שיעור המרות (Conversion Rate)

מהו שיעור המרה ואיך לשפר אותו כל זה ועוד במאמר הבא

שי כהן
עודכן לאחרונה:
שיעור המרות (Conversion Rate)

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ

שיעור המרות (Conversion Rate)

שיעור המרות (Conversion Rate) הוא המדד המצביע על האחוז מהמבקרים באתר או באפליקציה שהשלים פעולה רצויה מסוימת. פעולה זו יכולה להיות לדוגמא רכישת מוצר, מילוי טופס, הרשמה לניוזלטר, שיחת טלפון ועוד.

מה חשיבות שיעור ההמרה בקמפיינים?

שיעור ההמרה הוא מדד קריטי להערכת הצלחת הקמפיינים השיווקיים שלכם בין אם אתם עושים פרסום בגוגל או פייסבוק וכן בכל פלטפורמת פרסום אחרת. הוא מאפשר להעריך את האפקטיביות של האתר בלהפוך מבקרים ללידים שמאירים פרטים.

שיעור ההמרה בתהליך מסע הלקוח:

במסע הלקוח, שיעור ההמרה יכול להיות מפולח למספר שלבים:

  1. שיעור ההמרה של מבקרים להשארת פרטים: אחוז המבקרים באתר שמשאירים את פרטיהם ליצירת קשר.
  2. שיעור ההמרה של פניות לסגירת עסקה: אחוז הפניות שמתקבלות דרך האתר ומובילות לסגירת עסקה בפועל.

איך נשפר את יחס ההמרה?

כדי לשפר את יחס ההמרה בשלבים השונים של מסע הלקוח, ניתן לנקוט בכמה פעולות:

  1. אופטימיזציה של עמודי הנחיתה: דאגו לכך שעמודי הנחיתה יהיו ממוקדים, ברורים ומניעים לפעולה. ניתן לשפר אותם באמצעות בדיקות A/B כדי להבין מה עובד טוב יותר מבחינת טקסט הנעה לפעולה, כותרת ראשית או תמונה/סרטון שנמצאים בדף הנחיתה.
  2. פנייה אישית ומותאמת: השתמשו בכלים אוטומטיים לפנייה אישית ומותאמת ללקוח על סמך הנתונים שנאספו, אישית בחברה שלי כל מי שמשאיר פנייה באתר מקבל באותה שנייה הודעת וואטסאפ מותאמת אישית.
דוגמא להודעה אוטומטית
  1. מעקב וניתוח: השתמשו בכלים כמו Google Analytics כדי לעקוב אחרי התנהגות המשתמשים באתר ולזהות את הנקודות בהן מתבצעות המרות או מתרחשות נטישות.
  2. שיפור חווית המשתמש: וודאו שהאתר מהיר ושאני אומר מהירה זה לא יותר מ 2 שניות טעינה מלאה של הדף, נגיש ונוח לשימוש בכל המכשירים.

שאלות נפוצות בנושא יחסי המרה

  1. מהו שיעור המרה טוב? שיעור המרה טוב משתנה בהתאם לתעשייה ולסוג העסק. בממוצע, שיעור המרה באתרי מסחר אלקטרוני נע בין 2% ל-3%.
  2. איך ניתן לשפר את שיעור ההמרה באתר שלי? ישנם מספר דרכים לשיפור שיעור ההמרה, כולל אופטימיזציה של עמודי הנחיתה, שיפור חווית המשתמש, שימוש בהמלצות מותאמות אישית, בדיקות A/B ועוד.
  3. האם שיעור ההמרה משתנה לפי מקור התנועה? כן, שיעור ההמרה יכול להשתנות מאוד בהתאם למקור התנועה. לדוגמה, תנועה ממודעות PPC עשויה להיות בעלת שיעור המרה שונה מתנועה אורגנית או מתנועה ממדיה חברתית.
  4. איך ניתן לעקוב אחרי שיעור ההמרה? ניתן לעקוב אחרי שיעור ההמרה באמצעות כלים כמו Google Analytics, גוגל אדס, המאפשרים להגדיר יעדים ולראות את אחוז ההמרות על פני תקופות זמן שונות.
לשתף זה לאהוב
שיעור המרות (Conversion Rate)

נשוי ואבא ל-2 ילדים מדהימים, חי ונושם פרסום ממומן ומנכ"ל חברת אס.אף.בי. דיגיטל מרקטינג בע"מ