סקריפטים בגוגל אדס
סקריפטים זוהי דרך נוחה יותר לשלוח באוטומציות למפרסמים בגוגל אדס, נדבר על מהו סקריפט ואיך להשתמש בו
מה זה סקריפט?
סקריפט הוא קטע קוד של JavaScript שמטרתו לבצע פקודות ישירות בחשבון גוגל אדס שלנו.
אותן פקודות יכולות ליצור, לערוך או אפילו להסיר פרטים מכל סוג בחשבון שלנו.
היתרון בשימוש בכלי שעושים פרסום בגוגל הוא הקמת אוטומציות שיכולות לחסוך לנו בזמן ולתת לנו התראות על דברים חשובים בחשבון על מנת שלא נפספס שום דבר.
אילו שימושים ניתן לעשות בסקריפטים?
- אוטומציה של הצעות מחיר (ביד): נוכל לתכנן שינויים אוטומטיים לפי זמן או ביצועים של הקמפיין / מודעות ועוד
- עדכון תקציב אוטומטי: נוכל לבצע שינוי תקציב אוטומטי על בסיס תנאים שהגדרנו מראש כגון הגעה ליעד או מטרה מסויימת
- ניתוח ביצועים ודוחות: אפשר ליצור דוחות מותאמים אישית שמסכמים את ביצועי הקמפיינים, קבוצות מודעות, מודעות ועוד..
- התראות בזמן אמת: שליחת התראות ועדכונים באימייל במקרה של שינויים חשובים או בעיות בחשבון, כמו גילוי של ירידה חדה בתנועה או חריגה מתקציב.
- עצירה או הפעלה אוטומטית של מודעות: לדוגמה, הפסקת מודעות באופן אוטומטי כאשר מוצר אזל מהמלאי.
- שימוש בנתונים ממקורות חיצוניים: שילוב נתונים ממקורות חיצוניים, כמו מזג אוויר, נתוני מלאי, או נתונים מתוך גוגל אנליטיקס, להתאמת אסטרטגיות למודעות.
- שליטה במילות מפתח: הוספה או הסרה של מילות מפתח בהתאם לביצועים או מדדים אחרים.
- שינוי דינמי של טקסט במודעות: לדוגמה, עדכון אוטומטי של מחירים או הצעות מיוחדות במודעות על בסיס מלאי או זמן מסויים.
- גילוי ותיקון בעיות אפשריות: לדוגמה, סקריפטים שמזהים בעיות בהגדרות הקמפיין או במודעות ומתריעים על כך.
באילו מצבים משתמשים בסקריפטים של גוגל אדס?
השימוש בסקריפטים מתאים למצבים בהם למשל אנחנו כבר תקופה ארוכה מבצעים באופן קבוע פעולות מסויימות, או עובדים בשיטת עבודה מסויימת וקבועה ואנחנו רוצים להרוויח לעצמנו עוד זמן מכל סיבה.
מצב נוסף הוא כאשר אנחנו רוצים לקבל עדכונים חשובים, כדי לא לפספס אותם בבדיקות היומיומיות שלנו.
במצבים כאלה נוכל להשתמש בסקריפטים.
איך יוצרים סקריפטים?
הדרך הקלה ביותר להשתמש בסקריפטים היא באמצעות סקריפטים מוכנים מראש מספריית הסקריפטים של גוגל. למידע נוסף לחצו כאן.
האם הסקריפטים מורידים ממני אחריות?
חד משמעית לא. למרות שיצרנו אוטומציות באמצעות קוד, בדקנו שהם עובדים והכל טוב - עלינו תמיד לבדוק שהכל עובד ורץ ביום יום באופן קבוע.
ניהול חשבון פרסום דורש אחריות של בן אנוש, לא של קודים ואוטומציות.
לסיכום
סקריפטים יכולים להועיל לנו בעבודה השוטפת שלנו.
הם יחסכו לנו זמן, וככל שנשתמש בהם יותר, עם הזמן גם נדע לכוון אותם בדיוק לצרכים שלנו.
אך כמו שאמרנו, גם אם הכל תקין עדיין נצטרך לבדוק דברים בעצמנו ולוודא את האמינות
של הפעולות האוטומטיות שיצרנו.
המערכות של גוגל והדברים משתנים מיום ליום וזה עלול להשפיע לנו על הסקריפטים, לכן חשוב
תמיד להיות בשליטה.