במאמר זה נדבר על מהו אפיון פרוייקט לעסק ונלמד על החשיבות שלו
אם אתם אנשי מקצוע או בעלי עסק שרוצים לבנות אתר או לקדם אתר בטח שמעתם שכל תהליך מתחיל באפיון.
אז מזה אפיון ולמה זה חשוב?
אפיון הוא יריית הפתיחה בכל תהליך של שיווק ,קידום, ובניית אתר משום שבעזרת תהליך האפיון אנחנו לומדים להכיר את הלקוח שלנו ואת החוזקות שלנו כבעלי עסקים.
בעזרת תהליך האפיון אנחנו נבין איפה החולשות שלנו ובמה ניתן להשתפר וכמובן נכיר את הצדדים היותר חזקים שלנו או של המוצר שלנו,
נבין כיצד אנחנו חושבים שהלקוחות חושבים עלינו ונמצא את הפער בצורת ההסתכלות שלנו לזו של הלקוחות שלנו.
לייצר מפה ברורה של החברה או המוצר שלנו
להבין את המסרים החשובים, את התחום, להכיר את המתחרים ולהבין מה מייחד אותנו מהם.
להכיר את הצורה שבה הלקוחות שלנו יצפו מאיתנו לתת להם את השירותים שלנו
ולהתאים את הנראות שלנו לצורך של הלקוחות וקהל היעד שאפיינו.
בתהליך אפיון אנחנו נבין בין היתר את חסמי הכניסה של המוצרים שלנו נבין איזה מוצרים רלוונטים יותר ואילו פחות והכי חשוב
משום שמיד לאחר תהליך האפיון מתחילים בתהליך של בניית האסטרטגיה
והרבה מצורת החשיבה שלנו כבעלי עסקים או כאנשי מקצוע על תהליך האסטרטגיה מבוסס כל תהליך האפיון.
בתהליך האפיון אנחנו נבין איפה הלקוחות שלנו נמצאים (אינסטגרם, פייסבוק, גוגל,מיילים).
נבין איך הם צורכים את התוכן הרלוונטי למוצר שלנו,
נאפיין את הנתונים הדמוגרפיים של הלקוח,
ונמצא את ה"דלתא" (קהל יעד) של הלקוחות שלנו.
לאחר מכן,
אנחנו צריכים להתחיל תהליך של בידול ובניית קהל יעד.
רק שיש לנו קהל יעד ברור ניתן להתחיל לעשות מחקר מעמיק על קהל היעד אליו אנחנו פונים -
איך הם מחפשים אותנו או את השירותים שלנו?
ביטויים מחופשים?
צורת חשיבה והסתכלות?
איפה אני יותר טוב מהמתחרים שלי?
איך אני שם את זה בקדמת הבמה?
וככה מתחילה להיבנות אסטרטגיה
דרור הוא יועץ משכנתאות שיכול לעזור לכולם.
משפרי דיור, רוכשי דירה ראשונה, זוגות צעירים ומבוגרים, משקיעים.
בתהליך אפיון של דרור אנחנו מגלים כי ה"דלתא" של הלקוחות שלו הם רוכשי דירה ראשונה
יש הרבה משמעויות שונות ומגוונות להבנה של ה"דלתא"
משום שאני יודע עכשיו שרוכשי דירות ראשונות הם אנשים בני 25-35
האם הוא מחפש מידע או שהוא דווקא מעדיף שיחה עם בן אנוש?
האם הוא צורך את התוכן שלו בפוסט כתוב או דווקא דרך וידאו?
מה הכאב של הלקוח הזה?
מה הצורך שלו?
איזה תועלות אני יכול לתת לו?
איך אני יכול להסביר לו על התועלות שלי?
האם אני יכול לעזור לו עוד לפני שהוא הגיע אליי בתור לקוח משלם?
מהם 5 הטיפים שאני יכול לתת ללקוח הזה?
בעזרת שאלון אני יבין למה דווקא הקהל הזה הוא רלוונטי לנו ואיך הוא חושב?
האם הוא גולש בפייסבוק או באינסטגרם?
מהם חסמי הכניסה שלי לשאר הקהלים?
מדוע אותם משפרי דיור לא מגיעים אליי?
איך אני יכול להרחיב את הקהל שלי עם מסרים שמתאימים לשניהם?
ועוד…
בסוף תהליך האפיון גילינו שהקהל "דלתא" של דרור מחפש את המידע שלו בגוגל
הוא אוהב מאמרים ארוכים ומסבירים
הכאב שלו הוא יכולת החזר, חישוב ריביות
הוא היה מצפה לקבל מתהליך כזה משכנתא בריבית נמוכה ומשתלמת
ואני יכול לתת לו המון טיפים עוד לפני שהוא לקוח שלי.
בשלב הזה נתחיל לתכנן את האסטרטגיה
האם אני רוצה לקדם את דרור על הביטוי ייעוץ משכנתאות?
לפעמים זה לא הדבר הנכון לעשות ולכן יש להתחיל להבין מה הדרך המהירה, האיכותית, והאפקטיבית ביותר להגיע לקהל היעד שלי אנחנו.
נתחשב בתחרות על ביטוי מסוים, נתחשב בבידול של דרור ולא של המוצר של דרור, נביא בחשבון את הצורה שהלקוח של דרור מחפש את מה שדרור נותן.
ובכך אנחנו נבחר את הנראות שלנו, נבחר את המסרים שלנו, את סוג התוכן שאנחנו נוציא החוצה ואת הפלטפורמות שאנחנו נפעל בהן.
לחשוב על הקהל לקוחות שלכם ולא עליכם- הרבה פעמים בתור אנשי מקצוע אנחנו שוכחים את הצד של הלקוח ואת מה שמעניין אותו לפעמים מה שנראה פשוט וברור בשבילנו הוא מורכב ומסובך בשביל הלקוח שלנו
יש לכם שאלות ? אתם רוצים לעבור תהליך אפיון ובניית אסטרטגיה?
אני כאן בשבילכם