אני מקווה ומאמין שכל בעל עסק לא משנה אם קטן או בינוני מנהל את התקציב החודשי בצורה נכונה ומסודרת. ושאני מדבר על תקציב חודשי אני מדבר על לוגיסטיקה, הוצאות משרד, הוצאות רכב, משכורות ועוד ועוד לא חסר…
לאן אני חותר עם זה?
חשוב להבין לפני כל התחלה של פרסום בין אם בדיגיטל או באופליין לדעת כמה מעוגת תקציב ההוצאות אתם מקצים לתקציב הפרסום של העסק.
בגדול - כמה שאתם רוצים, זאת אומרת אתם יכולים להחליט כמה תרצו להשקיע בפרסום בחודש.
בקטן - כמו שהזכרתי בהתחלה רצוי לדעת מראש ולהיות מוכן להשקעה חודשית בהתאם להוצאות העסק ולהכווין מהעוגה X כסף להשקעה בפרסום בגוגל.
כמובן שאתם יכולים לבוא ולהגדיר אני רוצה להוציא 2,500 שקלים בחודש, זה העלות שאני מוכן ויכול להשקיע בשיווק העסק.
לאחר שהגדרנו את תקציב הפרסום החודשי שלך בגוגל, חשוב לייצר פריסה של התקציב על פני כלי השיווק המתאימים באותה פלטפורמה או בפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טאבולה אאוטבריין ובהתאם למקום המתאים לעסק שלך לפרסום לקהל היעד שלך.
וזאת כדי לנהל את התקציב בצורה יעילה יותר ולהשקיע את תקציב הפרסום במקום הנכון ביותר עבורך.
בהתאם לתקציב החודשי שבחרתם להשקיע בפרסום בגוגל, יהיה ניתן לקבל הערכת תוצאות (בדגש על הערכה כיוון שלא ניתן יהיה לדעת במדוייק כמה תוצאות תוכלו להשיג) רק לאחר פרסום במשך כחודש יהיה אפשר לדעת תחזיות יותר מדוייקות לעתיד.
בנוסף לתקציב הפרסום החודשי שהגדרתם שהעסק מוכן להשקיע, ישנו גם את עלות ניהול הקמפיינים שלכם בגוגל ע"י איש מקצוע שמומחה לפרסום בגוגל.
תנו לי לעשות לכם סדר בדברים:
דיברנו על תקציב פרסום חודשי שיש לשלם לגוגל, וגם לאיש מקצוע שינהל את הקמפיינים. אך ישנם דברים נוספים שלרוב יצטרכו בעלי העסקים בכדי להקים קמפיין מוצלח.
חשוב מאוד כבעלי עסקים שלוקחים שירות מאיש מקצוע לפרסום בגוגל, פרסום בגוגל שופינג או בכל פלטפורמה אחרת, שיהיו לו את היכולות לענות על כל הצרכים שלכם שאפרט כאן, ושלא תצטרכו לקחת בעלי מקצוע נוספים כדי לעלות עם קמפיין בצורה הטובה ביותר. מה שנקרא שיווק דיגיטלי 360.
גם אתם בתור בעלי עסקים תרצו כמובן שיהיה לכם את היכולת לבוא לאיש המקצוע לדוגמא ולהגיד לו - בראש השנה אני עושה סייל וצריך לצאת עם זה לפרסום בקרוב. זה אומר מבחינתו שיש להכין באנרים ומודעות מותאמים לאותו חג ולאותו מבצע שאתם הולכים להציע באותם ימים.
זהו בעצם קישור שיוטמע במודעות בגוגל אליו יופנה הגולש ממודעת הפרסום, הדף צריך להיות מהיר (2 שניות גג 3 שהדף ייטען במלואו לגולש) בטעינה שלו כדי שהגולש לא ימתין זמן רב לדף ואז להסתכן בלאבד אותו.
בדף נחיתה חשוב שיהיו פרטים על המוצר או השירות שהעסק מציע בצורה ברורה אך קצרה ומניעה לפעולה.
בנוסף ובהתאם לשירות שמציעים - יש להכניס דרכי התקשרות עם בעל העסק.
כגון: טופס להשארת פרטים, טלפון, וואטסאפ, וכל דבר יכול לעזור בצורה מהירה לגולש ליצור קשר איתכם בצורה מהירה וקלה.
חשוב לשמור על שפה אחידה בין המודעה לבין הדף נחיתה, להכניס הנעה לפעולה מתאימה וממירה בהתאם לשירות או מוצר אותו אתם מוכרים.
בין אם אתם מפרסמים ברשת החיפוש או ברשת המדיה, חשוב שיהיה לכם מודעות שיגרמו לגולש להיכנס דווקא לדף שלכם מבין המתחרים.
לכן, יש לבנות מודעות חיפוש שמניעות לפעולה לכניסה לדף, חשוב למקד את הפרסום בהתאם לביטויים שהגולש מחפש כדי להיות כמה שיותר לרוונטי עבורו וגם כמובן לא לשרוף לעצמכם את תקציב הפרסום.
במידה ונפרסם ברשת המדיה, יש לעצב באנרים מותאמים לאתרים בהם נפרסם שגם יוצגו בצורה הטובה ביותר וגם יניעו לפעולה ויזוהו עם העסק שלכם בצבעים, במיתוג ועוד.
בעולם הפרסום ולא רק בגוגל אלא גם בפלטפורמות אחרות, לרוב יש 2 אפשרויות שבהם עובדים סוכנויות פרסום וגם פרילנסרים:
במאמר זה הבנו איך לגשת ולהיות מוכנים לפני כל השקעה בפרסום בין אם בגוגל או בפלטפורמות אחרות.
מכאן יש להבין שדרוש איש מקצוע שמומחה לפרסום בגוגל שמבין ויודע לבנות תהליכי שיווק, לנהל את התקציב שלכם בצורה יעילה ולהשיג את מטרות העסק שלכם.
המטרה שלי היא לעזור לכם, בעלי העסקים הקטנים והבינוניים – להפוך לגדולים ולתפוס את קדמת הבמה.