May 26, 2024
עלות להמרה (CPA) היא מדד קריטי בעולם השיווק הדיגיטלי שלנו, הוא מייצג עבורנו את העלות הכוללת שנדרשה כדי להשיג המרה אחת ללקוח. המרה יכולה להיות כל פעולה שהמפרסם מעוניין שהמשתמש יבצע, כגון רכישה, מילוי טופס, הרשמה לניוזלטר, שיחת טלפון, וואטסאפ הורדת אפליקציה ועוד. ה-CPA מחושב באמצעות חלוקת סך כל עלות הפרסום במספר ההמרות שהושגו.
נניח שהוצאתם 5000 ש"ח על קמפיין פרסום והשגתם 100 המרות. עלות להמרה תחושב כך:
5000/100=50 שקלים להמרה.
4 דרכים לשיפור עלות המרה?
כדי להוזיל את ה-CPA יש לשפר את אחוזי ההמרה ולהתמקד בקהל היעד המדויק ביותר. כמו כן, יש לבצע אופטימיזציה מתמדת של דפי הנחיתה והמודעות.
ברגע שתשפרו את שיעור ההמרה - בהתאם עלות ההמרה תקטן.
CPA מתאים במיוחד לעסקים הממוקדים בתוצאות ישירות שניתן למדוד, כמו איקומרס ושירותים מקצועיים כגון נותני שירות. עבור מותגים המתמקדים בהגברת מודעות, מדדים אחרים כמו CPM (עלות לאלף חשיפות) עשויים להיות רלוונטיים יותר.
על ידי הגדרת מעקב המרות מדויק בכלי הפרסום בגוגל, וודאו שכל המרה נרשמת בצורה נכונה באמצעות תגי מעקב (Tracking Tags).
עלות להמרה (CPA) זה המדד המרכזי שחשוב לעקוב אחריו, המשמש להערכת היעילות של ההוצאות הפרסומיות בהשגת המרות. על ידי הבנה ושיפור ה CPA, אתם יכולים לייעל את מאמצי השיווק שלהם ולהשיג תוצאות טובות יותר בעלות נמוכה יותר.