשיטים שיגיע אליהם עם רעיון מגניב להגדלת המכירות..

לסיכום

לסיכום, קיימות דרכים רבות לשפר את קידום אתרי התכשיטים שלכן. עקבו אחר 12 הטיפים שהוצגו, יישמו אותם באופן נכון ותהנו מעלייה בהיקף המכירות. זכרו – רק שיווק מדוייק ומבוסס נתונים מגדיל מכירות. בהצלחה!

לשתף זה לאהוב
12 טיפים לקידום אתרי תכשיטים - תתמקדו במה שחשוב באמת

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים