איך להגיע ללקוחות פוטנציאליים בכל רחבי העולם עם פרסום בגוגל אדס

שי כהן
תאריך:
עודכן לאחרונה:

במדריך זה נסביר ונצלול לתוך תחילת דרכו של עסק שמנסה לפרוץ לשטח הבינלאומי בדגש על אתרי איקומרס.

לשתף זה לאהוב
איך להגיע ללקוחות פוטנציאליים בכל רחבי העולם עם פרסום בגוגל אדס
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

כשאנחנו בתור בעלי עסקים מבינים שמדינת ישראל היא גרגיר של חול בחוף לעומת מדינות אחרות הן מבחינת כסף שזורם בשווקים שונים במדינה והן מבחינת כמות אוכלוסייה אנו לעיתים קרובות נשאל את עצמנו, למה שלא נבחן את האפשרות של שיווק לקהל גדול יותר בחול? יש שם יותר אוכלוסיה פי כמה וכמה והמשמעות היא שיש שם הרבה יותר כסף.

אז כן כמו שאתם יודעים בחו"ל יש אוכלוסיה גדולה יותר ואם אנחנו מדברים על טרגוט של מדינות גדולות כמו ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה ועוד מדינות אחרות בעולם - אז יש קהל גדול יותר.

וזאת הזדמנות גדולה עבור בעלי עסקים, חברות וסטרטאפים רבים בתחום האיקומרס להיחשף לפוטנציאל גבוהה יותר של הכנסה וגם להצליח בגדול.

אתגרים

למרות ההתלהבות מהסכומים הגבוהים שניתן להרוויח, צריך גם לקחת בחשבון את האתגרים שיבואו בדרך.

עלינו למצוא פתרונות לכלל האתגרים לפני שאנחנו מתקדמים לשלב הבא.

חשוב שהכל יהיה ברמה הכי גבוהה והכי מקצועית ועם אפיון מדויק.

אז האתגר הראשון הוא התקציב:


אם יש לנו תקציב קטן אנחנו נרצה להיות סופר ממוקדים במה הכסף שלנו מושקע, אנו נצטרך תוכנית מסודרת עם אסטרטגיה שיווקית של איך אנו יכולים להוציא את המקסימום ממה שיש לנו. במצב של תקציב קטן פחות יש מרווח לניסויים שכן התקציב לא מאפשר זאת.

אם יהיה לנו תקציב גדול אנחנו עדיין נצטרך תוכנית ואסטרטגיה שיווקית מסודרת, אבל נוכל להתפזר במיקוד שלנו על מנת ללמוד המון דרך ניסוי וטעייה.

חשוב מאוד שנדע איך לנהל את הכסף ולאן למטב אותו כדי שכל המעטפת הזאת יחד עם התוכנית שאנו בונים תהיה חזקה ויציבה.

אתגר שני - לוגיסטיקה ושילוח:

בשלב הראשון של העסק לפני שנכנסים לכל התאכלס, צריך לבחון את הדבר הכי חשוב.

  • היכן אני הולך לאחסן את המוצרים שלי? 
  • מאיפה אני מזמין את הסחורה ואיך אני שולח אותה? 
  • כמה אני הולך לשלם על זה ומי מנהל את המלאי?

אם אתם עוסקים בדרופשיפינג זה כנראה לא בשבילכם.
אולם לעסקי האיקומרס שמחזיקים או רוצים להחזיק בסחורה, זה הדבר הראשון שהם צריכים לדאוג לו.
בלי מקום מסודר ומוגן לסחורה שלכם אתם לא תוכלו להתנהל והסחורה שלכם עלולה להגנב, גם על ידי מנהל מחסן מפוקפק.

לכן, חשוב לעשות בדיקה מקיפה על מיקום פוטנציאלי שיהיה בטוח, שיהיה מרכזי לאיזורי המשלוח שאליהם אתם רוצים להגיע וכמובן לדאוג לעובד אחראי ואמין מהאיזור.

שילוח:

הצלחתם להשיג מחסן במקום אמין עם עובד שאתם סומכים עליו.
הלאה, 

  • איך שולחים את החבילות? 
  • איך אורזים אותן? 
  • מה העלות למשלוח? 
  • האם אני צריך לקנות בנק משלוחים מחברת המשלוחים או שמדובר בתשלום עבור כל משלוח?

ועוד כלל המשתנים שעולים במשלוח..

גם כאן חשוב שיהיה איש קשר מטעם חברת המשלוחים ושתהיה מערכת מסודרת עם מספרי מעקב עבורכם ועבור הלקוחות שלכם על מנת שיוכלו לדעת בכל זמן נתון איפה ההזמנה שלהם עומדת ומתי היא עומדת להגיע - מה שיחסוך לכם זמן וכאבי ראש כאשר הם ירצו לדעת מה עם ההזמנה שלהם.


אתגר שלישי הוא השפה:

בואו נניח שביצעתם מחקר על שוק המוצרים שאתם רוצים למכור וגיליתם שיפן היא המדינה שבה המוצר שלכם הולך להצליח. אתם רוצים להקים אתר או להתחיל לשווק אבל.. אתם לא יודעים יפנית.

חשבתם שעליתם על השיטה ובחרתם להשתמש בגוגל טרנסלייט.
אבל בואו נהיה כנים לגבי גוגל טרנסלייט ואפשרויות תרגום זולות ואחרות שקיימות:

  • הן בדרך כלל לא מתרגמות משפטים משפה אחת לאחרת כמו שצריך. יכול לצאת משפט עם ניסוח לא הגיוני.
  • הן לא דוברות בסלנג המקומי
  • לא תוכלו לאמת את איכות התרגום בעצמכם

זאת הסיבה הראשונה שבגללה השפה היא מכשול בדרכנו להצלחה,

הסיבה השנייה היא הנושא של שירות לקוחות.
איך תוכלו לתת שירות ללקוח מאוכזב? הלקוחות רוצים שנבין אותם ואת הכאב שלהם.
לפעמים אפילו בשפת האם שלנו אנו לא מצליחים להתחבר אליהם רגשית ולהבין אותם, אז בשפה שאנו בכלל לא מבינים? עדיף לא לנסות.

לכן השפה היא אתגר כל כך קריטי, כי מעבר לזה שלא יבינו אתכם ולא תוכלו לנהל שיחה פשוטה מול הלקוחות - ברמה השיווקית אם האתר והמודעות שלכם יהיו כתובים בשפה צולעת, אנשים יחשדו בעסק שלכם כתרמית ולעולם לא יקנו מכם.

הכל חייב להיות בשפה המקומית, גם מבחינת השיווק וגם מבחינת השירותיות.

אתגר רביעי ואחרון, אתגר התחרות:

התחרות בפרסום ושיווק עסקי איקומרס בחו"ל היא גדולה מאוד. ישנם עסקים רבים מכל העולם שמתחרים על תשומת הלב של הצרכנים וזה מייצר אתגר משמעותי עבור כולם.
כמעט כל מוצר שתרצו לשווק כבר מקודם וכמעט כל רעיון למודעה או כותרת כבר קיים.
וכשכולם שמים כסף על אותה כמות אנשים, נתח החשיפה קטן והפירוש של זה כמו שזה נשמע - פחות חשיפה לפרסום שלנו.

לכן, על מנת להתמודד ולהילחם בתחרות עלינו להשקיע זמן, חשיבה וכסף בפיתוח אסטרטגיית פרסום ושיווק יעילה. עלינו להרשות לעצמנו לנסות ולטעות, לחשוב מחוץ לקופסא ולצאת מגבולות היצירתיות שלנו.
האסטרטגיה צריכה להיות מבוססת על הבנת השוק המקומי, יצירתיות, סבלנות והכרת הצרכן והבעיות שלו על מנת למשוך אותו אלינו, לאתר שלנו.

אז איך מתחילים?

בהנחה שאתם נמצאים בשלב שיש לכם אתר ומצאתם פתרונות לכלל האתגרים שצויינו במאמר,

אפשר להתחיל להתעסק בעיקר - אפיון קהל היעד ובניית אטסרטגייה השיווק.

כדי שנעשה שיווק נכון וממוקד עלינו לעשות הכנה מקדימה שכוללת מחקרים שונים והכרת אפשרויות הפרסום השונות.

כדי להתחיל מוזמנים ליצור קשר עם המומחים ב SFB לייעוץ ראשוני בין 15 דקות לבדיקת התאמה ללא עלות.

שלב ראשון: מחקר מילות מפתח

על מנת להבין על אילו ביטויים עלינו לשים את הכסף שלנו ובאילו ביטויים עלינו להשתמש בכתיבה שלנו על מנת להתחבר ולהגיע ללקוחות שלנו, עלינו לבדוק נפחי חיפוש וטרנדיות של ביטויים רלוונטים במדינות שאליהן אנו רוצים לשווק את המוצרים שלנו.

באמצעות מחקר מילות המפתח נוכל למצוא גם ביטויים ממוקדים יותר למוצרים שאנו מוכרים , נוכל להבין גם מה רמת התחרות על אותם ביטויים ואף נוכל לקבל טווח עלויות שנשלם עבור כל קליק ממומן.

שלב שני: הכרת המתחרים 

לאחר שבדקנו את נפחי החיפוש אנו נרצה לבדוק מי אילו המתחרים שלנו.
ישנם כלים שיכולים לעזור לנו לבצע עבודת מחקר מקיפה על המתחרים שלנו כדי ללמוד אותם ואת הפעילות שלהם.

אך אפשר להסתפק גם בחיפוש פשוט בגוגל,

חפשו בגוגל ביטויים רלוונטים ממוקדים לעסק שלכם ובדקו מי מופיע לכם

בתוצאות הממומנות ובתוצאות האורגניות.
להסתכל על פעילות המתחרים תמיד יכולה להניב לנו רעיונות חדשים.

שלב שלישי: מי קהל היעד?

כמה שאלות חשובות מאוד על קהל היעד שלכם שעליכם לדעת לענות עליהם בעל פה:

  • איפה הם גרים? (מדינה, עיר)
  • איזה מין הם? (זכר / נקבה)
  • בני כמה?
  • באיזה רשת חברתית הם מנצלים את רוב הזמן שלהם? (פייסבוק / אינסטגרם / טיקטוק / יוטיוב)
  • כשהם רוצים לקנות מוצר איפה הם מחפשים אותו? (ברשת חיפוש כמו גוגל או ברשת חברתית)
  • מה הם תחומי העניין שלהם?

אם אתם לא יודעים לענות על השאלות הללו כנראה שאתם לא חקרתם ולמדתם מספיק על קהל היעד שלכם וחשוב מאוד שתמצאו את התשובות על מנת להתקדם.

שלב רביעי: מטרות ויעדים

כשאנחנו מתחילים עסק אנחנו חייבים לדעת מה המטרה העיקרית שלו ובאילו יעדים אנו צריכים לעמוד על מנת לדעת ולהבין שאנחנו בדרך הנכונה להגשים את המטרה.

מטרות ויעדים הם המפה שלנו במסלול של היזם העצמאי - בלעדיהם לא נוכל לדעת איפה התחלנו, איפה אנחנו נמצאים ולאן פנינו מועדות.

לכן חשוב לקחת דף ועט או לפתוח קובץ וורד ולהתחיל להגדיר יעדים יומיים, שבועיים, חודשיים, רבעוניים, שנתיים והכי חשוב - להגדיר את מטרת העל שלנו.
היעדים יכולים להיות כמות מכירות, כמות הכנסות, כמות משימות שבוצעו, כמות שיחות מכירה שבוצעו, כמו לידים שהתקבלו..

מה שחשוב זה שכל היעדים יהיו הגיוניים וברי השגה וכמובן שהיעדים שהצבתם תמיד יהיו גבוהים יותר מהתקופה הקודמת להם. זאת אומרת אם חודש שעבר הצבתי לעצמי יעד להשיג 150 לידים אז החודש ארצה להגיע ל 15% יותר לפחות.

דבר נוסף שחשוב לכלול ברמת המטרות והיעדים הוא -
כמה אנחנו רוצים ויכולים לשלם עבור לקוח משלם על מנת שיהיה רווחי?

אם הרווח שלי על מוצר שעולה 1000 ש"ח לצרכן הוא 700 ש"ח לאחר כל ההוצאות מסביב,

ארצה להציב לעצמי יעד עלות להמרה של בין 50-100 ש"ח.
חשוב שתמיד תדעו מה המקסימום שאתם יכולים לשלם עבור כל לקוח על מנת להיות רווחיים.

וברגע שתדעו זאת אתם תוכלו להתחיל לשפר את הקמפיינים שלכם.

שלב חמישי: הקמת הקמפיינים

אז יש לנו את כל המידע שאנחנו צריכים, אפשר לעבור לשלב הקמת הקמפיינים.
בשלב הזה אנו צריכים להשתמש באסטרטגיה שבנינו ולשלב אותה במשפך מכירות שיווקי על מנת לייעל את כל תהליך הפרסום.

פלטפורמות הפרסום

ברוב המקרים כאשר נרצה לשווק את המוצרים שלנו, פרסום בגוגל שופינג או פרסום בפייסבוק אחד משניהם וביחד יהיו הערוצים הרלוונטים ביותר עבור קהל היעד שלנו, לכן נדבר על סוגי הקמפיינים הרלוונטים שמערכות הפרסום הללו מעניקות לנו.

סוגי קמפיינים רלוונטים בגוגל:

בלי להרחיב יותר מידי על כל תת הגדרה של קמפיין פרסומי בגוגל, אלו הם אפשרויות הפרסום הרלוונטיות אלינו על מנת להוציא לפועל תוכנית שיווק רלוונטית עבור אתר איקומרס.

  • קמפיין ברשת המדיה (Display) על מנת להציג מודעות פרסום באתרים המשתתפים בתוכנית השותפים של גוגל ומארחים מפרסמים שונים.
    בתמונה ניתן לראות מודעות באנר בצד הדף ובאמצע בתוך אתר של מתכונים.
  • קמפיין דיסקאברי, שמאפשר הצגת מודעות ופיד מוצרים ברשת הסרטונים הגדולה בעולם - יוטיוב וברשת המיילים של Gmail.


היתרונות שלו:

  • הוא מגיע לקהל רחב יותר. מודעות דיסקאברי יכולות להופיע ברחבי הרשת של גוגל, כולל באתרים, באפליקציות, ובדואר האלקטרוני. זה אומר שהמודעות שלכם יכולות להגיע לאנשים שאולי לא היו מוצאים אותן אם הייתם משתמשים רק בקמפיין שופינג של גוגל.
  • הוא יעיל יותר מבחינה שיווקית. מודעות דיסקאברי יכולות להיות מותאמות אישית מאוד, כך שתוכלו להציג אותן לאנשים שיש להם סיכוי גבוה יותר להתעניין במוצרים שלכם. לדוגמה, אתם יכולים לכוון את המודעות שלכם לפי תחומי עניין, דמוגרפיה, או התנהגות קודמת של משתמשים.


להלן תמונות להמחשה דרך טלפון סלולארי:

  • קמפיין גוגל שופינג הוא סוג של קמפיין פרסומי בגוגל המאפשר לבעלי עסקים לפרסם את המוצרים שלהם בתוצאות החיפוש של גוגל ומאפשר לכם למקסם את הביצועים של החנות הוירטואלית שלכם על ידי הצגת המוצרים שלכם ברחבי האינטרנט בצורה הרבה יותר חכמה.

המודעות הן פשוטות וקלות להבנה עבור הגולש, והן כוללות תמונה, כותרת, מחיר, שם מותג ועוד מידע על המוצר.

הקמפיין שופינג הוא כלי נהדר עבור אתרי איקומרס מכמה סיבות:

  • הוא ממוקד מאוד. מודעות שופינג מופיעות רק עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות מאוד, מה שאומר שהן מוצגות רק לאנשים שמחפשים מוצר שאתם מוכרים. זה מגדיל את הסיכוי שהמודעות שלכם יקלטו את תשומת הלב של אנשים שירצו לקנות את המוצרים שלכם.
  • הוא יעיל. גוגל משתמשת באלגוריתמים מתקדמים כדי להציג את המודעות שלכם במיקומים הטובים ביותר עבורן. זה אומר שאתם פחות צריכים לדאוג עבור מילות מפתח אך כן לשים ולנתח אותם מהתובנות שנותן לנו בקמפיין עליהם.

להלן תצוגה של הקמפיין במחשב שולחני וטלפון סלולארי:

  • קמפיין ברשת החיפוש כאשר גולשים עושים שימוש במנוע החיפוש ומחפשים ביטויים רלוונטיים.
    מה שמיוחד בקמפיין מהסוג הזה הוא שלקוח מחפש אותנו ולא אנחנו אותו, זה כל ההבדל.
    וכאן מחקר מילות המפתח שעשינו נכנס לעבודה. אנו נקדם את הביטויים שאנו בחרנו בגוגל על מנת להופיע מול הגולשים שמחפשים את מה שאנו מציעים.

נעבור לסוגי הקמפיינים הרלוונטים בפייסבוק:

  • קמפיין מודעות שמטרתו היא להעלות את המודעות של הגולשים לעסק שלך באמצעות חשיפה וצפיות בסרטונים.
  • קמפיין מעורבות, מטרתו לייצר עוד מכירות דרך התכתבות, הודעות, צפיות בסרטונים, מעורבות בפוסטים ולייקים בדף
  • קמפיין מכירות, כשמו כן הוא, מאפשר לנו לייצר מכירות באמצעות בחירת סוג ההמרה שאנו רוצים לקבל, מכירות מהקטלוג וגם דרך הודעות.
  • קמפיין תנועה, מאפשר לנו לשלוח תנועה לאתר שלנו או לדף נחיתה באמצעות לחיצה על לינק ומאפשר לנו להזרים תנועה לעמוד האינסטגרם שלנו, לווצאפ והמסנג'ר.

מיתוג ועיצוב

לאחר שהחלק הטכני של הקמפיין מוכן, אתם תצטרכו לבחור איך להציג את המודעות שלכם בקמפיין.

בתמונה או וידאו.
חשוב שתשתמשו במדיה איכותית ומקורית משלכם, שקודם כל תהיה מעוצבת בצבעי העסק שלכם כדי שתהיה אחידות במיתוג וכמובן חשוב שהמדיה תבלוט על מנת למשוך את העין של הצרכן המיועד.
בלי מדיה שתבלוט, אתם תהיו סתם עוד עסק שמופיע כשגוללים ברשת ולא תוכלו להרוויח ככה כסף.

גם כאן חשוב להתייחס לאסטרטגיית השיווק ולהבליט את הייחודיות בעסק שלנו דרך המדיה שאנו מפרסמים במודעות.

שלב שישי: פרסום הקמפיינים

הקמפיינים מוכנים, הגיע הזמן ללחוץ על כפתור הפרסום ולתת להם לרוץ.

להיות במעקב - אופטימיזציה

הקמפיינים רצים כבר כמה ימים, יש או אין רכישות, זה לא משנה -

חייבים לעשות אופטימיזציה.

אופטימיזציה לקמפיין זה תהליך שבו אנו משפרים ומייעלים את הביצועים של הקמפיינים שלנו באמצעות שינויים -

לאחר שקיבלנו תוצאות כלשהן שבאמצעותן אספנו מידע על איכות כלל הקמפיין שלנו. 

למשל:

המודעות: נוכל לגלות שמודעה אחת עבדה יותר טוב מהאחרות, אז נרצה לכבות את אלו שלא טובות לנו/שנוכל לשנות את התוכן, העיצוב והמסר במודעה שלא עובדת.

הקהל: נוכל לבדוק מאיזה גיל אנחנו מקבלים יותר התעניינות באמצעות פרמטרים שונים שיוכלו להצביע על כך ולהזיז לשם יותר תקציב.

התקציב: במידה ואנחנו מרוצים מהתוצאות נוכל להגדיל את התקציב על מנת לקבל עוד תוצאות טובות, או שנוכל להוריד תקציב ולהעביר לקמפיין אחר.

אופטימיזציה לקמפיין היא תהליך מתמשך. אנו צריכים לעקוב אחר הביצועים של הקמפיין ולבצע שינויים לפי הצורך עד שנגיע לתוצאות שאנו רוצים.

לסיכום:

לאחר שאנו יורדים לשורש האתגרים שעלולים לצוץ בפנינו אנו מבינים שאומנם פרסום בגוגל אדס עבור עסקים בינלאומיים בתחום האיקומרס נראה נוצץ מרחוק, אך מקרוב יש אתגרים שלא עלולים להתאים לכל אחד.

נדרש ניסיון משמעותי בניהול קמפיינים ואסטרטגייה פרסום, כמו כן הכנה להוצאות תקציב 3-5 חודשים קדימה שלפחות 30% מהם ילכו לטסטים שונים.

הצגנו לכם מס אתגרים ודרכי פעולה עבור התחלת העבודה שיכולים לעזור לחלקכם להתחיל לבנות תוכנית ואסטרטגיה עבור העסק.

במידה ויש לכם את האפשרות, אנו ממליצים לכם להשתמש בבעלי מקצוע מתאימים ורלוונטים עבור כל מחלקה בעסק שלכם, בין אם מדובר ביועץ עסקי עבור החלטות עסקיות, רואה חשבון עבור ניהול נכון של ההכנסות וההוצאות ובין אם מדובר בחברת שיווק שתדע להביא אתכם לתוצאות שאתם רוצים.

אצלנו ב SFB עובדים עם חברות ועסקי איקומרס בינלאומיים, יש לנו את הניסיון, הידע והמקצועיות לקחת את אתר האיקומרס שלך לגבהים שחלמת עליהם באמצעות כלל הידע והכלים שרכשנו במהלך כל שנות העבודה שלנו.
אז אם אתם מעוניינים לשמוע איך נוכל לעזור לכם, השאירו פרטים וניצור אתכם קשר.

איך להגיע ללקוחות פוטנציאליים בכל רחבי העולם עם פרסום בגוגל אדס

שי כהן, בן 31, נשוי + קטנציק חמוד להפליא.מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים