בידים ותקציבים בגוגל אדס - מדריך

שי כהן
תאריך:
עודכן לאחרונה:

גוגל אדס היא פלטפורמת פרסום מובילה שמאפשרת לעסקים להגיע לקהל היעד שלהם באמצעות מודעות ממומנות

לשתף זה לאהוב
בידים ותקציבים בגוגל אדס - מדריך
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

כדי להפיק את המירב מהתקציב הפרסומי, חשוב לנהל את הבידול והתקציבים של הקמפיינים באופן יעיל באמצעות הכלים שהמערכת נותנת לנו.

תקציבים משותפים

תקציבים משותפים בפרסום בגוגל אדס הם דרך לנהל מספר קמפיינים עם תקציב אחד. זה יכול להיות שימושי אם אנחנו רוצים לנהל מספר קמפיינים שונים עם יעדים דומים, או אם אנחנו רוצים לשלוט בתקציב שלנו בצורה יעילה יותר.

כשאנחנו מגדירים תקציב משותף, אנחנו נגדיר סכום כסף כולל שנרצה להוציא על כל הקמפיינים. גוגל אדס יחלק את הסכום הזה בין הקמפיינים באופן אוטומטי, לפי הביצועים שלהם.

היתרון במרכאות כאן הוא שאנחנו נותנים למערכת החכמה של גוגל להחליט איזה קמפיין עובד הכי טוב ולפי זה היא תנהל את התקציב.

החסרון הוא פחות שליטה והעובדה שגוגל לפעמים לא מקושרת בין איכות ההמרות שמתקבלות, לכן היא עלולה לתת יותר תקציב לקמפיין שכן מביא יותר המרות - אבל לא איכותיות.

אסטרטגיות ביד

ביד זה תהליך שבו אנחנו מציעים כסף לגוגל אדס עבור המטרה שאנחנו רוצים להשיג, למשל, יש לנו אפשרות לביד לפי עלות לקליק, לפי יעד עלות לביצוע המרה, עלות לאלף חשיפות ועוד..

בעמוד אסטרטגיות ביד נוכל להגדיר את אסטרטגיית הביד שלנו עבור כמות גדולה או בודדה של קמפיינים בכמה קליקים בודדים.

סוגי אסטרטגיות:

  • יעד עלות המרה (Target CPA) - נגדיר לגוגל כמה אנחנו רוצים לשלם עבור כל המרה.
  • יעד החזר השקעה (Target ROAS) - נגדיר לגוגל את החזר ההשקעה שאנחנו רוצים.
  • מקסימום קליקים (Maximize clicks) - נגדיר לגוגל שאנחנו רוצים כמה שיותר קליקים.
  • מקסימום המרות (Maximize conversions) - נגדיר לגוגל שאנחנו רוצים כמה שיותר המרות.
  • מקסימום ערך המרה (Maximize conversion value) - נגדיר לגוגל שאנחנו רוצים המרות עם ערך המרה גבוה.
  • יעד נתח חשיפה (Target impression share) - נגדיר לגוגל איפה אנחנו רוצים להופיע וכמה אנחנו מוכנים לשלם עבור זה.

אסטרטגיות החשבון

באמצעות העמוד הזה נוכל לבדוק אילו קמפיינים עבדו הכי טוב, באסטרטגיות הביד שאנחנו בוחרים לבדוק.

התאמות עונתיות

התאמות עונתיות בגוגל אדס הן כלי שמאפשר לנו לעדכן את אסטרטגיות הביד בהתאם לצפי לשינויים בשיעורי ההמרות, בעקבות אירועים עתידיים כמו למשל מבצעים או קידום מכירות.

התאמות עונתיות מאפשרות לנו לעדכן את אסטרטגיות הביד כך שיתאימו לשינויים שעומדים להתרחש. לדוגמה, אם אנחנו מתכננים מבצע מכירות, בתאריכים מסויימים, אנחנו יכולים ליצור התאמה עונתית שתגדיל או תקטין את יעד עלות להמרה או יעד החזר על הוצאות הפרסום.
אפשר גם לעדכן את גוגל בשיעור ההמרה שצפוי לעלות או לרדת, והוא יתאים את הביד בהתאם לזה.

התאמות עונתיות זמינות עבור קמפיינים לרשת החיפוש, לרשת המדיה ולרשת שופינג. ההתאמות יכולות להיות חיוביות או שליליות, והן יכולות להיות מוגדרות עבור טווח תאריכים ספציפי.

לסיכום

הכלים שדיברנו עליהם במאמר, מספקים לנו עוד אמצעים לשליטה וייעול של הקמפיינים הפרסומיים שלנו בגוגל אדס.
מצד אחד יש לנו את ההתאמות ביד שעוזר לנו לחבר בין המטרות העסקיות שלנו לבין היעדים שלנו בשיווק,

ומצד שני יש לנו את התאמות עונתיות שעוזר לנו להכין את חשבון הפרסום לשינויים שהוא הולך להרגיש בעקבות שינויים באתר והעסק שלנו.

בידים ותקציבים בגוגל אדס - מדריך

שי כהן, בן 31, נשוי + קטנציק חמוד להפליא.מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים