גוגל או פייסבוק: איזו פלטפורמה מתאימה יותר לעסק שלך?

שי כהן
תאריך:
עודכן לאחרונה:

במאמר זה נסקור את 2 מערכות הפרסום הגדולות בעולם - גוגל אדס ופייסבוק אדס

לשתף זה לאהוב
גוגל או פייסבוק: איזו פלטפורמה מתאימה יותר לעסק שלך?
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

גוגל ופייסבוק הן שתי פלטפורמות הפרסום הגדולות ביותר בעולם, והן מציעות מגוון רחב של אפשרויות עבור עסקים שרוצים להגיע לקהל היעד שלהם. עם זאת, לכל פלטפורמה יש את היתרונות והחסרונות שלה, ולכן חשוב לבחור את הפלטפורמה המתאימה ביותר לעסק שלך.

היריבות בין החברות הגדולות יצרה שאלה שמאז ומתמיד העסיקה את רוב בעלי העסקים והיא - איפה כדאי לי לשווק את העסק שלי?

במאמר זה, נערוך השוואה בין גוגל ופייסבוק, ונבחן את היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה. בסוף המאמר, נציג מדריך לבחירת הפלטפורמה המתאימה לעסק שלך.

מה זה גוגל אדס?

גוגל אדס היא מערכת פרסום המאפשרת לעסקים להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, ביוטיוב ובאתרים אחרים ברחבי הרשת. הפרסומות של גוגל אדס מותאמות אישית לקהל היעד שלך, ומופיעות רק כאשר אנשים מחפשים מידע רלוונטי לעסק שלך.

לדוגמה, אם אתה מפעיל חנות בגדים, אתה יכול ליצור קמפיין פרסום בגוגל אדס שתופיע מודעה כאשר אנשים מחפשים "בגדים" או "בגדים לנשים". המודעה שלך תופיע בראש רשימת תוצאות החיפוש, ואנשים שיראו אותה יוכלו ללחוץ עליה כדי להגיע לאתר שלך.

גוגל אדס היא דרך מצוינת להגיע ללקוחות חדשים ולהגדיל את המכירות. היא פשוטה לשימוש לאנשי מקצוע, והיא מאפשרת לך לשלוט בתקציב שלך וביעדים שלך.

כך המערכת נראית:

וכך נראית התצוגה החדשה:

מהו מנהל המודעות של פייסבוק?

מנהל המודעות של פייסבוק הוא כלי המאפשר לעסקים ליצור ולנהל מודעות בפייסבוק, באינסטגרם וב-Messenger. זהו כלי מעולה המאפשר לך להגיע לקהל יעד רחב מאוד של אנשים כמעט בכל נישה.

איך מתחילים לפרסם בפייסבוק?

כדי ליצור מודעה בפייסבוק, עליך ליצור חשבון עסקי בפייסבוק. לאחר מכן, תוכל להשתמש במנהל המודעות כדי ליצור מודעה, לבחור את קהל היעד שלך, להגדיר את תקציב הפרסום שלך ולעקוב אחר ביצועי הקמפיינים שלך.

סוגי המודעות בפייסבוק:

ישנם סוגים רבים ושונים של מודעות שאתה יכול ליצור בפייסבוק. אתה יכול ליצור מודעות תמונות, מודעות וידאו ומודעות טקסט. אתה יכול גם ליצור מודעות ממוקדות, המופיעות רק בפני אנשים שמתעניינים בנושאים רלוונטיים לעסק שלך.

מנהל המודעות של פייסבוק הוא כלי חזק שמסייע לעסקים וחברות להגיע ללקוחות חדשים ולגדיל את המכירות. הוא קל לשימוש, והוא מאפשר לך לשלוט בתקציב שלך וביעדים שלך.

כך המערכת נראית:


השוואה מקיפה של היתרונות והחסרונות של גוגל ופייסבוק:

למערכות הפרסום של גוגל ופייסבוק יתרונות רבים לפרסום עבור בעלי עסקים.

כל יתרון יכול להיות משמעותי עבור סוג עסק כלשהו וחסרון עבור סוג עסק אחר..

ישנם כמובן לא מעט שמפרסמים ב 2 הפלטפורמות שכן שניהם יכולות להתאים לעסק ואף לסגור מעגל שיווק.

בואו נדבר עליהם -

יתרונות וחסרונות בפרסום בגוגל:

יתרונות:

  • מיקוד לקהל יעד: הפרסומות שלך מופיעות רק כאשר אנשים מחפשים מידע רלוונטי לעסק שלך, משמע נוכל לקבל גולש איכותי יותר שנמצא במיינדסט מסוים של רכישה או רישום לקבלת פרטים, מהסיבה שהוא חיפש את השירות או המוצר שלנו ולא שהופענו לו "משום מקום" על בסיס תחום עניין כמו בפייסבוק.
  • אפקטיביות: מודעות גוגל אדס נלחצות על ידי אנשים שמעוניים במוצרים או בשירותים שלך, בקמפיין ברשת החיפוש אנו נשלם רק עבור כל קליק שנקבל. בפייסבוק לעומת זאת אנחנו משלמים גם על חשיפה.
  • שליטה על התקציב: אתה קובע כמה אתה רוצה להוציא על פרסום בגוגל אדס.
  • מדידה: גוגל אדס מספקת נתונים רבים על ביצועי הקמפיינים שלך, יותר מפייסבוק, כך שתוכל לעקוב אחר התוצאות שלך ולהתאים אותן בהתאם.
  • מיקומי המודעות לפרסום: ניתן לפרסם בגוגל ברשת החיפוש, פרסום ברשת המדיה, פרסום ביוטיוב ובדיסקברי.
  • מקצועיות: בשורה התחתונה - גוגל אדס היא מערכת פרסום מבוססת בינה מלאכותית, המאפשרת לך ליצור מודעות יעילות יותר.
  • זמני שהייה: נכון ל-2023, גולשים מבלים יותר זמן בגוגל מאשר בפייסבוק. על פי נתוני Statista, משתמשים מבלים בממוצע 43 דקות ביום בגוגל, לעומת 33 דקות ביום בפייסבוק.

חסרונות:

  • עלויות: גוגל אדס היא פלטפורמה ממומנת, כך שתצטרך לשלם על כל הקלקה על המודעה שלך והתחרות שם לרוב גבוהה יותר כך שהעלות לקליק בהתאם לנישה אותה אתם מקדמים.
  • תחרות: ישנם הרבה מפרסמים אחרים בגוגל אדס, ואם יש לכם מתחרים עם תקציבי פרסום גבוהים, זה עלול להיות מאתגר להתחרות בהם. אך עם אסטרטגיה נכונה אפשר להיות יריב למתחרה גם עם תקציב פרסום נמוך ממנו.
  • ידע: גוגל אדס היא מערכת מורכבת, שמכילה המון נתונים כך שיכול להיות קשה ללמוד כיצד להשתמש בה בצורה יעילה. רצוי לעבוד עם שותפי הפרסום של גוגל אדס שכן הם מכירים את המערכת מ A-Z.

יתרונות וחסרונות בפרסום במנהל המודעות של פייסבוק:

  • מיקוד לקהל יעד: גם בפייסבוק כפי שניתן בגוגל ניתן לטרגט לפי דמוגרפי, תחום עניין ומיקומים.
  • אפקטיביות: כל המודעות בפייסבוק מוצגות באמצעות ויז'ואל (תמונה/סרטון) מה שגורם לכך שיהיה קל יותר למשוך את העין של הגולש, במידה ויש לנו מודעה טובה.
  • שליטה על התקציב: אתה קובע כמה אתה רוצה להוציא על פרסום בפייסבוק.
  • מדידה: פייסבוק מספקת נתונים רבים על ביצועי הקמפיינים שלך, כך שתוכל לעקוב אחר התוצאות שלך ולהתאים אותן בהתאם.
  • מיקומי המודעות לפרסום: ניתן לפרסם בפייסבוק, אינסטגרם ומסנג'ר.
  • שימושיות: מנהל המודעות של פייסבוק הוא כלי קל לשימוש, גם עבור משתמשים מתחילים.

חסרונות

  • עלויות: פייסבוק היא פלטפורמה ממומנת, כך שתצטרך לשלם עבור כל מודעה שלך בין אם היא הביאה לך את התוצאות הרצויות ובין אם לא, אפילו אם כמעט ולא קיבלה חשיפה.
  • תחרות: ישנם הרבה מפרסמים אחרים בפייסבוק, הרבה ויז'ואלים שמושכים את עין הגולש, כך שיכול להיות קשה להתבלט.
  • אפקטיביות: לא כל מודעות בפייסבוק הן יעילות, ולכן חשוב לבצע אופטימיזציה של הקמפיינים שלך.
  • מיינדסט הגולש: גולש שגולל בפייסבוק לא בהכרח מחפש מוצר או שירות מסויים.
    אפשר להתייחס לזה כאדם שצופה בטלויזיה וקופצות לו פרסומות למוצרים או שירותים שעלולים לעניין אותו, כאשר הוא לא במצב לבצע פעולה כלשהי.
  • המון פריצות למיניהם לחשבונות של מודעות וגם לדפים העסקיים, בעלי עסקים פחות מכירים את הפישינג היומיומי שמבצעים האקרים למיניהם ברחבי העולם כדי לדלות מידע ולהשתלט על נכסים.

קצת על הטכנולוגיה של גוגל:

מדוע גוגל היא פלטפורמה חזקה לפרסום עסקים?

3 נתונים מטורפים על גוגל:

  • בגוגל יש ממוצע של 7.5 ביליון חיפושים כל יום בכל העולם. וכל שנה הנפח גדל ב10-15 אחוז.
  • על פי נתוני Google Trends, מספר החיפושים היומיים בגוגל בישראל הוא כ-10 מיליון חיפושים. מספר זה מתייחס לכל סוגי החיפושים, כולל חיפושים על ידי מחשבים, טלפונים ניידים, ואפליקציות.
  • 92% מכל ווליום החיפושים הגלובאלים מגיע מגוגל.
  • גוגל זה האתר עם הכי הרבה מבקרים בעולם.

מכאן ניתן להבין כי גוגל הינו מנוע החיפוש הגדול והפופולרי ביותר בעולם, והוא מציע מגוון רחב של אפשרויות פרסום. 

תוכלו לייצר מס' קמפיינים שונים עם מטרות שונות, קהלים, ביטויים ומודעות שונות שיופיעו במיקומים שונים. 

למשל נוכל לייצר קמפיין לרשת החיפוש שיופיע בתוצאות החיפוש של גולשים בגוגל, נוכל לייצר קמפיין סרטון שיופיע ביוטיוב או קמפיין שבו נפרסם באנרים באתרי אינטרנט שהם שותפים בתוכנית הפרסום של גוגל.

מודעות בגוגל מופיעות בתוצאות החיפוש, וכך הן יכולות להגיע לקהל רחב מאוד של אנשים שמחפשים מידע רלוונטי לעסק שלך וזה הוא בעצם היתרון הכי גדול בגוגל, שהעסק שלך יכול להופיע בפני אנשים שמחפשים את מה שהם צריכים ורוצים כשהם נמצאים במיינדסט של ביצוע פעולת המרה כלשהי כאן ועכשיו.

באמצעות מערכת הפרסום של גוגל אדס נוכל באמצעות כלים חינמיים לתכנן מראש את הקמפיינים שלנו על מנת שיעבדו בצורה הכי טובה.

בנוסף נוכל גם לנתח את תוצאות הקמפיינים שלנו באמצעות מגוון רחב של עמודות לניתוח נתונים לבחירתנו. ניתן גם לנתח את נתוני הקמפיינים לאחר שביצעתם את החיבור מול גוגל אדס דרך גוגל אנליטיקס 4.

ולבסוף גוגל היא פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית, היא יכולה ללמוד ולשפר את הביצועים שלה עם הזמן ואפילו לתת לך המלצות על מנת לשפר את הביצועים בחשבון המודעות שלך.

מידע על המערכת של פייסבוק:

מדוע פייסבוק היא פלטפורמה מעולה לפרסום עסקים אך גם בעייתית בו בזמן:

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, יש לה יותר מ-2 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש והיא מציעה מגוון רחב של אפשרויות פרסום. 

באמצעות מנהל המודעות של פייסבוק נוכל להקים ולייצר קמפיינים שונים, עם קהלים שונים. אחד הקהלים למשל הוא גולשים שיצרו מעורבות כלשהי עם הדפים העסקיים שלנו. 

נוכל ליצור קמפיין שיכוון לקהל יעד של אנשים שעוקבים אחרינו באינסטגרם, בפייסבוק, הביאו לנו לייק על פוסט, הגיבו, צפו בסרטון..

ניתן לייצר קמפיינים שכל מודעה תופיע במקום אחר, למשל נוכל להגדיר שיופיעו רק בפייסבוק או רק באינסטגרם ואפילו במיקומים שונים בתוך הפלטפורמה, לדוגמא בפרופיל, בפיד, בסטורי, ברילס, תוצאות החיפוש, מרקטפלייס.

בפייסבוק בשונה מגוגל, הגולש לא מחפש אותך - זה אתה מחפש אותו.

אתה, בעל העסק, צריך למשוך את העין של הגולש הרלוונטי לתוך המודעה שלך באמצעות ויז'ואל בולט ומושך.

זאת יכולה להיות תמונה וזה יכול להיות סרטון, מלווים בקופרייטינג מתאים עם הצעה או סיפור מעניין.

באמצעות הדרך הזאת לפרסום, של שימוש בתמונות וסרטונים, נוכל להמחיש לגולשים טוב יותר מי אנחנו ומה אנחנו מציעים.

אז איך בתכלס אפשר להחליט מי טוב יותר?

לאחר שלמדנו קצת על גוגל ופייסבוק ודיברנו על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם, הגיע הזמן להבין איזה פלטפורמה נכונה יותר לעסק שלנו.

חשוב שתדעו ותזכרו, כל מה שאנו ממליצים עלול להיות שונה בהתאם לאסטרטגיית הפרסום של כל עסק.

בכדי להחליט על פלטפורמה או שניהם תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

סוג העסק - מה אתם?

סוג העסק שלך הוא אחד הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת בחירת פלטפורמה לפרסום. אם אתם עסק מקומי, פייסבוק יכולה להיות בחירה טובה יותר, מכיוון שאפשר להיות ממוקד יותר בערים / שכונות שאנו רוצים להתמקד בהן וליצור תפוצה רחבה יותר לוקאלית ומניעה לפעולה. אם אתה עסק לאומי או בינלאומי, גוגל עלולה להיות בחירה טובה יותר, מכיוון שיש לה גישה לקהל שניתן למקד טוב יותר כדי להגיע אליהם בדיוק מתי שהם זקוקים לשירותים או למוצר שלך.

קהל היעד

קהל היעד שלך הוא גם גורם חשוב שיש לקחת בחשבון. אם קהל היעד שלך הוא צעיר יותר, שמבלה בפייסבוק או האינסטגרם ויהיה קל יותר להנגיש לו את המוצרים / שירות בצורה ויזואלית אז יהיה נכון יותר עבורך לפרסם דרך מנהל המודעות של פייסבוק.

ואם הוא מבוגר יותר, שרוב הזמן מבלה בגוגל בקריאה, בחיפוש אחר שאלות, מוצרים ועוד, עדיף לפרסם בגוגל.

העניין הוא שזה יכול להשתמע לשני פנים, גם בגוגל כמובן כולם נמצאים ולא משנה מה הם מחפשים - השאלה העיקרית שצריכה להישאל היא "איך הלקוח הפוטנציאלי שלך מחפש אחר המוצר/השירות שלך".

תקציב

תקציב הפרסום שלך הוא גם גורם חשוב שיש לקחת בחשבון. אם אתה בעל תקציב מוגבל, פייסבוק היא הבחירה הטובה יותר, מכיוון שהיא מציעה אפשרויות פרסום יעילות יותר מבחינה עלות-תועלת. אם אתה בעל תקציב גדול יותר, גוגל היא הבחירה הטובה יותר, מכיוון שהיא מציעה אפשרויות פרסום רבות יותר.

מטרות הפרסום

מטרות הפרסום שלך הן הגורם המכריע בבחירת פלטפורמה לפרסום. אם המטרה שלך היא להגדיל את המודעות למותג שלך, פייסבוק יכולה להיות הבחירה הטובה יותר. אם המטרה שלך היא לקבל לידים איכותיים בדף נחיתה, גוגל היא בחירה ממוקדת יותר ונכונה. אם המטרה שלך היא להגדיל את המכירות באתר, 2 האפשרויות פתוחות.

דוגמאות

בואו נסתכל על כמה דוגמאות כדי להמחיש איך גורמים אלה משפיעים על הבחירה בין גוגל לפייסבוק:

מסעדה מקומית

המטרה היא להגיע לקהל מקומי ולעודד אנשים לבקר במסעדה. פייסבוק היא הנכונה יותר מכיוון שהדרך הכי טובה למסעדה להציג את התפריט שלה והמאכלים היא דרך סרטונים שייגרו את הגולשים. (גם ביוטיוב ישנה האופציה לפרסום סרטונים)

חברת שנותנת שירותים פיננסים

המטרה היא להגיע לקהל של עסקים קטנים ובינוניים. גוגל היא הממוקדת מכיוון שאנשים שצורכים שירותים פיננסים לרוב יבצעו את המהלך הראשוני שלהם בחיפוש אחר השירות הפיננסי אותו הם מחפשים.

לעומת זאת, טירגוט של בעלי עסקים וחברות עבור שירותי ראיית חשבון יכולים לעבוד מצויין בפייסבוק עם הטירגוט הנכון והמודעה הנכונה.

מותג אופנה

המטרה היא להגדיל את המכירות באתר האיקומרס כמה שניתן, דרך גוגל אדס או יותר נכון באמצעות פרסום בגוגל שופינג זאת הדרך הכי יעילה וחזקה להופיע לצד מותגים ומתחרים רלוונטים עם המוצרים שלכם. כמו שלצורך סגירת מעגל הפרסום חשוב לבצע רימרקטינג דינמי הן דרך גוגל אדס וגם דרך פייסבוק/אינסטגרם.

בואו נסכם:

בחירת פלטפורמת פרסום מתאימה היא החלטה חשובה שיכולה להשפיע על הצלחת הקמפיין שלך.
אבל חשוב גם לזכור שהכל בסוף מתנקז לאסטרטגיית השיווק שלך.


לדעתנו ב SFB, כשיש תקציב שיווק גמיש לפרסום, הדרך היעילה ביותר לשווק את העסק שלך היא על ידי שילוב בין שתי פלטפורמות הפרסום באמצעות אסטרטגיה של משפך שיווקי.


אם עדיין אין לכם אסטרטגיה שיווקית ואתם רוצים להתחיל לפרסם ביעילות את העסק שלכם, תוכלו ליצור איתנו קשר ונסביר לכם איך נוכל לעזור לכם לקחת את העסק לגבהים חדשים.

גוגל או פייסבוק: איזו פלטפורמה מתאימה יותר לעסק שלך?

שי כהן, בן 31, נשוי + קטנציק חמוד להפליא.מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים