הספריה המשותפת בגוגל אדס - מה זה ואיך משתמשים בזה

שי כהן
תאריך:
עודכן לאחרונה:

מעט מאוד עושים שימוש בספריה המשותפת בגוגל אדס, נסביר לכם כאן למה היא משמשת ומה אפשר לעשות איתה.

לשתף זה לאהוב
הספריה המשותפת בגוגל אדס - מה זה ואיך משתמשים בזה
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

גוגל אדס, אחת הפלטפורמות המובילות לפרסום ממומן, נותנת לנו מגוון רחב של כלים ואפשרויות על מנת שנוכל למקסם את הביצועים שלנו בחשבונות הפרסום.
אחד מהכלים שאנו מקבלים הוא "הספריה המשותפת"(Shared library).

אז מהי הספרייה המשותפת באופן כללי?

הספרייה המשותפת בגוגל אדס היא מעין תיקיה שאפשר לנהל ולגשת דרכה למשאבים וכלים שונים שקשורים לניהול הקמפיינים שלנו, אשר נרחיב עליהם במאמר.

מנהל קהלים (Audience Manager)

אז Audience manager או בעברית "מנהל הקהלים" זהו כלי שמאפשר לנו ליצור ולנהל קהלים מותאמים אישית. בעצם נוכל ליצור סוגים שונים של קהלים על בסיס פרמטרים שונים שאנחנו בוחרים, למשל על בסיס:

  • ביקורים באתר.
  • המרות באתר
  • היסטוריית חיפושים של הגולשים
  • ביקורים באתרים מסויימים
    ועוד מגוון רחב של אפשרויות.
    כאשר ניצור קהל, יקח למערכת של גוגל כ24-48 שעות להגיד לנו מה כמות הקהל הפוטנציאלית שנוכל לקבל בסוגים שונים של קמפיינים, ולאחר מכן נוכל להשתמש בו.
    באמצעות שימוש בקהלים, נוכל לדייק ולייעל את הקמפיינים שלנו על ידי טרגוט הפרסום שלנו לקהלים שהכי רלוונטים לעסק שלנו ולמטרת הקמפיין.

רשימות להחרגה (Exclusion Lists)

כאן אנחנו יכולים ליצור רשימות של מילות מפתח שאנחנו רוצים להחריג, כלומר שלא ינצלו תקציב או יקבלו חשיפה עבור שום קמפיין, ובנוסף נוכל ליצור רשימה מיקומים ברשת של גוגל שאנחנו לא רוצים שהמודעות שלנו יופיעו.
באמצעות הכלי הזה נוכל להימנע משריפה ובזבוז של תקציב השיווק שלנו לחינם.

רשימות מותגים (Brand List)

מתאים רק לקמפיינים מסוג חיפוש או קמפיין ביצועים גבוהים, ובעצם מה שאפשר לעשות זה ליצור רשימה של מותגים / ערוצים שאנחנו רוצים שהמודעות שלנו יופיעו לצידם.
זה יכול לעזור לנו לשקף טוב יותר עבור הגולשים למי אנחנו דומים ולמה אנחנו קשורים.
למשל, אם אני עושה קידום לאתר תכשיטים, ויש לי מתחרה שגם מוכר מוצרים זולים מתחום התכשיטים, ארצה לכתוב את שם המותג שלו, כדי שכשהוא מופיע, גם אני אופיע ואולי חלק מהגולשים יבחרו להיכנס אליי לאתר.
אני ארצה להימנע מבחירת שמות מותגים לא נכונים, למשל אם אוסיף לרשימה מותג תכשיטים יקרים, הגולשים שיכנסו אליי לאתר לא יהיו רלוונטים, מהסיבה שהם חיפשו תכשיטים יקרים ולא זולים.

לכן חשוב לבחור את מי אנחנו מכניסים לרשימה לאחר מחקר מקיף.

ספריית הנכסים (Asset Library)

בעמודת "ספריית הנכסים", נוכל לראות את כלל הנכסים שלנו בחשבון המודעות מהסוגים השונים:

  • תמונות
  • סייטלינקס
  • טקסטים
  • סרטוני יוטיוב

נוכל לייצר תיקיות ולמיין את הנכסים לפי הצרכים שלנו, נוכל להעלות מדיה חדשה ונוכל לייצר טקסטים וסייטלינקס חדשים עבור המודעות שלנו.

קבוצות מיקום (Location Groups)

רלוונטי במידה ויש לנו חנות או חנויות פיזיות.
נוכל להוסיף את הכתובת של החנות הפיזית שלנו ולקדם אותה בקמפיין בגוגל מפות וחיפושים מקומיים.

היתרון כאן הוא שכאשר אדם אשר נמצא באיזור כתובת העסק שלנו, יחפש ביטויים שהם רלוונטים לעסק שלנו, נוכל להופיע בפניו באמצעות המיקומים האלו. זה יראה בתוצאות החיפוש כמעין תוסף מתחת למודעה.

החיבור בין המיקום הפיזי של החנות לחשבון הגוגל אדס נעשה באמצעות חשבון גוגל מיי ביזנס.

לסיכום

פרסום בגוגל זה מאתגר, אי אפשר להצליח ללא שימוש בכלל הכלים אפשריים כדי להצליח במטרות השיווקיות שלנו.

באמצעות הספריה המשותפת נוכל לדייק ולייעל את הפרסום שלנו,

אך חשוב להכיר כל כלי יחד עם היכולות שלו, כדי להתחיל להשתפר.

הספריה המשותפת בגוגל אדס - מה זה ואיך משתמשים בזה

שי כהן, בן 31, נשוי + קטנציק חמוד להפליא.מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים