רימרקטינג בפייסבוק – איך לעשות זאת בצורה הנכונה

רימרקטינג בפייסבוק
תוכן עניינים

מהו רימרקטינג בפייסבוק?

מי לא נתקל בסיטואציה שנכנסים לאתר כלשהו או בחיפוש אחר מוצר ומאיזה שהיא סיבה בחרתם שלא לרכוש את המוצר הזה באותו הרגע. ומה עשיתם? יצאתם מהאתר והמשכתם בחיים שלכם נכון..
זהו שלא… אתם מקבלים ‘פרסום חוזר’ בין אם של אותו אתר או אפילו אותו המוצר בדיוק של אותו אתר בו ביקרתם ולאחר מכן אתם רואים מודעה ממומנת בפייסבוק או באינסטגרם.
לבעלי חנויות איקומרס עם המון מוצרים רשמתי כאן מאמר על רימרקטינג דינמי בפייסבוק »

איך עובד הרימרקטינג בפייסבוק?

הרימרקטינג בפייסבוק עובד אודות הפיקסל של פייסבוק שמוטמע באתר ותפקידו הוא לצבוע את הגולשים שמבקרים בדפי האתר השונים.

הפיקסל של פייסבוק לא אחראי רק לצבוע את ביקורי המשתמשים בדפים שלכם אלא גם אירועים אותם הגולשים מבצעים באתר.

זהו אחד מאפיקי השיווק הריווחיים ביותר שיש בפרסום בפייסבוק במיוחד שמשתמשים בהם בצורה נכונה ואסטרטגית ובמשפך מכירות שבנוי היטב.

אלו האירועים שניתן לעקוב אחריהם באמצעות הפיקסל של פייסבוק:

התחלתם להבין את הכוח שעומד מאחורי הדבר הזה כן…

וניתן לבצע עוד מעקבים אחר אירועים מותאמים אישית באמצעות בנייה שלהם כגון לחיצה על קישור מסויים ועוד.

*עדכון: השינויים המבוצעים ב IOS 14 השפיעו על האירועים אחריהם אנו עוקבים וגם על גודל הקהלים הנמצאים אצלנו. החל מכניסת העדכון יהיה ניתן לבצע מעקב אחר 8 אירועי המרה דרך הפיקסל של פייסבוק מדומיין של אתר אחד.

איך מטמיעים קוד רימרקטינג של פייסבוק באתר?

במנהל המודעות של פייסבוק לוחצים על ההמבורגר שבתפריט הראשי ושם לוחצים על מנהל האירועים:

לאחר מכן נלחץ על הוספת מקור נתונים ושם יש לבחור – להתקנה באתר.

אחר כך יוצג חלון בו תוכלו לעשות אינטגרציה עם פלטפורמה שתומכת או שיש לה תוסף מותאם לכך. כאן אציג התקנה באופן ידני:

לאחר מכן יוצג חלון עם כפתור להעתקת הקוד:

זהו אנחנו בדרך לסיום, כל שנותר הוא להטמיע את הקוד באתר ולוודא שאכן שולח אירועים תקינים לפייסבוק.

למשתמשים בוורדפרס ניתן להוריד תוסף שנותן את האופציה להטמיע קודים במבנה האתר. לחלופין לאלו שיש אלמנטור ניתן להטמיע את הקוד ב-קוד מותאם אישית. 
נלחץ על הוסף חדש ונדביק את הקוד לתיבה, שימו לב שאתם מטמיעים במקטע ה <head>.

ניתן לבדוק שהקוד הוטמע בהצלחה בעזרת  Facebook Pixel Helper ובלחיצה עליו יהיה ניתן לראות אם הטמענו תקין את קוד הפיקסל של פייסבוק.

איך בונים קהל רימרקטינג בפייסבוק?

צעד אחר צעד לבניית קהלים של רימרקטינג:

  1. לוחצים על קהלים בתפריט הראשי:

    קהלים

  2. לחיצה על צור קהל ואז קהל מותאם אישית:

    הוספת קהל מותאם

  3. בחירת מקור הנתונים של האתר:

    בניית קהל ריטרקטינג מהאתר

  4. כאן יהיו לכם המון אופציות לבניית קהלים מותאמים. החל מצפיה בדף ועד לשלב הרכישה.

    סוגי אירועים ברימרקטינג

    ניתן ואף רצוי להקים בטווחי זמן שונים בכדי למדוד נכון את הקהל, מתי הוא ממיר, כמה זמן לוקח לו להמיר מרגע הצגת המודעה הראשונה, ועוד לא מעט תובנות שניתן לקבל בעזרת בנייה נכונה של רשימת הקהלים.
    ניתן לצמצם זאת עוד בבניית הקהל או שניתן לעשות את אי ההכללה ברמת סדרת המודעות.

    הנה דוגמא של קהל שהוסיף לעגלה ב 7 הימים האחרונים אך לא עבר לדף התשלום ב 15 יום האחרונים:

    דוגמא לאי הכללה של קהל

  5. ניתן אף לבנות עוד סגמנט של הקהל לפי סוג המכשיר שהם בילו או כמות הפעמים שהם ביקרו בדף או בדף המוצר שלך:

    צמצום יותר טוב לקהלים

  6. ניתן לבנות את הקהל על פי זמן השהייה שלו – זמן השהייה של גולש באתר אומר לא מעט על ההתעניינות שלו במוצר או בשירות אותו אנו מספקים, זהו קהל מעולה וחם אם נציג לו את המודעה הנכונה בהתאם לתוכן שהוא צרך באתר שלכם:

    קהל לפי זמן שהייה באתר

  7. מיקוד של הקהל על פי הדף הספציפי בו הם בילו – מעולה שמבצעים דפי נחיתה שונים לקמפיינים שונים ורוצים לבנות קהל אך ורק לדוגמא ממי שנכנס לדף הנחיתה אך לא המיר:

    טרגוט לפי צפייה בדפים ספציפיים

עצות לשימוש בקהל רימרקטינג:

  1. בכדי להבין את הקהל שממיר לכם הכי טוב עם ההחזר הכי גבוה – תיצרו אי הכללה על השלב הבא. לדוגמא – מעבר לדף תשלום אך לא מילא את פרטי התשלום. (שימו לב כי זה מתאים רק לאתרים עם תנועה גבוהה באתר).

  2. חשוב לבנות את הקהלים שלכם על טווחי הזמן השונים. 
    לדוגמא: 3,7,14,30,60,90,180 ימים – הכל בהתאם כמובן לגודל התנועה באתר. אתר עם תנועה דלה פייסבוק לא יצליח לאגוד מספיק קהל ולבנות אותו בטווח מסויים.

  3. בצעו אי הכללה של לקוחות שכבר רכשו מכם – לא מעט פעמים תיתקלו בתגובות של לקוחות עבר שלכם על מודעות ממומנות שאתם מפרסמים, מצד אחד חשוב כן להוציא אותם מהכללה והדרך הטובה היא אי הכללה של רכישות באתר או העלאה של רשימת לקוחות באתר ולבצע עליה אי הכללה.

  4. כן לבצע פרסום ללקוחות שכבר רכשו – תלוי בעסק שלכם כמובן אם אתם עסק עם המון מוצרים, כדאי לפרסם לאותו גולש לאחר פרק זמן מסויים ובהתאם לתדירות שבה רוכשים מהעסק מוצרים. זהו פרסום מעולה שאם משתמשים בו נכון שימור הלקוחות שלכם ואחוז הלקוחות שיחזרו אליכם יגדל משמעותית.

  5. קהל דומה או בשמו באנגלית Lookalike, זהו קהל מעולה שניתן לייצר מכל הקהלים עליהם דיברנו. לדוגמא ניתן לבנות קהל שדומה במאפייניו לכל הרוכשים שלנו מהאתר.
    חשוב ספציפית בישראל כיוון שאנחנו מדינה קטנה כן להרחיב לפעמים בהתאם לגודל את אחוז הקהל הדומה כיוון ש 1-2% קהל דומה בישראל הוא לא כמו בארצות הברית ולכן יש חשש שגודל הקהל יהיה קטן ואז לא תוכלו להשתמש בו.

לסיכום

רימרקטינג בפייסבוק זה ללא ספק נותן תוצאות מדהימות שמשתמשים בהם בצורה הנכונה בקמפיינים שלכם.

כל העיקר בקהל רימרקטינג זה בעצם לא לפרסם לקהל קר אלא לפרסם לקהל חם – משמע קהל שכבר מכיר את העסק שלכם וביצע איתו אינטראקציה בעבר.

ברימרקטינג לרוב ה CTR גבוה משאר הקמפיינים וכן עלויות הרכישה נמוכות גם הם, כמובן זאת בהנחה שהקמתם את הקמפיין והמשפך מכירות בצורה הנכונה ושהצגת את המודעה הנכונה לאדם הנכון.

 

SFB
SFB

שי כהן - עוסק בשיווק דיגיטלי למעלה מ 5 שנים ועוזר לעסקים ומותגים להגיע ליעדים העסקיים שלהם בכל פעם מחדש.

ניווט מהיר

לשתף זה לאהוב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לייעוץ עם שי

הזמינו שיחת ייעוץ או בקרה על החשבון שלכם

מאמרים שיכולים לעניין אותך

לייעוץ עם שי

צרו קשר

ניתן לשוחח ישירות

פרטי יצירת קשר

נייד

050-3441221

דוא"ל

info@sfb.co.il

החלטתם להתקדם - מעולה!
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

ייעוץ או שאלה? אני כאן 😀

נעים מאוד אני שי,
אני כאן לענות לכם על כל שאלה שמתעוררת אצלכם.

רימרקטינג דינמי בגוגל

שנעשה שיחת ייעוץ ללא עלות

הלקוחות שלי אומרים שבשיחת טלפון הראשונה שלהם איתי היא זו שגרמה להם להבין שאני הדבר הנכון לעסק שלהם.