כלים לתובנות ודוחות בפרסום בגוגל

שי כהן
תאריך:
עודכן לאחרונה:

בעולם הפרסום הדיגיטלי של היום, מידע הוא המטבע המרכזי. במאמר זה נדבר על נתונים ואיך לנתח אותם.

לשתף זה לאהוב
כלים לתובנות ודוחות בפרסום בגוגל
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

גוגל אדס מציעה מגוון כלים מתקדמים שמאפשרים לנו לקבל תובנות חיוניות וליצור דוחות מפורטים שיכולים לתת לנו נקודת מבט רחבה וצרה יותר עבור הקמפיינים הפרסומיים שלנו. בואו נעבור על הכלים.

תובנות

בעמודת התובנות בגוגל אדס נוכל לקבל נתונים ומידע שמאפשרים לנו להבין המון מידע על עבודת הקמפיינים שלנו. נוכל להשיג המון מידע שיתן לנו מסקנות לשיפור, דיוק וייעול של הקמפיינים שלנו וכל האסטרטגיה השיווקית.

פרסום בגוגל זה לא רק שגר ושכח - מעל 90% מהעבודה בפרסום היא ניתוח הנתונים והסקת המסקנות 10% הנותרים זה ביצוע בפועל.

בואו נדבר על חלק מהתובנות:

מעקב אחר הביצועים (Overall performance across campaigns):


נוכל לבחור טווח תאריכים, 7 ימים אחרונים, 28 ימים אחרונים או לבחור תאריך מותאם בחלק העליון ולהשוות לתקופה הקודמת.
נקבל תמונת מצב עדכנית של פרמטרים שונים וחשובים.

תובנות שינויים בביצועי הקמפיינים (Performance shift insights):

בחלק הזה נוכל לזהות ולפענח שינויים בביצועי הפרסום שלנו. בעצם נקבל מידע על שינויים ברמת קמפיינים, קבוצות מודעות ומודעות ומה שכנראה גרם לשינויים הללו.
חשוב לשלוט במידע הזה על מנת לבצע אופטימיזציה איכותית.

תובנות המכרז (Auction insights):


בעמודה הזאת נוכל לראות ביצועים מהמכרז שבוצע בגוגל אדס.
נוכל לראות את אחוז החשיפות שקיבלנו לעומת המתחרים שלנו, מי עקף אותנו ומתי אנחנו היינו ראשונים.

מונחי חיפוש (Search terms insights):

בחלק הזה נוכל לקבל מידע עבור קטגוריות מונחי החיפוש השונות. נוכל לסדר אותם לפי כמות המרות, קליקים, חשיפות, ערך המרה, CTR ויחס המרה.
כאשר נלחץ על החץ, יתפתח לנו לשונית עם מידע יותר ממוקד עבור אותה קטגוריה.
בעצם נראה את הביטויים השונים ואת הביצועים שלהם, אשר מרכיבים את כלל הנתון של הקטגוריה.

קהלים (Audience insights):


כאן נוכל לקבל מידע על הקהלים שלנו.
נוכל להבין אילו קהלים עובדים הכי טוב ובאילו קמפיינים.
האינדקס (Index) עוזר לנו להבין איזה קהלים עובדים הכי טוב.
ככל שהאינדקס יהיה גבוה יותר כך נבין איזה קהל מגיב טוב יותר למודעות והקמפיינים שלנו. אפשר לבדוק קהלים לפי קליקים או לפי חשיפות, כל אחד מהם יציג נתונים שונים.
לאחר שנבין מה הם הקהלים החזקים, נוכל להתמקד בהם בפרסום שלנו.

מודעות והקהלים שמגיבים אליהם:



גם נוכל להבין באמצעות האינדקס שדיברנו עליו מקודם, אילו קהלים מגיבים הכי טוב לנכסים שלנו.
נוכל לראות לאיזה קמפיינים הנכסים משוייכים,

וכמו שציינתי מקודם, זה יעזור לנו להבין עם אילו קהלים כדאי לנו לעבוד.

מגמות חיפוש (Search trend):


באמצעות מגמות החיפוש נוכל לקבל סוג של תחזית עבור תחומי עניין שעלולים לעבוד טוב יותר, בתקופה שקרובה לבוא.
זה יכול לעזור לנו לשפר את האסטרטגיה שלנו ולהבין אולי, במה כדאי לנו לשים דגש בתקופה הקרובה.

תובנות המכרז

בעמוד הזה נקבל דו"ח מצב שמשקף לנו באופן כללי או ממוקד כמה אנחנו מוצרכים לעומת המתחרים שלנו. נוכל לבחון את המיקום שלנו עבור כל קמפיין, קבוצת מודעות, מודעה ומילות מפתח.
העמודות בדוח נותנות לנו את המידע הבא:

נתח חשיפה (Impression share):

כמות החשיפות שקיבלנו לעומת כמות החשיפות שהיינו זכאים לקבל.

שיעור חפיפה (Overlap rate):

אחוז הפעמים שמתחרה שלנו קיבל חשיפה באותו מכרז שגם המודעה שלנו קיבלה חשיפה.

שיעור מיקום מעל (Position above rate):

אחוז הפעמים שמודעה של מתחרה שלנו הופיעה מעלינו במכרז, בזמן שהמודעות של שנינו הוצגו באותו הזמן.

שיעור ראש הדף (Top of page rate):

אחוז הפעמים שהמודעה שלנו הופיעה בראש תוצאות החיפוש

שיעור ראש הדף באופן מוחלט (Abs. top of page rate):

אחוז הפעמים שהמודעה שלנו הופיעה במקום הראשון בדף תוצאות החיפוש

נתח הובלה בדירוג (Outranking share):

אחוז הפעמים שהמודעה שלנו דורגה גבוה יותר ממודעה של מתחרה אחר, או כשהמודעה שלנו הוצגה ושלו לא.

מונחי חיפוש

בעמודת מונחי החיפוש נוכל לגלות מידע רלוונטי לקמפיינים מסוג חיפוש.

נוכל לגלות על אילו מונחי חיפוש נוצל תקציב, כמה תקציב, כמה חשיפות, כמות המרות, עלויות ועוד המון מידע שיכול להועיל לנו לשיפור הקמפיינים שלנו.

נוכל להחריג בעמוד הזה ביטויים שהם לא רלוונטים לעסק שלנו בכדי שלא יבזבזו לנו את תקציב השיווק.

מתי ואיפה הוצגו המודעות


בטח אתם שואלים את עצמכם מידי פעם, איפה המודעות שלי מופיעות? באיזה שעות וימים הם עובדות הכי טוב? הייתי רוצה לקבל מידע ממוקד יותר. בדיוק בשביל זה יש לנו את העמוד הזה בגוגל אדס שבו נוכל לקבל מידע על הימים והשעות שהקמפיין שלנו עבדו בהם ואיפה הם הופיעו.

איפה המודעות הוצגו (When ads showed):

נוכל לקבל מידע על הימים והשעות שהקמפיין שלנו עבד בהם. נוכל להבין כמויות ועלויות עבור כל שעה ויום, להסיק מסקנות ולשפר את הקמפיינים שלנו באמצעות הסרת שעות או ימים שהם לא רווחיים לנו. נוכל להתמקד רק בימים ושעות שעובדים לנו הכי טוב.

עבור קמפיינים מסוג וידאו, דיספליי ודיסקאברי (Demand Gen) נוכל בעמוד הזה לגלות באילו מיקומים הקמפיין שלנו עבד.
נוכל לראות באילו אתרים המודעות הופיעו ובמידה ומדובר בסרטון נוכל לגלות גם באילו ערוצים יוטיוב הופיע.
גם כאן נוכל להבין איפה עובד לנו הכי טוב.

מכשירים (Devices):

פה נבין באילו מכשירים הוצגו המודעות שלנו.

עמוד אחרון שנוכל לבדוק בדף הזה הוא המיקומים הגיאוגרפים בהם המודעה שלנו הופיעה.

עמודי נחיתה

דפי נחיתה (Landing Pages):


באמצעות העמודה הזאת של דפי הנחיתה שהגדרנו בקמפיינים השונים, נוכל להבין איזה דף נחיתה עובד יותר טוב לפי פרמטרים שחשובים לנו. למשל לפי המרות, עלות להמרה, חשיפות ועוד.
כמו שאר הדפים, גם כאן נוכל לקבל מידע שיעזור לנו להבין טוב יותר מה אפשר לשפר, רק שכאן זה ברמת דפי הנחיתה.

עסקים עם חנויות פיזיות

רלוונטי עבור חנויות פיזיות, כדי לבצע מעקב על הוראות הגעה שאנשים קיבלו בשביל להגיע לחנויות שברשותנו ועוד קצת מידע עבור אותה חנות ספציפית.

עורך דוחות

באמצעות עורך הדוחות נוכל ליצור דוחות מעניינים שיעזרו לנו לנתח מידע מהפרסום בגוגל, לדוגמא אלו חלק מהדברים שנוכל לעשות:


לסדר את הנתונים: 

אפשר לבחור איזה נתונים אנחנו רוצה לראות, כמו כמה אנשים ראו את המודעות שלנו, כמה פעמים הקליקו עליהן, או כמה כסף הם הוציאו בחנות שלנו.

לשנות את התצוגה: 

נוכל לשנות איך הנתונים נראים, למשל לראות אותם בטבלה, בגרף, או בצורה אחרת שתעזור לנו להבין אותם טוב יותר.

לשלב נתונים: 

אם יש לנו כמה סוגים של מודעות או מוצרים שונים, אפשר לשלב את המידע על כולם במקום אחד כדי לראות איך הכל עובד יחד.

בסוף, Report Editor עוזר לנו להבין בדיוק איך המודעות שלנו עובדות ומה עובד טוב יותר, כדי שנוכל להחליט איך לשפר אותן ולמכור יותר.
כל זאת ועוד תוכלו למצוא גם בגוגל אנליטיקס.

סיכום

כשאנחנו עושים פרסום בגוגל, חלק מהעבודה היומיומית שלנו היא קריאה של נתונים, ביצוע ניתוח של הנתונים ואופטימיזציה. בשביל שנוכל לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, גוגל נותנת לנו גישה לכלים שיכולים לעזור לנו לשפר ולייעל את הביצועים.
במאמר הזה דיברנו והסברנו על חלק מהכלים שתוכלו למצוא בעמוד Insights and reports או בעברית - תובנות ודוחות כדי שתוכלו לשפר את הפרסום שלכם בגוגל.
במידה ואתם מתקשים, וצריכים שמישהו יעשה עבורכם את כל התהליך הרחב הזה של קריאת נתונים

והסקת מסקנות עבור ייעול ושיפור חשבון הפרסום, תוכלו לפנות למומחה גוגל אנליטיקס.

כלים לתובנות ודוחות בפרסום בגוגל

שי כהן, בן 31, נשוי + קטנציק חמוד להפליא.מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים