4 כלים בגוגל אדס שיעזרו לכם לייצר קמפיינים טובים יותר

שי כהן
תאריך:
עודכן לאחרונה:

במאמר הבא אנו נדבר על 4 כלים חינמים חשובים בגוגל אדס שיעזרו לכם לייצר קמפיינים טובים יותר

לשתף זה לאהוב
4 כלים בגוגל אדס שיעזרו לכם לייצר קמפיינים טובים יותר
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

1. הכלי לתכנון מילות מפתח

מה זה?

הכלי לתכנון מילות מפתח בגוגל אדס הוא כלי חינמי לביצוע מחקר מילות מפתח כדי להשתמש בהן לקמפיינים לרשת החיפוש.
באמצעות הכלי אנו נוכל לגלות מילות מפתח חדשות שקשורות לעסק שלנו ולראות הערכות של החיפושים שהן מקבלות יחד עם עלות הטירגוט שלהן.

יתרונות שימוש בכלי:

  • לגלות מילות מפתח חדשות: אתם יכולים לקבל הצעות למילות מפתח הקשורות למוצרים, לשירותים או לאתר שלכם.
  • לראות נפחי חיפוש חודשיים: הכלי מציג הערכות לגבי מספר החיפושים שמילת מפתח מקבלת מדי חודש.
  • להבין את העלויות: ניתן לראות מהי העלות הממוצעת להצגת מודעה בחיפושים של מילת מפתח מסוימת.
  • לארגן מילות מפתח: אתם יכולים לראות איך מילות המפתח מתאימות לקטגוריות שונות הקשורות למותג שלכם.
  • ליצור קמפיינים חדשים: השתמשו בתוכנית שיצרתם לשימוש במילות המפתח כדי ליצור קמפיינים חדשים המבוססים על מחקר מעמיק של מילות מפתח.

איך נשתמש בכלי לתכנון מילות מפתח?

על מנת שתוכלו להבטיח עבודה נכונה עם הכלי, אלו הן 2 פעולות פשוטות שתוכלו לעשות בתור התחלה על מנת להתחיל לעבוד.

עליכם ליצור תוכנית לשימוש במילות מפתח


לאחר שנכנסנו בגוגל אדס לכלי לתכנון מילות מפתח, נוכל לייצר תוכנית בשתי דרכים:
א. לחפש מילות מפתח חדשות על ידי לחיצה על רוצים לגלות מילות מפתח חדשות?.

 ב. להעלות מילות מפתח קיימות על ידי לחיצה על קבלת נפח חיפוש ותחזיות.

בודקים ומבינים את התחזית של מילות המפתח

תחזית התוכנית מראה כמה המרות, קליקים או חשיפות אתם צפויים לקבל עבור מילות המפתח, על סמך ההוצאה שהגדרתם.

מסקנות: 

לאחר שראיתם כיצד מקבלים מידע על מילות מפתח, מוצאים מילות מפתח חדשות ומקבלים תחזית על ביצועים אפשריים באמצעות השימוש בהן תוכלו להסיק מסקנות שיעזרו לכם להשתמש לייצר קמפיין איכותי יותר.


2. הכלי לתכנון פוטנציאל חשיפה

הכלי לתכנון פונציאל חשיפה הוא כילי חינמי בגוגל אדס לתכנון קמפיינים.
הכלי הזה עוזר לנו לגבש תוכניות מדויקות לקמפיינים של מודעות וידאו שמבוססים על היקף חשיפה, צפיות והמרות ב-YouTube, וגם באתרים ובאפליקציות של שותפי וידאו. הכלי עוזר למשתמשים ליצור תוכניות מדיה מדויקות שמתמקדות בהיקף חשיפה למשתמשים ייחודיים, צפיות והמרות.
הכלי לתכנון היקף החשיפה מיועד ל-Media Planners שמפתחים תוכניות לקמפיינים עתידיים של מודעות וידאו או של מותגים, ולמפתחי אסטרטגיות שרוצים לשלב וידאו דיגיטלי בתוכניות המדיה שלהם.

הנתונים של הכלי לתכנון היקף החשיפה מבוססים על שיטת Unique Reach של Google, שיטה שאומתה באמצעות צדדים שלישיים ותואמת להיקף החשיפה ולהצעות המחיר שדווחו בפועל. הכלי לתכנון היקף החשיפה מתעדכן מדי שבוע כדי לקבל את הנתונים העדכניים ביותר.

שיטות עבודה מומלצות עם הכלי:

הקצאת התקציב בין הקמפיינים והקבוצות של המודעות

בעת יצירת התחזית, הכלי לתכנון היקף החשיפה יוצא מנקודת הנחה שבכל קמפיין יש קבוצת מודעות אחת ופורמט מודעה אחד. חשוב ליצור קמפיין נפרד לכל פורמט בזמן יישום התוכנית. כשיוצרים קמפיין חדש ב-Google Ads, צריך לבחור באפשרות "יצירת קמפיין ללא הגדרת יעד". אם הגדרתם קמפיין השונה מזה שמופיע בתוכנית של הכלי לתכנון היקף החשיפה, המדדים בדוחות עשויים להיות שונים מאלה שמופיעים בתחזית.

גילאים לטירגוט

הכלי לתכנון היקף החשיפה לא תומך בטירגוט קטינים או בטירגוט טווח הגילאים 13 עד 17. אם אתם מטרגטים לפי גיל, עליכם לבחור גילאים מ-18 ומעלה. אם רוצים להבין את ההיקף הכולל של החשיפה של הקמפיין ללא שימוש בטירגוט לפי גילאים, אפשר לבחור את האפשרות "כל האנשים" בהגדרות של תוכנית המדיה.

עקומת היקף החשיפה

הכלי לתכנון היקף החשיפה מציג את היקף החשיפה הצפוי של תוכנית המדיה בפורמט של עקומה. הכלי לתכנון היקף החשיפה מביא בחשבון מספר גורמים כדי לקבוע את אורך העקומה של היקף החשיפה (לדוגמה, גודל המלאי של שטחי הפרסום שיש סבירות גבוהה שיהיה זמין לתוכנית המדיה שלכם).

עקומת היקף החשיפה לא מייצגת את כלל נתח המשתמשים ב-YouTube או את סכום ההוצאות הזמין לקמפיין שלכם. הנקודה האחרונה בעקומה מציגה את היקף החשיפה המשוער של הקמפיין ולא את היקף החשיפה הכולל.

חשוב להבחין בין 'נקודת החשיפה המרבית' ל'היקף החשיפה לתוכן' (המספר הכולל של אנשים שצופים בתוכן של YouTube). הרבה פתרונות אחרים בתחום מציגים את היקף החשיפה לתוכן.

היקף החשיפה לתוכן גדול אפילו יותר מהיקף החשיפה המסחרית או מהיקף החשיפה הכולל במלאי שטחי הפרסום שזמין לצורך מונטיזציה, כך שהוא עשוי להיות גדול הרבה יותר מהיקף החשיפה המקסימלי של קמפיין יחיד.

עקומת ההמרות מהי?

הקשר בין תחזיות ההמרה לבין התקציב עשוי להיראות שונה מעקומת היקף חשיפה רגילה. שיעור ההמרה לא יותאם באופן אוטומטי על סמך התקציב או ההגדרות שלכם.

ערך שיעור ההמרה שאתם מספקים חל על כל אורך העקומה. אפשר לשנות את שיעורי ההמרה באופן ידני בכל שלב בחלונית ההגדרות. שני שיעורי ההמרה הקבועים שניתנו כהצעות הם שיעורים שבהם לקמפיינים רבים מסוג VAC שדומים לאלה שניתן ליצור עבורם תוכנית בכלי לתכנון היקף החשיפה, יש שיעור המרה בין שני הגבולות האלה.

חבילות ערוצים (לא של ה TV הביתי שלכם)

המטרה של חבילות הערוצים היא למצוא את תמהיל התוכן האידיאלי לקהל וסנטימנט המותג שלכם. אם תוסיפו חבילת ערוצים וקהל לאותו קמפיין, המערכת תיצור תחזית המבוססת על החפיפה בין השניים. כדי להימנע מהגבלה של מלאי שטחי הפרסום, כדאי ליצור 2 קמפיינים נפרדים בתוכנית.

קמפיינים שכוללים חבילות ערוצים ומטרגטים גם חבילות ערוצים ב-YouTube וגם אתרים של שותפי הווידאו של Google יכולים להופיע בחבילות הערוצים הספציפיות ב-YouTube ובכל האתרים של שותפי הווידאו של Google. כדי לטרגט רק את חבילות הערוצים שבחרתם, יש להסיר את שותפי הווידאו של Google מהקמפיינים בדף התוכנית.

אפשר להוסיף חבילות ערוצים לפי מזהה באמצעות חלונית הבחירה של חבילות הערוצים. הנציג שלכם ב-Google יכול לעזור לכם לזהות חבילות ערוצים ספציפיות לפי המזהים שלהן.

כלי תכנון של צדדים שלישיים

Google מחויבת לתרום לשיפור רמת הדיוק של הנתונים מכלים אחרים שקיימים בתחום. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם חברות אחרות כדי לאפשר מדידות מקיפות ומדויקות יותר ב-YouTube. אם תשתמשו בכלי תכנון אחרים, ייתכן שתבחינו בחוסר התאמה בין הנתונים שלהם לבין הנתונים מהכלי של Google Ads לתכנון היקף החשיפה.

הסיבה לכך היא שהשיטה של הכלי שונה מהשיטה של כלים אחרים, וההבדל הזה עשוי לגרום לפערים בנתונים. בכלים רבים בתחום, התכנון מתמקד בהיקף החשיפה לתוכן (שפעמים רבות כולל גם מלאי שלא ניתן לייצר ממנו הכנסות). לעומת זאת, הכלי לתכנון היקף החשיפה מתמקד בהיקף חשיפה מסחרי (מלאי שאפשר להציג בו מודעות). יש מתאם חיובי בין היקף החשיפה לתוכן לבין היקף החשיפה המסחרית.

תדירות ממוצעת ומכסת תדירות

בחלק מהמקרים התדירות הממוצעת של הקמפיין עשויה להיות גבוהה יותר ממכסת התדירות שהוגדרה. נכון לעכשיו מערכת YouTube תומכת במכסות תדירות לקובצי cookie. לדוגמה, אפשר להגדיר מכסה של 3 המרות לכל קובץ cookie, כדי להביא בחשבון אנשים שגולשים ב-YouTube דרך כמה מכשירים. במודל הזה מובאת בחשבון החשיפה במכשירים השונים, ובחלק מהמקרים ייתכן שיובאו בחשבון יותר מ-3 חשיפות לכל משתמש.

הכלי יודע ליישם גם מכסת תדירות לכל פריט בתוכנית, כך שהיקף החשיפה הכולל של הקמפיין יכול להיות גדול יותר ממכסת התדירות.

תדירות אפקטיבית

חלק מהמפרסמים מביאים בחשבון מספר מינימלי של חשיפות של המודעות שלהם בקהל היעד שדרוש כדי שהקמפיין יגיע לאפקטיביות מלאה. הנפח המינימלי של החשיפות נקרא "תדירות אפקטיבית מינימלית".

כדי לראות את מספר האנשים שנחשפים למודעות באותה תדירות אפקטיבית מינימלית, אפשר להתאים את התפריט הנפתח "היקף החשיפה בקהל היעד ‎+1" בכלי לתכנון היקף החשיפה. המספר שבוחרים (מ-"‎+1" עד "‎+10") מייצג את מספר האנשים שראו את המודעה כמספר הפעמים הזה.

אחוזי חשיפה חסרים או אוכלוסיית התוכנית הכוללת

אם כוללים שכבות ללא טירגוט דמוגרפי (למשל סטטוס הורה, תחומי עניין משותפים ופלחים עם כוונת רכישה), המערכת מסירה את האוכלוסייה הכוללת ואחוז היקף החשיפה (% היקף החשיפה).

אחוז היקף החשיפה הוא פונקציה של טירגוט לאוכלוסייה דמוגרפית מסוימת. כשמוסיפים עוד הגדרות טירגוט, מערכת Google Ads כבר לא יכולה להתאים את היקף החשיפה לאוכלוסייה עם מכנה משותף שמקובל באופן נרחב. מאחר שאין הסכמה רווחת לגבי מספר האנשים שנחשבים ל'קונים של מוצרי יוקרה' ומאחר שמספר האנשים 'שמעוניינים לקנות מכשירים חשמליים' משתנה כל הזמן, מערכת Google Ads יכולה רק להציג את ערכי החשיפה המוחלטים במקום את אחוז החשיפה באוכלוסייה הזו.

אין לבצע שינויים בקמפיין לאחר השקתו

אחרי שיוצרים את הקמפיין עם ההגדרות שצוינו בכלי לתכנון היקף החשיפה ומפעילים אותו, לא כדאי לבצע בו שינויים מכיוון שהדבר עשוי לגרום להפרשים נוספים בין הנתונים בדוחות לבין הנתונים בתחזית.

3. הכלי לתכנון ביצועים

הכלי לתכנון ביצועים מאפשר לכם לתכנן את הוצאות הפרסום ולחזות איך שינויים בקמפיינים עשויים להשפיע על המדדים העיקריים ועל הביצועים הכוללים.

בכלי לתכנון ביצועים, אפשר:

  • לגשת לתחזיות על הקמפיינים.
  • לבדוק תוצאות על ידי התאמת ההגדרות בקמפיין.
  • להבין הזדמנויות בתקופות שמושפעות מעונתיות.
  • לנהל תקציבים בחשבונות ובקמפיינים שונים.

יתרונות

  • תוכלו לעיין בתחזית של הביצועים החודשיים והרבעוניים של הקמפיינים.
  • תקבלו הצעות שיעזרו לכם לשפר את הביצועים של הקמפיינים בלי להגדיל את ההוצאות.
  • הכלי יעזור לכם להבין איך שינוי ההגדרות של הקמפיינים ישפיע על יעדי הביצועים וההוצאות שלכם.

איך זה עובד

כדי לספק לכם תחזיות מדויקות ככל האפשר, הכלי לתכנון ביצועים מביא בחשבון מיליארדי שאילתות חיפוש, ובדרך כלל מתעדכן בכל 24 שעות. הכלי לתכנון ביצועים יוצר סימולציות של מכרזי מודעות רלוונטיים שהתרחשו ב-7 עד 10 הימים האחרונים, ומשקלל משתנים כמו עונתיות, פעילות המתחרים ודף הנחיתה.

אחרי הפעלת הסימולציות ואיסוף הנתונים, דיוק התחזיות של הכלי לתכנון ביצועים נמדד באמצעות השוואה בין התחזיות הביצועים שלל הקמפיינים לבין הביצועים שלהם בפועל. בסיום, המערכת משתמשת בטכנולוגיית ה-AI מבית Google כדי לשפר ולחדד את התחזיות.

דרישות לשימוש בכלי:

בטבלות שלמטה מפורטות דרישות הסף שהקמפיינים צריכים לעמוד בהן כדי שאפשר יהיה להשתמש בכלי לתכנון ביצועים.

קמפיינים שלא עומדים בדרישות

בהתאם להגדרות או למצב של הקמפיין, יכול להיות שלא תוכלו להפעיל עליו את הכלי לתכנון ביצועים. אם אחת מהאפשרויות הבאות נכונה לקמפיין שלכם, לא תוכלו להפעיל עליו את הכלי לתכנון ביצועים:

  • עשיתם בקמפיין שינויים כדי שהוא יעמוד בדרישות הסף, אבל הוא פועל במשך פחות מ-10 ימים עם ההגדרות החדשות
  • הקמפיין במצב טיוטה או ניסוי
  • הקמפיין נמחק

4. כלי התצוגה וניתוח המודעות

זהו כלי שקיים בחשבון ואפשר להיעזר בו כדי לבדוק למה מודעה או תוסף למודעה לא מוצגים. הכלי גם מציג תצוגה מקדימה של דף תוצאות החיפוש של Google עבור מונח ספציפי. כך אפשר לבדוק אילו מודעות ותוספים מוצגים בעקבות מילות המפתח שהגדרתם. אחרי שמזינים מונח חיפוש וקריטריונים אחרים כמו שפה ומיקום, מוסבר בכלי אם המודעה כשירה להצגה בתנאים שפירטתם.

  • בזמן שמקלידים, הכלי 'תצוגה מקדימה וניתוח של מודעות' מציע השלמה אוטומטית של מונחים. הכלי מבסס את ההצעות על מילות מפתח מהחשבון שלך שקיבלו הופעות וההצעות מוצגות לפי כמות ההופעות.
  • ניתן להשתמש בכלי הזה כדי לבדוק אם התוסף שלך למודעה מוצג לצד המודעה עבור מילת מפתח מסוימת. אם יש לך תוספים שאינם מופיעים, הכלי יציין מה עשוי לגרום לכך שאינם מופיעים.
  • התכונה 'שתף את החיפוש הזה' מאפשרת להוסיף חיפושים לסימניות או לשלוח את כתובת האתר לעמיתים או ללקוחות כדי שגם הם יוכלו לראות את תוצאות החיפוש של Google עבור החיפוש המסוים שביצעת. צריך לזכור שתוצאות החיפוש שהכלי מחזיר עשויות להשתנות עם הזמן. לדוגמה, תצוגה מקדימה של המודעה עשויה להיעלם מהכלי כשהקמפיין מגיע לתקציב היומי הממוצע.

אם אתם רוצים לראות איך המודעה נראית בתוצאות החיפוש, עדיף להשתמש בכלי הזה במקום לבצע חיפוש ב-Google. בכלי יוצגו בדיוק אותן תוצאות שהיו מוצגות בחיפוש Google, אבל החיפוש בכלי לא ישפיע על הנתונים הסטטיסטיים של הביצועים, כי החיפוש של מודעה דרכו לא יגרום לצבירת חשיפות.

כדי להשתמש בכלי 'תצוגה מקדימה וניתוח של מודעות', לוחצים על סמל מפתח הברגים כפי שצירפנו בתמונה מטה בפינה השמאלית העליונה של חשבון Google Ads ואז בקטע 'תכנון' לוחצים על 'תצוגה מקדימה וניתוח של מודעות'.

לסיכום:

גוגל נותנת לנו המון כלים חינמים לתכנון וייעול הקמפיינים שלנו.עלינו ללמוד להשתמש בכולם על מנת שנוכל להפיק את המיטב מכל אגורה שאנו מוציאים במערכת הפרסום שלה.חשוב לזכור: אומנם אנו מקבלים המון תחזיות ומידע על בסיס המון דאטה שיש לגוגל, אבל עלינו לזכור שמדובר אך ורק בתחזית והערכה של מצב אפשרי בעתיד.זאת אומרת שלא תמיד בהכרח נקבל את התוצאות שגוגל העריכו שנקבל לטוב ולרע.לכן, חשוב שתמיד תהיו במעקב ושליטה מלאה על המערכת והנתונים שאתם מקבלים ברמה השנתית, חודשית, שבועית ויומית - כדי שגם אתם בסופו של דבר תוכלו להעריך מה עומד להיות.

4 כלים בגוגל אדס שיעזרו לכם לייצר קמפיינים טובים יותר

שי כהן, בן 31, נשוי + קטנציק חמוד להפליא.מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים