כמה עולה פרסום בפייסבוק?

שי כהן
תאריך:
עודכן לאחרונה:

העלות של פרסום בפייסבוק משתנה בהתאם למספר גורמים- מטרת הקמפיין, קהל היעד וסוג המודעה. במאמר זה נרחיב בנושא על העלויות.

לשתף זה לאהוב
כמה עולה פרסום בפייסבוק?
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה בעולם מבחינת תקציבי הפרסום של עסקים שונים, ולא במקרה: פייסבוק מספקת יכולות מתקדמות של בניית ופילוח קהלי יעד, והגדרת מטרות קמפיין, אשר הופכות אותה לפלטפורמה שיווקית שמתאימה כמעט לכל עסק.

כדי ליהנות מן הפרסום בפייסבוק נדרש להקצות תקציב שיווקי ייעודי. כמה בדיוק צריך להקצות? בזה בדיוק עוסק המאמר הבא.

אילו משתנים משפיעים על עלות הפרסום בפייסבוק?

כדי להבין טוב יותר כמה עולה פרסום בפייסבוק, כדאי יהיה קודם לכן לדעת ממה תמחור כזה מורכב. אז בלי ללכת סחור סחור, אלו המשתנים העיקריים שמשפיעים על התמחור של קמפיין בפייסבוק:

פרמטר מספר 1: מטרת הקמפיין

קמפיין שמטרתו לשכנע גולש להצטרף לדף האוהדים של המותג אינו דומה במהותו לקמפיין שמטרתו העלאת החשיפה למותג, וודאי שאינו דומה במהותו לתמחור של קמפיין שמטרתו הקלקות על קישור לדף נחיתה ואו ביצוע המרות בחנות או המרות של לידים.

פרמטר מספר 2: מיקום המודעה

פייסבוק מאפשרת למפרסמים להחליט היכן תוצג המודעה שלהם: בפיד עצמו של פייסבוק או אינסטגרם, בצידי המסך, במסנג'ר, בסטורי, ברילס (ונכון לכתיבת מאמר זה זהו מיקום מעולה תלוי במוצר שאתם מוכרים והחשיפה שם זולה) בסרטונים או בכל המקומות גם יחד. מיקום המודעה משפיע על העלות להקלקה עליה וכן על עלות החשיפה ועוד פרמטרים שבסופו של דבר משפיעים על התמחור הסופי.

פרמטר מספר 3: מועד הפרסום

המחיר עבור הפרסום בפייסבוק משתנה בהתאם לשעות הפעילות וימי הפעילות. במועדים מסוימים, למשל לקראת תקופות החגים, המחיר יכול להאמיר בצורה משמעותית.

פרמטר מספר 4: מחיר ניהול הקמפיין עצמו

חברות פרסום וגם פרילנסרים, המומחים ביצירת הישגים משמעותיים באמצעות הפרסום בפייסבוק, עובדות במודלים שונים של תמחור, בין אם מדובר באחוז קבוע עם רף מינימלי מתקציב השיווק, ובין אם מדובר במחיר פיקס. כאן המחיר משתנה בהתאם לניסיון של חברת הפרסום, הותק שלה, ההיכרות עם הנישה ועוד.

פרמטר מספר 5: התחום שבו פועל בית העסק המפרסם

לנישה הספציפית שבה פועל בית העסק ישנה השפעה ישירה על המחיר לקליק. ישנם תחומים שהעלות לקליק בהם היא יקרה ותחומים אחרים בהם היא זולה משמעותית.

אז כמה עולה בפועל הפרסום בפייסבוק?

כאמור, מחיר הפרסום בפייסבוק תלוי בלא מעט משתנים. ובכל זאת, נוכל לזרוק כאן כמה וכמה מספרים שיאפשרו לכם קבלת מסגרת רלוונטית.

חברת ניהול קמפיינים תגבה מכם, קרוב לודאי, סכום מינימלי של אלפי שקלים בחודש עבור ניהול הקמפיין (לרוב זה אחוז מסויים שנע בין 10%-20% מעלות הפרסום).

תקציב קמפיין שמטרתו להגדיל את כמות הלייקים לדף חייב להתחיל מ 5$ ביום לפחות.

תקציב קמפיין שמטרתו להניע גולש אל עבר המרה יתחיל מ 50 $ ביום.

יתר המספרים נעים בסקאלות מאוד מאוד רחבות ולכן אין טעם לפרטם כאן.

כמה עולה פרסום בפייסבוק?

שי כהן, בן 31, נשוי + קטנציק חמוד להפליא.מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים