Targot Audiences - how it works and how to build it in the right way

Google Ads

24.9.2023

בואו לגלות כיצד תוכלו להגיע ליעדים של העסק שלכם באמצעות טרגוט קהלים נכון בגוגל אדס יחד עם סוגי פרסום מגוונים

בכל התחלה של הקמת קמפיין או בנייה של משפך מכירות בין אם בפרסום בגוגל או בפרסום בפייסבוק, אחד הדברים החשובים ביותר זה שנדע להגיע לקהל שלנו.

לניתוח קמפיינים בין אם בפייסבוק/גוגל או כל ערוץ אחר והכל במקום אחד ניתן להשתמש בכלי המדהים של סופרמטריקס שמתחבר לכל ערוצי הפרסום בלחיצת כפתור ומציג את כל הנתונים בצורה ויזואלית ונוחה. ניתן לחבר מגוון רחב של ערוצי פרסום גוגל/פייסבוק/לינקדאין ועוד, וכן לראות את כל המידע בדאשבורד 1.

בחירת פלטפורמת פרסום
אישור

די פשוט לחבר את הכלי, בעת בחירת פלטפורמת הפרסום, יש ללחוץ Authorize, לאחר מכן תתבקשו להתחבר לחשבון הפייסבוק שלכם לצורך העניין אם בחרתם בכך וזה הכל. יוצג לכם טמפלט דיפולטיבי שלהם אך יש להם מגוון של טמפלטים מוכנים.

במאמר זה נדבר על בנייה וטרגוט קהלים שכבר ביצעו אינטראקציה בעבר עם העסק – בין אם באתר, במודעות פייסבוק או בכל נכס דיגיטלי אחר שיש לעסק מעקב עליו.

בניית קהלים בגוגל אנליטיקס 4:

מהו גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס זהו כלי לאיסוף נתונים על התנהגות הגולשים באתר שלכם שבאמצעות כניסתם לאתר שלכם ניתן לבנות מהם קהלים שונים, לכל בעל אתר רצוי שיהיה את הכלי הזה בכדי לנתח את הנתונים ולשפר אותם, בין אם זה את זמן השהייה באתר, שיפור חווית המשתמש, שיפור שיעורי ההמרה ועוד המון שיפורים שרק יקחו את האתר והעסק שלכם קדימה.

איך בונים קהלים בגוגל אנליטיקס 4?

ניכנס לחשבון שלנו בגוגל אנליטיקס ובתפריט הצד נלחץ על Configure

configure
configure

לאחר מכן בתפריט הצד נלחץ על Audiences

audiences
audiences

ייפתח לנו המסך הבא המאגד את כל הקהלים שבנינו ולצורך יצירת קהל חדש נלחץ על New Audience – כאן נוכל ליצור ולערוך קהלים

new audience
new audience

לאחר שלחצתם על New Audience ייפתח לכם המסך הבא

וכאן תגלו שיש לכם מגוון אפשרויות לבניית קהלים:

build new audience
build new audience

ראשית בחלק העליון ניתן לבנות קהלים בהתאמה אישית לגמרי.

מתחתיו ניתן לבנות על בסיס טמפלטים מוכנים שמקצרים לנו עבודה בבניית קהלים בסיסיים.

לדוגמא, אני מעוניין לבנות קהל של כל מי שהוסיף לעגלה ב 30 יום האחרונים

נלך ל Events ונבחר ב add_to_cart.

ניתן כמובן להתאים תנאים לעגלה.. למשל הוסיף לעגלה אך לא ביצע רכישה.

add to cart audience
add to cart audience

בניית קהלים עם הטמפלטים של אנליטיקס 4

אם נלחץ על הטאב Shopping, ייפתחו לנו מגוון קהלים עם רעיונות ליצירה על בסיס אירועים בחנויות איקומרס.

shopping audience
shopping audience

בטאב של Tamplates, ניתן יהיה לבנות קהל על בסיס המידע הדמוגרפי של הגולש, על בסיס סוג צריכת הטכנולוגיה בו הגולש משתמש וכן על בסיס מקורות ההגעה שלהם.

tamplates
tamplates

לאלו שעדיין משתמשים באנליטיקס 3 השארתי עבורכם את השלבים לבניית קהלים:

שימו לב – אני אמנם מציג כל דבר בנפרד אך כמובן ניתן לייצר שילובים מדהימים בשביל לייצר קהל רימרקטינג ספציפי ולהתאים לו את המודעה הנכונה!

דמוגרפיה:
בחלק של הדמוגרפיה ניתן לבנות קהל לפי:

  • גיל
  • מגדר
  • שפה
  • קטגוריות
  • מיקום
audience demographics

טכנולוגיה:
ניתן להגדיר סוגים שונים של משתמשים לפי הטכנולוגיית מכשיר שלהם כגון:

  • מערכת הפעלה
  • גרסת מערכת הפעלה
  • סוג דפדפן
  • גרסת דפדפן
  • רזולוציית מסך
  • סוג מכשיר
  • מותג מכשיר

גם כאן כמובן ניתן לייצר וריאציות שונים שיתאימו לקהל שלכם.

technology

התנהגות גולשים:
כאן זה כבר נהיה מעניין יותר..

אנו יכולים להגדיר בקהל שנבנה כמה סשנים הוא ביצע.

התאריך מאז הסשן האחרון.

עסקאות – אפשר לטרגט כאן גולשים שביצעו עסקאות או גולשים שלא ביצעו עסקאות.
בנוסף לחנויות שיש להם מגוון של מוצרים, אפשר גם לבנות קהל של לקוחות נאמנים שזה לדוגמא גולשים ביצעו 2-3 עסקאות ולפרסם להם מוצרים דומים או משלימים למוצרים שהם רכשו בעזרת רימרקטינג דינמי בגוגל.

זמן כל סשן – הזמן בשניות של כל סשן שביצע גולש.

audience behavior

תאריך של הסשן הראשון:

date

מקורות הגעה:

כאן אפשר לנצל את הכלי המדהים הזה ולהתאים את המודעות שאתם מפרסמים בפלטפורמות השונות כך שתתאים למודעה שתגיע אחריה או לסיפור של העסק שאתם מנסים לספר.

אפשר לבחור לפי כמה סוגי מקורות הגעה:

  • לפי קמפיין – במידה ואתם משתמשים וכדאי שתשמשו ב UTM זאת אומרת במעקב אחר לחיצות על לינקים במודעות שאתם מפרסמים והגדרתם את שם הקמפיין, הוא יופיע לכם כאן במידה והגולש נכנס מקמפיין זה.
  • לפי מדיום – זה יכול להיות CPC, משפיענים, מיילים ועוד.
  • מקור – כאן ניתן יהיה לראות את כל ערוצי ההגעה שגולשים מגיעים לאתר שלכם: פייסבוק, אינסטגרם, גוגל אורגני, גוגל ממומן, הפניות מאתרים שונים ועוד.
  • ביטויים – ניתן לייחד קהל על פי הביטוי אותו הוא חיפש אותך במנוע החיפוש והגיע אליך לאתר.
traffic sources

פעולות של איקומרס:

גם כאן השמיים הם הגבול לסוגי הקהלים שניתן להקים.

  • תוכלו להקים כאן קהל לפי גובה עסקה
  • לפי מוצר שרכש, הוסיף לעגלה וכמעט כל פעולה שהכלי מציע
  • לפי סוג קטגוריה שהגולש היה בה ועוד המון צירופים מדהימים
ecommerce

מתקדמים:

כאן ניתן לבנות בצורה ידנית מספר סגמנטים שונים של הגולשים שלכם.

ניתן לבחור מהרשימה המוצעת, לאחר מכן את הנתון המתאים לסגמנט ואז ניתן להוסיף עוד בכדי לצמצם או לייחד את הקהל כמה שניתן.

conditions

תנאים רציפים:

אפשר כאן לפלח את הגולשים או את הפעולות שלהם לפי תנאים שהם רציפים.

אפשר לבחון כאן איך פעולות עוקבות קשורות ואיך הם משנות את התנהגות הגולשים באתר.

sequences

לאחר שסיימנו לבנות את הקהל נלחץ על הכפתור Apply.

לצורך הדוגמא: בחרתי קהל של נשים שהגיעו מפייסבוק.

ניתן לראות בחלק הימני את כמות המשתמשים של הקהל הספציפי שבניתי ב 7 הימים האחרונים.

לאחר מכן ניתן לבחור את הזמן שבו תרצה לשמור על המשתמש בקהל שלך.

ובתחתית יהיה רשום לכם היכן תוכלו לפרסם לקהל הזה לפי הכמות שלו – כאן לצורך העניין הוא רושם לי ברשת המדיה.

לאחר מכן נלחץ על Next Step ונעבור לשיוך חשבון הגוגל שלנו בכדי לפרסם לקהל הזה.

facebook female

בלחיצה על add destinations תוכלו לראות את חשבון הגוגל שמחובר לכם לחשבון האנליטיקס (במידה ואכן חיברתם אותו כמובן).

יש לבחור את החשבון וללחוץ על Publich.

destination

זהו סיימתם לבנות את הקהל המותאם הראשון שלכם! מאמין שעכשיו יהיה לכם יותר רעיונות לאיך מה כמה ולמה לבנות קהל ואיזה בדיוק והיכן לפרסם לו בכדי שתדעו לפרסם נכון לאדם הנכון.

שנעשה שיחת בקרה על החשבון שלך?
לשיחת ייעוץ השאירו פרטים:

איך לייבא קהלים בלחיצת כפתור?

אם אתם רוצים לעשות ייבוא מהיר של מגוון סוגי תנאים לקהלים שלכם ניתן לעשות זאת מהגלריה בלחיצה על הכפתור כפי שמופיע בתמונה:

import from gallery

לאחר מכן ניתן לפלטר מצד שמאל את מה שנראה לכם שמתאים בשבילכם, ותראו רשימה של חבילות של קהלים.

בלחיצה על כל חבילה ניתן יהיה לראות את הקהלים במוכנים שלהם לפני שאת מייבאים אותם.

pack

בניית קהלים בגוגל אדס Google Ads

too In the Google Ads advertising system Directly it is possible to build and produce a variety of types of audiences.

It is necessary to go to Tools and Settings in the upper secondary corner:

tools

Then click on “Audience Management Center”

manage audience

On the next screen by clicking on the+button and switching between the tabs you can establish audiences such as:

  • Remarketing — Visitors to a website, app, YouTube, customer list, integrated list.
  • Personalized Audiences — By interests or by purchase intent, you can also use search terms performed on Google's search network.
    In addition, you can also include users who have been on certain websites.

In the Audience Metrics, you can see the segmentation of your entire audience and where it is associated, such as a specific category or a common area of interest.

google ads audience

How to add audience to your campaign?

If you have an active campaign, it will be possible to go to the ad group and from there to the audiences.

There you can do one of two things:

Targot — Means creating exclusively for the audience you have chosen for the target.

Observation — It will not reduce your audience, but you will be able to see from which audience the surfer came or rode and so also adjust the quotes accordingly.

Frequently Asked Questions about Google Analytics

Is it possible to target a specific campaign that comes from Facebook and publish it on Google

For sure! As the article explains in setting up the adapted audiences — you can build an audience according to the campaign from which the user came to the site and so you can continue to advertise to him, whether on YouTube, the media network, etc.

Is it worth tricking surfers who have already purchased in the past?

Yes and no..
Yes -- because a surfer who has already purchased from you will probably purchase from you again. (This is if you sell more than one product in the store)
No -- because you'll probably give it the same ad you're posting to new surfers who haven't bought from you yet, and those who have purchased see the same ad.
And so you basically put a leg up in bringing existing customers back to the store and getting them to buy again.
It is important to adapt the ad to the audience!

Where should you set up audiences on Google Ads or Analytics?

In both! On Google Ads, audiences can also be built according to interests or purchase intentions as I listed in the article.
And in Analytics, tailored audiences can be built to suit the needs of the business and its goals.