טרגוט קהלים - איך הוא עובד וכיצד נבנה אותו בצורה הנכונה

שי כהן
תאריך:
עודכן לאחרונה:

בואו לגלות כיצד תוכלו להגיע ליעדים של העסק שלכם באמצעות טרגוט קהלים נכון בגוגל אדס יחד עם סוגי פרסום מגוונים

לשתף זה לאהוב
טרגוט קהלים - איך הוא עובד וכיצד נבנה אותו בצורה הנכונה
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

בכל התחלה של הקמת קמפיין או בנייה של משפך מכירות בין אם בפרסום בגוגל או בפרסום בפייסבוק, אחד הדברים החשובים ביותר זה שנדע להגיע לקהל שלנו.

לניתוח קמפיינים בין אם בפייסבוק/גוגל או כל ערוץ אחר והכל במקום אחד ניתן להשתמש בכלי המדהים של סופרמטריקס שמתחבר לכל ערוצי הפרסום בלחיצת כפתור ומציג את כל הנתונים בצורה ויזואלית ונוחה. ניתן לחבר מגוון רחב של ערוצי פרסום גוגל/פייסבוק/לינקדאין ועוד, וכן לראות את כל המידע בדאשבורד 1.

בחירת פלטפורמת פרסום
אישור

די פשוט לחבר את הכלי, בעת בחירת פלטפורמת הפרסום, יש ללחוץ Authorize, לאחר מכן תתבקשו להתחבר לחשבון הפייסבוק שלכם לצורך העניין אם בחרתם בכך וזה הכל. יוצג לכם טמפלט דיפולטיבי שלהם אך יש להם מגוון של טמפלטים מוכנים.

במאמר זה נדבר על בנייה וטרגוט קהלים שכבר ביצעו אינטראקציה בעבר עם העסק – בין אם באתר, במודעות פייסבוק או בכל נכס דיגיטלי אחר שיש לעסק מעקב עליו.

בניית קהלים בגוגל אנליטיקס 4:

מהו גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס זהו כלי לאיסוף נתונים על התנהגות הגולשים באתר שלכם שבאמצעות כניסתם לאתר שלכם ניתן לבנות מהם קהלים שונים, לכל בעל אתר רצוי שיהיה את הכלי הזה בכדי לנתח את הנתונים ולשפר אותם, בין אם זה את זמן השהייה באתר, שיפור חווית המשתמש, שיפור שיעורי ההמרה ועוד המון שיפורים שרק יקחו את האתר והעסק שלכם קדימה.

איך בונים קהלים בגוגל אנליטיקס 4?

ניכנס לחשבון שלנו בגוגל אנליטיקס ובתפריט הצד נלחץ על Configure

configure
configure

לאחר מכן בתפריט הצד נלחץ על Audiences

audiences
audiences

ייפתח לנו המסך הבא המאגד את כל הקהלים שבנינו ולצורך יצירת קהל חדש נלחץ על New Audience – כאן נוכל ליצור ולערוך קהלים

new audience
new audience

לאחר שלחצתם על New Audience ייפתח לכם המסך הבא

וכאן תגלו שיש לכם מגוון אפשרויות לבניית קהלים:

build new audience
build new audience

ראשית בחלק העליון ניתן לבנות קהלים בהתאמה אישית לגמרי.

מתחתיו ניתן לבנות על בסיס טמפלטים מוכנים שמקצרים לנו עבודה בבניית קהלים בסיסיים.

לדוגמא, אני מעוניין לבנות קהל של כל מי שהוסיף לעגלה ב 30 יום האחרונים

נלך ל Events ונבחר ב add_to_cart.

ניתן כמובן להתאים תנאים לעגלה.. למשל הוסיף לעגלה אך לא ביצע רכישה.

add to cart audience
add to cart audience

בניית קהלים עם הטמפלטים של אנליטיקס 4

אם נלחץ על הטאב Shopping, ייפתחו לנו מגוון קהלים עם רעיונות ליצירה על בסיס אירועים בחנויות איקומרס.

shopping audience
shopping audience

בטאב של Tamplates, ניתן יהיה לבנות קהל על בסיס המידע הדמוגרפי של הגולש, על בסיס סוג צריכת הטכנולוגיה בו הגולש משתמש וכן על בסיס מקורות ההגעה שלהם.

tamplates
tamplates

לאלו שעדיין משתמשים באנליטיקס 3 השארתי עבורכם את השלבים לבניית קהלים:

שימו לב – אני אמנם מציג כל דבר בנפרד אך כמובן ניתן לייצר שילובים מדהימים בשביל לייצר קהל רימרקטינג ספציפי ולהתאים לו את המודעה הנכונה!

דמוגרפיה:
בחלק של הדמוגרפיה ניתן לבנות קהל לפי:

  • גיל
  • מגדר
  • שפה
  • קטגוריות
  • מיקום
audience demographics

טכנולוגיה:
ניתן להגדיר סוגים שונים של משתמשים לפי הטכנולוגיית מכשיר שלהם כגון:

  • מערכת הפעלה
  • גרסת מערכת הפעלה
  • סוג דפדפן
  • גרסת דפדפן
  • רזולוציית מסך
  • סוג מכשיר
  • מותג מכשיר

גם כאן כמובן ניתן לייצר וריאציות שונים שיתאימו לקהל שלכם.

technology

התנהגות גולשים:
כאן זה כבר נהיה מעניין יותר..

אנו יכולים להגדיר בקהל שנבנה כמה סשנים הוא ביצע.

התאריך מאז הסשן האחרון.

עסקאות – אפשר לטרגט כאן גולשים שביצעו עסקאות או גולשים שלא ביצעו עסקאות.
בנוסף לחנויות שיש להם מגוון של מוצרים, אפשר גם לבנות קהל של לקוחות נאמנים שזה לדוגמא גולשים ביצעו 2-3 עסקאות ולפרסם להם מוצרים דומים או משלימים למוצרים שהם רכשו בעזרת רימרקטינג דינמי בגוגל.

זמן כל סשן – הזמן בשניות של כל סשן שביצע גולש.

audience behavior

תאריך של הסשן הראשון:

date

מקורות הגעה:

כאן אפשר לנצל את הכלי המדהים הזה ולהתאים את המודעות שאתם מפרסמים בפלטפורמות השונות כך שתתאים למודעה שתגיע אחריה או לסיפור של העסק שאתם מנסים לספר.

אפשר לבחור לפי כמה סוגי מקורות הגעה:

  • לפי קמפיין – במידה ואתם משתמשים וכדאי שתשמשו ב UTM זאת אומרת במעקב אחר לחיצות על לינקים במודעות שאתם מפרסמים והגדרתם את שם הקמפיין, הוא יופיע לכם כאן במידה והגולש נכנס מקמפיין זה.
  • לפי מדיום – זה יכול להיות CPC, משפיענים, מיילים ועוד.
  • מקור – כאן ניתן יהיה לראות את כל ערוצי ההגעה שגולשים מגיעים לאתר שלכם: פייסבוק, אינסטגרם, גוגל אורגני, גוגל ממומן, הפניות מאתרים שונים ועוד.
  • ביטויים – ניתן לייחד קהל על פי הביטוי אותו הוא חיפש אותך במנוע החיפוש והגיע אליך לאתר.
traffic sources

פעולות של איקומרס:

גם כאן השמיים הם הגבול לסוגי הקהלים שניתן להקים.

  • תוכלו להקים כאן קהל לפי גובה עסקה
  • לפי מוצר שרכש, הוסיף לעגלה וכמעט כל פעולה שהכלי מציע
  • לפי סוג קטגוריה שהגולש היה בה ועוד המון צירופים מדהימים
ecommerce

מתקדמים:

כאן ניתן לבנות בצורה ידנית מספר סגמנטים שונים של הגולשים שלכם.

ניתן לבחור מהרשימה המוצעת, לאחר מכן את הנתון המתאים לסגמנט ואז ניתן להוסיף עוד בכדי לצמצם או לייחד את הקהל כמה שניתן.

conditions

תנאים רציפים:

אפשר כאן לפלח את הגולשים או את הפעולות שלהם לפי תנאים שהם רציפים.

אפשר לבחון כאן איך פעולות עוקבות קשורות ואיך הם משנות את התנהגות הגולשים באתר.

sequences

לאחר שסיימנו לבנות את הקהל נלחץ על הכפתור Apply.

לצורך הדוגמא: בחרתי קהל של נשים שהגיעו מפייסבוק.

ניתן לראות בחלק הימני את כמות המשתמשים של הקהל הספציפי שבניתי ב 7 הימים האחרונים.

לאחר מכן ניתן לבחור את הזמן שבו תרצה לשמור על המשתמש בקהל שלך.

ובתחתית יהיה רשום לכם היכן תוכלו לפרסם לקהל הזה לפי הכמות שלו – כאן לצורך העניין הוא רושם לי ברשת המדיה.

לאחר מכן נלחץ על Next Step ונעבור לשיוך חשבון הגוגל שלנו בכדי לפרסם לקהל הזה.

facebook female

בלחיצה על add destinations תוכלו לראות את חשבון הגוגל שמחובר לכם לחשבון האנליטיקס (במידה ואכן חיברתם אותו כמובן).

יש לבחור את החשבון וללחוץ על Publich.

destination

זהו סיימתם לבנות את הקהל המותאם הראשון שלכם! מאמין שעכשיו יהיה לכם יותר רעיונות לאיך מה כמה ולמה לבנות קהל ואיזה בדיוק והיכן לפרסם לו בכדי שתדעו לפרסם נכון לאדם הנכון.

שנעשה שיחת בקרה על החשבון שלך?
לשיחת ייעוץ השאירו פרטים:

איך לייבא קהלים בלחיצת כפתור?

אם אתם רוצים לעשות ייבוא מהיר של מגוון סוגי תנאים לקהלים שלכם ניתן לעשות זאת מהגלריה בלחיצה על הכפתור כפי שמופיע בתמונה:

import from gallery

לאחר מכן ניתן לפלטר מצד שמאל את מה שנראה לכם שמתאים בשבילכם, ותראו רשימה של חבילות של קהלים.

בלחיצה על כל חבילה ניתן יהיה לראות את הקהלים במוכנים שלהם לפני שאת מייבאים אותם.

pack

בניית קהלים בגוגל אדס Google Ads

גם במערכת הפרסום של גוגל אדס ישירות ניתן לבנות ולייצר מגוון סוגים של קהלים.

יש ללכת לכלים והגדרות בפינה המשאלית העליונה:

tools

לאחר מכן ללחוץ על "המרכז לניהול קהלים"

manage audience

במסך הבא בלחיצה על כפתור ה + ומעבר בין הטאבים תוכלו להקים קהלים כגון:

  • רימרקטינג – מבקרים באתר, באפליקציה, ביוטיוב, רשימת לקוחות, רשימה משולבת.
  • קהלים מותאמים אישית – לפי תחומי עניין או לפי כוונות רכישה, ניתן גם לפי ביטויי חיפוש ביצעו ברשת החיפוש של גוגל.
    בנוסף אפשר לכלול גם גולשים שהיו באתרי אינטרנט מסויימים.

במדדי הקהלים תוכלו לראות את הפילוח של כלל הקהל שלכם ולאן הוא משוייך גם כגון קטגוריה מסויימת או תחום עניין משותף.

google ads audience

איך להוסיף את הקהל לקמפיין שלכם?

במידה ויש לכם קמפיין פעיל ניתן יהיה ללכת לקבוצת המודעות ומשם לקהלים.

שם תוכלו לעשות אחד משני הדברים:

טרגוט – משמע יוצר אך ורק לקהל שבחרת לטרגט.

תצפית – לא יצמצם את קהל שלך אך כן תוכל לראותמאיזה קהל הגולש הגיע או רכב וכך גם להתאים את הצעות המחיר בהתאם.

שאלות נפוצות על גוגל אנליטיקס

האם ניתן לטרגט קמפיין ספציפי שמגיע מפייסבוק ולפרסם לו בגוגל

וודאי! כפי שיש בהסבר המאמר בהקמת הקהלים במותאמים – ניתן לבנות קהל לפי הקמפיין ממנו הגולש הגיע לאתר וכך ניתן להמשיך לפרסם לו בין אם ביוטיוב, ברשת המדיה ועוד.

האם כדאי לטרגט גולשים שכבר רכשו בעבר?

כן ולא..
כן – כי גולש שכבר רכש ממך כנראה שהוא ירכוש ממך שוב. (זאת במידה ואתם מוכרים יותר ממוצר אחד בחנות)
לא – כי כנראה שאתם תתנו לו את אותה המודעה שאתם מפרסמים לגולשים חדשים שלא רכשו עדיין ממך, ואלו שכן רכשו רואים את אותה המודעה.
וכך בעצם אתם שמים לעצמכם רגל בלהחזיר לקוחות קיימים לחנות ולגרום להם לרכוש שוב.
חשוב להתאים את המודעה לקהל!

היכן כדאי להקים קהלים בגוגל אדס או באנליטיקס?

בשניהם! בגוגל אדס ניתן לבנות קהלים גם לפי תחומי עניין או כוונות רכישה כפי שרשמתי במאמר.
ובאנליטיקס ניתן לבנות קהלים מותאמים שיתאימו לצרכים של העסק והמטרות שלו.

טרגוט קהלים - איך הוא עובד וכיצד נבנה אותו בצורה הנכונה

שי כהן, בן 32, נשוי + 2. מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים