בואו לגלות כיצד תוכלו להגיע ליעדים של העסק שלכם באמצעות טירגוט קהלים נכון בגוגל אדס יחד עם סוגי פרסום מגוונים
בכל התחלה של הקמת קמפיין או בנייה של משפך מכירות בין אם בפרסום בגוגל או בפרסום בפייסבוק, אחד הדברים החשובים ביותר זה שנדע להגיע לקהל שלנו.
לניתוח קמפיינים בין אם בפייסבוק/גוגל או כל ערוץ אחר והכל במקום אחד ניתן להשתמש בכלי המדהים של סופרמטריקס שמתחבר לכל ערוצי הפרסום בלחיצת כפתור ומציג את כל הנתונים בצורה ויזואלית ונוחה. ניתן לחבר מגוון רחב של ערוצי פרסום גוגל/פייסבוק/לינקדאין ועוד, וכן לראות את כל המידע בדאשבורד 1.
די פשוט לחבר את הכלי, בעת בחירת פלטפורמת הפרסום, יש ללחוץ Authorize, לאחר מכן תתבקשו להתחבר לחשבון הפייסבוק שלכם לצורך העניין אם בחרתם בכך וזה הכל. יוצג לכם טמפלט דיפולטיבי שלהם אך יש להם מגוון של טמפלטים מוכנים.
במאמר זה נדבר על בנייה וטרגוט קהלים שכבר ביצעו אינטראקציה בעבר עם העסק – בין אם באתר, במודעות פייסבוק או בכל נכס דיגיטלי אחר שיש לעסק מעקב עליו.
גוגל אנליטיקס זהו כלי לאיסוף נתונים על התנהגות הגולשים באתר שלכם שבאמצעות כניסתם לאתר שלכם ניתן לבנות מהם קהלים שונים, לכל בעל אתר רצוי שיהיה את הכלי הזה בכדי לנתח את הנתונים ולשפר אותם, בין אם זה את זמן השהייה באתר, שיפור חווית המשתמש, שיפור שיעורי ההמרה ועוד המון שיפורים שרק יקחו את האתר והעסק שלכם קדימה.
ניכנס לחשבון שלנו בגוגל אנליטיקס ובתפריט הצד נלחץ על Configure
לאחר מכן בתפריט הצד נלחץ על Audiences
ייפתח לנו המסך הבא המאגד את כל הקהלים שבנינו ולצורך יצירת קהל חדש נלחץ על New Audience – כאן נוכל ליצור ולערוך קהלים
לאחר שלחצתם על New Audience ייפתח לכם המסך הבא
וכאן תגלו שיש לכם מגוון אפשרויות לבניית קהלים:
ראשית בחלק העליון ניתן לבנות קהלים בהתאמה אישית לגמרי.
מתחתיו ניתן לבנות על בסיס טמפלטים מוכנים שמקצרים לנו עבודה בבניית קהלים בסיסיים.
לדוגמא, אני מעוניין לבנות קהל של כל מי שהוסיף לעגלה ב 30 יום האחרונים
נלך ל Events ונבחר ב add_to_cart.
ניתן כמובן להתאים תנאים לעגלה.. למשל הוסיף לעגלה אך לא ביצע רכישה.
אם נלחץ על הטאב Shopping, ייפתחו לנו מגוון קהלים עם רעיונות ליצירה על בסיס אירועים בחנויות איקומרס.
בטאב של Tamplates, ניתן יהיה לבנות קהל על בסיס המידע הדמוגרפי של הגולש, על בסיס סוג צריכת הטכנולוגיה בו הגולש משתמש וכן על בסיס מקורות ההגעה שלהם.
שימו לב – אני אמנם מציג כל דבר בנפרד אך כמובן ניתן לייצר שילובים מדהימים בשביל לייצר קהל רימרקטינג ספציפי ולהתאים לו את המודעה הנכונה!
דמוגרפיה:
בחלק של הדמוגרפיה ניתן לבנות קהל לפי:
טכנולוגיה:
ניתן להגדיר סוגים שונים של משתמשים לפי הטכנולוגיית מכשיר שלהם כגון:
גם כאן כמובן ניתן לייצר וריאציות שונים שיתאימו לקהל שלכם.
התנהגות גולשים:
כאן זה כבר נהיה מעניין יותר..
אנו יכולים להגדיר בקהל שנבנה כמה סשנים הוא ביצע.
התאריך מאז הסשן האחרון.
עסקאות – אפשר לטרגט כאן גולשים שביצעו עסקאות או גולשים שלא ביצעו עסקאות.
בנוסף לחנויות שיש להם מגוון של מוצרים, אפשר גם לבנות קהל של לקוחות נאמנים שזה לדוגמא גולשים ביצעו 2-3 עסקאות ולפרסם להם מוצרים דומים או משלימים למוצרים שהם רכשו בעזרת רימרקטינג דינמי בגוגל.
זמן כל סשן – הזמן בשניות של כל סשן שביצע גולש.
תאריך של הסשן הראשון:
מקורות הגעה:
כאן אפשר לנצל את הכלי המדהים הזה ולהתאים את המודעות שאתם מפרסמים בפלטפורמות השונות כך שתתאים למודעה שתגיע אחריה או לסיפור של העסק שאתם מנסים לספר.
אפשר לבחור לפי כמה סוגי מקורות הגעה:
פעולות של איקומרס:
גם כאן השמיים הם הגבול לסוגי הקהלים שניתן להקים.
מתקדמים:
כאן ניתן לבנות בצורה ידנית מספר סגמנטים שונים של הגולשים שלכם.
ניתן לבחור מהרשימה המוצעת, לאחר מכן את הנתון המתאים לסגמנט ואז ניתן להוסיף עוד בכדי לצמצם או לייחד את הקהל כמה שניתן.
תנאים רציפים:
אפשר כאן לפלח את הגולשים או את הפעולות שלהם לפי תנאים שהם רציפים.
אפשר לבחון כאן איך פעולות עוקבות קשורות ואיך הם משנות את התנהגות הגולשים באתר.
לאחר שסיימנו לבנות את הקהל נלחץ על הכפתור Apply.
לצורך הדוגמא: בחרתי קהל של נשים שהגיעו מפייסבוק.
ניתן לראות בחלק הימני את כמות המשתמשים של הקהל הספציפי שבניתי ב 7 הימים האחרונים.
לאחר מכן ניתן לבחור את הזמן שבו תרצה לשמור על המשתמש בקהל שלך.
ובתחתית יהיה רשום לכם היכן תוכלו לפרסם לקהל הזה לפי הכמות שלו – כאן לצורך העניין הוא רושם לי ברשת המדיה.
לאחר מכן נלחץ על Next Step ונעבור לשיוך חשבון הגוגל שלנו בכדי לפרסם לקהל הזה.
בלחיצה על add destinations תוכלו לראות את חשבון הגוגל שמחובר לכם לחשבון האנליטיקס (במידה ואכן חיברתם אותו כמובן).
יש לבחור את החשבון וללחוץ על Publich.
זהו סיימתם לבנות את הקהל המותאם הראשון שלכם! מאמין שעכשיו יהיה לכם יותר רעיונות לאיך מה כמה ולמה לבנות קהל ואיזה בדיוק והיכן לפרסם לו בכדי שתדעו לפרסם נכון לאדם הנכון.
שנעשה שיחת בקרה על החשבון שלך?
לשיחת ייעוץ השאירו פרטים:
אם אתם רוצים לעשות ייבוא מהיר של מגוון סוגי תנאים לקהלים שלכם ניתן לעשות זאת מהגלריה בלחיצה על הכפתור כפי שמופיע בתמונה:
לאחר מכן ניתן לפלטר מצד שמאל את מה שנראה לכם שמתאים בשבילכם, ותראו רשימה של חבילות של קהלים.
בלחיצה על כל חבילה ניתן יהיה לראות את הקהלים במוכנים שלהם לפני שאת מייבאים אותם.
גם במערכת הפרסום של גוגל אדס ישירות ניתן לבנות ולייצר מגוון סוגים של קהלים.
יש ללכת לכלים והגדרות בפינה המשאלית העליונה:
לאחר מכן ללחוץ על "המרכז לניהול קהלים"
במסך הבא בלחיצה על כפתור ה + ומעבר בין הטאבים תוכלו להקים קהלים כגון:
במדדי הקהלים תוכלו לראות את הפילוח של כלל הקהל שלכם ולאן הוא משוייך גם כגון קטגוריה מסויימת או תחום עניין משותף.
במידה ויש לכם קמפיין פעיל ניתן יהיה ללכת לקבוצת המודעות ומשם לקהלים.
שם תוכלו לעשות אחד משני הדברים:
טירגוט – משמע יוצר אך ורק לקהל שבחרת לטרגט.
תצפית – לא יצמצם את קהל שלך אך כן תוכל לראותמאיזה קהל הגולש הגיע או רכב וכך גם להתאים את הצעות המחיר בהתאם.
וודאי! כפי שיש בהסבר המאמר בהקמת הקהלים במותאמים – ניתן לבנות קהל לפי הקמפיין ממנו הגולש הגיע לאתר וכך ניתן להמשיך לפרסם לו בין אם ביוטיוב, ברשת המדיה ועוד.
כן ולא..
כן – כי גולש שכבר רכש ממך כנראה שהוא ירכוש ממך שוב. (זאת במידה ואתם מוכרים יותר ממוצר אחד בחנות)
לא – כי כנראה שאתם תתנו לו את אותה המודעה שאתם מפרסמים לגולשים חדשים שלא רכשו עדיין ממך, ואלו שכן רכשו רואים את אותה המודעה.
וכך בעצם אתם שמים לעצמכם רגל בלהחזיר לקוחות קיימים לחנות ולגרום להם לרכוש שוב.
חשוב להתאים את המודעה לקהל!
בשניהם! בגוגל אדס ניתן לבנות קהלים גם לפי תחומי עניין או כוונות רכישה כפי שרשמתי במאמר.
ובאנליטיקס ניתן לבנות קהלים מותאמים שיתאימו לצרכים של העסק והמטרות שלו.