מדידת הצלחה של קמפיינים בגוגל אדס נעשית באמצעות מס' דברים חשובים עליהם נדבר מאמר הבא..
מדידת הצלחה של קמפיינים בגוגל אדס נעשית באמצעות מס' דברים חשובים עליהם נדבר מאמר הבא..
כמו שכבר כל העולם יודע פרסום בגוגל אדס הוא כלי יעיל וחזק להגדלת החשיפה למותג, למשוך לקוחות חדשים ולהגדיל מכירות.
אך עם זאת על מנת שנוכל להפיק את המרב מהקמפיינים שלנו, חשוב שנדע כיצד למדוד את ההצלחה שלהם.
באמצעות שימוש במדדים הנכונים אנו נוכל למדוד את ההצלחה של הקמפיינים שלנו בגוגל אדס.
אנו נדבר על סוגי המדדים החשובים ביותר, איך להשתמש בהם וכיצד לקבל החלטות מושכלות על סמך הנתונים שנראה.
לפני כל שקל שאנו מוציאים על שיווק לעסק שלנו אנחנו חייבים שתהיה לנו תוכנית מסודרת עם אסטרטגיה ברורה שתוביל אותנו למטרה שלנו ושל העסק.
בלי תוכנית ברורה ומסודרת אנו לא נדע האם אנחנו עומדים ביעדים, קרובים למטרות שלנו, האם חילקנו את תקציב השיווק נכון, ובכלל האם אנחנו בכיוון הנכון?
לכן, לפני שתתחילו לשווק את העסק שלכם, או אפילו אם כבר התחלתם - תשבו רגע, קחו דף ועט או פתחו קובץ וורד והתחילו להגדיר מטרות ויעדים.
כמה רכישות ביום / בחודש אתם רוצים? כמה לידים? חשיפה? צפיות? קליקים?
ברגע שתדעו מה המטרות שלכם, יהיה לכם קל יותר להבין מה נדרש באיך אתם יכולים להגיע אליהם.
KPI’s הם ראשי תיבות של Key Performance Indicators, או מדדים מרכזיים לביצועים.
דוגמאות KPI's שניתן להשתמש בהם כדי למדוד הצלחה של קמפיינים בגוגל אדס:
שיעור ההקלקה (CTR): מדד זה מראה כמה משתמשים הקליקו על המודעה שלך.
על מנת שנוכל למדוד את ההצלחה באמצעות המדדים הללו, חשוב שהמדדים יהיו רלוונטים לעסק ולמטרות שלו, ניתנים להשגה, מובנים וריאליים.
כמו בעניין המטרות והיעדים, חשוב שנגדיר גם כאן יעדים ברורים עבור כל KPI ונשווה לאורך כל התקופה בין היעדים שלנו, למה שקורה בפועל.
ברגע שנזהה שיש ירידה / עלייה במדדים אנו נצטרך לנתח את הנתונים כדי לקבל החלטות נכונות.
אם הייתה ירידה, מה אפשר לעשות בשביל לשפר את זה?
אם יש עלייה, האם כדאי לי להעלות כאן תקציב עכשיו? (בקמפיין הזה)
וכמובן תמיד להשוות בין הנתונים שמתקבלים מהקמפיינים השונים.
אמצעי נוסף לאומדן הצלחה של KPI's הוא טבלה מסודרת עם נתונים גלובלים שנלקחו ממס' רב של אתרי אינטרנט.
חשוב לזכור, הנתונים הללו נחשבים לטובים ונכונים אך הם עדיין רק המלצה.
הערכים הספציפיים שנחשבים טובים או רעים עבור העסק שלך עשויים להשתנות בהתאם לתחום שלך וליעדים שלך.
התחלתם לשווק את העסק, הקמפיינים התחילו לרוץ והתחילו להתקבל נתונים על הביצועים.
כעבור מס ימים אתם נכנסים למערכת של גוגל אדס לראות מה קורה עם הקמפיינים ואתם מתחילים לעבור על הנתונים.
אתם רואים שלא קיבלתם את ההמרה שרציתם או לפחות את הכמות שציפיתם לה לעומת התקציב על הקמפיין ואתם רוצים לראות מאיפה מגיעה הבעיה.
בגוגל אדס יש לנו את האפשרות לבחור אילו נתונים אנו רוצים לראות בעמודות של הקמפיינים על מנת לנתח נתונים.
למדד של נתונים במערכת יש אלמנט או מס אלמנטים שונים בקמפיין שלנו שעלולים להשפיע לטובה ולרעה על אותו נתון.
לדוגמא, אם למשל נראה CTR נמוך (Click Thorugh Rate), נוכל להסיק שאולי המודעה שלנו לא טובה, אולי צריך לעשות שינוי בכותרות / תמונות וכו' או שאולי קהל היעד שלנו לא רלוונטי כי אנשים בקושי לוחצים על המודעה למרות שהם חולפים על פניה.
כך לגבי כל מדד נתונים במערכת.
עלינו ללמוד כיצד לפעול כאשר מדדים שונים בקמפיין שלנו נפגעים או מצליחים.
תזכרו, ניתוח נתונים הוא כלי רב עוצמה שניתן להשתמש בו כדי לשפר את הביצועים של קמפיינים בגוגל אדס.
גוגל אנליטיקס 4 (GA4) הוא כלי לניתוח נתונים חדשני ומקיף, המהווה את הדור הבא של גוגל אנליטיקס. GA4 הוא כלי חזק המסייע לבעלי אתרים להבין טוב יותר את ההתנהגות של הגולשים באתרים ובאפליקציות שלהם, וכן לקבל תובנות שיכולות לסייע להם לשפר את הביצועים של הקמפיינים שלהם.
מאמר מרתק ומעניין שיסביר לכם לעומק את כל מה שצריך לגבי גוגל אנליטיקס כאן.
GA4 יכול להיות מחובר לאתר אינטרנט בשתי דרכים:
GA4 מבוסס על מודל מדידה מבוסס אירועים, שמאפשר לאסוף נתונים מגוונים יותר מאשר הגרסא הקודמת שלו Universal Analytics.
הוא עוקב אחר כל אירוע שגולשים מבצעים באתר או באפליקציה, כגון לחיצה על כפתור, גלילה בדף, או רכישה. הנתונים הללו נאספים לתוך אירועים, המאפשרים לבעלי עסקים ליצור פילוח מדויק יותר של הגולשים, ולהבין טוב יותר את ההתנהגות שלהם.
תכונות חדשות ושימושית של גוגל אנליטיקס 4
GA4 הוא כלי חזק ומקיף המאפשר לבעלי עסקים לקבל תובנות חשובות מנתוני האתרים והאפליקציות שלהם. הכלי מתאים לבעלי עסקים מכל הגדלים, והוא יכול לסייע להם לשפר את הביצועים של הקמפיינים שלהם, ולקבל החלטות עסקיות מושכלות יותר.
בשביל לנתח נתונים נכון חשוב להתייחס למס דברים:
- קודם כל לזכור תמיד מה המטרות והיעדים שלנו כדי שנוכל להשוות עם המצב הקיים בזמן הניתוח.
- סבלנות, ניתוח נתונים הוא תהליך שלוקח זמן. הפתרונות לא מופיעים מעצמם על המסך. עלינו לקרוא הנתונים, להבין אותם, להסיק מסקנות ולנסות לתקן עד שהפתרון יעבוד.
- תתמקדו בנתונים החשובים, לא כל נתונים חשובים באותה המידה, תזכרו להשתמש בKPI's שחשובים לכם.
- גוגל נותנת לנו כלים חינמים שעוזרים לנו לנתח נתונים ולהסיק מסקנות, כמו למשל גוגל אנליטיקס 4 ועוד מס כלים במאמר הזה.
ואחרון והכי חשוב, השתמשו בגרפים ותרשימים על מנת להחיש את הנתונים שלכם וכדי שיהיה קלים יותר לקריאה והבנה.
במידה ואתם מסתבכים עם ניתוח הנתונים, תמיד תוכלו להיעזר במומחה גוגל אנליטיקס.
כדי שנוכל לאמוד הצלחה של קמפיינים, עלינו להכיר את המטרות והיעדים שלנו, לבצע בסבלנות מעקב וניתוח נתונים מעמיק ושוטף למדדים שחשובים לעסק שלנו, על מנת שנוכל תמיד לשפר את הקמפיינים והמודעות שלנו עד שנגיע לפיתרון שיוביל אותנו להצלחה שכל כך רצינו.