3 אמצעים לאומדן הצלחה של קמפיינים בגוגל אדס

שי כהן
תאריך:
עודכן לאחרונה:

מדידת הצלחה של קמפיינים בגוגל אדס נעשית באמצעות מס' דברים חשובים עליהם נדבר מאמר הבא..

לשתף זה לאהוב
3 אמצעים לאומדן הצלחה של קמפיינים בגוגל אדס
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

כמו שכבר כל העולם יודע פרסום בגוגל אדס הוא כלי יעיל וחזק להגדלת החשיפה למותג, למשוך לקוחות חדשים ולהגדיל מכירות.
אך עם זאת על מנת שנוכל להפיק את המרב מהקמפיינים שלנו, חשוב שנדע כיצד למדוד את ההצלחה שלהם.

באמצעות שימוש במדדים הנכונים אנו נוכל למדוד את ההצלחה של הקמפיינים שלנו בגוגל אדס.

אנו נדבר על סוגי המדדים החשובים ביותר, איך להשתמש בהם וכיצד לקבל החלטות מושכלות על סמך הנתונים שנראה.

מטרות שיווק: מה אנו רוצים להשיג?

לפני כל שקל שאנו מוציאים על שיווק לעסק שלנו אנחנו חייבים שתהיה לנו תוכנית מסודרת עם אסטרטגיה ברורה שתוביל אותנו למטרה שלנו ושל העסק.
בלי תוכנית ברורה ומסודרת אנו לא נדע האם אנחנו עומדים ביעדים, קרובים למטרות שלנו, האם חילקנו את תקציב השיווק נכון, ובכלל האם אנחנו בכיוון הנכון? 

לכן, לפני שתתחילו לשווק את העסק שלכם, או אפילו אם כבר התחלתם - תשבו רגע, קחו דף ועט או פתחו קובץ וורד והתחילו להגדיר מטרות ויעדים. 

כמה רכישות ביום / בחודש אתם רוצים? כמה לידים? חשיפה? צפיות? קליקים?

ברגע שתדעו מה המטרות שלכם, יהיה לכם קל יותר להבין מה נדרש באיך אתם יכולים להגיע אליהם.

מדדים מרכזיים לביצועים (KPI's): איך למדוד את ההצלחה?

מה זה KPI?

KPI’s הם ראשי תיבות של Key Performance Indicators, או מדדים מרכזיים לביצועים.

דוגמאות KPI's שניתן להשתמש בהם כדי למדוד הצלחה של קמפיינים בגוגל אדס:
שיעור ההקלקה (CTR): מדד זה מראה כמה משתמשים הקליקו על המודעה שלך.

  • עלות לקליק (CPC): מדד זה מראה כמה אתה משלם עבור כל קליק על המודעה שלך.
  • שיעור ההמרה (Conversion Rate): מדד זה מראה כמה משתמשים ביצעו את הפעולה הרצויה לאחר שהקליקו על המודעה שלך.
  • הכנסות גולמיות (Revenue): מדד זה מראה כמה כסף הרווחת מהקמפיינים שלך.

איך בוחרים KPI's נכונים?

על מנת שנוכל למדוד את ההצלחה באמצעות המדדים הללו, חשוב שהמדדים יהיו רלוונטים לעסק ולמטרות שלו, ניתנים להשגה, מובנים וריאליים.

כיצד להשתמש בKPI's כדי למדוד הצלחה?


כמו בעניין המטרות והיעדים, חשוב שנגדיר גם כאן יעדים ברורים עבור כל KPI ונשווה לאורך כל התקופה בין היעדים שלנו, למה שקורה בפועל.
ברגע שנזהה שיש ירידה / עלייה במדדים אנו נצטרך לנתח את הנתונים כדי לקבל החלטות נכונות.
אם הייתה ירידה, מה אפשר לעשות בשביל לשפר את זה?
אם יש עלייה, האם כדאי לי להעלות כאן תקציב עכשיו? (בקמפיין הזה)
וכמובן תמיד להשוות בין הנתונים שמתקבלים מהקמפיינים השונים.

אמצעי נוסף לאומדן הצלחה של KPI's הוא טבלה מסודרת עם נתונים גלובלים שנלקחו ממס' רב של אתרי אינטרנט.
חשוב לזכור, הנתונים הללו נחשבים לטובים ונכונים אך הם עדיין רק המלצה.
הערכים הספציפיים שנחשבים טובים או רעים עבור העסק שלך עשויים להשתנות בהתאם לתחום שלך וליעדים שלך.

ניתוח נתונים: איך נוכל להשתמש בנתונים על מנת לשפר את הביצועים של הקמפיינים שלנו?

התחלתם לשווק את העסק, הקמפיינים התחילו לרוץ והתחילו להתקבל נתונים על הביצועים.
כעבור מס ימים אתם נכנסים למערכת של גוגל אדס לראות מה קורה עם הקמפיינים ואתם מתחילים לעבור על הנתונים.

אתם רואים שלא קיבלתם את ההמרה שרציתם או לפחות את הכמות שציפיתם לה לעומת התקציב על הקמפיין ואתם רוצים לראות מאיפה מגיעה הבעיה.

בגוגל אדס יש לנו את האפשרות לבחור אילו נתונים אנו רוצים לראות בעמודות של הקמפיינים על מנת לנתח נתונים.
למדד של נתונים במערכת יש אלמנט או מס אלמנטים שונים בקמפיין שלנו שעלולים להשפיע לטובה ולרעה על אותו נתון.
לדוגמא, אם למשל נראה CTR נמוך (Click Thorugh Rate), נוכל להסיק שאולי המודעה שלנו לא טובה, אולי צריך לעשות שינוי בכותרות / תמונות וכו'  או שאולי קהל היעד שלנו לא רלוונטי כי אנשים בקושי לוחצים על המודעה למרות שהם חולפים על פניה.
כך לגבי כל מדד נתונים במערכת.
עלינו ללמוד כיצד לפעול כאשר מדדים שונים בקמפיין שלנו נפגעים או מצליחים.

תזכרו, ניתוח נתונים הוא כלי רב עוצמה שניתן להשתמש בו כדי לשפר את הביצועים של קמפיינים בגוגל אדס.

Google Analytics 4 (GA4) - כלי מקצועי חובה לניתוח נתונים

גוגל אנליטיקס 4 (GA4) הוא כלי לניתוח נתונים חדשני ומקיף, המהווה את הדור הבא של גוגל אנליטיקס. GA4 הוא כלי חזק המסייע לבעלי אתרים להבין טוב יותר את ההתנהגות של הגולשים באתרים ובאפליקציות שלהם, וכן לקבל תובנות שיכולות לסייע להם לשפר את הביצועים של הקמפיינים שלהם.

מאמר מרתק ומעניין שיסביר לכם לעומק את כל מה שצריך לגבי גוגל אנליטיקס כאן.

GA4 יכול להיות מחובר לאתר אינטרנט בשתי דרכים:

  • ידנית: ניתן להוסיף את קוד המעקב של GA4 ידנית לקוד האתר. ניתן למצוא את הקוד בעמוד הנכס של GA4.
  • בעזרת גוגל תג מנג'ר: ניתן להשתמש בגוגל תג מנג'ר כדי להוסיף את קוד המעקב של GA4 לאתר. זהו כלי קל יותר לשימוש, והוא מאפשר לבעלי עסקים לנהל את כל תגי האתר שלהם במקום אחד.

GA4 מבוסס על מודל מדידה מבוסס אירועים, שמאפשר לאסוף נתונים מגוונים יותר מאשר הגרסא הקודמת שלו Universal Analytics.
הוא עוקב אחר כל אירוע שגולשים מבצעים באתר או באפליקציה, כגון לחיצה על כפתור, גלילה בדף, או רכישה. הנתונים הללו נאספים לתוך אירועים, המאפשרים לבעלי עסקים ליצור פילוח מדויק יותר של הגולשים, ולהבין טוב יותר את ההתנהגות שלהם.

תכונות חדשות ושימושית של גוגל אנליטיקס 4

  • יכולת ניתוח נתונים בין פלטפורמות: GA4 מאפשר לבעלי עסקים לעקוב אחר נתונים מאתרים ומאפליקציות יחד, כדי לקבל תמונה רחבה יותר של ההתנהגות של הגולשים.
  • יכולת חיזוי: GA4 כולל יכולות חיזוי המאפשרות לבעלי עסקים לחזות את ההתנהגות של הגולשים בעתיד.
  • יכולת פרטיות: GA4 כולל מספר תכונות המאפשרות לבעלי עסקים לעקוב אחר נתונים בצורה פרטית יותר.

GA4 הוא כלי חזק ומקיף המאפשר לבעלי עסקים לקבל תובנות חשובות מנתוני האתרים והאפליקציות שלהם. הכלי מתאים לבעלי עסקים מכל הגדלים, והוא יכול לסייע להם לשפר את הביצועים של הקמפיינים שלהם, ולקבל החלטות עסקיות מושכלות יותר.

5 טיפים לניתוח נתונים: איך לעשות את זה נכון?

בשביל לנתח נתונים נכון חשוב להתייחס למס דברים:
-  קודם כל לזכור תמיד מה המטרות והיעדים שלנו כדי שנוכל להשוות עם המצב הקיים בזמן הניתוח.
- סבלנות, ניתוח נתונים הוא תהליך שלוקח זמן. הפתרונות לא מופיעים מעצמם על המסך. עלינו לקרוא הנתונים, להבין אותם, להסיק מסקנות ולנסות לתקן עד שהפתרון יעבוד.

- תתמקדו בנתונים החשובים, לא כל נתונים חשובים באותה המידה, תזכרו להשתמש בKPI's שחשובים לכם.

- גוגל נותנת לנו כלים חינמים שעוזרים לנו לנתח נתונים ולהסיק מסקנות, כמו למשל גוגל אנליטיקס 4 ועוד מס כלים במאמר הזה.

ואחרון והכי חשוב, השתמשו בגרפים ותרשימים על מנת להחיש את הנתונים שלכם וכדי שיהיה קלים יותר לקריאה והבנה.

במידה ואתם מסתבכים עם ניתוח הנתונים, תמיד תוכלו להיעזר במומחה גוגל אנליטיקס.

לסיכום:

כדי שנוכל לאמוד הצלחה של קמפיינים, עלינו להכיר את המטרות והיעדים שלנו, לבצע בסבלנות מעקב וניתוח נתונים מעמיק ושוטף למדדים שחשובים לעסק שלנו, על מנת שנוכל תמיד לשפר את הקמפיינים והמודעות שלנו עד שנגיע לפיתרון שיוביל אותנו להצלחה שכל כך רצינו.

3 אמצעים לאומדן הצלחה של קמפיינים בגוגל אדס

שי כהן, בן 32, נשוי + 2. מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים