אסטרטגיה שיווקית בפייסבוק ב-2023 – Funnel

שי כהן
תאריך:
עודכן לאחרונה:

על מנת להפוך גולש שלא מכיר אותנו ללקוח משלם, עלינו ליצור משפך שיווקי כדי לחמם אותו ליצור סוג של חיבור איתו, גלו עוד במאמר

לשתף זה לאהוב
אסטרטגיה שיווקית בפייסבוק ב-2023 – Funnel
להצעת מחיר
הטופס נשלח בהצלחה.
נחזור אליך בתוך 24-48 שעות.
שגיאה! בדוק את הטופס שוב

המדריך לשיווק דיגיטלי ברשתות החברתיות בעזרת משפך מכירות

במאמר מצויין השם פייסבוק אך מתייחס גם לחברתו הנאמנה אינסטגרם 🙂

משפך של מודעות בפייסבוק היא אחת מאסטרטגיות השיווק החזקות ביותר, המסייעת ליצור לידים חדשים, למכור מהאתר שלך דרך פרסום בפייסבוק ואינסטגרם, להגדיל את ההחזר על ההשקעה ולהצמיח את העסק שלכם לגבהים חדשים.

אין ספק שמשפך מודעות בפייסבוק הן תחנת כוח בכל הנוגע ליצירת לידים ומכירות. יחד עם זאת, הסיכוי שמישהו יקנה את המוצר או את השירות שלכם בפעם הראשונה שהוא ייחשף למודעה שלך הוא קלוש מאוד.

כדי לגרום לאנשים להמיר בצורה מיטבית, אתם זקוקים למספר נקודות מגע מול הלקוח הפוטינצאלי בדרך לרכישה או למטרה שבה אתם חפצים, ובשביל זה אתם צריכים משפך – כדי להעביר לקוחות פוטנציאליים מנקודה אחת לאחרת.

המון משווקים בוחרים שלא להשתמש במשפך בעת הקמה של קמפיינים בפייסבוק וזה בגלל שלחלק זה נראה מורכב מידי וחלקם פשוט לא יודעים איך לבנות אחד כזה. ובהחלט יש שם כל כך הרבה נקודות בדרך שזה יכול להיות קצת מבלבל לבנות משפך מושלם.

אז הנה אני מסביר במאמר הזה איך ליצור את המשפך המושלם בכדי להגדיל את ההמרות שלכם וכמובן למקסם את ההחזר על ההשקעה שלכם (ROI).

מהו משפך?

משפך מודעות בפייסבוק זהו רצף של קמפיינים למודעות שנועדו לקחת את המשתמשים לאורך כל המסע של הלקוח שלכם, החל מהרגע הראשון שבו הגולש לא מכיר אתכם ועד לרגע שהוא מוציא את האשראי ורוכש את המוצר/שירות שלכם.

מבחינה טכנית, משפך בפייסבוק מורכב ממספר קמפיינים עם מודעות מרובות הכוללות הצעות ערך שונות המועברות לקהל הנכון ברגע הנכון.

בניית המשפך של פייסבוק מורכבת משלושה שלבים עיקריים:

  • מודעות/היכרות - המשפך הראשון (TOF)
  • התלבטות - המשפך השני (MOF)
  • המרה / החלטה - המשפך השלישי - אך לא האחרון (BOF)

והשלב האחרון שאם גם אותו צלחתם שהוא לאחר שלב הרכישה שבו המטרה שלך היא להפוך את הקונים הקיימים ללקוחות נאמנים ואף לתומכים של המותג שלך. זה מגדיל את ערך חיי הלקוח שלך (CLV) ומשפר באופן משמעותי את הרווחיות של הפרסום שלך.

מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרות לכם למקד משתמשים בכל שלב במסע הלקוח:

  • זרים (קהל קר) - אלה שאינם מודעים למותג שלכם ולמוצרים / שירות שלכם.
  • לקוחות פוטנציאליים (קהל חם) - אנשים שמודעים אליך והפגינו עניין כלשהו בין אם במודעה, הדף העסקי שלך או אינטראקציה שלהם בעבר באתר שלך.
  • לידים (קהל חם) - משתמשים ששיתפו את הפרטים שלהם בעבר עם העסק.
  • לקוחות - קונים את המוצרים / השירות שלכם.
  • לקוחות נאמנים - לקוחות מאושרים שכל כך אוהבים את המוצרים / שירות שלכם שהם לא רק קונים ממך באופן קבוע אלא גם משתפים את החוויה שלהם עם המוצר שלך יחד עם חבריהם.

הפלטפורמה של פייסבוק היא אחת מערוצי השיווק היחידים המאפשרים לכם לבנות משפך מלא למסע הלקוח וכל זה במקום אחד. (גם בגוגל ניתן לבנות משפך ניתן לקרוא על אפשרויות הפרסום בגוגל »)

אתם יכולים לעשות זאת על ידי העברת משתמשים משלב אחד של המשפך לשלב הבא והצגת מודעות שונות שמהדהדות בכל שלב בדרכו של הקונה.

חשוב מאוד להבין:
פייסבוק אכן חזקה ויכולה להחזיק את העסק שלך מפרסום עם המערכת הזו בלבד, אך ממש לא צריך לשים את תקציב הפרסום שלך רק במקום אחד! יש עוד ערוצי פרסום מצויינים כמו פרסום בגוגל, פרסום ביוטיוב, פרסום ברשת החיפוש ועוד – שיכולים לעזור לך לבנות את המותג שלך ולהיחשף לקהלים חדשים.

DON’T PUT ALL YOUR EGGS IN ONE BASKET

במידה ותצלחו בלהקים משפך מסע לקוח מושלם, זהו חד משמעית עשוי להגדיל את שיעור ההמרה שלכם וכמובן גם את המכירות ולא פחות חשוב לחסוך לכם המון כסף בפרסום הממומן.

זה מאוד מפתה האמת, יש המון מקדמים ולא רק גם בעלי עסקים שמקדמים בעצמם ופשוט יוצרים קמפיין אחד או כמה ואז יוצרים כמה מודעות עם הנחה או הצגה של המוצר או השירות ופשוט מפרסמים – השיטה הזו שהיא לא שיטה בכלל גורמת לבזבוז עצום של תקציב הפרסום שלכם וכמעט ולא תניב לכם תוצאות ואם בכל זאת הניבה לכם אל דאגה זה לא לאורך זמן.

מה שבעצם קורה זה שמפעילים קמפיין מריצים אותו לכמה ימים או שבועות רואים שעלות הרכישה גבוהות מעל מה שציפו ופשוט מתחבטים עם עצמם מדוע הקמפיין לא עובד!

The problem is in front of your eyes

אתם הולכים ישר ומנסים למכור ללקוח שלא מכיר אתכם בכלל ולא סומך עליכם עדיין מוצר או שירות שלכם.

כל עוד אתם לא אדידס, נייקי, דלתא, או חברה גדולה אחרת שעם כל הכבוד כולנו מכירים הם כן יכולים להרשות לעצמם לדלג על שלב ההיכרות ופשוט להגיש הצעת מכר או מבצע לגולש.

אז למה קשה לגולשים לרכוש ממך לאחר שראו אותך פעם אחת?

רוב הגולשים לא מתכוונים לרכוש ממך אחרי מודעת פייסבוק אחת בלבד. ואפשר להבין אותם לגמרי! זה פשוט בגלל שהם לא מכירים את המותג שלך, לא יודעים מי עומד מאחוריו וכמובן שלא סומכים עליכם עדיין.

תשאלו את עצמכם את השאלה הבאה – אתם הייתם רוכשים מוצר ממותג או חברה לא מוכרת בלי לבדוק אותם לפני או להכיר אותם לעומק?
אם התשובה היא כן אז בהצלחה בפרסום שלכם ואם לא פשוט תמשיכו לקרוא…

צריך להיזהר ולא להתפתות ללכת ישר להצעת מכר לגולש למרות שזה מאוד מפתה כיוון שמעט מאוד ירכשו את המוצר שלכם בפעם הראשונה!

כל אחד שגולש בפייסבוק או באינסטגרם לא מגיע מראש עם כוונת רכישה של מוצר כלשהו, המודעות שלך אפילו מפריעות לגולש לצפות בסרטונים טיפשים ומצחיקים. לכן אתם חייבים שהמודעה שלשכם תעצור את הגולש בזמן הגלילה שלו ותמשוך את צומת ליבו. ואנחנו לא מדברים כאן על הצעת מכר כרגע אלא על שלב ההיכרות. בכל מקרה אם כן הצלחתם למשוך את צומת ליבו אל תצפו ממנו שיקנה ממך – אל תשכחו שהם עדיין לא מכירים אתכם מספיק טוב!

בוא ניקח דוגמא ללמה לא:
תארו לכם שהחלטתם לאמץ כלב בוגר ואתם מנסים שבקריאה בשמו של הכלב הוא יבוא אליך ישר…
לא הייתםים חושב לרגע שזה יעבוד לכם בפעם הראשונה או השנייה כמו שצריך ועוד שאתם כלל לא מכירים נכון…
רק לאחר שיצרתם אמון עם הכלב וביססתם מערכת יחסים יציבה רק אז תהיה ביניכם אינטראקציה טובה יותר.

אותו הדבר בדיוק יש לבנות את הקמפיינים: יש ליצור היכרות ראשית, לאחר מכן לבנות מערכת יחסים ואז מה שנקרא אפשר להתחתן 🙂 (כמובן שכדאי שגם לאחר החתונה מערכת היחסים תימשך)

טרפתי קצת את הראש ועכשיו בואו ניכנס לעניינים!

אז איך אנחנו יוצרים את המשפך המושלם בפייסבוק

בניית משפך מושלם לפרסום אפקטיבי בפייסבוק זהו תהליך של מיפוי מדוייק של כל מסע הלקוח והבנה של רצף הקמפיין לאורך כל המסע של הלקוח וזאת בכדי לא לפספס שום שלב וכן להציג את המודעה הנכונה בזמן הנכון!

אמליץ לכם שלפני פרסום בפייסבוק פשוט קחו דף ועט ותייצרו את המסע המושלם שיתאים בול לקהל היעד לעסק שלכם. יחד עם ארגז הכלים של הקריאטיב שלכם בחרו את המודעות בקפידה כי לכל תמונה, טקסט, הנעה לפעולה בכל שלב של המסע לקוח יש משמעות עצומה!

השלב הראשון:
TOF (המשפך העליון) הפיכת קהל קר ללקוחות פוטנציאלים

בראש המשפך (TOF) או בשלב המודעות, מטרת המודעה שלך בפייסבוק היא למשוך קהלים חדשים, ניתן לבנות את הקהלים הללו דרך בונה הקהלים של פייסבוק לפי גיל, מין, הרגלי צריכה, תחומי עניין ועוד.

אם אנחנו רוצים להצליח לחמם את הקהלים החדשים וגרום להם להפוך ללקוחות פוטנציאליים, עלינו להציג להם את המוצר והמותג שלנו בדרך הטובה שיותר שרק ניתן – הצגת הפיתרון לבעיה, יתרונות של המוצר, איך הוא יכול לעזור לך ועוד.

במקום להתחיל את המשפך עם הצעת מכר ישר, העלו מודעות שיגרמו לגולשים מדוע הם זקוקים למוצר או לשירות שלכם. ניתן לעשות זאת ע"י הדגשת תחומי העניין שלהם, הצרכים שלהם, להציג את הבעיות שלהם ואיך אתם תוכלו לפתור אותם.

המטרה כאן כמו שאמרנו בתחילת המאמר היא לבנות את האמון בקרב הגולשים.
אפשר להציג מודעות עם מידע חינוכי גם כן שעובדות מעולה בקשר למוצר או השירות שלכם, או אפילו ליצור מודעה עם קצת הומור (אבל משו מצחיק כן).

בכדי לייצר לידים בשלב הזה והכל בהתאם לעסק שלך לשירותים שהוא נותן כמובן ניתן גם לתת משו בחינם (בהשארת פרטים כמו שם ומייל), לדוגמא – אם אתה רואה חשבון אפשר לייצר רשימת הוצאות מוכרות שכל בעל עסק חייב לדעת ולשלוח אותם למייל של הגולש לאחר שהשאיר פרטים. כך אתם בונים רשימה תפוצה מעולה לעסק וגם קהל שתוכלו להשתמש בו לאחר מכן וכן להקים ממנו גם קהל דומה.

ולא בשלב הזה אל תצפו להרבה מכירות אם בכלל, זה השלב שלכם לבנות בסיס למותג שלכם בכדי שתבצעו טרגוט לאותם גולשים בעתיד שיעורי ההמרה יהיו גבוהים בהתאם.

מיקוד קהל:

בשלב הזה אנחנו רוצים למקד ולהגיע לקהל חדש, לרוב נוכל לעשות זאת על ידי שני סוגי קהלים:

  • קהל שמור

זהו קהל מעולה שכן הוא נותן לנו את האפשרות למקד גולשים לפי הגיל, מין, מיקום, תחומי עניין, סוג עבודה, ועוד המון..
חשוב לחשוב בצורה מושכלת מיהו הלקוח האידיאלי שלכם בכדי לבנות קהל ממוקד ככל האפשר ולא משנה עד כמה הוא קהל חדש.

  • קהל דומה

אם כבר יש לך אתר שעובד בין אם זה אתר תדמית שמשאירים בו לידים או עם מאמרי תוכן, או אתר איקומרס שניתן לרכוש בו מוצרים אונליין – בעזרת הפיקסל של פייסבוק ניתן לבנות קהל שדומה על בסיס אותם משתמשים באתר שלכם. אלו אחת השיטות המוכרות שיש בכדי לייצר קהל איכותי שהסיכויים שלו להמיר גבוהים יותר. אחד הקהלים הדומים הטובים שניתן לייצר הוא קהל דומה לגולשים שרכשו ממך בעבר. בנוסף לאלו שיש אתר חנות אונליין עם מגוון מוצרים בתמחורים שונים – ניתן לבנות קהל משתמשים דומה על בסיס הערך הכספי שביצעו בהזמנה.

הגדרת היעדים בתחילת הקמפיין

בתחילת כל הקמה של קמפיין בחירת המטרה שלו קובעת לפייסבוק בעצם איך אתה רוצה שפייסבוק תתאים את עצמה לקמפיין – בשלב ה- TOF אלו הסוגים הנכונים לבחירה:

  • מודעות למותג
  • תפוצה
  • צפיות בסרטון
  • תנועה
  • הודעות
בחירת מטרות בקמפיין בפייסבוק TOF

המטרה הראשונית כאן כמובן היא לא המטרה העיקרית שלך שהיא לייצר מכירה או קנייה של שירות, כאן אנחנו מסננים את הקהל החדש שאנו מציגים לו מודעות לפי שהוא ממשיך לשלב הבא במשפך.

רצוי שלא תתחילו כאן כמו שהסברתי בהתחלה עם מטרה כמו המרות או יצירת לידים כיוון שהם כנראה לא יעבדו לכם כמו שתרצו עם הקהלים הקרים וביננו סתם תבזבזו את הכסף שלכם.

אלו סוגי המודעות הכי טובות לשלב הזה:

הקהלים בשלב הזה שאנו פונים אליהם הם קהלים קרים, לכן יש להשתמש בפורמטים של מודעות פייסבוק שיצליחו לתפוס את צומת ליבו של הגולש ישר. אלו סוגי המודעות בשלב הזה שמבצעות הכי טוב:

  • מודעות תמונה
  • מודעות וידאו
  • מודעות אוסף
  • מודעות קרוסלה
  • מודעות חוויה מיידית

אחת הדרכים הטובות ביותר להתחיל את מסע הלקוח היא באמצעות מודעות וידאו בפייסבוק .

סרטונים הם פשוט פורמט מצוין מהסיבה הפשוטה שהם מאפשרים לך להציג את המותג שלך ולספר את הסיפור שלו בצורה הטובה ביותר, להדגיש את כל היתרונות המעולים של המוצר או השירות שלך בצורה שלא תמיד ניתן להציג בתמונה.
עבור הקהלים הקרים שאנו מציגים להם מודעה בפעם הראשונה מודעת וידאו היא מעולה בכדי לעשות את ההיכרות הראשונית עם הגולש.

מקווה שנהניתם לקרוא

המשפך השני יעלה בקרוב.

אסטרטגיה שיווקית בפייסבוק ב-2023 – Funnel

שי כהן, בן 31, נשוי + קטנציק חמוד להפליא.מנכ"ל ובעלים של חברת SFB Digital Marketing Ltd

מידע נוסף בנושא
לכל המאמרים