איך עובד פרסום עסקים באינטרנט
פרסום עסקים באינטרנט הוא שימוש באינטרנט כדי להגיע לקהל יעד ולקדם את המכירות או השירותים של עסק.
במאמר זה נדבר על פרסום העסק באינטרנט וגם, מהו אפיק הפרסום הנפוץ ביותר?
בעבר כדי לפרסם עסק, היינו נדרשים לפלטפורמות של טקסט כתוב, כמו: עיתונים, פרסום רחוב, וכל מיני אופנים של פרינט שמוגבלים בתפוצה שלהם וגם מוגבלים בדינאמיות שלהם. כיום, דרך הפרסום הנפוצה ביותר בעולם כולו, חוץ ממדינות העולם השלישי כמובן, היא דרך הפרסום באינטרנט, שמאפשרת חשיפה רחבה במיוחד, הנגשה לקהל מגוון של אנשים, והכי חשוב, היא מאפשרת פרסום פורץ דרך בתקציב מותאם אישית.
אז איך מפרסמים את העסק באינטרנט?
ישנם דרכים מגוונות לפרסום העסק. הדרכים הללו כוללות פרסום בערוצים השונים, כמו דרך פרסום בגוגל אדס פרסום בפייסבוק ודרך הרשתות החברתיות השונות, כמו: אינסטגרם, טיקטוק וכו'. אבל הדרך הנפוצה ביותר, היא זו שמביאה בסופו של דבר את הכי הרבה תוצאות ולקוחות. ומי שאחראי לרוב הצריכה האינטרנטית בעולם, הוא – גוגל, המלך של האינטרנט.
פרסום עסקים באינטרנט דרך גוגל
גוגל, הוא זה שאחראי על כל התכנים שמתגלגלים ברשת האינטרנט, וליתר דיוק, הוא מהווה כלי חיפוש השאילתה שמשתמשים בו הכי הרבה בעולם! ואם נרצה לתרגם לאחוזים, כ-51% מכלל משתמשי האינטרנט בעולם, רואים את גוגל, כאת הדפדפן היחידי או העיקרי שלהם. דבר שהופך את גוגל למשפיע העיקרי עבור אלה שצורכים אינטרנט, ורואים בו מקור בלתי נדלה לעסקים, רכישות, קניות אונליין ועוד.
כמה עולה פרסום עסקים באינטרנט?
אחת הדרכים המובילות לפרסום עסקים באינטרנט בצורה משתלמת וזולה, היא שימוש בפרסום שגוגל מציע, בערוץ שנקרא: גוגל אדס. הפרסום בגוגל אדס פועל במתכונת ייחודית, שמאפשרת למפרסם להשתמש בתקציב מותאם אישית, מבלי לחרוג מהתקציב מצד אחד, ומצד שני לשמור על תחרותיות הוגנת, מול שאר המפרסמים בתחום שלו. וזהו אחד הבונוסים המרכזיים של גוגל אדס, שמאפשר שליטה על התקציב מחד ונוכחות באינטרנט מאידך.
פרסום עסקים באינטרנט בערוץ משתלם
אז איך גוגל אדס עובד? מה קורה לנו כשאנחנו רוצים לקנות מנורה, דרך האינטרנט כמובן? פשוט מאוד. אנחנו רושמים בשאילתת החיפוש של גוגל: מנורה. אולי מוסיפים גם שם תואר, כמו: מנורה יפה, מנורה גדולה, מנורת ניאון וכו', וכך מגיעות אלינו תוצאות רלוונטיות. וזה בדיוק מה שגוגל מתרגמת עבור המפרסמים שלה. היא לוקחת את אותן מילות השאילתה שנקראות בעגה מקצועית: מילות מפתח, חושפת את מילות המפתח הנפוצות בפני המפרסם אצלה, ומאפשרת לו להשתמש בהם בתקציב מותאם אישית ולהפנות לקוחות דרך קישורים שנובעים ממילות המפתח המתאימות.
תחרות בפרסום עסקים באינטרנט
אחד הקשיים בפרסום של עסקים באינטרנט, הוא התחרות הגדולה שיש בשוק. כי כמו המפרסם התורן, ישנם גם מפרסמים רבים ונוספים, שמשתמשים באותה מילת המפתח כדי לפרסם את העסק, המוצר או השירות שלהם. מה ניתן לעשות אל מול התחרות הזאת? על מנת לגבור על קושי זה, יש להשתמש בשיטת הסיכון והרווח. כלומר, לאפשר תקציב גבוה מול התחרות, כיוון שלתקציב ישנה השפעה רבה על מידת העמידות בתחרות והבולטות של המפרסם מול המתחרים, ומצד שני, יש לשמור על איזון, כדי לא להתפרע בתקציב, ולגלות לבסוף שהעסק הוציא סכומי סכומים הזויים שלא מכסים את עצמם.
בקרה על פרסום עסקים באינטרנט
בנוסף לאופני הפרסום שגוגל מציעה, היא מאפשרת למפרסם גם בקרה רפלקטיבית מה הכוונה? ניקח לדוגמא את השירות המוכר של גוגל אנליטיקס. בגוגל אנליטיקס אפשר לוודא בזמן אמת, מגוון נתונים עצום בהקשר של פרסום העסק. החל מכמות הנכנסים לאתר, המשך מכמות הרוכשים ועד לערך ההמרות של הנכנסים לאתר. אופציות בקרה אלו, מאפשרת שליטה רחבה על הנתונים, והכי חשוב - הסקת מסקנות חכמות להמשך.
לסיכום:
הדרך הטובה ביותר לפרסום עסקים באינטרנט, היא שימוש באופציה המובנית של גוגל, שמכירה את האינטרנט הכי טוב שאפשר ומעניקה כלים ופלטפורמות שמאפשרים חשיפה רחבה, לקהל יעד מגוון, ועם אפשרות של פרסום בתקציב מותאם אישית. בנוסף, גוגל מציעה מגוון כלים לפרסום עסקים באינטרנט, כמו גם כלים לבקרה על הפרסום, כמו: גוגל אנליטיקס, תג מנג'ר, גוגל אופטימיז וכו', כאשר ניתן לבצע שימוש מערכתי בכלל הכלים שלה, ובכך לפרסם את העסק בצורה הכי יעילה שאפשר