גוגל אנליטיקס 4 - המדריך למעבר קל

תאריך:
עודכן לאחרונה:

גוגל אנליטיקס 4: מדריך למעבר קל לניתוח נתונים באינטרנט באמצעות סטטיסטיקות מתקדמות ונתונים מדויקים להצלחת העסק.

לשתף זה לאהוב
גוגל אנליטיקס 4 - המדריך למעבר קל
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

מנהלי אתרים, משווקים ברשת ואנשי טכנולוגיה המתעסקים בניתוח נתונים באינטרנט – אין אחד ביניהם שלא מכיר את גוגל אנליטיקס. השירות מבית חברת גוגל מנתח סטטיסטיקות ונתונים על תנועות גולשים, הכוללות בין היתר לחיצה על פרסומות, מעקב אחר מבקרים באתר, מעקב אחר אתרים מפנים וכניסות ישירות לאתר. לא מזמן השיקה גוגל באופן רשמי את הגרסה החדשה לשירות שלה, גוגל אנליטיקס 4. הכנתי עבורכם מדריך למעבר קל.

גוגל אנליטיקס - היכרות

גוגל אנליטיקס הוא שירות לניתוח נתונים וסטטיסטיקות באינטרנט מבית גוגל. בעזרת גוגל אנליטיקס ניתן לנתח את התנועות השונות של גולשים באתרים שונים באינטרנט בהם מוטמע קוד המעקב. גוגל אנליטיקס מאפשר בין היתר מעקב אחר הביקורים השונים באתר, מהיכן הגיעו אותם מבקרים לאתר ולחיצות על פרסומות. השירות הושק בשנת 2005, לאחר שגוגל רכשה את חברת Urchin שעסקה בתחום.

עם השנים, השירות של גוגל אנליטיקס השתכלל. בשנת 2020, גוגל הודיעה על השירות החדש שלה, גוגל אנליטיקס 4. שירות זה החליף את השירות הקודם, שהושק ב-2012, יוניברסל אנליטיקס הידוע גם כגוגל אנליטיקס 3. השירותים של גוגל אנליטיקס רלוונטיים לכל מי שמפעיל אתר אינטרנט/אפליקציה. 

בעזרת הנתונים שנאספים על ידי שירות זה, ניתן להבין דפוסי פעולה של משתמשים, אילו פרסומות קורצות יותר לגולשים ומה מאפיין את המבקרים באתר ועוד המון נתונים שנעבור עליהם בהמשך המאמר. כל אלו יכולים לסייע בהעלאת כמות הגולשים באתר ובמימוש השאיפות השונות שיש למפעיל האתר.

סרטון מידע היכרות על הממשק של גוגל אנליטיקס 4

היכרות על הממשק של גוגל אנליטיקס 4

איך פותחים חשבון בגוגל אנליטיקס?

פתיחת חשבון היא השלב הראשון שיש להשלים על מנת להשתמש בשירות. כדי לפתוח חשבון, יש להיות בעל חשבון של גי'מייל, שירות הדואר האלקטרוני של גוגל. לאחר שפתחתם חשבון ג'ימייל, או אם יש ברשותכם כבר אחד כזה, היכנסו אל האתר Google Marketing Platform. לחצו על המשבצת במסך עליה כתוב Sign Google Marketing Platform ואחר כך על Set Up תחת הכותרת של Google Analytics. אחרי שתלחצו על כל אלו, תגיעו אל מסך פתיחת החשבון. כמו בכל הרשמה לשירות כזה או אחר, תצטרכו למלא פרטים אישיים.

בנוסף לפרטים האישיים, מלאו את השם של החשבון החדש שלכם ואזור זמן. תוכלו לראות באותו העמוד, בחלק התחתון שלו, את הגדרות איסוף הנתונים של גוגל שמסומנות כברירת מחדל. ניתן לשנות אותן בהתאם לצרכים שלכם, או להשאיר אותן ולשנות לאחר ההתנסות בשירות. בשלב הבא, לחצו על Get Tracking ID ואשרו את תנאי השימוש של גוגל. אחרי אישור תנאי השימוש, תקבלו את ה-Tracking ID האישי שלכם וקוד בשפת ג'אווה סקריפט. 

עשיתם את כל מה שכתוב כאן? ברכותינו, פתחתם חשבון גוגל אנליטיקס. תוכלו לשנות את הגדרות המעקב אחר נתונים בחשבון שלכם, כשכל מה שנותר הוא הטמעת קוד ה-Tracking ID באתר שלכם, על מנת שתוכלו לבצע את המעקב אחר הנתונים השונים של גלישת המשתמשים באתרכם.

הטמעת קוד בוורדפרס של גוגל אנליטיקס 4

אתרי וורדפרס הם אתרים המתאפיינים בתוספים שונים ובתבניות שונות באתר. אתרים רבים בנויים על מערכת וורדפרס, שבבסיסה מאפשרת פתיחת אתר ללא תשלום. זוכרים שדיברנו מקודם על Tracking ID? אחלה, אז כאן הם קוראים לו בשם Measurement ID. צורת ההטמעה הכי טובה לקוד הזה היא באמצעות הטמעה ישירה וללא צורך בתוספים.

אלא אם כן, האתר שלכם הינו אתר חנות ואתם מעוניינים לעקוב גם באנליטיקס 4 החדש אחר כל האירועים כגון: צפייה בעמוד מוצר, הוספה לעגלה, מעבר לתשלום, רכישה וערך רכישה. ועוד אירועי איקומרס נוספים שניתן לעקוב אחריהם ולהבין יותר את תנועה הגולשים באתר.

איך להטמיע אירועי איקומרס בגוגל אנליטיקס 4?

הדרך הקלה הפשוטה והכי מהירה שיש (2 דקות על השעון), היא באמצעות התוסף המוכר Pixel Your Site, ניתן לרכוש חבילה לאתר 1 בלבד או לחלופין במידה ויש לכם כמה אתרים אז משתלם לקחת את החבילה של עד 10 אתרים ותסגרו לכם פינה תוך 2 דקות עם הטמעת כל האיוונטים שרק תחלמו עליהם.

האם Pixel Your Site מטמיעים גם פלטפורמות אחרות?

כן! ניתן להתקין בצורה מהירה גם את הפיקסל של פייסבוק וגם את קוד המעקב של גוגל אדס. וכן גם זה לוקח בדיוק 2 דקות, ועוקב לכם אחר כלל האירועים בצורה תקינה ואיכותית.

אפשרות הטמעה נוספת היא להטמיע את הקוד במערכת הוורדפרס עצמה. ניתן לעשות זאת על ידי הכנסה של הקוד ל-header.php, באמצעות כניסה לאזור הניהול של מערכת הוורדפרס שלכם. בין שתי תגיות <head> שיפתחו בפניכן, הכניסו את קוד המעקב שלכם.

איך משיגים את Measurement ID של GA4?

נכנסים לגוגל אנליטיקס » לחיצה על Admin » לחיצה על Data Streams » לאחר מכן לחיצה על הטאב שיופיע לכם/

 configure tag settings » installation instructions » install manually

וקוד המעקב יופיע לפניכם להעתקה.

data stream
data stream click
configure tag settings
installation instructions
install manually

שימו לב כי התג נקרא Google tag, ממש לאחרונה גוגל השיקו תג חדש המאחד את כלל השירותים המחוברים אליו, הם אומרים כי התג הבודד הזה ישפר משמעותית את איכות המידע ויפתח לנו פיצרים חדשים בהמשך.

מגוגל אנליטיקס 3 לגוגל אנליטיקס 4

אם אתם קוראים את המאמר הזה ודילגתם על כל החלק של פתיחת חשבון חדש, כנראה שאתם כבר משתמשים מנוסים בגוגל אנליטיקס. גוגל אנליטיקס 3 (יוניברסל אנליטיקס) הוא השירות הישן יותר של גוגל אנליטיקס, אך משתמשים רבים רוצים לבצע את המעבר לגרסה החדשה. בנוסף, גוגל הכריזה כי ב-2023 היא לא תאפשר יותר עבודה בגוגל אנליטיקס 3, משמע - גם אם יהיה מותקן קוד המעקב של אנליטיקס 3 לא יועבר אליו דאטה יותר. מה שמחייב את המשתמשים לבצע את המעבר, וככל שהמעבר יתבצע מוקדם יותר כך תוכלו בשנה ביולי 2023 להסתכל אחורה באנליטיקס החדש כדי לנתח נתונים ולא לנתח אותם גם בישן וגם בחדש.

איך לשדרג מאנליטיקס 3 ל- 4

כדי לעבור מגוגל אנליטיקס 3 ל-4, פיתחו את עמודת ה-Property ולחצו על Upgrade to GA4. המסך הבא אותו תראו ישאל אתכם האם אתם רוצים לחבר את ה-Property לחשבון קיים או לחשבון חדש. בחרו באופציה המתאימה עבורכם (ייתכן וכבר פתחתם חשבון חדש בעבר במקרה) ולאחר מכן לחצו על Create Property. צריך לציין כי המעבר לא כל כך חלק כמו שהוא נשמע, כך שיש לשקול האם לבצע הטמעה לגמרי מחדש של גוגל אנליטיקס 4.

סרטון הסבר על חיבור אנליטיקס 3 לאנליטיקס 4

חיבור אנליטיקס 3 לאנליטיקס 4

מיהו מומחה גוגל אנליטיקס? 

מומחה גוגל אנליטיקס הוא אדם העובד עם שירותי גוגל אנליטיקס במשך זמן רב וביצע את ההסמכות של הארדמיה של גוגל באונליין הקשורות לגוגל אנליטיקס. וכמו כן, מסוגל להוכיח את איכות השימוש שלו בשירות, באמצעות תיקי עבודות.

מומחי גוגל אנליטיקס הם אלו שמכירים את השירות הוותיק של גוגל אנליטיקס 3, אך גם שולטים בחידושים השונים שיש לגוגל אנליטיקס 4 להציע. מומחים אלו ניתן למצוא במקומות שונים, החל מחברות דיגיטל מרקטינג כמו SFB Digital Marketing ועד ליועצי דיגיטל פרילנסרים.

אירועים בגוגל אנליטיקס 4

סרטון מידע על יצירת אירועים באנליטיקס 4

איך ליצור אירועים בגוגל אנליטיקס 4

באופן כללי, ה-HITS בגוגל אנליטיקס 4 השתנו. אם בגוגל אנליטיקס 3 העבודה התבצעה בעיקר באמצעות pageviews, transactions או events, בגוגל אנליטיקס העבודה מתבצעת רק באמצעות events (אירועים). כל אינטראקציה שנרצה לשלוח, בין אם מדובר על מידע על גלילה, צפייה בסרטון, מכירות או צפיה בדף, ידרוש מאיתנו שליחה של event עם עד 25 פרמטרים שונים על ה-event הספציפי שנשלח.

עריכת אירועים

סרטון מידע על עריכת אירועים ישירות באנליטיקס 4

עריכת אירועים

באנליטיקס 4 החדש ניתן לערוך אירועים ישירות בממשק וללא התעסקות מצד תג מנג'ר.
מדובר על אירועים קיימים באנליטיקס שניתן להגיע ישירות לטאב אירועים » עריכת אירועים, ומשם לבחור לערוך אירוע קיים ולשנות את הפרמטרים שלו בהתאם לצרכים שלכם.

מעקב אחר המרות

סרטון מידע על המרות

המרות בגוגל אנליטיקס 4

גוגל אנליטיקס 4 יכול לסייע לנו, כמו הגרסאות הקודמות שלו, להגיע ליחס ההמרה המקסימלי של האתר שלנו. למי שלא יודע, יחס המרה הוא היחס בין כמות הגולשים שנכנסים לאתר לבין כמות הגולשים שמבצעים בו פעולה מסוימת. המרה מתייחסת לפעילות מסוימת הנמדדת באתר, כמו רכישה או הרשמה, כאשר לכל אתר יש את ההמרות הרלוונטיות אליו. בגוגל אנליטיקס 4, ה-events מחליפים למעשה את ה-HITS, כך שבמידה ויש event מסוים ששלחנו לדף כלשהו, נוכל להפוך אותו להמרה במעקב, במידה ונרצה בכך.

דוחות

סרטון מידע על המרות

טכניקות לניתוח ויצירת דוחות

גוגל אנליטיקס 4 לא פסח גם על שינויים בדוחות. דוח הזרימה למשתמשים למשל, כבר לא קיים. מנגד, ישנם הרבה דוחות חדשים שניתן לעשות בהם שימוש. תחת תפריט Explore ניתן למצוא דוחות חדשים ולהגדיר מסננים, על מנת שבכל דוח יוצגו לכם הנתונים הרלוונטיים. בין היתר ניתן לעבוד עם דפי נחיתה, מקורות תנועה ותיוגי UTM.

מסחר אלקטרוני

מסחר אלקטרוני (איקומרס) התופס יותר תאוצה בשנים האחרונות, ניתן גם הוא למעקב באמצעות הפיצ'רים השונים בגוגל אנליטיקס 4. שימוש בנתונים שונים יוכל לסייע לכם לקבל החלטות נכונות יותר במידה והאתר שלכם הוא בתחום האיקומרס. דוחות בהם ניתן להשתמש על מנת לקבל נתונים רלוונטיים הם דוחות רכישה, התנהגות וניתוח מסחר אלקטרוני.

לצורך מעקב אחר כלל אירועי האיקומרס באתר הוורדפרס שלכם ניתן לקחת שירות מפתח שמנוסה בענייני הטמעות איקומרס (יכול לעלות כמה אלפי שקלים טובים), או לחלופין לרכוש את התוסף Pixel Your Site שדיברנו עליו בתחילת המאמר ולבצע את ההטמעה בתוך מספר רגעים.

בניית קהלים

בניית קהלים, שהייתה מרכיב משמעותי ביכולות של גוגל אנליטיקס 3, היא דבר שניתן לעשות גם באמצעות גוגל אנליטיקס 4. Report Overlap יכול לסייע בניתוח קהלים על ידי בידוד של סגמנטים אחד מהשני. הדוח מאפשר להשוות עד שלושה סגמנטים. בעזרת הממצאים ניתן לבנות קהלים חדשים.

סרטון מידע על קהלים

בניית קהלים ב GA4

שאלות ותשובות

האם פתיחת חשבון בגוגל אנליטיקס עולה כסף?

לא, שירות גוגל אנליטיקס הינו ללא עלות והרישום אליו מתבצע באמצעות כניסה דרך חשבון הג'ימייל שלכם.

האם יש להטמיע שמות קמפיינים כמו באנליטיקס 3?

לא, ובשעה טובה.. באנליטיקס 4 החדש המערכת עוקבת אוטומטי אחר כלל הקמפיינים ממערכות הפרסום השונות. (כמובן שיש לקודד את הלינקים באמצעות UTM)

גוגל אנליטיקס 4 - המדריך למעבר קל

שי כהן, בן 32, נשוי + 2. מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים