כך בונים ומטרגטים קהלים בצורה נכונה

בניית קהלים בגוגל

גוגל אדס זהו חד משמעית אחד מכלי השיווק הטובים ביותר שנוכל להשתמש בו בכדי להגיע ליעדים של העסק שלנו בין אם במכירות באתר, לידים, טלפונים וכל יעד שרק תרצו להגיע אליו בעסק שלכם.

עם סוגי פרסום מגוונים כגון: רשת החיפוש, רשת המדיה, גוגל שופינג, יוטיוב ועוד המון טובים!

בכל התחלה של הקמת קמפיין או בנייה של משפך מכירות בין אם בפרסום בגוגל או בפרסום בפייסבוק, אחד הדברים החשובים ביותר זה שנדע להגיע לקהל שלנו. 

לניתוח קמפיינים בין אם בפייסבוק/גוגל או כל ערוץ אחר והכל במקום אחד ניתן להשתמש בכלי המדהים של סופרמטריקס שמתחבר לכל ערוצי הפרסום בלחיצת כפתור ומציג את כל הנתונים בצורה ויזואלית ונוחה. (יש להם 14 יום ניסיון בחינם)

במאמר זה נדבר על בנייה וטרגוט קהלים שכבר ביצעו אינטראקציה בעבר עם העסק – בין אם באתר, במודעות פייסבוק או בכל נכס דיגיטלי אחר שיש לעסק מעקב עליו.

מה נלמד במאמר הזה?

בנייה קהלים בגוגל אנליטיקס:

מהו גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס זהו כלי לאיסוף נתונים על התנהגות הגולשים באתר שלכם שבאמצעות כניסתם לאתר שלכם ניתן לבנות מהם קהלים שונים, לכל בעל אתר רצוי שיהיה את הכלי הזה בכדי לנתח את הנתונים ולשפר אותם, בין אם זה את זמן השהייה באתר, שיפור חווית המשתמש, שיפור שיעורי ההמרה ועוד המון שיפורים שרק יקחו את האתר והעסק שלכם קדימה.

איך בונים קהלים בגוגל אנליטיקס?

ניכנס לחשבון שלנו בגוגל אנליטיקס ובתפריט הצד התחתון נלחץ על Admin

admin google analytics

לאחר מכן אנו נראה תפריטים עם שלושה עמודות – בעמודה האמצעית בחלק התחתון
אנו נלחץ על Audience Definitions » Audiences

audiences

ייפתח לנו חלון הקהלים – כאן נוכל ליצור, לערוך ולקשר קהלים לחשבון הגוגל אדס שלנו.
כפי שרואים בתמונה מטה ישנם קהלים מוכנים כגון:
כל המשתמשים, משתמשים חדשים, משתמשים חוזרים, גולשים שביצעו המרה ועוד.

ניתן לבחור קהל בסיסי מוכן, לבחור שם לקהל ולקשר לחשבון הגוגל אדס.

אם אתם רוצים לדעת איך לבנות קהלים מותאמים תמשיכו לקרוא 🙂

נלחץ על הכפתור  New Audience

new audience

במידה ואנו רוצים לייצר קהל מותאם אישית נלחץ על כפתור Create New

type of audiences

נעבור אחד אחד ואסביר את הבסיס וגם מעבר כיוון שבבניית קהלים מותאמים ניתן לייצר מאות קהלים שונים.

שימו לב – אני אמנם מציג כל דבר בנפרד אך כמובן ניתן לייצר שילובים מדהימים בשביל לייצר קהל רימרקטינג ספציפי ולהתאים לו את המודעה הנכונה!

דמוגרפיה:
בחלק של הדמוגרפיה ניתן לבנות קהל לפי:

  • גיל
  • מגדר
  • שפה
  • קטגוריות
  • מיקום

audience demographics

טכנולוגיה:
ניתן להגדיר סוגים שונים של משתמשים לפי הטכנולוגיית מכשיר שלהם כגון:

  • מערכת הפעלה
  • גרסת מערכת הפעלה
  • סוג דפדפן
  • גרסת דפדפן
  • רזולוציית מסך
  • סוג מכשיר
  • מותג מכשיר

גם כאן כמובן ניתן לייצר וריאציות שונים שיתאימו לקהל שלכם.

technology

התנהגות גולשים:
כאן זה כבר נהיה מעניין יותר..

אנו יכולים להגדיר בקהל שנבנה כמה סשנים הוא ביצע.

התאריך מאז הסשן האחרון.

עסקאות – אפשר לטרגט כאן גולשים שביצעו עסקאות או גולשים שלא ביצעו עסקאות.
בנוסף לחנויות שיש להם מגוון של מוצרים, אפשר גם לבנות קהל של לקוחות נאמנים שזה לדוגמא גולשים ביצעו 2-3 עסקאות ולפרסם להם מוצרים דומים או משלימים למוצרים שהם רכשו בעזרת רימרקטינג דינמי בגוגל.

זמן כל סשן – הזמן בשניות של כל סשן שביצע גולש.

audience behavior

תאריך של הסשן הראשון:

date

מקורות הגעה:

כאן אפשר לנצל את הכלי המדהים הזה ולהתאים את המודעות שאתם מפרסמים בפלטפורמות השונות כך שתתאים למודעה שתגיע אחריה או לסיפור של העסק שאתם מנסים לספר.

אפשר לבחור לפי כמה סוגי מקורות הגעה:

  • לפי קמפיין – במידה ואתם משתמשים וכדאי שתשמשו ב UTM זאת אומרת במעקב אחר לחיצות על לינקים במודעות שאתם מפרסמים והגדרתם את שם הקמפיין, הוא יופיע לכם כאן במידה והגולש נכנס מקמפיין זה.
  • לפי מדיום – זה יכול להיות CPC, משפיענים, מיילים ועוד.
  • מקור – כאן ניתן יהיה לראות את כל ערוצי ההגעה שגולשים מגיעים לאתר שלכם: פייסבוק, אינסטגרם, גוגל אורגני, גוגל ממומן, הפניות מאתרים שונים ועוד.
  • ביטויים – ניתן לייחד קהל על פי הביטוי אותו הוא חיפש אותך במנוע החיפוש והגיע אליך לאתר.

traffic sources

פעולות של איקומרס:

גם כאן השמיים הם הגבול לסוגי הקהלים שניתן להקים.

  • תוכלו להקים כאן קהל לפי גובה עסקה
  • לפי מוצר שרכש, הוסיף לעגלה וכמעט כל פעולה שהכלי מציע
  • לפי סוג קטגוריה שהגולש היה בה ועוד המון צירופים מדהימים

ecommerce

מתקדמים:

כאן ניתן לבנות בצורה ידנית מספר סגמנטים שונים של הגולשים שלכם.

ניתן לבחור מהרשימה המוצעת, לאחר מכן את הנתון המתאים לסגמנט ואז ניתן להוסיף עוד בכדי לצמצם או לייחד את הקהל כמה שניתן.

conditions

תנאים רציפים:

אפשר כאן לפלח את הגולשים או את הפעולות שלהם לפי תנאים שהם רציפים.

אפשר לבחון כאן איך פעולות עוקבות קשורות ואיך הם משנות את התנהגות הגולשים באתר.

sequences

לאחר שסיימנו לבנות את הקהל נלחץ על הכפתור Apply.

לצורך הדוגמא: בחרתי קהל של נשים שהגיעו מפייסבוק.

ניתן לראות בחלק הימני את כמות המשתמשים של הקהל הספציפי שבניתי ב 7 הימים האחרונים.

לאחר מכן ניתן לבחור את הזמן שבו תרצה לשמור על המשתמש בקהל שלך.

ובתחתית יהיה רשום לכם היכן תוכלו לפרסם לקהל הזה לפי הכמות שלו – כאן לצורך העניין הוא רושם לי ברשת המדיה.

לאחר מכן נלחץ על Next Step ונעבור לשיוך חשבון הגוגל שלנו בכדי לפרסם לקהל הזה.

facebook female

בלחיצה על add destinations תוכלו לראות את חשבון הגוגל שמחובר לכם לחשבון האנליטיקס (במידה ואכן חיברתם אותו כמובן).

יש לבחור את החשבון וללחוץ על Publich.

destination

זהו סיימתם לבנות את הקהל המותאם הראשון שלכם! מאמין שעכשיו יהיה לכם יותר רעיונות לאיך מה כמה ולמה לבנות קהל ואיזה בדיוק והיכן לפרסם לו בכדי שתדעו לפרסם נכון לאדם הנכון.

שנעשה שיחת בקרה על החשבון שלך?
לשיחת ייעוץ השאירו פרטים:

איך לייבא קהלים בלחיצת כפתור?

אם אתם רוצים לעשות ייבוא מהיר של מגוון סוגי תנאים לקהלים שלכם ניתן לעשות זאת מהגלריה בלחיצה על הכפתור כפי שמופיע בתמונה:

 

import from gallery

 


לאחר מכן ניתן לפלטר מצד שמאל את מה שנראה לכם שמתאים בשבילכם, ותראו רשימה של חבילות של קהלים.

בלחיצה על כל חבילה ניתן יהיה לראות את הקהלים במוכנים שלהם לפני שאת מייבאים אותם.

pack

בניית קהלים בגוגל אדס Google Ads

גם במערכת הפרסום של גוגל אדס ישירות ניתן לבנות ולייצר מגוון סוגים של קהלים.

יש ללכת לכלים והגדרות בפינה המשאלית העליונה:

tools  

לאחר מכן ללחוץ על "המרכז לניהול קהלים"

manage audience

במסך הבא בלחיצה על כפתור ה + ומעבר בין הטאבים תוכלו להקים קהלים כגון:

  • רימרקטינג – מבקרים באתר, באפליקציה, ביוטיוב, רשימת לקוחות, רשימה משולבת.
  • קהלים מותאמים אישית – לפי תחומי עניין או לפי כוונות רכישה, ניתן גם לפי ביטויי חיפוש ביצעו ברשת החיפוש של גוגל.
    בנוסף אפשר לכלול גם גולשים שהיו באתרי אינטרנט מסויימים.

במדדי הקהלים תוכלו לראות את הפילוח של כלל הקהל שלכם ולאן הוא משוייך גם כגון קטגוריה מסויימת או תחום עניין משותף.

google ads audience

איך להוסיף את הקהל לקמפיין שלכם?

במידה ויש לכם קמפיין פעיל ניתן יהיה ללכת לקבוצת המודעות ומשם לקהלים.

שם תוכלו לעשות אחד משני הדברים:

טירגוט – משמע יוצר אך ורק לקהל שבחרת לטרגט.

תצפית – לא יצמצם את קהל שלך אך כן תוכל לראותמאיזה קהל הגולש הגיע או רכב וכך גם להתאים את הצעות המחיר בהתאם.

שאלות? אני כאן לרשותכם 🙂

לכל שאלה ניתן לפנות אליי ולהתייעץ
לשיחת ייעוץ השאירו פרטים:

שאלות נפוצות

וודאי! כפי שיש בהסבר המאמר בהקמת הקהלים במותאמים – ניתן לבנות קהל לפי הקמפיין ממנו הגולש הגיע לאתר וכך ניתן להמשיך לפרסם לו בין אם ביוטיוב, ברשת המדיה ועוד.

כן ולא.. 
כן – כי גולש שכבר רכש ממך כנראה שהוא ירכוש ממך שוב. (זאת במידה ואתם מוכרים יותר ממוצר אחד בחנות)

לא – כי כנראה שאתם תתנו לו את אותה המודעה שאתם מפרסמים לגולשים חדשים שלא רכשו עדיין ממך, ואלו שכן רכשו רואים את אותה המודעה.
וכך בעצם אתם שמים לעצמכם רגל בלהחזיר לקוחות קיימים לחנות ולגרום להם לרכוש שוב.

חשוב להתאים את המודעה לקהל!

בשניהם! בגוגל אדס ניתן לבנות קהלים גם לפי תחומי עניין או כוונות רכישה כפי שרשמתי במאמר.

ובאנליטיקס ניתן לבנות קהלים מותאמים שיתאימו לצרכים של העסק והמטרות שלו.

מה היה לנו במאמר זה
שי כהן
שי כהן

עוסק בשיווק דיגיטלי למעלה מ 5 שנים, מנהל קמפיינים רווחיים ללקוחותיו, מומחה ביצירת אסטרטגיה שיווקית מנצחת, ועוזר לעסקים ומותגים להגיע ליעדים העסקיים שלהם.

לשתף זה לאהוב

שיחה עם שי

להצעת מחיר השאירו פרטים

מאמרים שיכולים לעניין אותך
google partner
שובר פרסום בסך 1,500 ש"ח מגוגל אדס

ממש לא מזמן גוגל אדס הודיעו כי יגדילו את סכום השובר אותו שותפי גוגל פרטנר יכולים להעניק ללקוחות חדשים אשר פותחים להם חשבון חדש בגוגל אדס מ- 300 ש"ח ל 1,500 ש"ח

שירותי קידום אתרים
אילו שירותי קידום אתרים מוצעים לעסקים

אם העסק שלך כבר מחזיק ברשותו אתר איכותי, חשוב שתדע שלא בטוח שזה הכל. שירותי קידום אתרים נועדו לוודא שכל ההשקעה שהשקעת בעת בניית האתר תהיה השקעה מועילה ותוביל לכך שכמה שיותר לקוחות ייחשפו לתכנים שאותם אתה מעלה באתר שלך. ישנם כמה מאפיינים שחשוב שתכיר כדי שהאתר שלך יוביל אותך כמה שיותר מהר להצלחה.

מחקר מילות מפתח בגוגל
איך לבצע מחקר מילות מפתח בגוגל

אחד הדברים החשובים ביותר עבור כל בעל עסק הוא כמובן אתר אינטרנט פעיל. עם זאת, גם לאחר שכבר בניתם אתר אינטרנט מושקע אתם צריכים לוודא שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם נחשפים לקיומו ושאתם לא מפספסים אף לקוח. אחת הדרכים שיכולות לעזור לכם בזה היא שימוש נכון במילות מפתח. אם אתם לא יודעים על מה מדובר, כאן תקבלו את כל המידע.

קידום ממומן ביוטיוב
מהו קידום ממומן ביוטיוב?

פרסום ברשת הוא צעד שכל בעל עסק או מי שמעוניין לפרסם מוצר או שירות מסוים חייב לעשות. אחד המקומות החמים ביותר לפרסום הוא יוטיוב, אתר שיתוף הסרטונים הגדול בעולם. פרסום ביוטיוב כולל כמה אפשרויות ועל כולן תוכלו לקרוא במאמר שלפניכם. אז אם אתם מתלבטים לגבי פרסום ביוטיוב, איך זה עובד או אילו סוגי פרסום יש לנו שם, אני כאן כדי לעשות לכם סדר בכל מה שחשוב.

מערכת לניהול משימות
מהם מערכות ניהול המשימות הטובות ביותר

בשנים האחרונות קמו מספר מערכות שמאפשרות לכם לנהל משימות בצורה יעילה ביותר. בין אם אתם מנהלים מספר עובדים גדול, עסק או אפילו חברה, המערכות הללו יכולות להועיל לכם בצורה רבה. ניהול יעיל חוסל לכם זמן יקר וכמובן מוודא שכל משימה שצריכה להתבצע, מבוצעת. כאן תקבלו סקירה על המערכות הטובות ביותר שבעזרתן ניתן לנהל משימות.

שי כהן SFB שיווק דיגיטלי
קידום אתרים בחדרה

אם אתם בעלי עסקים ואתם מחזיקים ברשותכם אתר, יכול להיות שהאתר שלכם לא עושה עבורכם את העבודה כמו שצריך. ברשת קיימים אתרים רבים של בעלי עסקים והתחרות שבה אתם נמצאים קשה מיוחד. קידום אתרים נועד לאפשר לכם להיות בטוחים שהאתר שלכם מגיע לקהל כמה שיותר נרחב ופועל בצורה שלשמה הקמתם אותו.

להצעת מחיר

צרו קשר

ניתן לשוחח ישירות

פרטי יצירת קשר

שעות פעילות

א' - ה' - 9:00 - 18:00

החלטת להתקדם...
צעד חכם

החלטת להתקדם... צעד חכם

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

שי כהן SFB שיווק דיגיטלי

שנדבר על פרסום העסק שלכם בפייסבוק?

אני עוסק בפרסום ברשתות החברתיות מזה שנים רבות ומסייע לעסקים ומותגים להגיע להצלחה.

השאירו פרטים ואראה לכם איך אני עושה זאת גם עבורכם!

"הכל מתחיל ממשפך שיווקי נכון ומציאת קהל היעד שלכם"

שי כהן SFB שיווק דיגיטלי
דוא"ל
חזור אליי
whatsapp
וואטסאפ
התקשרות טלפון
050-3441221
התקשרות טלפון
שנשוחח
whatsapp
וואטסאפ
mail
חזרו אליי
שי כהן SFB שיווק דיגיטלי

תנו לי לעזור לכם להזניק את העסק

הלקוחות שלי מספרים שכבר בשיחת הטלפון הראשונה שלנו הם הבינו שאני זה הדבר הנכון לעסק שלהם.

ייעוץ או שאלה? אני כאן :)

נעים מאוד אני שי,
אני כאן לענות לכם על כל שאלה שמתעוררת אצלכם. גם אם בא לכם רק להתייעץ אתם מוזמנים.

אפשר כמובן גם לחייג – 050-3441221

אני שמח שהחלטתם להתקדם עם העסק

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם