מה זה קנוניקל?
בעלי אתר לעסק ועדיין לא יודעים מה זה קנוניקל? כנסו למאמר
תג קנוניקל (canonical) זהו בעצם שורת קוד HTML שנמצא בקוד הדף באזור ה- <head> התפקיד שלו מאוד פשוט אך חשיבותו גבוהה - הוא מגדיר למנוע החיפוש מה הגרסה העדיפה של כל כתובת URL.
יש לא מעט שכפולי תוכן (קישור) באתרים שעלולים לפגוע לנו בקידום האורגני של האתר ולגרום לנו לדירוג נמוך יותר בגוגל, בכדי למנוע את התופעה הזו אנו שמים את תג הקנוניקל בכל דף בהתאם למידת הצורך.
כך נראה התג בקוד האתר:
<link rel="canonical" href="https://www.sfb.co.il/" />
ניתן לבדוק האם ישנו תג קנוניקל באתר ע"י לחיצה על CTRLּּ+U שייקח אתכם לקוד הדף ולאחר מכן לחיצה על CTRL+F תיפתח שורת חיפוש שבתוכו תרשמו פשוט canonical.
שימו לב - אם לא הגדרתם לגוגל מהי כתובת ה-URL הקנונית גוגל תעשה זאת במקומכם או גרוע מכך תתייחס לשתי הכתובות בצורה שווה מה שיגרור לתוצאות לא רצויות.
נוסף לכך אי הגדרה של קנוניקל במידת הצורך יגרום לפגיעה בתקציב הסריקה.
עד כמה נחוץ תג הקנוניקל?
כמו שהזכרנו בתחילת המאמר התג נחוץ אך ורק במידה הצורך של האתר.
לצורך הבהרה שאל את עצמך את השאלות הבאות:
האם יש לכם תוכן זהה בשתי עמודים באתר?
האם האתר שלכם הינו אתר מסחר שבו ישנם פרמטרים של מיון מוצרים, מחיר, מידה ועוד?
האם תקציב הסריקה שלכם נפגע כתוצאה מכך?
האם אתם מארחים מאמרי אורח באתר שלכם?
במידה ולא תרצו/לא יכולים להשתמש בהפניה מסוג 301 הדרך הנכונה להגיד לגוגל מהי כתובת ה- URL המועדפת עלינו היא בעזרת תג הקנוניקל.
מהו ההבדל בין שימוש בקנוניקל לבין הפניה 301?
בעת שימוש בהפניה 301 מדף א ל- ב, אז הגולשים יילקחו ישירות לדף ב וזאת מבלי לראות את דף א כלל.
בעת שימוש בתג הקנוניקל מדף א ל-ב מנועי החיפוש יבינו שד, ב הוא כתובת ה URL המועדפת אך גולשים יוכלו לגשת ולראות גם את דף א וגם את דף ב.
על כן שימו לב לעשות שימוש נכון בכל אחת מהשיטות בהתאם לתוצאה שהנכם רוצים.