Google or Facebook: Which platform is better for your business?

Google Ads

3.12.2023

במאמר זה נסקור את 2 מערכות הפרסום הגדולות בעולם - גוגל אדס ופייסבוק אדס

גוגל ופייסבוק הן שתי פלטפורמות הפרסום הגדולות ביותר בעולם, והן מציעות מגוון רחב של אפשרויות עבור עסקים שרוצים להגיע לקהל היעד שלהם. עם זאת, לכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה, ולכן חשוב לבחור את הפלטפורמה המתאימה ביותר לעסק שלך.

היריבות בין החברות הגדולות יצרה שאלה שמאז ומתמיד העסיקה את רוב בעלי העסקים והיא - איפה כדאי לי לשווק את העסק שלי?

במאמר זה, נערוך השוואה בין גוגל ופייסבוק, ונבחן את היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה. בסוף המאמר, נציג מדריך לבחירת הפלטפורמה המתאימה לעסק שלך.

מה זה גוגל אדס?

גוגל אדס היא מערכת פרסום המאפשרת לעסקים להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, ביוטיוב ובאתרים אחרים ברחבי הרשת. הפרסומות של גוגל אדס מותאמות אישית לקהל היעד שלך, ומופיעות רק כאשר אנשים מחפשים מידע רלוונטי לעסק שלך.

לדוגמה, אם אתה מפעיל חנות בגדים, אתה יכול ליצור קמפיין פרסום בגוגל אדס שתופיע מודעה כאשר אנשים מחפשים "בגדים" או "בגדים לנשים". המודעה שלך תופיע בראש רשימת תוצאות החיפוש, ואנשים שיראו אותה יוכלו ללחוץ עליה כדי להגיע לאתר שלך.

גוגל אדס היא דרך מצוינת להגיע ללקוחות חדשים ולהגדיל את המכירות. היא פשוטה לשימוש לאנשי מקצוע, והיא מאפשרת לך לשלוט בתקציב שלך וביעדים שלך.

כך המערכת נראית:

וכך נראית התצוגה החדשה:

מהו מנהל המודעות של פייסבוק?

מנהל המודעות של פייסבוק הוא כלי המאפשר לעסקים ליצור ולנהל מודעות בפייסבוק, באינסטגרם וב-Messenger. זהו כלי מעולה המאפשר לך להגיע לקהל יעד רחב מאוד של אנשים כמעט בכל נישה.

איך מתחילים לפרסם בפייסבוק?

כדי ליצור מודעה בפייסבוק, עליך ליצור חשבון עסקי בפייסבוק. לאחר מכן, תוכל להשתמש במנהל המודעות כדי ליצור מודעה, לבחור את קהל היעד שלך, להגדיר את תקציב הפרסום שלך ולעקוב אחר ביצועי הקמפיינים שלך.

סוגי המודעות בפייסבוק:

ישנם סוגים רבים ושונים של מודעות שאתה יכול ליצור בפייסבוק. אתה יכול ליצור מודעות תמונות, מודעות וידאו ומודעות טקסט. אתה יכול גם ליצור מודעות ממוקדות, המופיעות רק בפני אנשים שמתעניינים בנושאים רלוונטיים לעסק שלך.

מנהל המודעות של פייסבוק הוא כלי חזק שמסייע לעסקים וחברות להגיע ללקוחות חדשים ולגדיל את המכירות. הוא קל לשימוש, והוא מאפשר לך לשלוט בתקציב שלך וביעדים שלך.

כך המערכת נראית:


השוואה מקיפה של היתרונות והחסרונות של גוגל ופייסבוק:

למערכות הפרסום של גוגל ופייסבוק יתרונות רבים לפרסום עבור בעלי עסקים.

כל יתרון יכול להיות משמעותי עבור סוג עסק כלשהו וחסרון עבור סוג עסק אחר..

ישנם כמובן לא מעט שמפרסמים ב 2 הפלטפורמות שכן שניהם יכולות להתאים לעסק ואף לסגור מעגל שיווק.

בואו נדבר עליהם -

יתרונות וחסרונות בפרסום בגוגל:

יתרונות:

  • מיקוד לקהל יעד: הפרסומות שלך מופיעות רק כאשר אנשים מחפשים מידע רלוונטי לעסק שלך, משמע נוכל לקבל גולש איכותי יותר שנמצא במיינדסט מסוים של רכישה או רישום לקבלת פרטים, מהסיבה שהוא חיפש את השירות או המוצר שלנו ולא שהופענו לו "משום מקום" על בסיס תחום עניין כמו בפייסבוק.
  • אפקטיביות: מודעות גוגל אדס נלחצות על ידי אנשים שמעוניים במוצרים או בשירותים שלך, בקמפיין ברשת החיפוש אנו נשלם רק עבור כל קליק שנקבל. בפייסבוק לעומת זאת אנחנו משלמים גם על חשיפה.
  • שליטה על התקציב: אתה קובע כמה אתה רוצה להוציא על פרסום בגוגל אדס.
  • מדידה: גוגל אדס מספקת נתונים רבים על ביצועי הקמפיינים שלך, יותר מפייסבוק, כך שתוכל לעקוב אחר התוצאות שלך ולהתאים אותן בהתאם.
  • מיקומי המודעות לפרסום: ניתן לפרסם בגוגל ברשת החיפוש, פרסום ברשת המדיה, פרסום ביוטיוב ובדיסקברי.
  • מקצועיות: בשורה התחתונה - גוגל אדס היא מערכת פרסום מבוססת בינה מלאכותית, המאפשרת לך ליצור מודעות יעילות יותר.
  • זמני שהייה: נכון ל-2023, גולשים מבלים יותר זמן בגוגל מאשר בפייסבוק. על פי נתוני Statista, משתמשים מבלים בממוצע 43 דקות ביום בגוגל, לעומת 33 דקות ביום בפייסבוק.

חסרונות:

  • עלויות: גוגל אדס היא פלטפורמה ממומנת, כך שתצטרך לשלם על כל הקלקה על המודעה שלך והתחרות שם לרוב גבוהה יותר כך שהעלות לקליק בהתאם לנישה אותה אתם מקדמים.
  • תחרות: ישנם הרבה מפרסמים אחרים בגוגל אדס, ואם יש לכם מתחרים עם תקציבי פרסום גבוהים, זה עלול להיות מאתגר להתחרות בהם. אך עם אסטרטגיה נכונה אפשר להיות יריב למתחרה גם עם תקציב פרסום נמוך ממנו.
  • ידע: גוגל אדס היא מערכת מורכבת, שמכילה המון נתונים כך שיכול להיות קשה ללמוד כיצד להשתמש בה בצורה יעילה. רצוי לעבוד עם שותפי הפרסום של גוגל אדס שכן הם מכירים את המערכת מ A-Z.

יתרונות וחסרונות בפרסום במנהל המודעות של פייסבוק:

  • מיקוד לקהל יעד: גם בפייסבוק כפי שניתן בגוגל ניתן לטרגט לפי דמוגרפי, תחום עניין ומיקומים.
  • אפקטיביות: כל המודעות בפייסבוק מוצגות באמצעות ויז'ואל (תמונה/סרטון) מה שגורם לכך שיהיה קל יותר למשוך את העין של הגולש, במידה ויש לנו מודעה טובה.
  • שליטה על התקציב: אתה קובע כמה אתה רוצה להוציא על פרסום בפייסבוק.
  • מדידה: פייסבוק מספקת נתונים רבים על ביצועי הקמפיינים שלך, כך שתוכל לעקוב אחר התוצאות שלך ולהתאים אותן בהתאם.
  • מיקומי המודעות לפרסום: ניתן לפרסם בפייסבוק, אינסטגרם ומסנג'ר.
  • שימושיות: מנהל המודעות של פייסבוק הוא כלי קל לשימוש, גם עבור משתמשים מתחילים.

חסרונות

  • עלויות: פייסבוק היא פלטפורמה ממומנת, כך שתצטרך לשלם עבור כל מודעה שלך בין אם היא הביאה לך את התוצאות הרצויות ובין אם לא, אפילו אם כמעט ולא קיבלה חשיפה.
  • תחרות: ישנם הרבה מפרסמים אחרים בפייסבוק, הרבה ויז'ואלים שמושכים את עין הגולש, כך שיכול להיות קשה להתבלט.
  • אפקטיביות: לא כל מודעות בפייסבוק הן יעילות, ולכן חשוב לבצע אופטימיזציה של הקמפיינים שלך.
  • מיינדסט הגולש: גולש שגולל בפייסבוק לא בהכרח מחפש מוצר או שירות מסויים.
    אפשר להתייחס לזה כאדם שצופה בטלויזיה וקופצות לו פרסומות למוצרים או שירותים שעלולים לעניין אותו, כאשר הוא לא במצב לבצע פעולה כלשהי.
  • המון פריצות למיניהם לחשבונות של מודעות וגם לדפים העסקיים, בעלי עסקים פחות מכירים את הפישינג היומיומי שמבצעים האקרים למיניהם ברחבי העולם כדי לדלות מידע ולהשתלט על נכסים.

קצת על הטכנולוגיה של גוגל:

מדוע גוגל היא פלטפורמה חזקה לפרסום עסקים?

3 נתונים מטורפים על גוגל:

  • בגוגל יש ממוצע של 7.5 ביליון חיפושים כל יום בכל העולם. וכל שנה הנפח גדל ב10-15 אחוז.
  • על פי נתוני Google Trends, מספר החיפושים היומיים בגוגל בישראל הוא כ-10 מיליון חיפושים. מספר זה מתייחס לכל סוגי החיפושים, כולל חיפושים על ידי מחשבים, טלפונים ניידים, ואפליקציות.
  • 92% מכל ווליום החיפושים הגלובאלים מגיע מגוגל.
  • גוגל זה האתר עם הכי הרבה מבקרים בעולם.

מכאן ניתן להבין כי גוגל הינו מנוע החיפוש הגדול והפופולרי ביותר בעולם, והוא מציע מגוון רחב של אפשרויות פרסום. 

תוכלו לייצר מס' קמפיינים שונים עם מטרות שונות, קהלים, ביטויים ומודעות שונות שיופיעו במיקומים שונים. 

למשל נוכל לייצר קמפיין לרשת החיפוש שיופיע בתוצאות החיפוש של גולשים בגוגל, נוכל לייצר קמפיין סרטון שיופיע ביוטיוב או קמפיין שבו נפרסם באנרים באתרי אינטרנט שהם שותפים בתוכנית הפרסום של גוגל.

מודעות בגוגל מופיעות בתוצאות החיפוש, וכך הן יכולות להגיע לקהל רחב מאוד של אנשים שמחפשים מידע רלוונטי לעסק שלך וזה הוא בעצם היתרון הכי גדול בגוגל, שהעסק שלך יכול להופיע בפני אנשים שמחפשים את מה שהם צריכים ורוצים כשהם נמצאים במיינדסט של ביצוע פעולת המרה כלשהי כאן ועכשיו.

באמצעות מערכת הפרסום של גוגל אדס נוכל באמצעות כלים חינמיים לתכנן מראש את הקמפיינים שלנו על מנת שיעבדו בצורה הכי טובה.

בנוסף נוכל גם לנתח את תוצאות הקמפיינים שלנו באמצעות מגוון רחב של עמודות לניתוח נתונים לבחירתנו. ניתן גם לנתח את נתוני הקמפיינים לאחר שביצעתם את החיבור מול גוגל אדס דרך גוגל אנליטיקס 4.

ולבסוף גוגל היא פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית, היא יכולה ללמוד ולשפר את הביצועים שלה עם הזמן ואפילו לתת לך המלצות על מנת לשפר את הביצועים בחשבון המודעות שלך.

מידע על המערכת של פייסבוק:

מדוע פייסבוק היא פלטפורמה מעולה לפרסום עסקים אך גם בעייתית בו בזמן:

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, יש לה יותר מ-2 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש והיא מציעה מגוון רחב של אפשרויות פרסום. 

באמצעות מנהל המודעות של פייסבוק נוכל להקים ולייצר קמפיינים שונים, עם קהלים שונים. אחד הקהלים למשל הוא גולשים שיצרו מעורבות כלשהי עם הדפים העסקיים שלנו. 

נוכל ליצור קמפיין שיכוון לקהל יעד של אנשים שעוקבים אחרינו באינסטגרם, בפייסבוק, הביאו לנו לייק על פוסט, הגיבו, צפו בסרטון..

ניתן לייצר קמפיינים שכל מודעה תופיע במקום אחר, למשל נוכל להגדיר שיופיעו רק בפייסבוק או רק באינסטגרם ואפילו במיקומים שונים בתוך הפלטפורמה, לדוגמא בפרופיל, בפיד, בסטורי, ברילס, תוצאות החיפוש, מרקטפלייס.

בפייסבוק בשונה מגוגל, הגולש לא מחפש אותך - זה אתה מחפש אותו.

You, the business owner, need to draw the relevant surfer's eye into your ad using a striking and appealing visual.

It can be a photo and it can be a video, accompanied by an appropriate copywriting with an interesting proposal or story.

Through this way of advertising, of using photos and videos, we can better illustrate to surfers who we are and what we offer.

So how do you decide who is better?

After learning a little about Google and Facebook and talking about the pros and cons of each of them, it's time to figure out which platform is more correct for our business.

It is important that you know and remember, everything we recommend may differ depending on the advertising strategy of each business.

To decide on a platform or both, ask yourself the following questions:

Type of business - what are you?

The type of your business is one of the most important factors to consider when choosing a platform for advertising. If you are a local business, Facebook can be a better choice, as it is possible to be more focused on the cities/neighborhoods we want to focus on and create a broader local distribution and drive for action. If you're a national or international business, Google might be a better choice, as it has access to an audience that can be better targeted to reach them exactly when they need your services or product.

Target Audience

Your target audience is also an important factor to consider. IF YOUR TARGET AUDIENCE IS YOUNGER, WHO SPENDS ON FACEBOOK OR INSTAGRAM AND IT IS EASIER TO MAKE THE PRODUCTS/SERVICE VISUALLY ACCESSIBLE, THEN IT WILL BE MORE CORRECT FOR YOU TO ADVERTISE THROUGH FACEBOOK AD MANAGER.

And if he is older, who spends most of his time on Google reading, searching for questions, products and more, it is better to post on Google.

The thing is that it can be implied to be two-faceted, also in Google of course everyone is there and no matter what they are looking for - the main question that needs to be asked is “how is your potential customer looking for your product/service”.

budget

Your advertising budget is also an important factor to consider. If you're on a limited budget, Facebook is the better choice, as it offers more cost-effective advertising options. If you're on a bigger budget, Google is the better choice, as it offers more advertising options.

Objectives of advertising

Your advertising goals are the deciding factor when choosing a platform for advertising. If your goal is to increase awareness of your brand, Facebook could be the better choice. If your goal is to get quality leads on a landing page, Google is a more targeted and correct choice. If your goal is to increase sales on the site, 2 options are open.

examples

Let's look at some examples to illustrate how these factors influence the choice between Google and Facebook:

Local restaurant:

The goal is to reach a local audience and encourage people to visit the restaurant. Facebook is the more correct one because the best way for a restaurant to present its menu and dishes is through videos that will excite the surfers. (YouTube also has the option to publish videos)

A company that provides financial services:

The goal is to reach an audience of small and medium-sized businesses. Google is targeted because people who consume financial services will often make their initial move in search of the financial service they are looking for.

On the other hand, a tiragot of business owners and companies for accounting services can work great on Facebook with the right tiragot and the right ad.

Fashion Brand:

The goal is to increase sales on the ecommerce website as much as possible, through Google Ads or rather through Advertising on Google Shopping This is the most effective and powerful way to appear alongside relevant brands and competitors with your products. As for the purpose of closing the advertising circuit, it is important to carry out dynamic remarketing both through Google Ads and through Facebook/Instagram.

Let's summarize:

Choosing a suitable advertising platform is an important decision that can affect the success of your campaign.
But it's also important to remember that everything in the end drains into your marketing strategy.


In our opinion in SFBWhen you have a flexible advertising marketing budget, the most effective way to market your business is by combining the two advertising platforms using a marketing funnel strategy.


If you do not yet have a marketing strategy and want to start effectively advertising your business, you can contact us and we will explain how we can help you take your business to new heights.