גוגל מרצ’נט המדריך השלם – Google Merchant

תוכן עניינים

גוגל מרצ’נט זהו כלי של גוגל שניתן להשתמש בו לקליטה של מוצרים מהחנות מסחר שלכם באונליין וזאת בכדי לפרסם בגוגל שופינג או ברימרקטינג דינמי ברשת המדיה.

כאן רשמתי שלב אחר שלב על איך להקים קמפיין רימרקטינג דינמי בגוגל »

כך המודעות של גוגל שופינג נראות בדסקטופ בחלק העליון מודעות שופינג עליון

 

כך נראים המודעות שופינג בצד המסך בעת חיפוש

מודעות שופינג בצד

 

היתרון שלהם כמובן מובהק וזה כי הם מעל לכל מודעה אחרת. בין אם היא אורגנית, או מודעות של רשת החיפוש.

איך עושים את זה בפועל:

  1. פותחים חשבון בגוגל מרצ’נט בכתובת https://merchants.google.com/ הפתיחת נעשית בקלות באמצעות כניסה עם חשבון ה Gmail שלכם.
  2. לאחר יצירת החשבון יש למלא את כל הפרטים לפי השלבים שגוגל מבקשים מכם:
    כגון שיעור המס, כתובת העסק, שם העסק ואת כל שאר הפרטים.
  3. בתפריט הגדרות באייקון מפתח הברגים בחלק העליון תלכו לטאב חשבונות מקושרים שם ניתן ויש להגדיר מספר דברים:

    תפריט הגדרות חשבונות מקושרים

  • קישור לחשבון הגוגל אדס שלכם באמצעות לחיצה על קישור החשבון » ולאחר מכן יש להכניס את מספר הלקוח שלכם בגוגל אדס (במידה ואתם בשפה העברית מספר הלקוח נמצא בחלק העליון בצד שמאל)

    קישור חשבון גוגל מרצנט לגוגל אדס

  • ניתן לקשר גם במידה ויש ורצוי שיהיה כמובן את הגוגל לעסק שלי – Google My Business, לחיצה על כפתור ה + תפתח לכם חלון בו תתבקשו להכניס את האימייל של מנהל החשבון שבגוגל לעסק שלי.
    לאחר ששלחתם את הבקשה – במידה ואתם מנהל את החשבון של גוגל לעסק שלי יש להיכנס לחשבונכם ולאשר את הבקשה.
  • קישור לתשלום באמצעות פייפאל בגוגל שופינג.

קצת על הגדרות החשבון בגוגל מרצ’נט:

  • משלוחים והחזרות:
    ניתן להוסיף את סוגי המשלוחים השונים שהעסק שלכם מציע עם תעריפים בהתאם או משלוח בחינם.
  • הרשאות גישה:
    במידה ויש לכם מקדם או עוד עובד מהבית שמנהל לכם את המוצרים ניתן לתת לו גישה למערכת דרך התפריט במפתח הברגים » גישה לחשבון » הוספת משתמש » כתובת האימייל שלו תרצו לתת גישה.

    הגדרות משתמשים

  • הגדרות חשבון:
    ניתן להגדיר אזור זמן ושפה.
    ניתן לקבל התראה לפני שמוצרים מוסרים מגוגל שופינג בעקבות עדכונים של גוגל.
  • מחיקת החשבון שלך בגוגל מרצ’נט.
שנעשה שיחת בקרה על החשבון שלך?
לשיחת ייעוץ השאירו פרטים:

על הדאשבורד של גוגל מרצ’נט:

סקירה כללית:

פידים:
ניתן לראות את כל הפידים שהועלו במבט חטוף.

סקירה כללית

מודעות שופינג:

ניתן לראות את הסטטוסים השונים של המוצרים שבגוגל מרצ’נט, במידה ויש מוצרים שנפסלו יש ללחוץ על כפתור האבחון ושם אפשר לראות את הסיבה שנפסלה המודעה ואת הדרך לתקנה.

פידים ומודעות שופינג

במידה והפעלת את האפשרות לבצע רימרקטינג דינמי וגם את האפשרות לפרסם את המוצרים שלכם בכרטיסים החינמיים תוכלו גם כאן לראות נתונים לגביהם.

רימרקטינג דינמי וכרטיסי מוצר חינמיים

ניתן לראות את הביצועים הן במודעות הממומנות שאתם מפרסמים והן במודעות שמוצגים בצורה חינמית.

ביצועים שופינג וחינמי

טאב מוצרים – אבחון:

ניתן לראות בגרף את כמות המוצרים הפעילים, פריטים שהתוקף שלהם פג, פריטים בהמתנה ופריטים שנפסלו

כל המוצרים:

פירוט של כל המוצרים שהעלתם לגוגל מרצ’נט.

פידים:

משם ניתן להעלות פידים בצורות שונות כגון – גוגל שידס, שליפה מתוזמנת, העלאה, API

שבעידן שלנו היום עם האפשרויות הפשוטות יותר ניתן לאלו שמשתמשים בוורדפרס להוריד תוסף בשם Product Feed PRO for WooCommerce ולחבר את כל המוצרים באתר לגוגל מרצ’נט.

ביצועים – מרכז הבקרה:

ניתן לראות את החשיפות, כמות הקליקים ושיעור הקליקים שנעשו במודעות השופינג שלכם.

דוחות:

ניתן לייצר דוחות מותאמים אישית בין אם ללקוח ובין אם לעצמך (אני אישית לא עוד עם הדוחות האלו אלא בגוגל דאטה סטודיו)

שאלות? ניתן ליצור איתי קשר בצ’אט בכפתור הצהוב.

שיהיה בהצלחה!

שאלות נפוצות

בגדול כל עסק שרוצה יכול לפרסם בגוגל שופינג. בקטן לא לכולם זה מתאים, תלוי במוצרים שהעסק מוכר והיכן קהל היעד שלו נמצא.

הפרסום בגוגל שופינג נותן חשיפה עצומה לקהל רחב אך ממוקד בהתאם למילות החיפוש שבדף הנחיתה של המוצר שלכם. אך לא בשביל חשיפה אלא בשביל המכירות, רוב אם לא כל הקמפיינים שאני מריץ בגוגל שופינג שיעור ההמרה הם מהגבוהים ביותר ועלויות הרכישה מהנמוכות ביותר.

בתכלס אפשר גם כמה שקלים ביום, בפועל כנראה זה לא יספיק. זה מאוד תלוי במוצרים שאתם מוכרים וברמת התחרותיות שלהם. אם לדוגמא אתם מוכרים מוצרים שהתחרות שלהם גבוהה ועלות לקליק ממוצעת יכולה לעלות מעל 3 שקלים, אז כמובן שמצריך תקציב גדול יותר.

גם כאן כמו ברשת החיפוש שיטת התשלום עובדת לפי קליקים – זאת אומרת לא משלמים על חשיפות אלא רק על הקלקות בפועל של גולשים.

SFB
SFB

שי כהן - עוסק בשיווק דיגיטלי למעלה מ 5 שנים ועוזר לעסקים ומותגים להגיע ליעדים העסקיים שלהם בכל פעם מחדש.

ניווט מהיר

לשתף זה לאהוב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לייעוץ עם שי

הזמינו שיחת ייעוץ או בקרה על החשבון שלכם

מאמרים שיכולים לעניין אותך

לייעוץ עם שי

צרו קשר

ניתן לשוחח ישירות

פרטי יצירת קשר

נייד

050-3441221

דוא"ל

info@sfb.co.il

החלטתם להתקדם - מעולה!
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

ייעוץ או שאלה? אני כאן 😀

נעים מאוד אני שי,
אני כאן לענות לכם על כל שאלה שמתעוררת אצלכם.

רימרקטינג דינמי בגוגל

שנעשה שיחת ייעוץ ללא עלות

הלקוחות שלי אומרים שבשיחת טלפון הראשונה שלהם איתי היא זו שגרמה להם להבין שאני הדבר הנכון לעסק שלהם.