מה זה SEO ולמה האתר שלי צריך את זה?

מה זה SEO? אנחנו כאן כדי לעשות עבורכם סדר במונח הזה שכל בעל עסק שומע שהוא זקוק לסוג הקידום הזה.

שי כהן
עודכן לאחרונה:
מה זה SEO ולמה האתר שלי צריך את זה?

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

מה זה SEO ולמה האתר שלי צריך את זה?

אז שמעתם לאחרונה מספר פעמים את הביטוי SEO, אמרו לכם שאתם צריכים את זה לעסק או אולי הבנתם שאתם צריכים את זה לעסק, אך לא כל כך הבנתם לעומק.

במאמר נדבר על מה זה SEO, ולמה חשוב שיהיה לכם את זה באתר.

SEO

מה זה SEO?

המשמעות של SEO זה Search Engine Optimization.

בעצם מדובר באופטימיזציה של האתר שלכם עבור מנועי החיפוש של גוגל, על מנת שתוכלו להופיע ראשונים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, עבור ביטויים שהם רלוונטים לאתר שלכם ויביאו לכם מכירות או פניות. בעברית אפשר לקרוא לזה קידום אתרים אורגני בגוגל, מכירים?

אם לא, זה, במאמר זה נסביר בצורה מפורטת.

למה האתר שלי צריך SEO?

אז כמו שאמרנו, SEO זה קידום אתרים אורגני, ויש מס' סיבות למה האתר שלכם צריך SEO:

  • יתרון תחרותי - קחו לדוגמא ביטוי שהוא רלוונטי לעסק שלכם וחפשו אותו בגוגל, הופעתם שם? כנראה שלא, המתחרים שלכם מופיעים שם והם גונבים לכם לקוחות. לכן, כאשר גולש יחפש בגוגל ביטוי שהוא רלוונטי לעסק שלך, לאחר קידום טוב ואיכותי תוכל להופיע בפניו במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, מה שיתן לך עדיפות מהמתחרים - שנמצאים תחתייך.. 
  • השקעה ותועלת לאורך זמן - קידום אתרים אורגני נשאר לאורך זמן, בשונה מקידום ממומן. זאת אומרת שברגע שהפסקנו עם הקידום, ההישגים שהצלחנו להגיע אליהם לא מתבטלים במשך תקופה, ועדיין נוכל להנות מהפירות שלהם.
  • שיפור המוניטין - כשגולש באינטרנט רואה את אותו העסק מספר פעמים במקומות הראשונים של תוצאות החיפוש פעם אחר פעם, מתחילה להיווצר אצלו בראש המחשבה שאנחנו עסק ואתר אמין.
    אם תחשבו על זה גם לכם כנראה זה קרה, שהסקתם שאפשר לסמוך על אתר כי הוא מופיע ראשון בתוצאות החיפוש.
אישה חושבת על SEO

מה ההבדל בין SEO לקידום ממומן בגוגל?

  • זמן - בשונה מקידום ממומן, SEO לא מתחיל בלחיצת כפתור. כאן התהליך הוא ארוך יותר ויכול לקחת מס' חודשים ואף שנה עד שנראה תוצאות. הכל תלוי כמובן בתחום ובביטויים עליהם נתחרה.
  • שיטת עבודה - הפעולות שאנו נעשה על מנת לבצע קידום SEO שונות מהפעולות שנעשה על מנת לבצע קידום ממומן.
  • עלות - העלות של קידום SEO שונה מקידום ממומן. בקידום ממומן אנחנו משלמים על כל קליק, כל חשיפה או וואטאבר, תלוי בסוג הקמפיין. כשאנו מבצעים SEO אנחנו לא משלמים בכלל, למעט במקרים בהם נרצה לבנות קישורים(נסביר בהמשך).

איך זה נראה בתוצאות החיפוש?

את התוצאות הממומנות אפשר לזהות לפי התגית שמופיעה מעל תוצאות החיפוש שכתוב עליה ממומן, ולאורגני פשוט אין כזו.

התוצאות הממומנות מופיעות בדר"כ בראש תוצאות החיפוש, באמצע ובעוד כמה מיקומים לאחר מכן.

תוצאות החיפוש האורגניות תמיד יופיעו מתחת לממומנות, דוגמא בתמונה:

הבדל בין ממומן לאורגני

איך אפשר לעשות SEO?

יש לנו 2 אפשרויות לבצע SEO - או בעצמנו או באמצעות איש מקצוע.

וחשוב להבין, SEO זה ממש לא כמו פרסום בגוגל, שם אנו יוצרים קמפיין עם קהל, ביטויים, כותרות, תיאורים וכו'.

כאן יש מכלול של פעולות, אשר נדבר עליהן כבר בפסקה הבא שצריך לבצע ברמה הכי גבוהה על מנת שנוכל להגיע ולהתחרות על המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל.

תהליך קידום אתרים באמצעות SEO

על מנת לבצע קידום SEO איכותי, נצטרך לבצע מס' פעולות באופן שוטף. פעולות שבדרך כלל לא פשוטות לבעל עסק שצריך לתפעל את העסק שלו ואין לו את הזמן או היכולת ללמוד את כל העניינים הטכניים. בשביל לבצע קידום איכותי, אלו הם חלק מהדברים שנדרשים על מנת לבצע את הקידום כמו שצריך:

  • מחקר מילות מפתח: הדבר הראשון שנדרש לפני שמתחילים לעבוד הוא מחקר מילות מפתח. נעשה זאת על מנת להבין על אילו ביטויים אנחנו הולכים להתחרות ולהיות מדורגים עליהם. כאן בעצם מתחילה תוכנית העבודה.
  • אופטימיזציה טכנית: אם האתר שלנו איטי, קשה לתפעול ולא נוח עבור הגולש, גוגל תזהה זאת מיידית וזה יפגע בקידום האורגני שלנו. לכן עלינו לדאוג שהאתר שלנו יהיה מהיר, נוח לתפעול, שכל כפתור במקומו ושהכל יעבוד.
  • תוכן איכותי: בהמשך לשלב הראשון בו הבנו מה הם הביטויים שאנו רוצים לקדם, הגיע השלב להוציא את זה לפועל. על מנת שנוכל להתחרות בגוגל על ביטויים שהם רלוונטים לעסק שלנו, אנחנו נצטרך למלא את האתר שלנו בתכנים איכותיים ומעניינים שנכתבו בעדיפות גבוהה מאוד על ידי בן אנוש ולא AI.
  • בניית קישורים: על מנת שגוגל יבינו שהאתר שלנו סמכותי וידרגו אותנו גבוה יותר, נוכל לפרסם מאמר באתר סמכותי מאוד שיפנה גולשים לאתר שלנו באמצעות קישור. לדוגמא, אם מעריב / מאקו / קשת, בעצם אתרים ותיקים וסמכותיים, עם מאות אלפי, אם לא מיליונים כניסות בחודש יפרסמו מאמר באתר שלהם עם קישור לאתר שלנו - גוגל תראה באתר שלנו כאתר שניתן להתחיל לסמוך עליו. ככל שיותר אתרים כאלו יפרסמו אותנו, כך תגדל הסמכות של האתר שלנו וזה יעזור לנו מאוד להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

מה זה איש SEO

במידה ואתם לא רוצים לבצע בעצמכם את הקידום, תמיד תוכלו להשתמש באיש SEO.

איש SEO זה בעצם בעל המקצוע שיעשה עבורכם את עבודת הקידום, זה יכול להיות פרילנסר וזאת יכולה להיות גם חברה.

העיקר זה שהם ידאגו לנהל את התהליך ולעשות את כל מה שצריך, בין אם מדובר באופטימיזציה,קישורים איכותיים, כתיבת תכנים, שליחת דוחות מסודרים של התהליך, ניתוח נתונים, מחקר ועוד.

איש מצביע על SEO יחד עם תהליך העבודה

לסיכום - מה זה SEO?

אז כמו שהבנתם במאמר, מדובר בתהליך של אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש של גוגל.

המטרה שלנו היא להופיע בתוצאות החיפוש האורגניות כאשר גולש מחפש שאילתה שקשורה לשירות או מוצר כלשהו מהאתר שלנו על מנת שנוכל למכור או להכניס אותו למשפך שיווקי כלשהו.

את תהליך הקידום נעשה באמצעות פעולות שונות כמו - מחקר מילות מפתח, אופיטמיזציה טכנית, תוכן איכותי ובניית קישורים. חשוב לגשת לתהליך הזה בסבלנות, הוא לוקח זמן עד שנהנים מהתוצאות שלו.

אם אתם רוצים להתחיל לבצע תהליך SEO עבור האתר שלכם, אך לא רוצים להיות אלו שעושים את זה - 

תוכלו תמיד לפנות אלינו, ל SFB Digital Marketing Ltd. אנו נשמח לעזור לכם ולסייע לכם.

בהצלחה!

לשתף זה לאהוב
מה זה SEO ולמה האתר שלי צריך את זה?

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ