מה הם סוגי המדידות באנליטיקס 4 החדש?

תאריך:
עודכן לאחרונה:

במאמר זה נדבר על החידושים בגוגל אנליטיקס 4 החדש, סוגי המדידות שלו ועוד מידע שיעזור לכם להתעדכן טוב יותר על איך להשתמש בו

לשתף זה לאהוב
מה הם סוגי המדידות באנליטיקס 4 החדש?
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

מה זה גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס הוא כלי לניתוח נתונים מבית גוגל המאפשר לנו לאסוף ולנתח נתוני שימוש באתר האינטרנט או באפליקציה שלנו. באמצעות הנתונים הללו נוכל להבין את התנהגות המשתמשים באתר שלנו, נוכל לזהות הזדמנויות לשיפור האתר או האפליקציה ונוכל למדוד את ההצלחה של היעדים העסקיים שלנו.

דאשבורד גוגל אנליטיקס 4

היכרות גוגל אנליטיקס 4:

גוגל אנליטיקס 4 (GA4) הוא גרסה חדשה של גוגל אנליטיקס, שפורסמה ב-2020. 

GA4 מבוסס על מודל נתונים חדש, המאפשר לו לספק תובנות מעמיקות יותר לגבי התנהגות המשתמשים

והוא מציע מספר יתרונות על פני הגרסה הישנה של גוגל אנליטיקס (Universal Analytics, UA):

תמיכה במכשירים ובממשקים שונים: 

תומך במגוון רחב יותר של מכשירים וממשקים, כולל אתרים, אפליקציות, מכשירי IoT ועוד.

יכולת למדוד אירועים מותאמים אישית: 

מאפשר לך למדוד אירועים מותאמים אישית לעסק שלך, המאפשרים לך להבין טוב יותר את ההתנהגות של המשתמשים שלך.

יכולת בקרה על נתונים לאורך זמן: 

משתמש במודל נתונים חדש, המאפשר לו לנטר נתונים לאורך זמן, גם אם המשתמשים משנים את אופן השימוש שלהם באתר או באפליקציה שלך.

אם אתה משתמש בגוגל אנליטיקס הישן, מומלץ להתחיל להשתמש ב-GA4 בהקדם. 

GA4 הוא כלי חזק יותר וגמיש יותר, שיוכל לעזור לך להבין טוב יותר את האתר או האפליקציה שלך.

אפשרויות מדידת נתונים

מבט על דוח בגוגל אנליטיקס 4

גוגל אנליטיקס מציעה מגוון רחב של אפשרויות מדידת נתונים, שמאפשר לנו לאסוף נתונים על מגוון רחב של נושאים:

נתוני תנועה באתר:

נתוני התנועה באתר של GA4 מתייחסים לנתונים הנאספים על ידי GA4 לגבי המשתמשים המגיעים לאתר או לאפליקציה שלכם. הנתונים כוללים מידע על המקור ממנו הגיעו המשתמשים לאתר שלכם, ואת הדרך שבה הם הגיעו לאתר.

ישנם מגוון רחב של מקורות תנועה שבהם משתמשים יכולים להגיע לאתר שלכם. ביניהם:

  • מנועי חיפוש: גולשים יכולים להגיע לאתר שלכם על ידי חיפוש מילות מפתח רלוונטיות במנוע חיפוש, כגון Google או Yahoo.
  • קמפיינים פרסומיים: גולשים יכולים להגיע לאתר שלכם באמצעות קמפיינים פרסומיים המציגים את האתר שלכם במקומות שונים באינטרנט, כגון במנועי חיפוש, ברשתות חברתיות, או באתרים אחרים.
  • פניות ישירות: גולשים יכולים להגיע לאתר שלכם ישירות על ידי הזנת כתובת האתר בדפדפן שלהם.
  • קישורים ממקורות אחרים: גולשים יכולים להגיע לאתר שלכם על ידי לחיצה על קישורים המופנים לאתר שלכם ממקורות אחרים, כגון אתרים אחרים, ניוזלטרים, או דואר אלקטרוני.
  • אפליקציות אחרות: משתמשים יכולים להגיע לאתר שלכם באמצעות אפליקציות אחרות, כגון אפליקציות מדיה חברתית או אפליקציות שיתוף תוכן.

כיצד להשתמש במידע על מקורות תנועה?

מידע על מקורות התנועה יכול לעזור לכם להבין כיצד משתמשים מגיעים לאתר שלכם. המידע יכול לעזור לכם לקבל החלטות לגבי מיטוב תקציב השיווק, יכול לעזור לשפר את חוויית המשתמש באתר שלכם, ולייעל את האתר שלכם עבור מנועי החיפוש.

לדוגמה, אם אתם רואים שמרבית התנועה לאתר שלכם מגיעה ממקורות מנועי חיפוש, אתם יכולים להשקיע יותר בשיפור קידום האתר שלכם במנועי חיפוש. אם אתם רואים שמרבית התנועה לאתר שלכם מגיעה מקמפיינים פרסומיים, אתם יכולים לבחון את הקמפיינים הפרסומיים שלכם כדי לוודא שהם יעילים.

מקורות הגעה גוגל אנליטיקס 4
סשן מקור הגעה

נתוני משתמשים:

בנוסף למידע על מקורות תנועה, GA4 אוסף גם נתוני משתמשים. נתוני משתמשים הם נתונים על המשתמשים שמגיעים לאתר או לאפליקציה שלכם. הנתונים יכולים לעזור לכם להבין טוב יותר את הצרכים והרצונות של המשתמשים שלכם, ולשפר את חוויית המשתמש באתר או באפליקציה שלכם בהתאם לקהל שנותן את הביצועים הכי טובים.

GA4 אוסף שני סוגים עיקריים של נתוני משתמשים:

  • נתוני דמוגרפיה: נתוני דמוגרפיה הם נתונים על מאפיינים אישיים של משתמשים, כגון גיל, מין, מיקום, או תחומי עניין.
  • אירועים ומעורבות: אלו הם נתונים על ההתנהגות של משתמשים באתר או באפליקציה שלכם, כגון דפי שנצפו, מוצרים שנרכשו, או פעולות שבוצעו, נרחיב על זה בהמשך.

דמוגרפיה אנליטיקס 4

נתוני אירועים (Events): 

באנליטיקס 4, תנועת הגולשים נמדדת באמצעות אירועים (Events). אירוע הוא אינטראקציה שגולש מבצע באתר או באפליקציה. אירועים יכולים להיות, למשל:

  • לחיצה על כפתור
  • צפייה בדף
  • הורדה של קובץ
  • הרשמה לניוזלטר
  • הוספה לעגלה
  • רכישה של מוצר

אנליטיקס 4 מחלקת אירועים לשלושה סוגים:

  • אירועים מובנים (Built-in events): אירועים אלו מגיעים מראש מוגדרים באנליטיקס 4. ניתן להשתמש בהם ללא צורך בהגדרה נוספת.
    לאירועים מובנים יש מספר יתרונות:
  • אירועים מובנים כבר מוגדרים מראש ב-GA4, כך שאין צורך להגדיר אותם בעצמכם.
  • אירועים מובנים מדווחים באופן אוטומטי ב-GA4, כך שאין צורך לבצע עיבוד נוסף של הנתונים.
  • אירועים מובנים מוגדרים באופן אחיד ברחבי כל הענף, כך שאתם יכולים להשוות את הנתונים שלכם עם נתונים של אחרים.

    להלן כמה דוגמאות לאירועים מובנים:
  • דפים נצפים (Page View): אירוע זה מתרחש כאשר משתמש צופה בדף מסוים באתר או באפליקציה שלכם.
  • לחיצות על קישורים (Link Click): אירוע זה מתרחש כאשר משתמש לוחץ על קישור באתר או באפליקציה שלכם.
  • רכישות (Purchase): אירוע זה מתרחש כאשר משתמש מבצע רכישה באתר או באפליקציה שלכם.
אירועים בגוגל אנליטיקס 4


  • אירועים מותאמים אישית (Custom events): אירועים אלו מוגדרים על ידי המשתמש. ניתן להגדיר אירועים מותאמים אישית כדי לעקוב אחר אינטראקציות ספציפיות שאינן מובנות באנליטיקס 4.
    לדוגמה, נוכל ליצור המרות על כפתור ווצאפ שהוספנו לאתר, נוכל למדוד כמה פעמים לחצו על הכפתור לשיחת טלפון עם העסק, נוכל ליצור המרה מותאמת אישית כדי לעקוב אחר מספר הפעמים שהמשתמשים צפו בסרטון מסוים באתר שלך או את מספר הפעמים שהמשתמשים גלשו בעמוד מסוים באפליקציה שלך.
    השמיים הם הגבול ולכל עסק יש הגדרות אחרות להמרות, אפשר ליצור הכל.
המרות
  • אירועים של אפליקציות (App events): אירועים אלו ייחודיים לאפליקציות. ניתן להשתמש בהם כדי לעקוב אחר אינטראקציות של משתמשים באפליקציות.
    אירועים של אפליקציות מציעים מספר יתרונות:
  • יכולת מעקב אחר התנהגות משתמשים: אירועים של אפליקציות יכולים לעזור לכם לעקוב אחר האופן שבו המשתמשים, משתמשים באפליקציה שלכם. מידע זה יכול לעזור לכם לשפר את חוויית המשתמש באפליקציה שלכם, או לזהות הזדמנויות לשיפור המכירות או ההמרות.
  • אפשרות למדידת הצלחה של קמפיינים: אירועים של אפליקציות יכולים לעזור לכם למדוד את הצלחת הקמפיינים השונים שלכם. לדוגמה, תוכלו להשתמש באירועים של אפליקציות כדי למדוד את מספר המשתמשים שהוריד את האפליקציה שלכם לאחר שראו מודעה שלכם.
    להלן כמה דוגמאות לאירועים של אפליקציות:
  • לחיצה על כפתור: אירוע זה מתרחש כאשר משתמש לוחץ על כפתור באפליקציה.
  • צפייה בווידאו: אירוע זה מתרחש כאשר משתמש צופה בוידאו באפליקציה.
  • רכישה: אירוע זה מתרחש כאשר משתמש מבצע רכישה באפליקציה.


בנוסף לסוגים אלו, אנליטיקס 4 מאפשרת גם לעקוב אחר אירועים ספציפיים של גוגל, כגון:

  • אירועים של גוגל אדס (Google Marketing events): אירועים אלו קשורים לפעולות שגולשים מבצעים במסגרת קמפיינים של גוגל, כגון: לחיצה על מודעה, ביקור בדף נחיתה או השלמת רכישה.
  • אירועים של גוגל פלוס (Google+ events): אירועים אלו קשורים לפעולות שגולשים מבצעים במסגרת חשבון גוגל+, כגון: הוספת חבר, פרסום פוסט או שיתוף תוכן.


נתונים על יעדים ומטרות: 

בנוסף, גוגל אנליטיקס 4 מאפשר לכם להגדיר יעדים ומטרות בהתבסס על אירועים. לדוגמה, אתם יכולים להגדיר יעד למכירה של 100 מוצרים, או מטרה לקבל 500 ביקורות של 5 כוכבים.
נתונים על יעדים ומטרות יעזרו לכם לעקוב אחר התקדמותכם להשגת היעדים והמטרות שלכם וגם יכול לעזור לכם לקבל החלטות לגבי השיפור של האתר או האפליקציה שלכם.

לדוגמה, אם אתם רואים שהיעד למכירה של 100 מוצרים לא מתקדם כפי שציפיתם, אתם יכולים לבחון את האתר או האפליקציה שלכם כדי לזהות את הגורמים שמונעים מהמשתמשים לבצע רכישות.

דוחות

דוחות

גוגל אנליטיקס מציע מגוון רחב של דוחות, גם מותאמים אישית, שמאפשרים לנו לצפות בנתונים שאנחנו אוספים. הדוחות מסודרים לפי נושאים, כך שתוכל בקלות למצוא את הנתונים שאתה מחפש.
נוכל לייצר תרשימים שונים ומשפכים על מנת שנוכל להבין ולעכל את המידע טוב ובקלות יותר.

סיכום קצר על מה שדיברנו עד כה:

השימוש באפשרויות מדידת הנתונים בגוגל אנליטיקס יכול לעזור לנו להבין טוב יותר את האתר שלנו, את העסק שלנו, את המוצרים שלנו ועוד המון מידע חשוב על ידי איסוף נתונים על מגוון רחב של נושאים.

נוכל בעזרת גוגל אנליטיקס 4 לזהות הזדמנויות לשיפור האתר או האפליקציה ולמדוד את ההצלחה של היעדים העסקיים שלנו.

איך ניתן להטמיע את GA4 באתר שלנו?

קישור למדריך של גוגל

  1. יצירת חשבון גוגל אנליטיקס

כדי ליצור חשבון גוגל אנליטיקס, בקר באתר של גוגל אנליטיקס והיכנס באמצעות החשבון Google שלך. לאחר מכן, לחץ על "התחל".

  1. תקבלו קוד מזהה מעקב

לאחר יצירת חשבון גוגל אנליטיקס, תקבל קוד מזהה מעקב. הקוד הזה הוא תג המתחיל באות G-, המזהה את האתר שלך ומקבל ממנו מידע בגוגל אנליטיקס.

  1. הטמיעו את קוד המעקב

כדי להטמיע את קוד המעקב באתר שלך, ישנן שתי אפשרויות:

  • הטמעת קוד המעקב באופן ידני: העתק את קוד המעקב מהחשבון שלך בגוגל אנליטיקס והדבק אותו באתר שלך בהדר (Header).
  • שימוש בתוסף: אם אתה משתמש במערכת CMS, כגון WordPress או Drupal, תוכל להשתמש בתוסף כדי להטמיע את קוד המעקב באופן אוטומטי.

לאחר הטמעת קוד המעקב חשוב לוודא שאכן נאספים נתונים בגוגל אנליטיקס.

היעזרות במומחה גוגל אנליטיקס

אז לאחר שהבנו מה זה גוגל אנליטיקס 4 ומה הן סוגי המדידה החדשים, חשוב לציין שמעקב שוטף אחר הביצועים באתר וניתוח הנתונים בגוגל אנליטיקס הוא לא משהו שרק דורש זמן, הוא גם דורש ניסיון -
וזאת על מנת להצליח להסיק את המסקנות הטובות ביותר, שיעזרו לנו להתקדם בעסק.

אם אין לכם את הזמן והיכולת להתעסק או להתמקצע בשימוש המערכת של גוגל אנליטיקס 4 תוכלו להשתמש בשירותיו של מומחה גוגל אנליטיקס שיעשה את כל המחקר עבורכם.

מומחה גוגל אנליטיקס בעצם הוא איש מקצוע בעל ידע וניסיון בשימוש בגוגל אנליטיקס.

מומחה מסוגל לאסוף, לנתח ולפרש נתוני תנועה באתרים כדי לספק תובנות על ביצועי האתר, התנהגות המשתמשים והצלחת קמפיינים שיווקיים.

אני שי כהן, מומחה גוגל אנליטיקס ב - SFB שיווק דיגיטלי, אשמח לספק לכם שירותי אנליטיקה כדי להפוך את תהליך המדידה שלכם למקצועי, איכותי, וכזה שתוכלו לקבל בעקבותיו החלטות עסקיות נכונות.

אבחן את התנהגות הגולשים המגיעים לאתר, את מקורות התנועה מהם מגיעים גולשים לאתר, את התכנים שהגולשים צופים באתר, נגדיר יחד את המטרות של הקמפיינים השיווקיים ואמדוד את ההצלחה שלהם.

מומחה גוגל אנליטיקס שצבר לא מעט ניסיון וקילומטראז הוא בדיוק האדם שיוכל להצעיד את העסק שלכם קדימה.

מה הם סוגי המדידות באנליטיקס 4 החדש?

שי כהן, בן 32, נשוי + 2. מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים