המדריך השלם לרימרקטינג דינמי בפייסבוק

שי כהן
תאריך:
עודכן לאחרונה:

רימרקטינג דינמי בפייסבוק הוא סוג של מעקב המשתמש במידע מהאתר שלך כדי ליצור מודעות מותאמות אישית למשתמשים שביקרו באתר.

לשתף זה לאהוב
המדריך השלם לרימרקטינג דינמי בפייסבוק
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

אם יש לכם חנות איקומרס אחד הכלים החזקים בשביל להחזיר את הכסף שנופל שם על הרצפה זה באמצעות רימרקטינג דינמי.

חלקם רק צופים בעמוד המוצר ונוטשים וחלקם אפילו מוסיפים לסל הקניות אך לא משלימים את הרכישה. ולראות את זה ולא לעשות כלום בנוגע לזה זה פשוט פשע.

כאן רשמתי גם על הדרך לבניית רימרקטינג בפייסבוק לפי שלבי הנטישה שלהם.

אז איך אוספים את המכירות שלא נסגרו בחנות האונליין שלנו?

בדיוק בשביל זה יש את הרימרקטינג הדינמי:
להראות את המודעה הנכונה, או יותר נכון את המוצר הנכון שאותו גולש ביקר בו באתר לפני זמן קצר.

מודעות דינמיות מאפשרות לנו לטרגט את הגולשים שביקרו במוצר מסויים ולחזור אליו שוב בפרסום בפייסבוק או באינסטגרם.

שימו  ❤ – הגולשים האלו נקראים גולשים חמים ולא סתם כיוון שהם הגיעו שלבים בודדים לפני רכישה, ולכן יש לבצע היטב את הרימרקטינג הדינמי בכדי לסגור רכישה באתר.

במידה ואתם חנות עם הרבה קטגוריות (וגם אם לא בתכלס) ניתן להוסיף טקסט מעל כל קרוסלת מוצרים דינמית שתתאים לקטגוריה בה הגולש ביקר – כך תיצרו מצב בו הגולש לא רק מקבל את המוצר אותו הוא ביקר אלא תוכן שמותאם לכך.

איך יוצרים רימרקטינג דינמי בפייסבוק?

ניתן ליצור רימרקטינג דינמי על ידי יצירת קטלוג מוצרים.

יש לחבר את האתר שלכם לקטלוג המוצרים באמצעות יצירת פיד וזאת בהנחה שכבר יש לכם גם את הפיקסל של פייסבוק.

  • יש ללכת לתפריט במנהל המודעות ולרדת עד למטה שם יש ללחוץ על מנהל המסחר (Catalog Manager)
תפריט ראשי ואז מנהל המסחר

שם יש לוודא בהגדרות > נכסי העסק – שהפיקסל משוייך בצורה תקינה גם לפייסבוק וגם לאינסטגרם.

  • לבעלי חנות ווקומרס ניתן בפשטות להתקין את התוסף Facebook for WooCommerce בחינם, ההתקנה היא נורא מהירה וקלה – יש ללחוץ על הגדרות (Configure) וללכת לפי השלבים בחיבור הקטלוג שבאתר לחיבור הקטלוג של פייסבוק.
  • לאלו שמעדיפים לא להתפשר רצוי להתקין את התוסף Product Catalog Feed for WooCommerce שנותן לכם את האפשרות גם לחבר לקטלוג של פייסבוק, גוגל מרצנט לפרסום בגוגל שופינג, פינטרסט, טיקטוק ועוד פיצרים שלא יהיו לכם בתוסף החינמי של פייסבוק בלבד.
  • בהגדרות בקטלוג המסחר יש לעדכן גם את תדירות עדכון הנתונים – במידה ואתם משנים בכל יום או בכל שעה נתונים במוצרים שלכם רצוי שהעדכון ייעשה בתדירות גבוהה יותר.וזה הכל האתר שלכם מחובר באופן ישיר לקטלוג שלכם בפייסבוק ומתעדכן בהתאם לזמן שבחרתם שיעדכן.

איך מקימים קמפיין רימרקטינג דינמי בפייסבוק?

בניית הקמפיין בפייסבוק

בחירת קמפיין מכירות מהקטלוג

הולכים למנהל המודעות > יצירת קמפיין > מכירות מהקטלוג

נותנים שם לקמפיין ולוחצים המשך

בחירת פיד מוצרים

בחירת פיד מוצרים מהקטלוג הדינמי

במידה ואכן יש לכם מגוון קטגוריות גדול באתר וכבר ביצעתם את ההפרדה של הקטגוריות ניתן להקים קבוצת מודעות שונה לכל קטגוריה

קהלים

בחירת סוג טרגוט הקהל

בחלק של טרגוט הקהל ישנם כמה אפשרויות וניתן להקים גם אסטרטגיות טובות יותר ממה שרק מוצג באמצעות 'שילוב מותאם אישית' ולהחליט על סוג הביקור וטווח הזמן.

שעושים זאת נכון זה מכונה ליצירת כסף.
שימו לב שקהל שהגיע הכי רחוק עד לשלב הרכישה כמעט ולא רכש הוא הקהל הכי חם שלכם!

מיקום המודעות

לאחר מכן יש להחליט על מיקומי המודעות – לא בכל מקום נכון להציג מודעות דינמיות!

יעד

שימו לב להגדיר אירוע מתאים – רכישה במקרה הזה כמובן.

מודעות

ולחלק האחרון אבל לא חביב זהו החלק של המודעות עצמם – כבר הקמתם את הקטלוג כל שנשאר הוא לוודא שהקטגוריה המתאימה שעליה הקמתם את קבוצת המודעות קיימת במודעה.

תוכן

להכניס את התוכן המתאים לקהל היעד שלכם בהתאם לקטגוריה שהוא ביקר, כמו כן ניתן להוסיף פרמטרים דינמיים לתוכן המודעה.

בדיקות

אופטימיזציה, AB testing, בדיקת סוג המודעה שמבצעת הכי טוב – קרוסלה/תמונה, בדיקת הקהלים שממירים ואלו שלא, ועוד ועוד.

כמובן לא על הרימרקטינג הדינמי בפייסבוק עומד לבדו בערוצי המכירות שלכם.

חשוב להקים משפך מכירות מדוייק עם מסע לקוח מרגע הכניסה הראשונה לאתר ועד לרגע הרכישה.

ניתן לקרוא כאן עוד על משפך מכירות בפייסבוק »

מהם היתרונות בקמפיין רימרקטינג דינמי בפייסבוק?

הכסף לא נופל על הרצפה

הכסף לא נופל מהרצפה ולא מפספסים לקוחות – כל גולש שביקר במוצר באתר שלכם יקבל פרסום חוזר. של אותו מוצר בדיוק שהוא ביקר בו.

פרסום ממוקד יותר

הפרסום ברימרקטינג דינמי הוא ממוקד יותר כיוון שאנו מראים לאותו גולש בדיוק את אותו המוצר בו הוא צפה לאחרונה.

CRO

שיעור המרה גבוה יותר בהשוואה לקמפיינים אחרים.

ROI

החזר על השקעה גבוה יותר מכל קמפיין אחר לרוב.

המדריך השלם לרימרקטינג דינמי בפייסבוק

שי כהן, בן 31, נשוי + קטנציק חמוד להפליא.מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים