מה זה קנוניקל?

קנוניקל

תג קנוניקל (canonical) זהו בעצם שורת קוד HTML שנמצא בקוד הדף באזור ה- <head> התפקיד שלו מאוד פשוט אך חשיבותו גבוהה – הוא מגדיר למנוע החיפוש מה הגרסה העדיפה של כל כתובת URL.

יש לא מעט שכפולי תוכן (קישור) באתרים שעלולים לפגוע לנו בקידום האורגני של האתר ולגרום לנו לדירוג נמוך יותר בגוגל, בכדי למנוע את התופעה הזו אנו שמים את תג הקנוניקל בכל דף בהתאם למידת הצורך.

כך נראה התג בקוד האתר:

<link rel="canonical" href="https://www.sfb.co.il/" />

ניתן לבדוק האם ישנו תג קנוניקל באתר ע"י לחיצה על CTRLּּ+U שייקח אתכם לקוד הדף ולאחר מכן לחיצה על CTRL+F תיפתח שורת חיפוש שבתוכו תרשמו פשוט canonical.

שימו לב – אם לא הגדרתם לגוגל מהי כתובת ה-URL הקנונית גוגל תעשה זאת במקומכם או גרוע מכך תתייחס לשתי הכתובות בצורה שווה מה שיגרור לתוצאות לא רצויות.

נוסף לכך אי הגדרה של קנוניקל במידת הצורך יגרום לפגיעה בתקציב הסריקה.

עד כמה נחוץ תג הקנוניקל?

כמו שהזכרנו בתחילת המאמר התג נחוץ אך ורק במידה הצורך של האתר.

לצורך הבהרה שאל את עצמך את השאלות הבאות:

האם יש לכם תוכן זהה בשתי עמודים באתר?
האם האתר שלכם הינו אתר מסחר שבו ישנם פרמטרים של מיון מוצרים, מחיר, מידה ועוד?
האם תקציב הסריקה שלכם נפגע כתוצאה מכך?
האם אתם מארחים מאמרי אורח באתר שלכם?

במידה ולא תרצו/לא יכולים להשתמש בהפניה מסוג 301 הדרך הנכונה להגיד לגוגל מהי כתובת ה- URL המועדפת עלינו היא בעזרת תג הקנוניקל.

מהו ההבדל בין שימוש בקנוניקל לבין הפניה 301?

בעת שימוש בהפניה 301 מדף א ל- ב, אז הגולשים יילקחו ישירות לדף ב וזאת מבלי לראות את דף א כלל.

בעת שימוש בתג הקנוניקל מדף א ל-ב מנועי החיפוש יבינו שד, ב הוא כתובת ה URL המועדפת אך גולשים יוכלו לגשת ולראות גם את דף א וגם את דף ב. 

על כן שימו לב לעשות שימוש נכון בכל אחת מהשיטות בהתאם לתוצאה שהנכם רוצים.

מה היה לנו במאמר זה
שי כהן
שי כהן

עוסק בשיווק דיגיטלי למעלה מ 5 שנים, מומחה ביצירת אסטרטגיה שיווקית מנצחת, ועוזר לעסקים ומותגים להגיע ליעדים העסקיים שלהם.

לדף הפייסבוק שלי
המייל האישי: info@sfb.co.il

לשתף זה לאהוב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שיחה עם שי

להצעת מחיר השאירו פרטים

מאמרים שיכולים לעניין אותך
פרסום בפייסבוק מחירים
פרסום בפייסבוק מחירים

פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה בעולם מבחינת תקציבי הפרסום של עסקים שונים, ולא במקרה: פייסבוק מספקת יכולות מתקדמות של בניית

פרסום עסקים בגוגל
פרסום עסקים בגוגל – כך תעשו זאת בדרך הנכונה

בעידן שבו יותר ויותר בתי עסק מעבירים חלק נכבד מן הפעילות שלהם לאונליין, האתגר המשמעותי של עסקים הופך להיות איתור קהל היעד הרלוונטי לעסק, והזרמה של תנועה איכותית לאתר. לצורך כך, עומדים כיום בפני עסקים שפע של ערוצי שיווק דיגיטליים, אשר באמצעות הקמה של קמפיינים ממוקדים יכולים לייצר עבור בית העסק תנועה של גולשים אל הנכסים הדיגיטלים של העסק, ובפרט לאתר האינטרנט שלו.

פרסום ביוטיוב
פרסום ביוטיוב

עסקים שמעוניינים לשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלהם ברשת, ולהגיע אל קהלי יעד חדשים וממוקדים, יכולים לעשות שימוש במגוון רחב של

קידום ממומן בגוגל
קידום ממומן בגוגל – כל המידע על קידום עם גוגל

המון עסקים בין אם רק מתחילים את דרכם או כבר עושים קידום בפלטפורמות שונות, מבינים את היתרון בקידום ממומן בגוגל, הרי שזוהי הדרך להשיג תוצאות בטווח הקצר ולהתחיל להביא לקוחות ומכירות לעסק.
במאמר זה נדבר על הקידום הממומן בגוגל, מהם המדיות השונות שניתן לפרסם בהם בגוגל אדס, ובסוף תקבלו גם טיפים מקצועיים לקידום ממומן רווחי.

להצעת מחיר

צרו קשר

ניתן לשוחח ישירות

פרטי יצירת קשר

נייד

050-3441221

דוא"ל

info@sfb.co.il

שעות פעילות

א' - ה' - 9:00 - 18:00

אני שמח שהחלטתם להתקדם עם העסק

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

ייעוץ או שאלה? אני כאן :)

נעים מאוד אני שי,
אני כאן לענות לכם על כל שאלה שמתעוררת אצלכם. גם אם בא לכם רק להתייעץ אתם מוזמנים.

אפשר כמובן גם לחייג – 050-3441221

חזרו אליי
וואטסאפ
050-3441221
phone
שנשוחח
whatsapp
וואטסאפ
mail
חזרו אליי
שי כהן SFB שיווק דיגיטלי

תנו לי לעזור לכם להזניק את העסק

הלקוחות שלי מספרים שכבר בשיחת הטלפון הראשונה שלנו הם הבינו שאני זה הדבר הנכון לעסק שלהם.